План-конспект уроку української мови в 5 класі Тема


Скачати 46.94 Kb.
Назва План-конспект уроку української мови в 5 класі Тема
Дата 05.04.2013
Розмір 46.94 Kb.
Тип План-конспект
bibl.com.ua > Інформатика > План-конспект
План-конспект уроку української мови в 5 класі

Тема. Звертання.

Мета: поглибити поняття про звертання, формувати вміння визначати звертання (поширені й непоширені; риторичні) в реченнях, правильно інтонувати речення із звертанням, розставляти розділові знаки у реченнях із звертаннями, розвивати пам'ять, мислення; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійні слайди, роздатковий матеріал

( картки ).

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда про звертання (речення на слайді 1).

  • Україно! Ти для мене диво.

  • Україно, ти для мене диво.

  • Чом ти, березо, така журлива?

  • Ясні зорі, тихі води – то земля твоя, мій сину.

  • Чому виділені слова?

  • Що називаємо звертанням?

  • Чим відрізняється перше речення від другого?

  • Де може стояти звертання?

  • В якому відмінку ставиться звертання?

  • Які розділові знаки вживаються в реченнях із звертаннями?

ІІІ. Повідомлення теми й завдань уроку. Мотивація навчальної

діяльності.

Учні повинні вміти (слайд 2)

  • знаходити непоширені й поширені звертання;

  • ставити іменники у формі кличного відмінка;

  • визначати риторичні звертання;

  • правильно ставити розділові знаки в реченнях із звертаннями.

ІV. Домашнє завдання (слайд 3).

  • §10, вивчити правила.

  • Вправа 186 (переписати, розставляючи пропущені розділові знаки).

  • Виписати або придумати 3 речення з риторичними звертаннями (за бажанням)

V. Поглиблення знань.

1. Виразне читання учнями вірша «Прекрасні звертання» Надії Красоткіної (демонстрація слайдів 4-7)

У нашій мові прекрасні звертання,

Добрі і мудрі, чудові слова.

Тими словами усяк без вагання

Маму найкращу свою назива.

Мамо, матусенько, мамочко, ненько,

Матінко, усміх твій ніжний ловлю.

Мамонько рідна, моя дорогенька,

Я над усе тебе в світі люблю!

Я і до тата умію звертатись,

Хочу в словах передати тепло.

Щоб мій татусь міг частіше всміхатись,

Щоб у душі його сонце цвіло.

Татку, татусеньку, таточку, тату,

Кращого в світі немає навкруг!

Татоньку, хочу тебе я обняти,

Ти мій порадник, заступник і друг!

Я до бабусі з любов'ю звертаюсь:

Бабцю, бабуню, бабусю моя.

І до бабусиних рук притуляюсь,

І відчуваю в них лагідність я.

І до дідуся іду по науку:

Діду, дідуню, навчи в світі жить!

Він на голівку кладе свою руку,

Голос сріблястим струмочком біжить.

Слово могутнє, яка в ньому сила!

Скажеш з любов'ю — і радість росте!

Слово хороше народжує крила,

Ви не забудьте ніколи про те.

Донечко, синку, сестрице, братусю,

Дружна, велика, щаслива сім'я!

Таточку, мамочко, бабцю, дідусю —

Мій оберіг і родина моя!

2. Запис виділених рядків вірша до зошитів.

- Які звертання вжито?

- Які розділові знаки стоять?

3. Конструктивна вправа «Як звернутися?» (колективно). Слайд 8.

  • Олена Анатоліївна

  • Анжела Миколаївна

  • Оксана Павлівна

  • Оксана Олександрівна

4.Змагання «Хто краще?» (робота в групах). Слайд 9.

  • Поставити імена однокласників у кличному відмінку.

    • Ганно, Володю, Катю, Сашку.

    • Марку, Дар’є, Євгене, Вероніко.

    • Анастасіє, Єгоре, Карино, Олено.

5. Складання речень із звертаннями за малюнками (слайди 10-13).

Фізхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній

І до сонця потягніться,

В різні боки похиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.
VІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя.

- Відгадайте загадки, знайдіть звертання (слайд 14).

Любі хлопчики й дівчатка, вам загадочка така:

Чи не знаєте ви слово, яке б мало сорок « а »?

О, тренуйтесь, діти, в мові, щоб розумними росли.

А скажіте, що за слово має 100 сполучень « ли »?

- Чи є залежні слова при звертаннях?

2. Робота з підручником (ст.101 -102).

- Які звертання називаємо поширеними, які – непоширеними?

- Що ще нового дізнались?

3. Визначення поширених і непоширених звертань.

Вправа 182 (письмово).

4. Робота з підручником (ст.100).

- Які речення називаються риторичними?

5. Знайдіть риторичні звертання (слайд 15).

Цвітіть, сади! Лани, ростіть! Що ти, сину, читаєш? Здрастуй, сонце, і здрастуй, вітре! Спасибі тобі, струмочок.

VІІ. Закріплення

1. Конструктивна вправа (робота в парах).

- Перебудуйте речення так, щоб підмети стали звертаннями (слайд 16).

Діти не повинні відповідати образою на образу.

Школярі дотримуються правил дорожнього руху.

Люди оберігають навколишнє середовище.

- Перебудуйте речення так, щоб звертання стояло на початку, в середині і в кінці речення.

2. Закодований диктант (слайд 17)

- Випишіть звертання таким чином: якщо звертання на початку речення -1, в середині -2, в кінці – 3. Потім назвіть код.

  1. Скільки є в нас, любі друзі, для звертання ніжних слів.

  2. Прощай, веселеє сонечко ясне.

  3. Розвійтеся з вітром, листочки зів’ялі, розвійтеся, як тихе зітхання.

  4. Осінь мила, в ріднім краї ти гордість моя і краса.

Код: 2321.

3. Вправа 185 (ст. 102).

- Перепишіть, подані в дужках іменники поставте у формі кличного відмінка. Поясніть уживання розділових знаків.

4. Складання речень із звертаннями.

5. Усна творча хвилинка.

1.Що за знак – стрункий, мов спис,

він над крапкою завис,

спонука до поклику,

хто ж бо він? (знак оклику)

2.Злита з хвостиком ця крапка,

Невелика, власне, лапка.

Робить паузу, всім знайома.

Як вона зоветься? (кома).

6. Фронтальна бесіда-узагальнення про звертання.
VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання відповідей учнів.

«Мікрофон»

- Я дізнався...

- Сьогодні я навчився ...

Схожі:

Конспект уроку української мови в 11 класі Тема: Не і ні з різними частинами мови
Обладнання: Узагальнювальна таблиця “Не і ні з різними частинами мови”, опорна схема «Не з дієприкметниками», індивідуальні завдання...
Тема: Повторення. Основні орфограми та пунктограми української мови....
Тип уроку: бінарний комбінований урок майстер-клас з української мови та технологій в 11 класі
Конспект уроку української мови в 6 класі Тема: Групи прикметників...
Обладнання: Таблиці “Прикметник як частина мови”, “Присвійні прикметники, опорна схема, індивідуальні картки для роботи у парах,...
План конспект відкритого уроку з української мови у 3 класі (розвиток...
Обладнання : медіапроектор, мультимедіапрезентації, словники, листочки для визначення настрою, оповідання В. О. Сухомлинського «Чому...
Уроку
Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного...
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята
Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми
План конспект уроку Української мови Підготувала та провела Вчитель...
Мета: сформувати уявлення учнів про числівник як частину мови, вчитися визначати морфологічні ознаки числівника; розвивати творчі...
Конспект уроку з української мови у 9 класі Розділові знаки у безсполучниковому...
Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних речень
План-конспект уроку української літератури у 8 класі учителя СЗШ...
Обладнання: інтерактивна дошка, презентація уроку,виставка книжок письменника, ілюстрації до твору, мультимедійні засоби наочності...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка