|
Скачати 30.6 Kb.
|
В.Г.Бевз, Г.П.Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ 4. Раціональні числа Розділ 4. раціональні числа Програма на вивчення розділу відводить 64 години. Тут передбачається вивчення таких тем.
У результаті опрацювання розділу «Раціональні числа» шестикласники мають набути таких навичок. Наводити приклади додатних і від'ємних чисел. Називати: модуль заданого числа; число, протилежне даному; коефіцієнт буквеного виразу. Розпізнавати і зображати: перпендикулярні і паралельні прямі; координатну пряму; прямокутну систему координат на площині. Розпізнавати подібні доданки. Описувати поняття: модуль числа; раціональне число; координатна пряма; координатна площина; подібні доданки; перпендикулярні прямі; паралельні прямі. Формулювати правила виконання чотирьох арифметичних дій з додатними і від'ємними числами; розкриття дужок; зведення подібних доданків; основні властивості рівняння. Розв'язувати завдання, що передбачають: знаходження модуля числа; порівняння раціональних чисел; додавання, віднімання, множення і ділення раціональних чисел; обчислення значень числових виразів, що містять додатні і від'ємні числа; розкриття дужок, зведення подібних доданків; знаходження координати точки на координатній прямій та побудову точки за її координатою; побудову перпендикулярних і паралельних прямих за допомогою лінійки і косинця; побудову окремих графіків залежностей між величинами по точках; аналіз графіків залежностей між величинами (відстань, час; температура, час тощо). Розв'язувати рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; задач за допомогою рівнянь. Загальні зауваження Раціональні числа - це об'єднання всіх цілих і дробових чисел, додатних і від'ємних. Це кожне з чисел, яке можна записати у вигляді дробу , де т – число ціле, а п – натуральне. Таке пояснення коректне з наукового погляду, але шестикласникам на початку вивчення розділу не доступне, бо їм ще не відоме поняття цілого числа [1, с. 182]. Все ж, принаймні в кінці опрацювання розділу, бажано уточнити, які числа називаються раціональними, які цілими, дробовими і т. ін. Корисно такий розгляд супроводити відповідною схемою (мал. 23, а). Правильна й інша схема (мал. 23, б). Кілька десятиліть тому раціональні числа вивчали в алгебрі та вважали, що цей розділ один з найважчих. Бо намагалися пояснювати дітям такі речі, які вони не можуть зрозуміти. Ми не радимо вчителям повертатися до застарілої методики, зокрема не намагатися «доводити» правила додавання і множення раціональних чисел і деякі філософські тонкощі. Треба розуміти, що ці правила не можна обґрунтувати, їх приймають як аксіоми. Бо прийнявши саме такі правила, отримуємо дуже зручну числову множину, яка придатна для побудов зручних математичних моделей. Раніше в школі дотримувалися застарілої термінології: цілими числами називали натуральні числа, раціональні числа – відносними числами, модуль – абсолютною величиною, координатну пряму – числовою прямою і т. ін. Бажано відмовитися від старої термінології. Множина раціональних чисел Q є підмножиною множини дійсних чисел R, а її підмножини - множини натуральних чисел N і цілих чисел Z. їх обсяги пов'язані, як показано на малюнку 24. Шестикласникам про все це говорити не треба, але вчитель, щоб виправляти можливі учнівські помилки, має це знати. Чи одне й те саме означають терміни раціональні числа і додатні й від'ємні числа? Ні. Ні додатні, ні від'ємні числа не містять нуль, а множина раціональних чисел містить нуль. Причому 0 – число особливе. Пропонуючи окремий параграф «Додатні й від'ємні числа», маємо на увазі, що число 0 учням уже відоме, а терміни додатні числа, від'ємні числа – нові. Книга для вчителя |
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа Мета. Ввести поняття: протилежні числа, цілі числа, дробові числа, раціональні числа і показати, як пов'язані між собою множини вказаних... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа Мета. Дати учням перші уявлення про від'ємні числа, ввести поняття додатні числа, недодатні числа, пояснити, хто і коли використовує... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа У результаті вивчення теми учні мають навчитися: називати модуль заданого числа; описувати поняття модуль числа; розв'язувати вправи,... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Розділ 3 Програма на вивчення розділу відводить 24 години. Тут передбачається вивчення таких тем |
Уроки математики в 6 класі Розділ Звичайні дроби Розділ 2 Програма на вивчення розділу відводить 30 годин. Тут передбачається вивчення таких тем |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції У результаті вивчення теми учні мають навчитися: описувати поняття коло, круг, круговий сектор; записувати і пояснювати формули довжини... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ввести поняття пропорція, ознайомити учнів з основною властивістю пропорції і її застосуванням |