|
Скачати 46.94 Kb.
|
План-конспект уроку української мови в 5 класі Тема. Звертання. Мета: поглибити поняття про звертання, формувати вміння визначати звертання (поширені й непоширені; риторичні) в реченнях, правильно інтонувати речення із звертанням, розставляти розділові знаки у реченнях із звертаннями, розвивати пам'ять, мислення; виховувати культуру спілкування. Обладнання: комп’ютер, мультимедійні слайди, роздатковий матеріал ( картки ). Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань. Бесіда про звертання (речення на слайді 1).
ІІІ. Повідомлення теми й завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. Учні повинні вміти (слайд 2)
ІV. Домашнє завдання (слайд 3).
V. Поглиблення знань. 1. Виразне читання учнями вірша «Прекрасні звертання» Надії Красоткіної (демонстрація слайдів 4-7) У нашій мові прекрасні звертання, Добрі і мудрі, чудові слова. Тими словами усяк без вагання Маму найкращу свою назива. Мамо, матусенько, мамочко, ненько, Матінко, усміх твій ніжний ловлю. Мамонько рідна, моя дорогенька, Я над усе тебе в світі люблю! Я і до тата умію звертатись, Хочу в словах передати тепло. Щоб мій татусь міг частіше всміхатись, Щоб у душі його сонце цвіло. Татку, татусеньку, таточку, тату, Кращого в світі немає навкруг! Татоньку, хочу тебе я обняти, Ти мій порадник, заступник і друг! Я до бабусі з любов'ю звертаюсь: Бабцю, бабуню, бабусю моя. І до бабусиних рук притуляюсь, І відчуваю в них лагідність я. І до дідуся іду по науку: Діду, дідуню, навчи в світі жить! Він на голівку кладе свою руку, Голос сріблястим струмочком біжить. Слово могутнє, яка в ньому сила! Скажеш з любов'ю — і радість росте! Слово хороше народжує крила, Ви не забудьте ніколи про те. Донечко, синку, сестрице, братусю, Дружна, велика, щаслива сім'я! Таточку, мамочко, бабцю, дідусю — Мій оберіг і родина моя! 2. Запис виділених рядків вірша до зошитів. - Які звертання вжито? - Які розділові знаки стоять? 3. Конструктивна вправа «Як звернутися?» (колективно). Слайд 8.
4.Змагання «Хто краще?» (робота в групах). Слайд 9.
5. Складання речень із звертаннями за малюнками (слайди 10-13). Фізхвилинка Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній І до сонця потягніться, В різні боки похиліться, Веретеном покрутіться. Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте. VІ. Вивчення нового матеріалу. 1. Пояснення вчителя. - Відгадайте загадки, знайдіть звертання (слайд 14). Любі хлопчики й дівчатка, вам загадочка така: Чи не знаєте ви слово, яке б мало сорок « а »? О, тренуйтесь, діти, в мові, щоб розумними росли. А скажіте, що за слово має 100 сполучень « ли »? - Чи є залежні слова при звертаннях? 2. Робота з підручником (ст.101 -102). - Які звертання називаємо поширеними, які – непоширеними? - Що ще нового дізнались? 3. Визначення поширених і непоширених звертань. Вправа 182 (письмово). 4. Робота з підручником (ст.100). - Які речення називаються риторичними? 5. Знайдіть риторичні звертання (слайд 15). Цвітіть, сади! Лани, ростіть! Що ти, сину, читаєш? Здрастуй, сонце, і здрастуй, вітре! Спасибі тобі, струмочок. VІІ. Закріплення 1. Конструктивна вправа (робота в парах). - Перебудуйте речення так, щоб підмети стали звертаннями (слайд 16). Діти не повинні відповідати образою на образу. Школярі дотримуються правил дорожнього руху. Люди оберігають навколишнє середовище. - Перебудуйте речення так, щоб звертання стояло на початку, в середині і в кінці речення. 2. Закодований диктант (слайд 17) - Випишіть звертання таким чином: якщо звертання на початку речення -1, в середині -2, в кінці – 3. Потім назвіть код.
Код: 2321. 3. Вправа 185 (ст. 102). - Перепишіть, подані в дужках іменники поставте у формі кличного відмінка. Поясніть уживання розділових знаків. 4. Складання речень із звертаннями. 5. Усна творча хвилинка. 1.Що за знак – стрункий, мов спис, він над крапкою завис, спонука до поклику, хто ж бо він? (знак оклику) 2.Злита з хвостиком ця крапка, Невелика, власне, лапка. Робить паузу, всім знайома. Як вона зоветься? (кома). 6. Фронтальна бесіда-узагальнення про звертання. VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання відповідей учнів. «Мікрофон» - Я дізнався... - Сьогодні я навчився ... |
Конспект уроку української мови в 11 класі Тема: Не і ні з різними частинами мови Обладнання: Узагальнювальна таблиця “Не і ні з різними частинами мови”, опорна схема «Не з дієприкметниками», індивідуальні завдання... |
Тема: Повторення. Основні орфограми та пунктограми української мови.... Тип уроку: бінарний комбінований урок майстер-клас з української мови та технологій в 11 класі |
Конспект уроку української мови в 6 класі Тема: Групи прикметників... Обладнання: Таблиці “Прикметник як частина мови”, “Присвійні прикметники, опорна схема, індивідуальні картки для роботи у парах,... |
План конспект відкритого уроку з української мови у 3 класі (розвиток... Обладнання : медіапроектор, мультимедіапрезентації, словники, листочки для визначення настрою, оповідання В. О. Сухомлинського «Чому... |
Уроку Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного... |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |
Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми |
План конспект уроку Української мови Підготувала та провела Вчитель... Мета: сформувати уявлення учнів про числівник як частину мови, вчитися визначати морфологічні ознаки числівника; розвивати творчі... |
Конспект уроку з української мови у 9 класі Розділові знаки у безсполучниковому... Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних речень |
План-конспект уроку української літератури у 8 класі учителя СЗШ... Обладнання: інтерактивна дошка, презентація уроку,виставка книжок письменника, ілюстрації до твору, мультимедійні засоби наочності... |