Тема: Числівники кількісні й порядкові: прості, складні та складені Мета


Скачати 69.78 Kb.
Назва Тема: Числівники кількісні й порядкові: прості, складні та складені Мета
Дата 01.04.2013
Розмір 69.78 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Тема: Числівники кількісні й порядкові: прості, складні та складені
Мета: навчальна – ознайомити школярів із кількісними та порядковими: простими, складними та складеними числівниками;

розвиваюча – розвивати самостійність, логічне мислення і мовлення, пам’ять;

виховна – виховувати естетичні почуття, зацікавленість скарбами народної мудрості
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: підручники, комп’ютер, схеми, картки
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя.
Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну прекрасну, країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Гра «Зірви яблуко»
(на моніторі комп’ютера намальована яблуня, на ній яблука. Кожне яблуко це питання. Необхідно «зірвати» яблуко і відповісти на питання)

  1. Що називається числівником?

  2. Яким членом речення виступають числівники?

  3. На які питання відповідає числівник?

  4. Чи змінюється числівник за відмінками?

  5. Привести приклади числівників?

  6. На які групи за значенням поділяються числівники?



ІV. Сприймання, усвідомлення нових знань


Пояснення вчителя.
Числівники за значенням поділяються на кількісні та порядкові
(на моніторі комп’ютера)


Розгляньте подану схему і з’ясуйте, що можуть означати кількісні числівники
Цілі числа Дробові числа Кількість предметів як одне ціле


три одна третя троє
(Висновок: кількісні числівникми можуть означати цілі числа, дробові числа, кількість предметів як одне ціле.)
Робота з підручником
Розгляньте в підручнику на с. 191 таблицю і вкажіть, який розряд кількісних числівників ми не назвали.

(Неозначено-кількісні, що означають загальну, точно не визначену кількість.)
V. Закріплення вивченого матеріалу



  1. Робота з сигнальними картками.


Візьміть у руки сигнальні картки. Я називатиму вам числівники. Ваше завдання: якщо ви вважаєте, що числівник кількісний, піднімайте білу картку, а якщо порядковий – червону.

Сто, перший, вісім, двадцять, сороковий, двадцять сьомий, чотири, шостий, десята, п’ятдесят, шістсот, п’ятнадцяте, дві третіх, четверо, сімдесятий, багато.


  1. Запишіть загадки, визначте числівники.


Вкажіть до яких розрядів належать. Працювати будемо в зошитах і на дошці.
Дванадцять братів один за одним ходять, один від другого не відстає

(місяці року)

Є деревце – не полінце, шість дірочок має, весело співає

(сопілка)

Плету олівець на четверо овець, а пятий акремо

(рукавиця)

Один кінь тягне двадцять бричок

(потяг)


  1. Хвилинка-веселинка




  • Чого, брате, так збілів? Що з тобою сталось?

  • Ах, за мною через став аж сто вовків гналось!

  • Бог з тобою! Сто вовків! Та село б почуло...

  • Та воно так і не сто, а п’ятдесят було.

  • Та й п’ятдесят диво в нас... Де б їх стільки взялось?

  • Ну, Іванцю! Нехай так, але десять гналось.

  • Так і десять не було! Знать, один усього?

  • Як один? Аби і вовк! Страшно і одного...

  • А може, то і не вовк!

  • А що ж то ходило?

  • Таке сіре та мале, а хвостик як мило

(С. Руданський)


  1. Слово вчителя.




  • Вивчай, юний друже, числівник!

  • Тоді будеш круглий відмінник,

  • Як словом озвучити цифру

  • Умітимеш правильно й швидко.



Проблемне питання:


  • А чому числівник сто сорок один означає одне число, а пишеться трьома словами?


«Мозковий штурм»
(мета в тому, щоб зібрати ідеї щодо проблеми, яка вирішується).

  • Скажіть чим відрізняються слова сім, сімнадцять, сімдесят сім?

(Слово сім складається тільки з кореня. Слово сімнадцять створене з двох коренів. Числівник сімдесят сім утворений з двох слів).

  • Який висновок ми зробимо про те, які ж є числівники за будовою і як вони пишуться?

Порівняємо висновки, зроблені нами, з матеріалом підручника (с. 192).
Підсумок вчителя: числівники поділяються на прості, складні та складені. Прості мають один корінь, складні утворені поєднанням двох коренів, а складені складаються з двох і більше простих і складених числівників.

Складні пишемо разом; складені окремо.


  1. Розподільчий диктант


Вправа 455


  1. Фізкультхвилинка (лунає музика)


Якщо я називаю простий числівник, ви піднімаєте руки вгору; складний - розводите в сторони; складений витягуєте вперед.

Дев’яносто, три, сорок чотири, сім, двадцять пять, сімсот, п’ятий, сто три, шістдесят, багато, чотирнадцять, перший, чотириста тридцять один, дев’яносто.


  1. Дослідження-аналіз (робота в парах).


на моніторі слова:

Зібратися разом – це початок.

Триматися разом – це прогрес.

Працювати разом – це успіх.

Генрі Форд
Кожній порі роздається кратка з завданням.

Прочитати речення, визначити розряди числівників за значенням та за будовою

  • Року 1814, з 26 на 27 лютого старого стилю в селі Моринцях блиснув єдиний вогник.

  • Мені тринадцятий минало, я пас ягнята за селом.

  • Полягло наших чимало, а татар утроє.

  • Суддями були: якісь два Осли, одна нікчемна Шкапа та два стареньких Цапа.




  1. «Музичний вернісаж»


Лунають уриви пісень, в яких вживаються числівники. Завдвння: виписати числівники, вказати розряд за значенням.


  1. Гра «Третій зайвий»


Вправа 456


  1. Творче конструювання


Завдання побудувати вислови, дібравши початок з лівої, а продовження – з правої колонки. Числівники підкреслити.
Де сім господинь, а один відріж.

Одна голова добре, жодного не спіймаєш.

Сім разів відмір, там хата не метена.

За двома зайцями поженешся - а дві краще.

  1. Розгадати ребуси.


Смор1а ВиЗмка

Пі2л мі100

100лиця ві3на

При5 40а

Ві7надцять


  1. Кодоване письмо


Вибрати й записати тільки цифри потрібних речень: у першу колонку з кількісними числівниками, у другу з порядковими.


  1. П’ять разів засумнівайся, а тоді до діла збирайся.

  2. Розумна голова прогодує краще, ніж п’ятдесят лінивих рук.

  3. Живи, працюй до сьомого поту.

  4. Хай вишня викидає цвіт і двісті літ, і триста літ.

  5. Ще треті півні не співали...

  6. Сідай швидко на коня: ще сто миль махнем до дня!

  7. Слухаю першого грому удари, наче найкращу симфонію в світі.

  8. Всі зайці вовків бояться, йде один, а бачать – двадцять.

  9. Хто ловить, той двох навчить


Перевірку роботи здійснити за зразком


кількісні

порядкові

1; 2; 4; 6; 8; 9

3; 5; 7


Вид перевірки – самоперевірка
VI. Підбиття підсумків роботи на уроці.
Проводиться з використанням прийому «Ланцюжок»

Один учень задає питаня з щойно вивченої теми, а сусід по парті повинен відповісти на нього.

  • Які є розряди числівників за значенням?

  • Що означають порядкові числівники?

  • Що означають кількісні числівники?

  • На які групи поділяються кількісні числівники?

  • Які є розряди числівників за будовою?

  • Як пишуться складні та складені числівники?

  • Чи потрібні числівники в нашому мовленні?

(Потрібно нам числівник вчити,

Бо й дня без нього не прожити.

Дату, кількість, час, число

Він нам передасть. Любімо його!)

VII.Рефлексія
Я знаю...

Я вмію...

Я можу...
VIII.Оцінювання навчальнихдосягнень учнів
Домашнє завдання
Повторити матеріал §50, вправа 461
За бажанням учнів: виписати фразеологізми або загадки з числівниками
Заключне слово вчителя.
Ось і пролунав дзвінок,

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.

Запашну, як вишні гілка,

Гомінку, немов сопілка,

Мусим завжди я і ти

Рідну мову берегти.

Пастушенко В.В.

Бачкуринська ЗОШ І-ІІІ ст.

Монастирищенського району

Черкаської області

Схожі:

Урок: українська мова, математика 6 клас Тема. Числівник: загальне...
На групи за значенням та будовою, навчити розрізняти кількісні і порядкові числівники, формувати вміння знаходити числівники в текстах;...
Тема: Речення прості і складні (повторення), двоскладні і односкладні
Доброго дня. Перевіряємо чи всі готові до уроку. На ваших партах повинно бути: підручник, зошит, пенал. Сьогодні ми з вами пригадаємо...
Прості і складні речення Мета. Розширити і поглибити знання учнів...
Літечко ворота зачинило й осені ключа від них дало, повагом за хмарку зачепилось і у теплий ірій попливло
Тема. Життєвий цикл у рослин і тварин Мета
Мета: сформувати поняття про життєвий цикл, показати прості й складні життєві цикли
Урок 1-2 Тема: Прості механізми. Мета
Мета: Дати уявлення про прості механізми та їх роль у житті людини. Ознайомити з основними елементами простих механізмів
Урок математики
Тема. Прості і складені задачі на визначення швидкості, часу, відстані. Дії над іменованими числами. Ознайомлення з назвами геометричних...
Урок №1 Тема : Складносурядне речення. Його будова
Складні речення поділяються на складносурядні, складнопідрядні, складні безсполучникові та складні речення з різними видами зв’язку....
КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТЕМА
Закріпити вміння учнів розрізняти простий дієслівний, складений іменний і складений дієслівний присудки, бачити в реченні прості...
Урок Математика, курс «Я і Україна»(Громадянська освіта),фізична культура
Мета: математика: вчити учнів обчислювати площі прямокутних ділянок, розв'язувати прості і складені задачі на знаходження площі прямокутника;...
Урок №4 Тема. Степінь натурального числа. Розкладання натурального числа на прості множники Мета
Мета: повторити знання учнів про степінь натурального числа з на­туральним показником, здобутих у 5 класі, і сформувати вміння викори­стовувати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка