Тема: «Аплікація як вид декоративно-ужиткового мистецтва»


Скачати 37.01 Kb.
Назва Тема: «Аплікація як вид декоративно-ужиткового мистецтва»
Дата 11.02.2014
Розмір 37.01 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Бухгалтерія > Конспект
Конспект уроку трудового навчання

(обслуговуюча праця)



Тема: « Аплікація як вид декоративно-ужиткового мистецтва»

Старова Ніна Леонідівна, вчитель першої категорії

КЗ « Лисичанська спеціалізована школи І-ІІІ ступенів№8»

Луганської області

Аплікація як вид декоративно – прикладного мистецтва

Мета: узагальнення і систематизація знання з теми «Аплікація як вид декоративно – ужиткового мистецтва, закріпити знання про види аплікації, розвивати творчу уяву, спостережливість, творчі здібності, увагу, навчити учнів правильно добирати матеріали для виконання завдань з аплікації.

Обладнання: картки для практичної роботи, учнівські роботи з аплікації, комп’ютерна презентація.

Тип заняття: урок узагальнення знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдання уроку

Вч. Дівчата, що ви очікуєте від цього уроку?

Відповіді учениць.

Мотивація уроку.

Читання оповідання « Батькові поради.»

Жив у одному селі чоловік, і був у нього син. Якось батько й каже йому:

  • Слухай, сину! Живи так, щоб ти мав у кожному селі хату, на кожний день нові чоботи, і щоб тобі всі люди кланялися.

Задумався син над батьковими словами і питає:

  • Як це, батьку, я можу поставити в кожному селі хату, купувати щодня нові чоботи, і примусити всіх мені кланятися?

Засміявся старий і говорить:

  • Дуже легко, синку! Матимеш у кожному селі доброго товариша - будеш мати і свою хату. Щоб кожний день були нові чоботи, треба їх щодня чистити, і на ранок вони будуть як нові. І вставай, сину, рано – раніше від усіх – і йди на роботу. А йтимуть до праці люди, то всі будуть тобі кланятися і вітатися.

Запитання до учнів: - До чого батько привчав сина? ( Батько привчав сина до праці, до уміння жити в злагоді з іншими людьми.)

ІІІ частина.

  • Як ви розумієте слово « праця»? Яку роль відіграє праця в житті людини?

  • Усі речі, які оточують людину, - результат її праці. Результатом праці інших учнів є ось ці роботи розташовані на стендах . Це - вишивка, аплікація, бісероплетіння, в’язання крючком та спицями, речі зроблені учнями.

  • І так, праця – це діяльність людини, спрямована на виготовлення речей. У майстерні ми теж працювали. Виконували творчі роботи.

  • Які творчі роботи ми виконували?

Уч. Аплікацію.

Що таке аплікація?

Уч. Це декоративно прикладне мистецтво.

Уч. Аплікація – це нашивання дрібних деталей на основу.

Вч. Які способи виготовлення аплікації ви знаєте?

Уч. Нашивний та склеювання.

Вч. Які шви використовують для виготовлення аплікації?

Уч. Тимчасові та постійні.

Вч. Назвіть тимчасові шви.

Уч. « вперед» голкою.

Вч. Назвіть постійні шви.

Уч. « петельний» шов, тамбурний(ланцюжок), « стебельчатий», «козлик», «косий хрестик».

Вч. З яким матеріалом, ви працювали, виконуючи аплікаційні роботи у дитячому садку і в молодших класах.

Уч. Тканину, папір, бісер, ґудзики,

Вч. – По змісту аплікацію поділяють на три групи. Які?

Уч. На змістову аплікацію,котра складається де кілько різних фігур, часто в руху.

  • На предметну аплікацію. Її виготовлюють з вирізаних геометричних фігур , листів, фруктів, овочів, квітів, грибів, комах .

  • На орнаментальну аплікацію. Вона часто використовується для оформлення альбомів, стендів, запрошувань.

Вч. – Як раніше прикрашали одяг аплікацією?

Уч. Казахи аплікацією прикрашали войлочні ковдри, юрти, одяг.

Уч. Татари - м’які шкіряні чоботи, кінські седла.

Уч. Народи півдня на шкіряний одяг нашивали візерунки з хутра.

Уч. Росіяни та українці широко використовували аплікацію на тканині.

Вч. А як же в сучасний час використовують аплікацію.

Уч. Її використовують в одязі, нашивають на столову й постільну білизну, серветки, оздоблюють сумки, штори, виготовлюють картини, пано.

Вч. Дійсно так.

Перевірка знань з техніки безпеки при роботі з голкою, ножицями, санітарно-гигиєничних норм.

Фізхвилинка.

« У Бразилії йде дощ»

ІІІ частина. Практична робота.

Завдання 1.

На кожному столі розташовані карточки з видами швів. Учні повинні написати на карточках, який вид шва.

Перевірка завдання.

Учні перевіряють один у одного правильність виконаного завдання.

Перевірка завдання по слайдах. На слайдах вказане вид шва , учні перевіряють.

Завдання 2.

У кожного учня э карточка з зображенням аплікації по змісту.

На слайді зображено вид аплікації (предметну) і учні піднімають ту карточку де зображено предметна аплікація і т.д.

IV Захист проектів.

Учениці розповідають про свої роботи, створюють рекламу своєму виробу.

V. Презентації робіт учнів (слайди).

VI. Підсумок уроку.

Схожі:

Тема. Художні техніки декоративно-прикладного мистецтва. Виготовлення...
Нців, види декоративно-ужиткового мистецтва (визначати практично). Познайомити із складною витинанкою-композицією (багатоколірною),як...
Методичні рекомендації керівникам гуртків образотворчого та декоративно-ужиткового...
Діти, закінчивши студію образотворчого чи декоративно-ужиткового мистецтва в позашкільному навчальному закладі, на все життя зберігають...
2. 1 Вибір спиць і пряжі для ручного в’язання
В’язання – давній вид людської діяльності. Передумови виникнення в’язання. В’язання як різновид декоративно-ужиткового мистецтва....
У Розробка уроку учителя трудового навчання Черкаської спеціалізованої...
Назва ресурсу: «Презентація та розробка уроку «Плетіння гачком як вид декоративно-ужиткового мистецтва» 7 клас
Урок з образотворчого мистецтва у 5-му класі на тему: «Витинанка. Види витинанок»
Ознайомити учнів з різноманітними формами декоративно-прикладного ужиткового мистецтва, розповсюдженого в Україні
Декоративно-ужиткове мистецтво. Різновиди: вишивка, ткацтво, килимарство,...
Вдосконалювати вміння розпізнавати види і жанри декоративно- ужиткового мистецтва
В’язівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Урок з образотворчого мистецтва по темі
«Види декоративно-ужиткового мистецтва: килимарство, ткацтво, розпис, лозоплетіння, флористика, різьба по дереву, ковальство, гончарство...
ТЕХНОЛОГІЯ ВИГОТОВЛЕННЯ О ’ БЄМНОЇ ПАПЕРОВОЇ ІГРАШКИ
...
Урок №7 Тема: Декоративно-прикладне мистецтво мусульманських народів
Мета: сформувати уявлення про головні риси мусульманського декоративно-прикладного мистецтва;ознайомити з видами ДПМ
Пояснювальна записка
Варіативний модуль розроблено до навчальної програми “Тех­но­логії. 10-11 класи”. Програмою модуля передбачено ознайомлення уч­нів...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка