|
Скачати 364.52 Kb.
|
Діяльність шкільних бібліотекарів базується з урахуванням фінансових можливостей, особливостей шкільної програми, навчальних методик, існуючих в конкретній школі та реалізується в рамках державної правової та фінансової систем. Незважаючи на різноманітні відмінності в умовах роботи шкільних бібліотек, існує мінімум необхідних знань, якими повинен уміти володіти кожен шкільний бібліотекар для ефективного розвитку бібліотечних служб, - це знання інформаційних ресурсів, бібліотечної справи, інформаційної політики та методики інформаційної освіти. В умовах стрімкого розширення інформаційного простору та розвитку інформаційних мереж на шкільних бібліотекарів покладається функція навчання вчителів та учнів навичкам роботи з джерелами інформації, що висуває необхідність постійного підвищення кваліфікації та професійного зросту. В першому номері, розпочатої бібліотекою ОІПОПП, розробки серії матеріалів „На допомогу шкільному бібліотекарю” звернемо увагу на питання роботи шкільного бібліотекаря з книжковим фондом. Правильна організація книжкових фондів і каталогів, комплектування та обробка, вивчення та розкриття фонду, ведення документації, статистичне та бібліографічне вивчення бібліотечного фонду – ось ті питання які постійно вирішуються шкільним бібліотекарем. Значною мірою розв`язання цих завдань залежить від правильної, науково-обгрунтованої, чіткої, творчої праці бібліотекаря, його професійного рівня. Організація бібліотечних фондів і створення каталогів складається з ряду процесів:
Розглянемо питання обліку фонду шкільної бібліотеки. Всі книги, журнали, брошури та інші документи, що надходять до шкільної бібліотеки, є державною власністю. Це зобов`язує бібліотекаря вести чіткий уніфікований облік фонду бібліотеки та забезпечувати його належне збереження. Але на баланс не беруться окремі види навчальної літератури, дидактичні матеріали, зошити, календарі, програми, періодичні видання, брошури, методичні матеріали, розроблені навчальними установами, плакати, буклети та інші документи, що використовуються для організації наочної інформації та проведення масових заходів . Облік документів складається з таких послідовних процесів: приймання, штемпелювання, реєстрація, сам облік, вибуття, перевірку наявності. В кожній бібліотеці обов`язковими є сумарний (включаючи вартісний) та індивідуальний обліки. Сумарний облік – це облік документів, що надійшли до бібліотечного фонду, або вибули з нього згідно супровідних матеріалів. В ньому містяться дані щодо обсягу, складу фонду та змін, які відбуваються в ньому. По сумарному обліку з`ясовується рух бібліотечного фонду за час існування бібліотеки. Його якісний склад (види та типи документів, що складають фонд) та вартість. Основним документом сумарного обліку фонду є „Книга сумарного обліку бібліотечного фонду”. Це документ постійного зберігання з прошитими та пронумерованими сторінками, з печаткою та підписом керівника. „Книга сумарного обліку бібліотечного фонду”складається з трьох таких частин: Частина 1. Надходження до фонду. У цій частині „Книги сумарного обліку бібліотечного фонду” фіксуються відомості про документи, що надійшли до фонду за такими показниками: дата, № запису; джерело надходження; номер і дата супровідного документа; кількість примірників, що надійшла (у тому числі за видами,за мовами,за змістом); взято на баланс примірників на суму.
«Книга сумарного обліку бібліотечного фонду» шкільної бібліотеки Частина І. Надходження до фонду
«Книга Сумарного обліку бібліотечного фонду» шкільної бібліотеки Частина ІІ. Вибуття з фонду
|
У початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів незалежно... Перший урок у початкових класах проводиться за обраною загальноосвітнім навчальним закладом/методичним об’єднанням на власний розсуд... |
Закон України «Про аудиторську діяльність» Вплив особливостей аудиту в комп’ютерних системах на зміст моделей методик аудиту |
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку 2009-2010 навчального року Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 12. 06. 09 року №/9-396 перший урок у загальноосвітніх навчальних закладах... |
Для бібліотекарів загальноосвітніх шкіл Данний збірник стане орієнтиром у веденні документації шкільної бібліотеки та організації її роботи |
Я. М. Лобова За нинішніх умов учитель усе більше є організатором... Особистісно орієнтоване навчання базується на диференційованому підході до навчання з урахуванням рівня інтелектуального розвитку... |
ДО ОБГОВОРЕННЯ ВСТУП Державної національної програми «Освіта (Україна XXI століття)», проектів Національної доктрини розвитку України у XXI столітті... |
ДО ОБГОВОРЕННЯ ВСТУП Державної національної програми «Освіта (Україна XXI століття)», проектів Національної доктрини розвитку України у XXI столітті... |
“Інформатика” Верлань Апатова Підручника та посібники з інформатики. Аналіз існуючих шкільних підручників з інформатики. Метод роботи з підручником |
ТАРИФНІ РОЗРЯДИ ШКІЛЬНИХ БІБЛІОТЕКАРІВ І ОПЛАТА ПРАЦІ Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року №1298 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і... |
Тема програми Розпізнавання асортименту товарів та визначення відмінних особливостей, споживчої цінності, смакових особливостей товарів та їх кулінарного... |