Тема програми


Скачати 224.31 Kb.
Назва Тема програми
Дата 01.11.2013
Розмір 224.31 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Культура > Урок
План уроку №

Професія: Продавець продовольчих товарів; контролер-касир.

Тема програми:Навчання у відділах. Бакалійний відділ - 12 годин”.

Тема уроку: Інструктаж за змістом занять, організація робочого місця, охорона праці. Розпізнавання сировини для виробництва видів, сортів бакалійних товарів ( борошна, дріжджів, круп, макаронних виробів, цукру, меду, крохмалю). Розпізнавання асортименту товарів та визначення відмінних особливостей, споживчої цінності, смакових особливостей товарів та їх кулінарного призначення, маркування, пакування, особливості зберігання.
Навчальна мета уроку: навчити учнів розпізнавати сировину для виробництва видів, сортів бакалійних товарів ( борошна, дріжджів, круп, макаронних виробів, цукру, меду, крохмалю). Розпізнавання асортименту товарів та визначення відмінних особливостей, споживчої цінності, смакових особливостей товарів та їх кулінарного призначення, маркування, пакування, особливості зберігання. Освоїти елементи торгово-технологічного процесу в бакалійному відділі, дотримуючись правил техніки безпеки та санітарії.

Виховна мета уроку: Виховувати в учнів доброзичливість, почуття відповідальності, чесність, культуру праці, прищеплювати любов до професії продавця, касира-контролера.

Розвиваюча мета уроку: Розвивати в учнів пізнавальну діяльність, професійні навички й уміння при вивченні бакалійних товарів і при виконанні торгово-технологічного процесу у бакалійному відділі. Прививати учням навички самоконтролю, взаємоконтролю при виконанні трудових прийомів. Розвивати у учнів творчі здібності.

Тип уроку: Урок по формуванню навичок і вмінь. Урок міжпредметний. Мета - «спресувати» споріднений матеріал кількох предметів.

Метод уроку: Розповідь - бесіда з особистим показом майстра в/н трудових прийомів з елементами гри. Порівняння. Проблемно - пошуковий.

Форма організації навчальної діяльності: Робота у малих групах.

Міжпредметні зв’язки:

Товарознавство – асортимент бакалійних товарів, терміни зберігання, упакування, маркування.

Організація та технологія продажу товарів – організація робочого місця продавця, заповнення цінника, реклама на бакалійні вироби.

Техніка і механізація торговельних розрахунків – підрахунок вартості покупки на калькуляторі, робота на РРО.

Основи бухгалтерського обліку – заповнення накладної.

Охорона праці – техніка безпеки у бакалійному відділі.

Матеріально-технічне

забезпеченя уроку: Натуральні зразки в асортименті, картки - завдання для поточного інструктажу, картки-завдання на підрахунок вартості покупки, стандарти на бакалійні товари, накладні, цінники, робочі місця продавця, столи, ВНЦ – 10, електронні ваги «Атлас», пакувальний матеріал, інструментарій, гра «Лото», реклама плодів, ЕККА «Дактекс”, «Міні», презентація макаронних виробів.

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

В організаційному моменті (5 хвилин) староста доповідає про наявність учнів присутніх на урокі, про наявність щоденників, робочих зошитів, вивчену тему на минулому урокі, завдання додому та про санітарний стан учнів.

Інструктаж учнів з охорони праці та техніки безпеки при роботі у бакалійному відділі.

I I. Вступний інструктаж – 90 хвилин.

1. Повідомлення теми програми: «Навчання у відділах. Бакалійний відділ».

2. Повідомлення теми уроку: Розпізнавання сировини для виробництва видів, сортів бакалійних товарів ( борошна, дріжджів, круп, макаронних виробів, цукру, меду, крохмалю). Розпізнавання асортименту товарів та визначення відмінних особливостей, споживчої цінності, смакових особливостей товарів та їх кулінарного призначення, маркування, пакування, особливості зберігання.

3. Повідомлення навчальної мети: На даному урокі ви навчитеся розпізнавати сировину для виробництва видів, сортів бакалійних товарів ( борошна, дріжджів, круп, макаронних виробів, цукру, меду, крохмалю). Навчитеся розпізнавання асортимент товарів та визначення відмінних особливостей, споживчої цінності, смакових особливостей товарів та їх кулінарного призначення, маркування, пакування, особливості зберігання.

Актуалізація знань, навичок та вмінь з вивченої теми на минулому уроці.

Для повторення вивченої теми група розділена на три бригади, кожна бригада представляє торговельні підприємства. 1-а бригада представляє магазин «Ягідка», бригадир - зав. магазином, _____________, учні 2 - ої бригади – магазин „Асорті”, бригадир - __________________; третя бригада «Полуничка» - бригадир, зав. маг. ________________; головний експерт – майстер в/н ____________________

Учням дані рекомендації з підготовки проведення рольової гри, конкурсних завдань.

1 завдання рекомендується провести розминкою - конкурсом «Угадай, мене».

Учні бригад підготували по 3 питання по темі «Вивчення асортименту свіжих та перероблених плодів та овочів». Завдання складається в наступному: учні ставлять запитання з характеристикою овочів, плодів чи виріба, необхідно визначити овочі, плоди чи виріб, про які йде мова, відібрати ці вироби, визначити відмінні особливості назвати асортимент, який вони знають.

  • Домашнім завданням було задано оформити цінник на свіжі та перероблені плоди. Перевірка правильності заповнення цінника проведемо методом взаємоконтролю. На цей раз до вашого магазину за скаргами покупців прибула комісія з Державного комітету України у справах захисту прав споживачів з м. Селидова. І ось вона проведе перевірку правильності заповнення цінників. А хто з членів команди не заповнив цінника, комісія накладе штрафні санкції за відсутність цінника.

  • Для перевірки цінників назначено комісію – бригадири, які самі собі виберуть помічника. Поки комісія буде перевіряти правильність заповнення цінників, давайте згадаємо які ж штрафні санкції накладають за відсутність цінників та неправильно оформленні цінники.

Який штраф передбачено за невиставлений цінник?

Законом № 265/95-ВР чітко визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі, при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України.

За порушення вимог цього Закону до суб’єктів господарювання, які не виставили цінники на товар, що продається, використовують цінники та прейскуранти, що містять ціни і тарифи в іноземній валюті або в інших одиницях, які не є гривнею, застосовується фінансова санкція у розмірі 17 грн. за кожний невиставлений цінник на товар або виставлений цінник на товар в іноземній валюті чи в інших одиницях.

Слово комісії по захисту прав споживачів. Сума штрафу за цінники.

Підведення підсумків за повторення матеріалу.

Вступне слово майстра в/н по вивченню нової теми.

Розглянемо асортимент борошна.

  • Які ви знаєте види борошна в залежності від культури з якої воно вироблене? Вид борошна визначається культурою, з котрої воно вироблене – пшеничне, житнє і т.д. Борошно спеціального призначення – рисове, гречане, горохове, ячмінне, вівсяне, соєве.

Які типи борошна ви знаєте? Тип борошна залежить від його призначення, воно буває: хлібопекарним, макаронним, кондитерським. З жита та тритікале отримують лише борошно хлібопекарне. Соєве борошно виробляють трьох типів –незнежирене, напівзнежирене й знежирене.

Товарний ґатунок борошна залежить від технології переробки зерна. Хлібопекарне борошно виробляють з пшениці.

  • На які гатунки ділять пшеничне борошно (буває у вигляді крупітчатки, вищого, першого другого і обойного  ґатунку. Макаронне борошно –з твердої пшениці вищого ґатунку. Житнє борошно та з тритікале поділяють на три ґатунки: сіяне, обдирне та обойне).

  • Розгрупуємо наявні зразки борошна в залежності від культури з якої воно вироблене.

  • З наявних зразків відберемо пшеничне борошно та житнє, визначимо їх відмінні особливості.

  • Визначимо якість запропонованого зразку борошна.

Згідно з стандартом борошно не повинно мати сторонніх домішок, запахів. При оцінці її встановлюють відсутність при розжовуванні хрускоту на зубах. Колір крупітчатки — білий або кремовий з жовтим відтінком. Борошно вищого ґатунку — білий з кремовим відтінком, першого — білий з жовтуватим відтінком, другого — білий, обійного — білий з сіруватим відтінком.

Майстер звертає увагу на процеси, які відбуваються при зберіганні борошна. При зберіганні борошна різних видів і ґатунків відбуваються біохімічні процеси, які спочатку сприяють поліпшенню його якості, а потім воно погіршується. Поліпшуючим моментом є дозрівання  борошна, яке приводить до підвищення хлібопекарських властивостей.

Вважається, що термін дозрівання борошна — 30—60 діб. при температурі 20°С. При тривалому зберіганні борошно охолоджують до 2°С, що затримує  його дозрівання на два роки. Прискорює дозрівання борошна метод керування теплим повітрям протягом 6 год. Дозрівання житнього борошна відбувається при температурі 20°С протягом 15—30 тижнів. Доспіле борошно якийсь час зберігає хлібопекарські властивості, потім спостерігається зниження якості (перезрівання).

Злежування борошна, що зберігається в мішках в штабелях, характерне в основному для нижніх рядів. Злежування — це втрата сипучості борошна під час зберігання при вологості більше 75%. Таке борошно після розпушування можна використовувати.

При зберіганні мішки з борошном (крупою) укладають на підтоварники і штабелі заввишки 6—14 рядів. Відстань між штабелями і від штабелю до стіни повинна бути відповідно не менше 50 і 75 см. Для попередження злежування мішки з борошном (крупою) періодично перекладають. Підмочену крупу і  борошном  висипають з мішків і сушать.

  • З наявних зразків відберіть дріжджі та надайте їм характеристику.

Майстер в/н. Вступне слово при вивченні асортименту круп.

Що собою представляє крупа?

Крупа – це ціле або подрібнене зерно, повністю або частково звільнене від оболонки, алейронового слою та зародку. Крупи готують із цілих, подрібнених та плющених зерен хлібних злаків, гречки, бобових культур. Технологія виготовлення впливає на вміст у крупах квіткової плівки і плодової оболонки, зародка, алейронового шару, їх розмір, форму і колір.

Від чого залежить хімічний склад та харчова цінність круп? Хімічний склад круп залежить від складу зерна, із якого їх добувають. Важливою складовою частиною круп є білки, їх налічується від 7 до13% а також вуглеводи,60-85% жири,1-2% вітаміни, В1, (0,8-9,0 мг/кг), В2 (0,4-8,5мг/кг), В6, РР (7-52,2 мг/кг) мінеральні речовини.

Харчова цінність залежить від хімічного складу та засвоювання окремих речовин. Хімічний склад крупів залежить також від технології їх виготовлення. Вона полягає у тому, що зерно повністю вивільняють від неїстівних квіткових плівок і частково або повністю від плодових і насіннєвих, до складу яких входить переважно клітковина.

Розглянемо асортимент круп.

Яким чином поділяють крупи на види, залежно від круп’яної культури?

Залежно від виду круп'яної культури, крупи поділяють на види (пшеничні, ячмінні, вівсяні, кукурудзяні, рисові, гречані та ін.),

  • від технології виготовлення - на різновиди, номери, сорти. Технологічні операції, які впливають на формування асортименту крупів, це: термічна обробка (звичайні, із скороченим часом варіння, швидкорозварювані і такі, що не потребують варіння), цілісність ядра (неподрібнені, подрібнені, плющені), спосіб обробки поверхні (нешліфовані, шліфовані), крупності (номери), вміст доброякісного ядра і домішок (сорти). Крупи із скороченим часом варіння одержують з пропареного круп'яного зерна. Для виготовлення швидкорозварюваних крупів проводять зволоження, пропарювання, іноді розплющування і висушування круп деяких культур. Крупи, що не потребують варіння, одержують доведенням круп деяких культур до повної кулінарної готовності, здійснивши їх попереднє очищення, миття, сушіння, плющення, а потім висушивши їх до встановленої вологості.

Розгрупуємо крупи за видами, визначивши способи обробки, цілісність ядра, спосіб обробки поверхні, марки, гатунки.

Зернова культура

Крупа що виробляється

номер

ґатунок

Тривалість варіння

об’єм

1. Пшениця


- полтавська
- манна
- пластівці

пшеничні

1,2,3,4

«Артек»

М, Т,

МТ





15-60
М-5-8хв

Т-10-15хв



4-5

2. Вівсо


- вівсяна не подроблена, пропарена

- вівсяна плющена

- толокно

- пластівці «Геркулес»



в/г, 1/г

в/г, 1/г





3.Кукурудза


кукурудзяна

шліфована

- пластівці кукурудзяні

- кукурудза повітряна

1,2,3,4,5




60хв

3-4

4.Рис

- рис шліфований

- рис полірований

- рис дроблений




В/г, 1/г,2/г.

В/г,1/г,2/г.

Не поділяється

15-20 хв.

3-7

5. Гречка.

-ядриця швидкорозва-

рювальна

- ядриця

- проділ

- проділ

швидкорозва-

рювальний





1/г, 2/г


1/г, 2/г

Не поділяється

15-20хв

5-6

6. Просо

-пшоно шліфоване




в/г, 1/г,2/г

40-50хв

5-7

7. Бобові

- горох цілий полірований

-горох колотий

-квасоля біла,

Кольорова,

яскрава

- чечевиця

- соя







40-50хв

3-4

8. Ячмінь

- перлова

- ячні

1,2,3,4,5

1,2,3




60-90хв

40-50хв

5-6


Визначимо якість крупи за стандартом. Визначає майстер в/н, потім учні.

Якість круп повинна відповідати стандартам і нормам по органолептичним та фізико-хімічним показникам. Основні з них: зовнішній вигляд, колір, смак, запах, вологість, наявність домішок, кількість якісних ядер, величина крупки, зараження амбарними шкідниками і т.д. Колір повинен відповідати даному виду і сорту крупи. Смак свіжої якісної крупи – злегка солодкуватий. Запах повинен бути нормальний, притаманний даному виду крупи. Вологість – 12-15,5% (за винятком бобових – 15-20%). Зараженість амбарними шкідниками не допустима.

Вступне слово майстра в/н при вивченні макаронних виробів.

Макаронні вироби відіграють важливу роль в раціоні харчування людини. Макаронні вироби поживні та смачні, їх рекомендують для 1 –х, 2 –х, 3 –х страв. Хімічний склад макаронних виробів залежить від хімічного складу пшеничного борошна і збагачувачів.

Хімічний склад макаронних виробів: вода (13%), білки ( - 10,4 – 11,5 %), жири (1,1 – 2,9), вуглеводи – (67,1 – 69,8), клітковина – (0,3%).

- що собою представляють макаронні вироби? (це висушене тісто, відформоване у вигляді трубочок, ниток, стрічок або різних фігурок).

- З наявних зразків товарів відберемо сировину для виробництва макаронних виробів.

Основною сировиною для виробництва макаронних виробів служить спеціальне макаронне борошно, хлібопекарське борошно вищого та першого ґатунків з вмістом клейковини не менше 28 %. Допоміжною сировиною являється вода, яйцепродукти, цільне та сухе молоко, томат-продукти, вітамінні препарати , покращувачі – поверхньо-активні речовини. Сіль в макаронні вироби не добавляється.

  • Процес виробництва макаронних виробів представляє собою автоматичну поточну лінію.

  • Якість макаронних виробів в багатьом залежить від правильної сушки. Коротко різанні вироби сушать 20-90 хвилин при температурі 50-70 градусів С, длінні -16 – 40 годин при температурі 30-50 градусів С.

  • На які ґатунки залежно від якості поділяють макаронні вироби?

  • Розгрупуємо макаронні вироби за типами. Макаронні вироби кожного ґатунку поділяють на чотири типи: трубчасті, стрічкоподібні, ниткоподібні, фігурні.

З наявних зразків відберемо трубчасті макаронні вироби та надамо їм характеристику.

Трубчасті макаронні вироби

Трубчасті макаронні вироби випускають у вигляді трубочок з прямими зрізами завдовжки 15-30 см; ріжки – трубочки прямі або зігнуті завдовжки 1,5 – 4 см, пір’я – трубочки з косими зрізами завдовжки 3 -10 см.

За діаметром трубочок макарони, ріжки поділяють на: соломку (крім пір’я) діаметром до 4 мм, особливі – до 5.5 мм, звичайні – до 7 мм, любительські – понад 7 мм.

Користуючись лінійкою давайте визначимо діаметр та вид макаронних виробів. (Майстер і учні визначають)


  • З наявних зразків відберіть Стрічкоподібні макаронні вироби. та надайте їм характеристику.

До стрічкоподібних макаронних виробів відносять локшину. Поверхня її може бути гладенькою або рифленою, з прямими, хвилеподібними або пилкоподібними краями. За довжиною розрізняють локшину коротку – до 2 см, довгу – не менше 20 см. Випускають локшину завтовшки не більше 2 мм, завширшки не менше 3 мм.

  • З наявних зразків відберіть Ниткоподібні макаронні вироби та надайте їм характеристику.

До ниткоподібних макаронних виробів відносять вермішель. За довжиною вермішель може бути короткою – не менше 2 см та довгою – не менше 20 см. Залежно від товщини вермішель поділяють на павутинку – до 0,8 мм, тонку – до 1,2 мм, любительську до 3 мм.

  • За допомогою лінійки визначимо вид ниткоподібних макаронних виробів. Майстер і учні і визначають.




  • З наявних зразків відберемо Фігурні макаронні вироби та надайте їм характристику. випускають різної форми та конфігурації: алфавіт, зірочки, шестерні, спіралі, колоски, ракушки, квіточки та інші.

  • Визначимо якість макаронних виробів за стандартом. Майстер визначає якість макаронних виробів, називаючи показники якості за стандартом і порівнює з зразком. В кінці дає заключення про якість виробу. Потім якість визначають учні.


Показники якості макаронних виробів за стандартом.


  • КОЛІР – однотонний, з кремовим або жовтуватим відтінком, відповідає гатунку борошна, без слідів не промішування; у виробах з добавками колір дещо змінюється залежно від добавок.



  • ПОВЕРХНЯ – гладенька, допускається з незначною шорсткістю.




  • ФОРМА – правильна, відповідає їхній назві.




  • СМАК І ЗАПАХ – без сторонніх присмаків і запахів, у виробів з добавками смак відповідно змінюється.




  • Стан після варіння: при варінні до готовності, вироби неповинні втрачати форму, склеюватись між собою, утворювати клубки, розвалюватися по швах. (цей показник визначають на заздалегідь зварених макаронних виробах).




  • ВОЛОГІСТЬ – 13 % (визначається лабораторним методом).




  • По маркуванню визначимо термін зберігання макаронних виробів. Зберігають макаронні вироби при температурі 15 ºС, вологості 70 % - без добавок 12 місяців, з добавками молочними та яєчними – 6 місяців, з томатними – 2 місяці.

Вступне слово майстра при вивченні цукру.
Цукор є джерелом енергії, яка потрібна для життєдіяльності людини, цінним смаковим продуктом, консервантом. Він легко і швидко засвоюється клітинами організму, необхідний для нормального функціонування печінки, мозку, живлення м’язів. Добове споживання цукру 100 – 120 г. Часте використання цукру і солодощів у значній кількості призводить до систематичного перезбудження інсулярного апарату підшлункової залози, може бути причиною його розладу, значно підвищує ризик розвитку діабету, а також карієсу зубів, гіпертонії, атеросклерозу. Світове виробництво цукру перевищує 123 млн. тон, близько 69 % отримують з цукрової тростини і 31 % - з цукрових буряків. Найбільшими продуцентами цукру є Бразилія, Індія, Китай, Австралія, Мексика, Франція, Німеччина, Куба. Хімічний склад – вуглеводи – 99,9 %, (цукроза), вода – 0.1 – 0.4 %.

Розглянемо асортимент цукру.

Розгрупуємо наявні зразки цукру в залежності від способу виробництва. Визначимо відмінні властивості.

Цукор – пісок випускають нерафінований (колір білий з жовтуватим відтінком, вміст цукрози 99,75 %) і рафінований (колір білий з голубуватим відтінком, вміст цукрози – 99,9 %).

Цукор-пiсок рафiнований вiдрiзняється вiд цукру-пiску більшою бiлизною, чiткiстю граней, вищою (як i весь цукор-рафiнад) масовою часткою сахарози - не нижче 99,9% сухої речовини. В залежності від розмірів кристалів цукор – пісок рафiнованний виробляють: дрiбний, середнiй, крупний.
Визначимо якість цукру. Оскільки визначення якості товарів ми з вами визначали і для вас ця навичка вже не являється новою, визначить якість цукру самостійно.

Якість цукру.

1. Колір – білий з голубуватим або жовтуватим відтінком.

2. Консистенція – сипуча, тверда.

3. Смак - солодкий у сухому та водному розчині.

4. Запах – без сторонніх.

5. Вміст вологи – 0,1 – 0,4 %.

З наявних зразків відібрати цукор-рафінад та надамо йому товарознавчу характеристику.

Цукор – рафінад чистіший порівняно з цукром-піском. Основною сировиною для виробництва цукру-рафінаду є цукор-пісок.

Цукор-рафiнад випускають у виглядi цукру-пiску рафінованого, цукру- рафiнаду пресованого колотого, у дрібному фасуванні, рафінадної пудри, пресованого швидкорозчинного.

Цукор-рафiнад пресований колотий одержують з брускiв цукру-рафінаду, якi розколюють на кусочки завтовшки 11 i 22 мм. Поверхня з двох боків може бути нерівною.

Цукор-рафiнад пресований швидкорозчинний випускають у вигляді кусочкiв; пресують на автоматизованих лiнiях пiд меншим тиском.

Цукор-рафiнад у дрібному фасуваннi загортають по два кусочки в пiдпергамент, а потiм у художньо оформлену етикетку.
Рафiнадну пудру виробляють у виглядi тонко подрiбнених розмiром не більш як 0,2 мм.

Зберігають цукор при температурі не вище 40º С, відносній вологості – 70 % в опалювальних складах – 8 років, у не опалювальних 1,5 – 4 роки.

Розглянемо асортимент меду.

Вступне слово майстра в/н. Мед натуральний – це солодкий, ароматний продукт, що виробляється медоносними бджолами з нектару, паді і речовин, які виділяються слинними залозами бджіл.

Хімічний склад - цукри – 80%, білки – 0,4 %, вітаміни групи В, К, А, С. Е, мінеральні речовини – 1,6 %, ароматні та барвні речовини, ферменти. Енергетична цінність меду 100 г – 330 ккал. Складові частини меду легко, швидко і повністю засвоюється організмом людини, що відчутно впливає на відновлення сил фізично і розумово стомленого організму. Мед особливо корисний дітям, людям похилого віку, особам з послабленим здоров’ям, а також при анеміях, захворюваннях серцево-судинної системи, харчового каналу, печінки, нирок, при нервово-кишкових розладах.
Розглянемо класифікація і асортимент.

1. Квітковий мед – буває:

  • Білоакацієвий – аромат тонкий і ніжний.

  • Липовий – колір світло янтарний, аромат квітів липи.

  • Малиновий – аромат тонкий, смак ніжний; прозорий або білий з кремовим відтінком.

  • Соняшниковий – відтінок золотистий, смак терпкуватий.

  • Гречаний – темний з коричневим відтінком, аромат сильний, смак приємний, гострий, трохи подразнює слюнкову оболонку горла.

  • Вересовий – темний, з характерним смаком і ароматом.

2. Падевий мед темного кольору, різних відтінків, аромат слабий, солодкість низька, консистенція тягуча, липка, клейка.
Визначимо якість меду, згідно з стандартом.

Смак – солодкий, приємний. Кращими вважають мед липовий, малиновий, конюшиновий.

  1. Аромат – ніжний, свідчить про якість та ботанічне походження меду.

  2. Консистенція залежить від хімічного складу, температури, строків зберігання.

  3. Вологість – до 21 %.

Зберігають при температурі 20º С, вологості – 70% два роки.

  • Надати характеристику штучному меду. Штучний мед одержують нагріванням підкисленого сиропу, з додавання натурального меду або патоки. Має бути прозорим, без каламуті, осаду і сторонніх включень, в’язкої консистенції, від світло до темно янтарного кольору, без сторонніх присмаків і запаху з медовим ароматом. Штучний мед відрізняється від натурального менш гармонійним букетом, відсутністю ферментів або їх обмеженою активністю. Термін зберігання 9 місяців.

  • Вступне слово майстра при вивченні асортименту крохмалю.

Виробництво крохмалю з пшениці було відоме ще у Стародавній Греції і Римі. Мануфактурне виготовлення пшеничного крохмалю в Європі освоєно в XVI ст., а картопляного — в XVII ст. Після відкриття в 1811 р. акад. К. Кірхгофом реакції кислотного гідролізу крохмалю частина його пішла на виготовлення крохмальної патоки і глюкози. В 1842 р. у Північній Америці розробили спосіб одержання крохмалю з кукурудзи.
Близько 2,45 млн т або 72 % світового випуску крохмалю забезпечує ЄС. Картопляний крохмаль отримують із спеціальних сортів картоплі з вмістом крохмалю 17—20 %.
У багатьох країнах цукор у щоденному раціоні харчування активно замінюється цукристими продуктами, які виробляються з рослинної крохмалевмісної сировини.

З наявних зразків відберіть крохмаль та надайте йому характеристику.

Крохмаль картопляний за якістю поділяють на такі сорти: екстра, вищий, 1-й і 2-й;

кукурудзяний — на вищий і 1-й;

пшеничний — на екстра, вищий і 1-й.

Сорти картопляного крохмалю відрізняються за кольором: екстра і

вищий сорти повинні бути білими з кристалічним блиском, 1-й — білим і 2-й — білим з сіруватим відтінком. Великі зерна крохмалю краще відбивають світло і тому мають більш виражений блиск. Крохмаль кукурудзяний і пшеничний усіх сортів повинен мати білий колір, але допускається жовтуватий відтінок.

  • Умови та терміни зберігання бакалійних товарів.

Виконаємо торгово-технологічний процес в бакалійнім відділі.

- Підведення підсумків і ступінь досягнення поставленої мети.

Майстер звертає увагу на виникнення помилок і недоліки в роботі, їхні причини й шляхи попередження надалі.

  • Видача карток - завдань.

Майстер зараховує 2-3 картки, з'ясовуючи неясні питання.


Майстер звертає увагу на організацію робочого місця, звертаючи увагу на правила техніки безпеки:

  • проходи не повинні бути загромаджені;

  • підлога повина бути суха;

  • працювати на справному устаткуванні й справному інвентарі.

Дотримуватись правил техніки безпеки й санітарії при роботі на вагах, при прийманні товарів, при виконанні торгово- технологічного процесу у бакалійному відділі.


III. Поточний інструктаж - 4 години.


А) самостійна робота учнів по картках - 30 хвилин (використовуються методичні рекомендації з виконання завдання).

Цільові обходи:

  1. Перевірка організації робочого місця, санітарний стан, дотримання правил техніки безпеки.

  2. Перевірка правильності виконання трудових прийомів.

  3. Перевірка ведення самоконтролю, взаємоконтролю, звернувши особливу увагу на прийоми контролю в учнів, що мають слабкі трудові навички.

I˅. Заключний інструктаж:

  1. Підведення підсумків роботи за день і ступінь досягнення поставленої мети.

  2. Типові помилки й недоліки в роботі, їхні причини й шляхи попередження надалі.

  3. Повідомити оцінку якості роботи кожного учня, виставити в щоденник.

  4. Повідомити тему наступного уроку: «Розпізнавання асортименту чаю, чайних напоїв, кави та кавових напоїв, харчових концентратів, рослинної олії».

  5. Повідомлення домашнього завдання:

Товарознавство:

Повторити асортимент бакалійної групи товарів.. Скласти опорний конспект. Відпрацювати навички по визначенню якості бакалійних товарів.

Організація та технологія продажу товарів:

Повторити організацію робочого місця продавця бакалійного відділу, відпрацювати навички по оформленню цінників, підготувати рекламу на бакалійні товари. Підготувати рольову гру.

Санітарія й гігієна:

Умови й строки реалізації бакалійних товарів. Правила санітарії в бакалійному відділі.

Облік і звітність:

Оформити накладну на бакалійні товари.

Торговельні обчислювання:

Підрахунок вартості збірної покупки по таблиці.

Торговельне встаткування:

Робота продавця на вагах та РРО.

Професійна етика:

Скласти конфліктну ситуацію, підготувати рольову гру.

˅. Прибирання робочих місць.

Використовувана література:

  1. Введення в професію майстра виробничого навчання В. А. Скакун.

  2. Організація й методика п./о. М. А. Жиделев, И. Г. Коваленко.

  3. Товарознавство прод. товарів. Н. Г. Прохорова, Н. С. Никифорова, А. М. Новикова.

  4. Організація й технологія продажу товарів. Г. А. Богомолова, М. Н. Іванова.

  5. Довідник продавця продтоварів. Н. Ш. Киракозова.

  6. Інтегрований курс продавця продтоварів. А. В. Семенчук.

  7. Торговельні обчислення.

  8. Облік і звітність.

  9. Санітарія й гігієна.

  10. Правила торгівлі. Харків, 1998 рік.

  11. Ресурси інтернету.

Майстер в/н Клімова Т. В.






Схожі:

УРОКУ з предмету Екологія Тема програми
Тема програми: Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень
Тема: Настройка інтерфейсу програми
Мета: розглянути основні елементи вікна програми та вікна документа, налаштувати вікно програми для ефективної роботи в текстовому...
Тема: Поняття архіву. Програми
Тема: Поняття архіву. Програми архіватори функції та призначення. Робота з архіваторами WINRAR, WINZIP
План-конспект уроку Тема: “Інтерфейс програми. Константи”
Мета: розглянути призначення та інтерфейс програми «1С: Бухгалтерия». Сформувати поняття константи в програми «1С: Бухгалтерия»
План-конспект уроку Тема: “Будова довідників програми та робота з ними”
Мета: навчити основних прийомів роботи з довідниками програми «1С: Торгівля+Склад»
План-конспект уроку Тема: “Інтерфейс програми. Константи”
...
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
Тема: Створення, редагування та тестування програми в консольному режимі
Мета: Навчитись створювати, редагувати та тестувати програми в консольному режимі
Тема : Програма для відеомонтажу. Інтерфейс програми. Робота з відеозаписами. Мета
Мета: ознайомити із основними елементами інтерфейсу та головними функціями програми для роботи з відео
ТЕМА ПРОГРАМИ
ТЕМА УРОКУ: Макетування візитної картки інструктаж з о/п, організація робочого місця
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка