Урок 1-2 Тема: Прості механізми. Мета


Скачати 279.38 Kb.
НазваУрок 1-2 Тема: Прості механізми. Мета
Сторінка1/4
Дата05.11.2013
Розмір279.38 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
  1   2   3   4

Урок 1-2


Тема: Прості механізми.

Мета: Дати уявлення про прості механізми та їх роль у житті людини. Ознайомити з основними елементами простих механізмів.

Обладнання: важіль, блок, коловорот, похила площина, важки, ножиці, кусачки, плоскогубці, таблиці.
З давніх-давен людина використовує певні знаряддя праці для виконання роботи: молоток – розбити горіх, забити гвіздок; лопата – перекопати поле; коса – зібрати врожай; сокира – для ваління дерев і тому подібне. Тіло яке застосовують для виконання роботи, перетворення величини сили або її напрямку називають знаряддям (механізмом). Всі механізми можна поділити на два типи найпростіших механізмів: 1) важіль і 2) похила площина.

Важіль - це тверде тіло, що може обертатися навколо нерухомої опори. Кожному відомо, що важкий предмет (камінь, шафу, верстат), який не можна перемістити безпосередньо руками, легко зсунути з місця за допомогою довгої і міцної жердини – важеля. За допомогою важелів три тисячі років тому під час спорудження пірамід у Стародавньому Єгипті пересували й піднімали на велику висоту важкі кам’яні брили.

Демонструємо дію важеля (використовуючи важелі закріплені на магнітній дошці або на штативі). Вказуємо на виграш в силі який дає важіль.

Для встановлення правила важеля вводимо такі характеристики. Частини важеля до яких прикладені сили відносно осі обертання називають плечами важеля. Важіль має два плеча (одне плече – частина важеля між точками 1-5, друге плече – частина важеля між точками 2-4). Точка прикладання сили (1,4) – це точка, в якій на важіль діє сила. Вісь обертання (5) – лінія, перпендикулярна до повздовжньої осі важеля. Важіль може вільно обертатися навколо цієї осі. Лінія дії сили (3,7) – це лінія, яка показує напрям дії сили. Найменшу відстань від осі обертання до напрямку дії сили (довжину перпендикуляра опущеного з осі обертання на напрям дії сили) називають плечем сили. Плечі сил (l1 і l2) – визначають, будуючи відрізки, перпендикулярні як до осі обертання, так і до лінії дії сили. Плечі важеля не завжди рівні плечам сил. (Рівність спостерігається за умови прикладання сил перпендикулярно до важеля). Сили прикладені до важеля позначають F1 i F2. Плечі сил позначають відповідно l1 і l2. Переміщення сил відповідно s1 i s2. Швидкості точок прикладання сил v1 і v2. Проводячи вимірювання, під час демонстрації піднімання вантажу за допомогою важеля, доводимо правильність наступних співвідношень: F1/F2 = l2/l1= s2/s1 = v2/v1; (t1 = t2). Важіль дає виграш в силі. В скільки разів плече сили більше в стільки ж разів сила менша. Але при переміщенні шлях меншої сили (прикладеної до довгого плеча) і її швидкість більші в стільки ж разів в скільки дана сила менша.

Існує легенда, що Архімед, захоплений відкриттям правила важеля вигукнув: “Дайте мені точку опори, і я підніму Землю!”. Звичайно Архімед не зміг би здійснити свій намір, якби йому і дали точку опори (яка мала б лежати поза Землею) та важіль потрібної довжини. Піднімаючи Землю всього на 1 см, довге плече важеля описало б дугу величезної довжини. Для переміщення довгого кінця важеля по цьому шляху, наприклад із швидкістю 1 м/с, потрібно було б мільйони років. Важелі можна використовувати двояко. В важелі першого роду (Мал.1) – сили прикладенні по різні сторони осі обертання.

Мал. 1. Мал. 2.

В важелі другого роду (Мал. 2)– сили прикладені по одну сторону від осі обертання. Правило рівноваги важеля справджується для обох випадків.
  1   2   3   4

Схожі:

Урок №20. Тема. Умова рівноваги важеля. Момент сили. Блок. Прості механізми
...
Урок №4 Тема. Степінь натурального числа. Розкладання натурального числа на прості множники Мета
Мета: повторити знання учнів про степінь натурального числа з на­туральним показником, здобутих у 5 класі, і сформувати вміння викори­стовувати...
План-конспект уроку з природознавства 6 клас Тема уроку
Мета освітня: закріпити знання учнів про прості механізми, ознайомити з поняттям «складний механізм»; визначити взаємодію простих...
Тема: Числівники кількісні й порядкові: прості, складні та складені Мета
Мета: навчальна – ознайомити школярів із кількісними та порядковими: простими, складними та складеними числівниками
Урок математики
Тема. Прості і складені задачі на визначення швидкості, часу, відстані. Дії над іменованими числами. Ознайомлення з назвами геометричних...
Тема. Життєвий цикл у рослин і тварин Мета
Мета: сформувати поняття про життєвий цикл, показати прості й складні життєві цикли
Тема «Мова стрілок»
Мета: розвинути первинне алгоритмічне мислення, вміння складати прості алгоритми за допомогою стрілок
Тема: Речення прості і складні (повторення), двоскладні і односкладні
Доброго дня. Перевіряємо чи всі готові до уроку. На ваших партах повинно бути: підручник, зошит, пенал. Сьогодні ми з вами пригадаємо...
Урок-гра Тема: Електричний струм. Сила струму. Напруга. Опір провідників
Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми «Електричний струм. Сила струму. Напруга. Опір провідників»,розвивати вміння працювати...
Урок Математика, курс «Я і Україна»(Громадянська освіта),фізична культура
Мета: математика: вчити учнів обчислювати площі прямокутних ділянок, розв'язувати прості і складені задачі на знаходження площі прямокутника;...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка