Тема. Художні техніки декоративно-прикладного мистецтва. Виготовлення Великодньої композиції витинанки


Скачати 43.38 Kb.
Назва Тема. Художні техніки декоративно-прикладного мистецтва. Виготовлення Великодньої композиції витинанки
Дата 07.02.2014
Розмір 43.38 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Трудове навчання

Тема. Художні техніки декоративно-прикладного мистецтва. Виготовлення Великодньої композиції витинанки.

Мета. Повторити та закріпити знання учнів про традиційні весняні свята українців, види декоративно-ужиткового мистецтва (визначати практично). Познайомити із складною витинанкою-композицією (багатоколірною) ,як видом декоративно-ужиткового мистецтва. Вчити планувати послідовність роботи у групі, дотримуватись технології виготовлення та техніки безпеки користування ножицями.

Розвивальна. Розвивати естетичні смаки, навички користування шаблоном, ножицями (графічні та мовленнєві навички).

Виховна. Виховувати інтерес до мистецтва, бажання створювати самим, охайність, старанність, дружбу і взаємопідтримку.

Обладнання. Зразки декоративно-ужиткового мистецтва, витинанка-композиція «Великдень», грамзапис пісні «Тече вода з-під явора» та аудіо запис «Дзвони», шаблони, папка «Витинанки».

Інструменти і матеріали. Папір, картон, ножиці, 6 ватманів, 6 конвертів із шаблонами, олівці прості, гумки, клей або двосторонній скотч.

Хід уроку

І. Підготовка робочих місць. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

  1. ─ Діти, сьогодні ми продовжимо з вами знайомитись із видами декоративно-прикладного мистецтва.

─ Але спершу пригадаємо, що означає «декоративно-прикладне мистецтво».

(«деко» - прикрашати, «прикладне» або «ужиткове»- те, що використовується у житті).

-- Тобто мистецтво прикрашати те, що ми використовуємо у житті: одяг, посуд, житло…

─ Які ж види декоративно-прикладного мистецтва ви знаєте? ( вишивка, розпис, ткацтво,килимарство, в’язання гачком, спицями, різьблення по дереву, бісерне плетіння, вишивка і т.д.)

─ Одним із видів декоративно-прикладного мистецтва є витинанка, яка як мистецтво виникла раніше вишивки, ткацтва… І саме витинанками і розписом українці прикрашали свої оселі у ХІХ ст.

─ Коли ж прикрашали оселю? (Перед святами – Нового року, зустрічі весни).

─ Певній події відповідала спеціальна традиційна витинанка.

Наприклад, до жнив вирізали й клеїли « Врожайну»,

на заручини –« Заквітчану»,

на весілля –« Весільну» і т.д.

─ Яку витинанку будемо виготовляти ми – спробуйте відгадати, прослухавши фрагмент музики. Для цього заплющіть очі й уявіть засобами музики тему уроку.

  1. Слухання аудіо запису « Дзвони».

─ Що ви уявили, пригадали?

─ Де чули таку музику? Коли?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

─ Сьогодні ми будемо виготовляти «Великодню»витинанку-композицію.

ІV. Розгляд зразка. Технологія виготовлення витинанки.

─ Яка зараз пора року? (Весна).

─ Які народні свята весняного циклу пам’ятаєте?

─ Яка страва найголовніша на Великдень?

─ Якого кольору яйце повинно бути?

─ Отже, перша витинаночка це – яйце-писанка.

─ Для того, щоб воно мало цілющу силу, що треба з ним зробити?( розписати малюнками, символами і освятити у храмі, церкві…)

─ Отож друга витинаночка – це Собор, церква.

─ Хто віднесе наше яєчко до церкви? (мама, бабуся). А точніше «Берегиня» нашого роду.

─ Вона теж буде на нашій витинанці.

─ Яке свято передує Великодню? (Вербна неділя).

─ Яку забавлянку пригадуєте? Про що вона?

Не я б’ю – верба б’є,

За тиждень – Великдень,

Уже не далечко – червоне яєчко.

─ Отже, яка наступна витинанка ? (Вербова гілочка).

─ А хто сповіщає нас про прихід весни? (птахи, сонечко…)

─ Отож, і витинанка-сонечко є у нас, і птахи, що на крилах приносять радісну звістку.

─ І останнє: внизу нашу композицію прикрасимо витинанками великодніх яєць, які ми робили на попередньому уроці.

V. Планування наступних трудових дій ,відбір матеріалів та інструментів.

─ Діти, працювати ми будемо у групах, а роботу виконувати одну в « четвірці».

─ У вас на партах лежать шаблони елементів композиції. Їх ви повинні розподілити між собою. Зверніть увагу на колір фону вашої роботи і колір паперу, який ви добираєте.

─ Яку властивість мають витинанки? ( симетричність, повторюваність елементів орнаменту).

─ Отже, як розмістимо аркуш паперу для витинання собору? Яйця?

─ У скільки разів складемо його? Як? ( удвоє, вертикально)

─ А для виготовлення сонечка? (учетверо).

─ Як покладемо шаблон? (віссю симетрії або «центром» до лінії згину).

─ Які інструменти нам потрібні? (олівець, ножиці).

─ Давайте пригадаємо правила користування «ножицями».

VI. Повторення правил безпечної роботи з ножицями:

  1. Ножиці повинні мати …

Заокруглені кінці.

  1. Не силкуйся їх тримати..

Надто міцно у руці.

  1. Не розсовуй лез надміру.

Пам’ятай пораду цю.

  1. Із послабленим шарніром,

ножицями не працюй!

  1. Не працюй також тупими,

Щоб уникнути біди,

Користуйся вправно ними

За призначенням завжди.

  1. З ножицями будь щомиті

Обережним взагалі

І в положенні розкритім…

Їх не кидай на столі.

  1. Якщо треба передати

Їх комусь, це не секрет,

Що їх треба подавати…

Тільки кільцями вперед!

VII. Самостійна робота учнів (Групова робота).

─ Витинайте, діти, з чистими думками, світлою душею, гарним бажанням і …піснею (звучить пісня «Тече вода з-під явора»).

Фізхвилинка (По закінченню витинання)

─ А тепер «збираймо» наші витинанки у композицію.

VIII. Продовження самостійної роботи.

─ Чия робота найкраща? Прошу командирів до дошки…(Презентація робіт).

ІХ. Оцінювання робіт, відбір на виставку.

─ Такі чудові витинанки обереги прикрасять вашу оселю на Великдень і принесуть радість рідним.

Х. Підсумок уроку.

ХІ. Прибирання робочих місць.

Схожі:

Урок №7 Тема: Декоративно-прикладне мистецтво мусульманських народів
Мета: сформувати уявлення про головні риси мусульманського декоративно-прикладного мистецтва;ознайомити з видами ДПМ
Оберегова символіка в декоративно прикладному мистецтві
...
Урок з образотворчого мистецтва у 5-му класі на тему: «Витинанка. Види витинанок»
Ознайомити учнів з різноманітними формами декоративно-прикладного ужиткового мистецтва, розповсюдженого в Україні
Місце і роль плетіння макраме в сучасному декоративно-прикладному...
Мета: познайомити дітей з декоративно-прикладним мистецтвом. Навчити розрізняти нитки за характеристикою та ознаками. Розвивати творче...
Уроку у 6-му клас і Тема: Мистецтво
Обладнання: для вчителя: мультимедіа, виставка предметів декоративно –прикладного мистецтва: вишиті рушники, сорочки, скатертина,...
Цікаві факти про декоративно – ужиткове мистецтво Писанкарство
Писанкарство вважається одним із найдавніших і найцінніших різновидів українського народного декоративно-прикладного мистецтва, в...
Вишивання Автор — майстер декоративно-прикладного мистецтва України Саннікова Л. П
Мабуть, ніколи на зможемо ми довідатися, хто і коли вперше здогадався втілити в узорний мотив красу рідної природи, свої переживання...
ТЕХНОЛОГІЯ ВИГОТОВЛЕННЯ О ’ БЄМНОЇ ПАПЕРОВОЇ ІГРАШКИ
...
Тема:  Писанкарство як мистецтво художнього розпису. Види писанок....
Мета: 1 Вчити дітей рописувати пианки, прикрашати їх декоративним розписом; узагальнити знання дітей про писанки як твори декоративно-прикладного...
Тема: «Аплікація як вид декоративно-ужиткового мистецтва»
Мета: узагальнення і систематизація знання з теми Аплікація як вид декоративно – ужиткового мистецтва, закріпити знання про види...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка