|
Скачати 69.78 Kb.
|
Тема: Числівники кількісні й порядкові: прості, складні та складені Мета: навчальна – ознайомити школярів із кількісними та порядковими: простими, складними та складеними числівниками; розвиваюча – розвивати самостійність, логічне мислення і мовлення, пам’ять; виховна – виховувати естетичні почуття, зацікавленість скарбами народної мудрості Тип уроку: урок засвоєння нових знань Обладнання: підручники, комп’ютер, схеми, картки Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну прекрасну, країну чудову, Що нас так чекає й збагачує мову ІІ. Повідомлення теми і мети уроку ІІІ. Актуалізація опорних знань Гра «Зірви яблуко» (на моніторі комп’ютера намальована яблуня, на ній яблука. Кожне яблуко це питання. Необхідно «зірвати» яблуко і відповісти на питання)
ІV. Сприймання, усвідомлення нових знань Пояснення вчителя. Числівники за значенням поділяються на кількісні та порядкові (на моніторі комп’ютера) Розгляньте подану схему і з’ясуйте, що можуть означати кількісні числівники Цілі числа Дробові числа Кількість предметів як одне ціле три одна третя троє (Висновок: кількісні числівникми можуть означати цілі числа, дробові числа, кількість предметів як одне ціле.) Робота з підручником Розгляньте в підручнику на с. 191 таблицю і вкажіть, який розряд кількісних числівників ми не назвали. (Неозначено-кількісні, що означають загальну, точно не визначену кількість.) V. Закріплення вивченого матеріалу
Візьміть у руки сигнальні картки. Я називатиму вам числівники. Ваше завдання: якщо ви вважаєте, що числівник кількісний, піднімайте білу картку, а якщо порядковий – червону. Сто, перший, вісім, двадцять, сороковий, двадцять сьомий, чотири, шостий, десята, п’ятдесят, шістсот, п’ятнадцяте, дві третіх, четверо, сімдесятий, багато.
Вкажіть до яких розрядів належать. Працювати будемо в зошитах і на дошці. Дванадцять братів один за одним ходять, один від другого не відстає (місяці року) Є деревце – не полінце, шість дірочок має, весело співає (сопілка) Плету олівець на четверо овець, а пятий акремо (рукавиця) Один кінь тягне двадцять бричок (потяг)
(С. Руданський)
Проблемне питання:
«Мозковий штурм» (мета в тому, щоб зібрати ідеї щодо проблеми, яка вирішується).
(Слово сім складається тільки з кореня. Слово сімнадцять створене з двох коренів. Числівник сімдесят сім утворений з двох слів).
Порівняємо висновки, зроблені нами, з матеріалом підручника (с. 192). Підсумок вчителя: числівники поділяються на прості, складні та складені. Прості мають один корінь, складні утворені поєднанням двох коренів, а складені складаються з двох і більше простих і складених числівників. Складні пишемо разом; складені окремо.
Вправа 455
Якщо я називаю простий числівник, ви піднімаєте руки вгору; складний - розводите в сторони; складений витягуєте вперед. Дев’яносто, три, сорок чотири, сім, двадцять пять, сімсот, п’ятий, сто три, шістдесят, багато, чотирнадцять, перший, чотириста тридцять один, дев’яносто.
на моніторі слова: Зібратися разом – це початок. Триматися разом – це прогрес. Працювати разом – це успіх. Генрі Форд Кожній порі роздається кратка з завданням. Прочитати речення, визначити розряди числівників за значенням та за будовою
Лунають уриви пісень, в яких вживаються числівники. Завдвння: виписати числівники, вказати розряд за значенням.
Вправа 456
Завдання побудувати вислови, дібравши початок з лівої, а продовження – з правої колонки. Числівники підкреслити. Де сім господинь, а один відріж. Одна голова добре, жодного не спіймаєш. Сім разів відмір, там хата не метена. За двома зайцями поженешся - а дві краще.
Смор1а ВиЗмка Пі2л мі100 100лиця ві3на При5 40а Ві7надцять
Вибрати й записати тільки цифри потрібних речень: у першу колонку з кількісними числівниками, у другу з порядковими.
Перевірку роботи здійснити за зразком
Вид перевірки – самоперевірка VI. Підбиття підсумків роботи на уроці. Проводиться з використанням прийому «Ланцюжок» Один учень задає питаня з щойно вивченої теми, а сусід по парті повинен відповісти на нього.
(Потрібно нам числівник вчити, Бо й дня без нього не прожити. Дату, кількість, час, число Він нам передасть. Любімо його!) VII.Рефлексія Я знаю... Я вмію... Я можу... VIII.Оцінювання навчальнихдосягнень учнів Домашнє завдання Повторити матеріал §50, вправа 461 За бажанням учнів: виписати фразеологізми або загадки з числівниками Заключне слово вчителя. Ось і пролунав дзвінок, Закінчився наш урок. За роботу по заслузі Щиро дякую вам, друзі. Запашну, як вишні гілка, Гомінку, немов сопілка, Мусим завжди я і ти Рідну мову берегти. Пастушенко В.В. Бачкуринська ЗОШ І-ІІІ ст. Монастирищенського району Черкаської області |
Урок: українська мова, математика 6 клас Тема. Числівник: загальне... На групи за значенням та будовою, навчити розрізняти кількісні і порядкові числівники, формувати вміння знаходити числівники в текстах;... |
Тема: Речення прості і складні (повторення), двоскладні і односкладні Доброго дня. Перевіряємо чи всі готові до уроку. На ваших партах повинно бути: підручник, зошит, пенал. Сьогодні ми з вами пригадаємо... |
Прості і складні речення Мета. Розширити і поглибити знання учнів... Літечко ворота зачинило й осені ключа від них дало, повагом за хмарку зачепилось і у теплий ірій попливло |
Тема. Життєвий цикл у рослин і тварин Мета Мета: сформувати поняття про життєвий цикл, показати прості й складні життєві цикли |
Урок 1-2 Тема: Прості механізми. Мета Мета: Дати уявлення про прості механізми та їх роль у житті людини. Ознайомити з основними елементами простих механізмів |
Урок математики Тема. Прості і складені задачі на визначення швидкості, часу, відстані. Дії над іменованими числами. Ознайомлення з назвами геометричних... |
Урок №1 Тема : Складносурядне речення. Його будова Складні речення поділяються на складносурядні, складнопідрядні, складні безсполучникові та складні речення з різними видами зв’язку.... |
КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТЕМА Закріпити вміння учнів розрізняти простий дієслівний, складений іменний і складений дієслівний присудки, бачити в реченні прості... |
Урок Математика, курс «Я і Україна»(Громадянська освіта),фізична культура Мета: математика: вчити учнів обчислювати площі прямокутних ділянок, розв'язувати прості і складені задачі на знаходження площі прямокутника;... |
Урок №4 Тема. Степінь натурального числа. Розкладання натурального числа на прості множники Мета Мета: повторити знання учнів про степінь натурального числа з натуральним показником, здобутих у 5 класі, і сформувати вміння використовувати... |