Для бібліотекарів загальноосвітніх шкіл


Скачати 1.18 Mb.
Назва Для бібліотекарів загальноосвітніх шкіл
Сторінка 1/11
Дата 27.03.2013
Розмір 1.18 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11






Для бібліотекарів загальноосвітніх шкіл

«Порадник шкільному бібліотекарю» - настільна книга кожного шкільного бібліотекаря. У збірнику подано відповідні нормативні документи щодо організації роботи шкільної бібліотеки (портфоліо бібліотекаря, положення про бібліотеку загальноосвітнього закладу, інструкція про порядок доставки, комплектування та облік навчальної літератури, правила користування бібліотекою, порядок проведення інвентаризації фондів, зразки оформлення актів на списання літератури і підручників, оформлення подарункових видань, звітів та підтверджень на отримання літератури), види бібліографічного опису, скорочення слів української мови у описі, приклади аналітичного бібліографічного опису, систематична картотека статей та представлена примірна схема картотеки краєзнавчої літератури.

Данний збірник стане орієнтиром у веденні документації шкільної бібліотеки та організації її роботи.



Упорядники:

Чернецька

Валентина Василівна,

бібліотекар Дубіївської загально-освітньої школи І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області




Гуриненко

Валентина Миколаївна,

бібліотекар Леськівської загально-освітньої школи І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області




Крупенко

Наталія Петрівна,

бібліотекар Білозірської загально-освітньої школи І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області



Рецензент:

Сімончук

Тетяна Юріївна,

методист районного методичного кабінету відділу освіти Черкаської районної державної адміністрації


Схвалено радою районного методичного кабінету

відділу освіти Черкаської районної державної адміністрації

(Протокол від 23.06.2010 № 4)


ВСТУП


Ефективність функціонування шкільної бібліотеки і якість вирішення різних питань значною мірою залежить від організації роботи з використання та зберігання документів, у тому числі від їх систематизації та класифікації.

Даний матеріал має за мету допомогти шкільному бібліотекареві професійно виконувати свої обов’язки. Цьому мають сприяти як включені до нього офіційні матеріали, що визначають необхідний рівень виконання роботи, так і методичні рекомендації чи консультації, спрямовані на те, щоб показати шляхи або методи досягнення ефективних результатів.

Наше видання містить обов’язкові нормативні документи, які потребують неухильного виконання. Воно має стати порадником, помічником і творчо використане у вашій роботі.

В збірнику вміщено Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу, затверджене наказом Міністерства освіти України від 14.05.1999 № 139 та Інструкцію про порядок доставки, комплектування та облік навчальної літератури, затверджену МО України від 26.01.94 р. № 20/1-1-20.

Облік фонду – це комплекс операцій, що забезпечують фіксацію відомостей про величину, склад і рух бібліотечного фонду, а також його збереження. Для цього в збірнику вміщені акти на списання художньої літератури та підручників, інвентаризацію бібліотечного фонду.

Бібліографічні описи здійснено згідно зі стандартами: ГОСТ 7.1-84 «Библиографическое описание документа. Общие требования и правила составления», ГОСТ 7.12-93 «Библиографическая запись. Сокращение слов на русском языке. Общие требования и правила», ДСТУ 3582-97 «Скорочення слів в українській мові у бібліографічному описі. Загальні вимоги та правила».

Для зручності подаються зразки бібліографічного опису.

Шкільна бібліотека веде ряд картотек. Подається примірна схема систематичної та краєзнавчої картотеки.
Сподіваємось, що подані матеріали стануть помічниками в організації роботи шкільної бібліотеки.



Що скажуть про тебе інші,

коли ти сам про себе

нічого сказати не можеш.

Козьма Прутків
Портфоліо можуть бути службовими, професійними, діловими й представлятися на різних носіях: паперовому, цифровому, магнітному. Основний зміст портфоліо – «показати все, на що ти здатний».
Структура й зміст портфоліо
Варіант 1.
Титульний аркуш:

  • Назва закладу.

  • Назва папки.

  • Фотографія.

  • Прізвище, ім’я, посада.


Візитка працівника й бібліотеки:

  • Прізвище, ім’я, по батькові, дата народження.

  • Посада, школа.

  • Бібліотечна й навчально-педагогічна діяльність (тут - тільки коротке перерахування карти професійного росту, якщо є цей розділ).

  • Дата проходження попередньої атестації.

  • Освіта (що, де, коли закінчив, спеціальність).

  • Загальний стаж роботи й стаж роботи на посаді.

  • Нагороди й звання, рік одержання.

  • Підвищення кваліфікації (де, коли проходили, кількість годин).

  • Тема самоосвіти.


Візитка бібліотеки:

  • Характеристика (площа, поверх, читальний зал або зона, приміщення для підручників, устаткування, технічні засоби).

  • Особливості діяльності даної бібліотеки (проект, експеримент, програма, спецкурс).

  • Контрольні показники (кількість учнів, читачів, книжкового фонду, підручників, відсоток охоплення бібліотечним обслуговуванням, читаність, відвідуваність, книгозабезпечення, обіговість фонду).

Карта професійного росту:

  • Відомості про участь у роботі методичного об’єднання, педагогічних рад, батьківських зборів, у педагогічних заходах, дитячих літературних святах і конференціях у школі, селі.

  • Документи про підвищення кваліфікації.

  • Фото.

  • Відгуки.


Документи про результати участі в педагогічних заходах. Заохочення й нагороди:

  • Сертифікати.

  • Грамоти, подяки.

  • Фотографії.


Публікації:

  • Ваші статті, доповіді, сценарії, опубліковані в ЗМІ, брошурах.


Авторські розробки:

  • Сценарії й цікаві плани бібліотечних заходів.

  • Методичні рекомендації.

  • Розробки бібліотечної продукції (плакатів, пам’яток, буклетів).

  • Фактографічні матеріали (списки книг, копії публікацій).


Відгуки:

  • Довідки про комплексну атестаційну перевірку.

  • Пропозиції.

  • Рецензії.


Варіант 2.
Розділ 1. Загальні відомості про бібліотекаря.

  • Прізвище, ім’я, по батькові. Рік народження.

  • Освіта (найменування навчального закладу, дата закінчення навчання, отримана спеціальність і кваліфікація за дипломом).

  • Загальний трудовий і бібліотечний стаж, стаж роботи в даній бібліотеці.

  • Підвищення кваліфікації й додаткова освіта (назва установи, на базі якої здійснювалася перепідготовка, строки, форми й тематика навчання).

  • Список публікацій у ЗМІ й професійних виданнях.

  • Участь у діяльності суспільних і професійних організацій.

  • Копії документів, що підтверджують рівень кваліфікації й суспільне визнання (дипломи, сертифікати, посвідчення, грамоти, листи-подяки).

Розділ 2. Результати професійної діяльності.

  • Матеріали про результати діяльності шкільної бібліотеки за певний період (поточний навчальний рік, порівняльний аналіз за 2 або 3 роки).

  • Результати атестації бібліотекаря, методичних перевірок бібліотеки.


Розділ 3. Виховна, пропагандистська діяльність.

  • Кращі сценарії масових заходів.

  • Програми днів інформації, тематичних і предметних тижнів.

  • Фотографії, відеокасети із записом проведених заходів.

  • Комп’ютерні презентації заходів (часткова роздруківка слайдів, дискети й компакт-диски).

  • Програми гуртків, читацьких клубів, рад бібліотеки.


Розділ 4. Методична діяльність.

  • Робота в методичному об’єднанні шкільних бібліотекарів.

  • Співробітництво з бібліотеками району.

  • Участь у професійних конкурсах.

  • Організація й проведення на базі своєї бібліотеки семінарів, круглих столів, майстер-класів, відкритих показових заходів і т.д.

  • Участь і самостійне проведення наукових досліджень.

  • Зразки створення бібліографічних, навчально-методичних посібників для користувачів бібліотеки.

  • Підготовка творчого звіту, реферату, статті, методичного посібника, узагальнення досвіду роботи.


Розділ 5. Експертна оцінка діяльності.

  • Характеристики й атестаційні листи.

  • Відгуки методистів і колег про реалізовані проекти, відкриті заходи.

  • Виписки із протоколів педагогічних, бібліотечних рад і методичних нарад з питань роботи бібліотеки.

  • Рецензії на статті, методичні матеріали, бібліографічні покажчики, підготовлені бібліотекарем.

  • Резюме, підготовлене самим бібліотекарем, з аналізом і оцінкою власних професійних досягнень.



Обов’язковими елементами оформлення портфоліо є титульний аркуш і аркуш змісту, які допомагають орієнтуватися в масиві документів.

Індивідуальна карта

методичного моніторингу професійної діяльності

працівника бібліотеки



_

Методичні, творчі аспекти діяльності

200__р.

200__р.




Освоєння нових прийомів і методів бібліотечної праці










Освоєння нового обладнання й нових комп’ютерних програм










Розробка методичних матеріалів, сценаріїв заходів










Проведення відкритого заходу для фахівців










Відвідування бібліотек з метою вивчення досвіду










Виступ на методичних заходах у своїй бібліотеці










Участь у проведенні методичних заходів (семінар, практикум для бібліотекарів району)










Участь у дослідницькій, проектній роботі










Участь у конкурсах










Підготовка публікацій для професійних видань (методичні збірники, журнали)










Підготовка публікацій для ЗМІ










Навчання на курсах підвищення кваліфікації










Навчання в коледжі, вузі










Самоосвіта (вивчення теми, підготовка реферату, доповіді)








ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міносвіти України

14 квітня 1999р. N 139

Положення про бібліотеку

загальноосвітнього навчального закладу
1. Загальні положення
1.1. Бібліотека загальноосвітнього навчального закладу (надалі - навчального закладу) є його обов’язковим структурним підрозділом, який здійснює бібліотечно-інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу як в урочний, так і в позаурочний час. Свою діяльність організовує спільно з педагогічним колективом, відповідно до планів роботи і регламентуючої документації, що затверджується директором закладу.

1.2. Навчальний заклад забезпечує правові, організаційні, фінансові та матеріальні умови, необхідні для функціонування бібліотеки, зокрема, належне зберігання, використання і поповнення фондів бібліотеки, гарантує їх цілісність, неподільність і невідчуженість. Приміщення, обладнання, майно бібліотеки утримується навчальним закладом на безстроковому і безоплатному користуванні та оперативному управлінні.

1.3. У своїй діяльності бібліотеки керуються Законом України «Про освіту» (1060-12), Законом України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (32/95-вр) іншими законодавствами та підзаконними нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.

1.4. Бібліотека навчального закладу своєю діяльністю сприяє реалізації державної політики у галузі освіти і культури, дотримується принципів гуманізму і демократизму, пріоритету загальнолюдських цінностей і моралі.

1.5. Дане Положення визначає рівень базисних вимог до бібліотеки навчального закладу і підлягає конкретизації стосовно профільних, регіональних, організаційних особливостей та змісту роботи кожного конкретного навчального закладу.

1.6. Бібліотека доступна та безкоштовна для користувачів, якими є вчителі, вихователі, учні, працівники навчального закладу, батьки.

1.7. Бібліотека може надавати користувачам додаткові платні послуги згідно з чинним законодавством.

1.8. Порядок доступу до бібліотечних фондів та іншої бібліотечної інформації, перелік основних послуг і умови їх надання визначаються правилами користування бібліотекою, які затверджуються директором навчального закладу і складаються на основі типових правил користування бібліотекою.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11

Схожі:

Про підсумки проведення шкільних та зональних оглядів-конкурсів самодіяльної...
...
ПРОГРАМИ З ІНОЗЕМНИХ МОВ
Програми для середніх загальноосвітніх шкіл. Іноземні мови. 5 – 11 (для учнів 7 – 11 класів). – Перун,1998
Вул. Отто Брозовського, 83, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50086
«Формування естетичної логосфери молодших школярів з вадами мовлення під час корекційно-логопедичних занять». Запрошуються вчителі-логопеди...
Діяльність шкільних бібліотекарів базується з урахуванням фінансових...
В умовах стрімкого розширення інформаційного простору та розвитку інформаційних мереж на шкільних бібліотекарів покладається функція...
Програма матеріалів для вступного іспиту
Основною метою іспиту з англійської мови є перевірка рівня підготовки випускників середніх загальноосвітніх шкіл з цього предмету...
ПРОГРАМА ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ТА СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ...

Міжнародні проекти для учнів та вчителів іноземних мов
Рада наглядає за британськими школами, що працюють на міжнародному рівні спільно з такими організаціями як Рада британських міжнародних...
Уроку
Посібник містить теоретичний матеріал та приклади розв’язаних задач, для вчителів та учні загальноосвітніх шкіл при вивченні окремих...
ПОЛОЖЕНН Япро проведення міських спортивних ігор “Олімпійські надії”...
Змагання проводяться з метою покращання фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи в загальноосвітніх школах та вирішують...
Факультативний курс для учнів 9-х класів загальноосвітніх шкіл (35 год., з них 2 год резервні)
Схвалена Вченою радою Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, протокол №2, від 14 червня 2012р
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка