|
Скачати 48.58 Kb.
|
Тема: Писанкарство як мистецтво художнього розпису. Види писанок. Способи їх художнього оформлення. Мета: 1) Вчити дітей рописувати пианки, прикрашати їх декоративним розписом; узагальнити знання дітей про писанки як твори декоративно-прикладного мистецтва; розширити і поглибити знання учнів про народну символіку; 2) формувати навички виготовлення писанок; формувати навички розписувати писанки; розвивати почуття композиції у визначеній формі (форми яйця), розвивати учнівську творчість; 3) виховувати повагу до традицій і звичаїв народу; формувати інтерес та повагу до історичного минулого людства; прищеплювати любов до народного мистецтва (писанкарства); виховувати естетичний та художній смак. Обладнання та матеріали: підготовлені яйця, фарби, спеціальні пензлики, ємкість для води, альбоми з друкованою основою, схема розпису пасхальних яєць, дерев'яні писанки, зразки намальованих писанок, відео «Мистецтво писанки». Тип уроку: комбінований. Хід уроку I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань - Яке свято наближається до нас? - Так, це Великодні свята. Одне з найважливіших свят, яке з давніх-давен святкували в Україні і далеко за її межами. - Сьогодні діти напередодні Великодня, свята Пасхи ми з вами разом будемо відкривати для себе красу наших писанок. Писанкарство – один із видів декоративно – прикладного мистецтва на Україні. - Нагадайте, що ми називаємо декоративно прикладним мистецтвом? (Створення своїми руками виробів, що мають практичне значення в житті і вони художньо оформлені). - Нагадайте які саме роботи, що виконували на малюванні та праці ми відносили до декоративно – прикладного мистецтва? (Чеканка, вишиванка, оформлення українським орнаментом сорочки, підставки для писанки). III. Повідомлення теми уроку Писанці вже понад тисячу років. Звичай розписувати писанки походить ще з дохристиянських часів. Україна здавна славилася самобутнім народним мистецтвом - писанкарством. Удосконалюючись протягом багатьох століть, вона стала надбанням національної культури, тому відома в усьому світі. Я - писанка-красуня, Вся в рисках і квітках. Красу митців несу я, Їх славлячи в віках. Мене кладуть у свято На пишному столі, Щоби моїм убранством Втішалися малі. І. Міщенко Перегляд демонстраційного матеріалу з коментарем. Писанки можна класифікувати за такими характерними ознаками : - з геометричним орнаментом; - з рослинним орнаментом; - з рослинним і геометричним орнаментом; - з анімалістичним (тваринними) мотивами; - з зображенням жанрових сценок; - з зображенням традиційних архітектурних споруд; - з довільними декоративними плямами, які не можна віднести до геометричних, ні до рослинних, ні до тематичних мотивів; - писанки з характерною церковною символікою у вигляді різноманітних зображень , що пов’язані з Великодніми святами – Пасхою. Показ видео «Мистецтво писанки» IV. Повідомлення завдань уроку Сьогодні, діти, ми з вами відкриємо для себе красу наших писанок, ознайомимось із великодніми звичаями. Також розпишемо писанки, прикрасимо їх декоративним розписом. Робота в зошиті (с. 42)
V. Практична робота Спочатку малюємо у зошиті, потім розписуємо яйце. Пояснення техніки розпису яйця:
Музичний супровід Символи кольорів: Зелений - воскресіння природи, молодість, красу та радість, добробут. Блакитний - безхмарне небо, чисте повітря, космічний простір, майбутнє. Червоний - сонце, радість, ранішню зорю, любов і надію, літнє тепло, зрілість. Чорний - ніч, тьму, надра землі, землю й родючість. Білий - день, світло сонця, життя, вічність, багатство, радість добра та краси. Жовтий - Сонце, зорі, Місяць, урожай, приріст покоління. Коричневий - земля й родючість. Великдень - білий, червоний. VI. Аналіз і оцінювання робіт Демонстрація і обговорення дитячих робіт, виставляння оцінок. VII. Підсумок уроку Ось була я білою, як стіна, А зробилась розцвілою, як весна. Всі дали всього потрошку: Бджілка — дрібку воску, Щоб чим тонша смужка. Свічечка — пломінчик, Сонечко — промінчик, Цибулина — гарну Золотисту барву. Небо — барву лену, А трава — зелену. Всю ж мене списали. Пальчики Оксани... І усім я-щиро дякую за це, Не забуду й курку, Що знесла яйце.
VIII. Прибирання робочого місця. |
Кладюк Василь Ростиславович Мета проекту : ознайомити з історичними відомостями виникнення шкатулки, з різними видами обробки матеріалу та областю їх застосування,... |
Тема. Візуальні мистецтва. Архітектура. Скульптура. Мета уроку Мета уроку: дати поняття «архітектура», «скульптура»; навчити розпізнавати види архітектури та скульптури; розвивати навички сприймання... |
Урок Образотворче мистецтво Дата Тема Паперопластика. Конструювання... Мета Ознайомити учнів з можливістю створення художнього образу засобами конструювання; розвивати уяву, фантазію, образне мислення,... |
Тема Писанкарство Всесвіту. Існують також численні варіанти легенд, які пояснюють побутування писанок під час Великодніх свят, пов'язують виникнення... |
Урок №5 ПИСЬМОВИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ... Овленнєво-комунікативні вміння здійснювати типологічний, композиційний і змістовий аналіз художнього тексту розповідного характеру... |
Цікаві факти про декоративно – ужиткове мистецтво Писанкарство Писанкарство вважається одним із найдавніших і найцінніших різновидів українського народного декоративно-прикладного мистецтва, в... |
Проект плану заходів святкування Великодня у м. Львові на 2010р «Писанкова школа» Спеціалізовані навчання для дітей та їх батьків з методикт розпису писанок та крашанок |
Й основна думка тексту. Види зв’язку речень у тексті РЗМ. Жанри мовлення, особливості їх побудови. Навчальне аудіювання тексту художнього стилю |
Навчальна програма спецсемінару "Аналіз художнього твору" для студентів... Програма спецсемінару "Аналіз художнього твору" складена відповідно до навчальних планів Міністерства освіти і науки України, за... |
Тема: Жити з сонцем у душі (за новелою Л. Пономаренко «Гер переможений»). Мета Тип уроку: урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору) |