|
Скачати 106.87 Kb.
|
Інтегрований урок Математика , курс «Я і Україна»(Громадянська освіта),фізична культура 4-й клас Тема. Футбол. Мета: математика: вчити учнів обчислювати площі прямокутних ділянок, розв'язувати прості і складені задачі на знаходження площі прямокутника; розвивати логічне мислення; громадянська освіта: розширювати світогляд учнів, ознайомлюючи їх з етимологією слів, виховувати інтерес до пізнання історії свого краю,свого народу: фізична культура: виховувати бажання займатися спортом, виростати спритними та здоровими. Тип уроку: урок повторення та узагальнення знань, умінь і навичок. Вид уроку: інтегрований урок. Обладнання: макет футбольного поля, емблема «ЄВРО-2012»,предметні картинки, накреслений план ділянки для задачі 2, мультимедійна презентація, демонстраційні зразки, проекти учнів. Хід уроку: І. Організаційний момент 1. Перевірка готовності учнів до уроку. 2. Привітання. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку (учитель розповідає вірш) Дзвоник продзвенів: дзень-дзень! Любі друзі, добрий день! Вітати щиро рада вас, Уже готовий, бачу, клас. Тому за парти всі сідайте І мені відповідайте.. Хто в футбола вміє грати І задачу розв'язати? Хто складного не боїться? Хто бажає гарно вчиться? Тоді команда ви моя. Гравці — це ви, а тренер — я. І ми разом заб'ємо гол, Бо тема нашого уроку — це футбол. Продовжуючи на уроці математики уроки громадянської освіти і фізичної культури, хочу об'єднати головну навчальну тему навколо слова «футбол». Ми, українці, завжди прославляли мир,добро,братерство, що поєднує в собі Олімпійська ідея. Завдяки нашим кращим спортсменам в усіх куточках планети стає відомою та поважною держава Україна, її великі традиції, її талановитий її талановитий народ. А футбол – спорт №1 у світі привертає увагу мільйонів людей. Сьогодні ви дізнаєтеся багато нового про футбол і позмагаєтесь у математичних змаганнях, але для початку проведемо підготовку. Комунікативна діяльність «Розминка».
Каліграфічна хвилинка. (Енциклопедична довідка). 1. Коли футболіст порушує правила на штрафному майданчику, суддя призначає пенальті. Що таке пенальті? (Штрафний удар.) З якої відстані його призначають? (11 м.) До речі, гравців у футбольній команді теж 11. Запишемо число 11. (характеристика числа: двоцифрове,…) 2. «Додайте речення» 14 Чемпіонат Європи з футболу буде проходити в Україні і Польщі в …. році. (Слайд 2) - Який потрібно вставити рік? (2012) - Дайте характеристику числа. - Число 2012 запишіть сумою розрядних додатків. - Накреслить відрізок 12см Усна лічба. а) Гра «Замкни коло». Проводиться для двох груп учнів (Слайд 3) — Футболісти вийшли на тренування. Вони повинні навчитися передавати м'яч, тобто давати пас. Зараз кожен гравець обчислює приклад і «передає пас» іншому гравцеві. 1 км 500м м 50 м 250м м 50 м 200м м +? м +800м+ 1) група :10 : 10 х5 : 5 :2 +150м + 2) група (за вірну відповідь учні отримують призи – малюнок м’яча). 1 т 200 кгкгкгкг 40 кг 8 кг 4 кг 120 кг + ? кг : 5 :5 : 2 : 5 х30 б) Гра «Футбол». Клас ділиться на дві команди. Учень з першої команди називає довільний приклад з таблиці множення на 10,100,10000 і вказує на учня з другої команди, який відповідатиме (5∙10 — пас Вадиму). Якщо відповідь правильна, то гравець, який «відбив удар», дає завдання першій команді. Якщо ж відповідь неправильна, то «нападаюча» команда дає правильну відповідь і хором говорить: «Гол!» Перемагає команда, яка заб'є більше голів. ІІ. Повторення матеріалу й узагальнення знань. Розв'язування задачі й ознайомлення з етимологією слів. — Зазвичай у футбол грають на стадіоні — спеціальній споруді для спортивних змагань. Це грецьке слово, утворене від слова «стадія» — тогочасна міра довжини, але яка міра! Це відстань, яку людина долає за дві хвилини, а долає вона за цей час 125 кроків, приблизно 100 метрів. Історики вважають, що саме таку довжину мала площа в місті Олімпії. На цій площі відбувалися змагання з бігу. Стадіоном стародавні греки називали місце для змагань з бігу. Сьогодні це слово має значно ширше значення: адже на стадіоні змагаються не лише з бігу. Задача 1. Знайти площу і периметр стадіону з довжиною 100 м і шириною 50 м. Розв'язання. Р = 50 +100 + 50 + 100 = 300 (м) S = 100 • 50 = 5000 (м2) — А де ж грали у футбол 400 чи 500 років тому? І чи взагалі існувала ця гра? Розповідь про футбол (за книгою А. Коваль «Життя і пригоди знайомих і незнайомців», с. 50—51.) ( Інформація для вчителя і учнів, якщо є час на уроці) «Футбол» — англійське слово («фут» — нога, «бол» — м'яч). Найулюбленіша, найпопулярніша гра в усьому світі — футбол. Вона виникла в Англії дуже давно, десь у XII ст., отже, існує вже близько 800 років. У містах Англії у футбол грали спочатку на базарних площах, і навіть на кривих та вузьких вуличках тогочасних міст. У грі брали участь іноді до ста і більше гравців. Грали зазвичай, починаючи з середини дня і до заходу сонця. Спеціально вироблених правил гри не було — була боротьба за м'яч. Буйний натовп гравців у погоні за м'ячем змітав усе на своєму шляху. Сповнені жаху, притискувались до стін будинків солідні громадяни, ченці, і навіть безстрашні лицарі верхи на конях. Дуже скоро для боротьби проти народної гри об'єдналися церковники, феодали і купці. Вони здобули перемогу: король Едуард II у 1313 році заборонив гру у межах міста. Пізніше гра була заборонена у межах усього королівства. Були встановлені суворі покарання за порушення цього наказу — аж до смертної кари. І все ж, всупереч усім заборонам і карам, народ продовжував грати у футбол. Народ таки відстояв свою улюблену гру — 1663 року заборону було знято. — Скільки років тривала заборона? (Діти обчислюють: 1663 — 1313 = 350 (років). Задача 2.(запис у зошитах) (Слайд4) За планом ділянки знайти, яку площу футбольного поля засіяли кожного дня. 3 день 20 м 60 м 1день 2 день 40 м 50 м Пригадайте, за якою формулою ми знаходимо площу, у яких одиницях вимірюємо S? (відповіді учнів) S = a ∙ b 1) 60 · 40 = 2400 (м2) – засіяли першого дня.
- Знайдіть усю площу, використавши результати 1-2-3-ї дій. 2400 + 2000 + 1000 = 5400 (м2). - Перевірте результат, знайшовши площу за правилом. S = 60 · 90 = 5400 (м2). Відповідь: S=5400 м2 Задача 3. Футбольне поле, довжиною 90 м і шириною 60 м, засіяли травою з розрахунку 2г насіння на 1м2. Скільки грам трави використали, щоб засіяти поле? Розв’язання
10800 г = 10кг800 г Відповідь:10800г трави використали, щоб засіяти поле. Фізкультхвилинка. (Слайд5) 1.Три, чотири — це пробіжка, 2. Слайд 5 супроводжується музикою. Діти слухають Хай міцніють наші ніжки. музику і слідкують за рухом об’єктів. П'ять, шість — зігну я спинку. Ось зарядка на хвилинку. Робота з підручником (Богданович М.В. Математика для 4 кл.) (слайд 6) Обчислення прикладів № 503 — самостійна робота по варіантам. 1)варіант ( 9407+5080) – (9407-5080)= 2)варіант (9485∙9)- (9485-9)= Пригадайте урок з курсу «Я і Україна» - Громадянська освіта (тема «Наш Андрій Шевченко» стор.24-26) «Пригадай!» - «Що,я знаю» (Слайд 7)
Учитель вручає емблему у вигляді золотого м'яча учневі, який першим правильно розв'яже приклади №503. Вибірково учні зачитують свої проекти «Мій клас і футбол». ІІІ. Розвиток математичних знань. (Слайд 8) № 502 (1стовпчик) — робота в парах. 12037∙5-8984-457= 1200∙100-900:10= № 506 (для тих, хто швидше обчислить № 502). Записати тільки відповіді ( Х∙2=24 ; 4∙Х=8 ; 10∙Х=1000;) ( 12; 2; 100). IV. Підсумок уроку. На макеті футбольного поля закріплені м'ячі з числами, а на звороті записані запитання. Учитель дає приклад, учень обчислює його, знаходить м'яч з таким числом, знімає, зачитує питання і відповідає на нього. 280:4 = 70 (Де народився футбол? — В Англії.) 50∙8 = 400 (Що означає слово «футбол»? — «М'яч для ніг») 1100 : 100 = 11 (Скільки гравців у футбольній команді?—11.) 2000+12=2012( Що означає слово стадіон? — Спеціальна споруда для спортивних занять.) 2015-2012 = 3 ( Хто три роки поряд стає кращим футболістом миру? – Ліон Андре Мессі) 3000-1 = 2999 (Яких видатних футболістів світу , ви ,знаєте?). ( Слайд 9) Домашнє завдання. № 504—505. ( №504 У яких містах в Україні буде проходити «ЄВРО-2012» у задачі Львів,Київ,Харків; ще в Донецьку). Поцікавитися етимологією слів «баскетбол», «волейбол». («Баскетбол» — англ., «баскет» — кошик, «бол» — м'яч — «м'яч у кошику»; «волейбол» — англ., «волей» — політ, «бол» — м'яч — «м'яч у польоті»). Хай щастить вам у змаганнях, футболісти! (Слайд 10) Забивайте ви голи красиві й чисті! І футбол в усій красі На небачені висоти піднесіть. Успіхів вам! Вправно долайте й надалі спортивні й математичні вершини. Література
|
ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ Ключові слова: компетентність, громадянська освіта, громадянська компетенція, особистість |
Навчальна програма ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА Профільний рівень Мета предмета «Фізична культура» реалізується шляхом застосування комплексного підходу до вирішення навчальних, оздоровчих і виховних... |
Урок з курсу «Я і Україна. Громадянська освіта» Тема. Твоя країна Україна, і ти її громадянин Україні; повторити матеріал про корисні копалини; дізнатися, які види промисловості розвинуті в Україні; з’ясувати, якою господарською... |
Урок «Громадянська освіта» Тема: Людина серед людей Усміхніться самі до себе, усміхнеться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами |
Урок з елементами футболу Література: В. М. Качалкін «Методика фізичного виховання», програма з фізичного виховання 1-11кл. Ю. В. Васьков «Уроки фізкультури... |
Славетні українці рідного краю. Народні художниці К. Білокур Навчальний предмет,в рамках якого проведена робота з проекту: громадянська освіта |
Методичні рекомендації включають технологію проведення студентами... Спеціальність: фізика і математика, історія та географія; практична психологія, початкова освіта, філологія та журналістика, фізичне... |
НАКАЗ ПМСО. Фізична культура. Спеціалізація: методика спортивно-масової роботи, туристична робота |
Програми, підручники Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізична культура 1-4класи. Зубалій М. Д. та ін. Ранок, 2006 |
У гривнях за навчальний рік ПМСО. Фізична культура. Спеціалізація: методика спортивно-масової роботи, туристична робота |