Урок Математика, курс «Я і Україна»(Громадянська освіта),фізична культура


Скачати 106.87 Kb.
Назва Урок Математика, курс «Я і Україна»(Громадянська освіта),фізична культура
Дата 12.11.2013
Розмір 106.87 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок


Інтегрований урок

Математика , курс «Я і Україна»(Громадянська освіта),фізична культура

4-й клас
Тема. Футбол.

Мета: математика: вчити учнів обчислювати площі прямокутних ділянок, розв'язувати прості і складені задачі на знаходження площі прямокутника; розвивати логічне мислення;

громадянська освіта: розширювати світогляд учнів, ознайомлюючи їх з етимологією слів, виховувати інтерес до пізнання історії свого краю,свого народу:

фізична культура: виховувати бажання займатися спортом, виростати спритними та здоровими.

Тип уроку: урок повторення та узагальнення знань, умінь і навичок.

Вид уроку: інтегрований урок.

Обладнання: макет футбольного поля, емблема «ЄВРО-2012»,предметні картинки, накреслений план ділянки для задачі 2, мультимедійна презентація, демонстраційні зразки, проекти учнів.
Хід уроку:

І. Організаційний момент

1. Перевірка готовності учнів до уроку.

2. Привітання.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку (учитель розповідає вірш)

Дзвоник продзвенів: дзень-дзень!

Любі друзі, добрий день!

Вітати щиро рада вас,

Уже готовий, бачу, клас.

Тому за парти всі сідайте

І мені відповідайте..

Хто в футбола вміє грати

І задачу розв'язати?

Хто складного не боїться?

Хто бажає гарно вчиться?

Тоді команда ви моя.

Гравці це ви, а тренер я.

І ми разом заб'ємо гол,

Бо тема нашого уроку це футбол.

Продовжуючи на уроці математики уроки громадянської освіти і фізичної культури, хочу об'єднати головну навчальну тему навколо слова «футбол». Ми, українці, завжди прославляли мир,добро,братерство, що поєднує в собі Олімпійська ідея. Завдяки нашим кращим спортсменам в усіх куточках планети стає відомою та поважною держава Україна, її великі традиції, її талановитий її талановитий народ.

А футбол – спорт №1 у світі привертає увагу мільйонів людей. Сьогодні ви дізнаєтеся багато нового про футбол і позмагаєтесь у математичних змаганнях, але для початку проведемо підготовку.

Комунікативна діяльність «Розминка».

  1. Назва нашої країни? (Україна)

  2. Частина світу,у якій знаходиться наша Батьківщина? (Європа)

  3. Головне місто України? (Київ)


Каліграфічна хвилинка. (Енциклопедична довідка).

1. Коли футболіст порушує правила на штрафному майданчику, суддя призначає пенальті. Що таке пенальті? (Штрафний удар.) З якої відстані його призначають? (11 м.) До речі, гравців у футбольній команді теж 11.

Запишемо число 11. (характеристика числа: двоцифрове,…)

2. «Додайте речення» 14 Чемпіонат Європи з футболу буде проходити в Україні і Польщі в …. році. (Слайд 2)

- Який потрібно вставити рік? (2012)

- Дайте характеристику числа.

- Число 2012 запишіть сумою розрядних додатків.

- Накреслить відрізок 12см

Усна лічба.

а) Гра «Замкни коло». Проводиться для двох груп учнів (Слайд 3)

— Футболісти вийшли на тренування. Вони повинні навчитися передавати м'яч, тобто давати пас. Зараз кожен гравець обчислює приклад і «передає пас» іншому гравцеві.

1 км

500м м

50 м

250м м

50 м

200м м

+? м +800м+

1) група :10 : 10 х5

: 5

:2

+150м

+

2) група (за вірну відповідь учні отримують призи – малюнок м’яча).
1 т

200 кгкгкгкг

40 кг

8 кг

4 кг

120 кг

+ ? кг

: 5 :5

: 2

: 5

х30

б) Гра «Футбол».

Клас ділиться на дві команди. Учень з першої команди називає довільний приклад з таблиці множення на 10,100,10000 і вказує на учня з другої команди, який відповідатиме (5∙10 — пас Вадиму). Якщо відповідь правильна, то гравець, який «відбив удар», дає завдання першій команді. Якщо ж відповідь неправильна, то «нападаюча» команда дає правильну відповідь і хором говорить: «Гол!» Перемагає команда, яка заб'є більше голів.
ІІ. Повторення матеріалу й узагальнення знань.

Розв'язування задачі й ознайомлення з етимологією слів.

— Зазвичай у футбол грають на стадіоні — спеціальній споруді для спортивних змагань. Це грецьке слово, утворене від слова «стадія» — тогочасна міра довжини, але яка міра! Це відстань, яку людина долає за дві хвилини, а долає вона за цей час 125 кроків, приблизно 100 метрів. Історики вважають, що саме таку довжину мала площа в місті Олімпії. На цій площі відбувалися змагання з бігу. Стадіоном стародавні греки називали місце для змагань з бігу. Сьогодні це слово має значно ширше значення: адже на стадіоні змагаються не лише з бігу.

Задача 1.

Знайти площу і периметр стадіону з довжиною 100 м і шириною 50 м. Розв'язання.

Р = 50 +100 + 50 + 100 = 300 (м)

S = 100 • 50 = 5000 (м2)

— А де ж грали у футбол 400 чи 500 років тому? І чи взагалі існувала ця гра?
Розповідь про футбол (за книгою А. Коваль «Життя і пригоди знайомих і незнайомців», с. 50—51.) ( Інформація для вчителя і учнів, якщо є час на уроці)

«Футбол» — англійське слово («фут» — нога, «бол» — м'яч).

Найулюбленіша, найпопулярніша гра в усьому світі — футбол. Вона виникла в Англії дуже давно, десь у XII ст., отже, існує вже близько 800 років. У містах Англії у футбол грали спочатку на базарних площах, і навіть на кривих та вузьких вуличках тогочасних міст.

У грі брали участь іноді до ста і більше гравців. Грали зазвичай, починаючи з середини дня і до заходу сонця. Спеціально вироблених правил гри не було — була боротьба за м'яч. Буйний натовп гравців у погоні за м'ячем змітав усе на своєму шляху. Сповнені жаху, притискувались до стін будинків солідні громадяни, ченці, і навіть безстрашні лицарі верхи на конях.

Дуже скоро для боротьби проти народної гри об'єдналися церковники, феодали і купці. Вони здобули перемогу: король Едуард II у 1313 році заборонив гру у межах міста. Пізніше гра була заборонена у межах усього королівства. Були встановлені суворі покарання за порушення цього наказу — аж до смертної кари.

І все ж, всупереч усім заборонам і карам, народ продовжував грати у футбол. Народ таки відстояв свою улюблену гру — 1663 року заборону було знято.

— Скільки років тривала заборона? (Діти обчислюють: 1663 — 1313 = 350 (років).
Задача 2.(запис у зошитах) (Слайд4)

За планом ділянки знайти, яку площу футбольного поля засіяли кожного дня.
3 день 20 м

60 м 1день
2 день


40 м 50 м

Пригадайте, за якою формулою ми знаходимо площу, у яких одиницях вимірюємо S?

(відповіді учнів)

S = a b

1) 60 · 40 = 2400 (м2) – засіяли першого дня.

  1. 50 · 40 = 2000 (м2) – засіяли другого дня.

  2. 20 · 50 = 1000 (м2) – засіяли третього дня.


- Знайдіть усю площу, використавши результати 1-2-3-ї дій.

2400 + 2000 + 1000 = 5400 (м2).

- Перевірте результат, знайшовши площу за правилом.

S = 60 · 90 = 5400 (м2).

Відповідь: S=5400 м2

Задача 3.

Футбольне поле, довжиною 90 м і шириною 60 м, засіяли травою з розрахунку 2г насіння на 1м2. Скільки грам трави використали, щоб засіяти поле?

Розв’язання

  1. 60 · 90 = 5400 (м2) – площа поля.

  2. 5400 · 2 = 10800 (г) – насіння використали.

10800 г = 10кг800 г

Відповідь:10800г трави використали, щоб засіяти поле.

Фізкультхвилинка. (Слайд5)

1.Три, чотири — це пробіжка, 2. Слайд 5 супроводжується музикою. Діти слухають

Хай міцніють наші ніжки. музику і слідкують за рухом об’єктів.

П'ять, шість — зігну я спинку.

Ось зарядка на хвилинку.
Робота з підручником (Богданович М.В. Математика для 4 кл.) (слайд 6)

Обчислення прикладів № 503 самостійна робота по варіантам.

1)варіант ( 9407+5080) – (9407-5080)=

2)варіант (9485∙9)- (9485-9)=

Пригадайте урок з курсу «Я і Україна» - Громадянська освіта (тема «Наш Андрій Шевченко» стор.24-26)

«Пригадай!» - «Що,я знаю» (Слайд 7)

  • Щоб досягти великих успіхів, треба тренуватися. У футболі видатне досягнення — нагорода «золотий м'яч». Його завоював... (Андрій Шевченко).

  • А хто ще з наших земляків завойовував «золотий м'яч»? (Олег Блохін, Ігор Бєланов.)

  • У якій команді вони грали? («Динамо» Київ.)

  • Хто довгий час був тренером «Динамо» і чиїм іменем названо стадіон у Києві? (В.М.Лобановський.)

  • Хто завоює «золотий математичний м'яч»?

Учитель вручає емблему у вигляді золотого м'яча учневі, який першим правильно розв'яже приклади №503.

Вибірково учні зачитують свої проекти «Мій клас і футбол».

ІІІ. Розвиток математичних знань. (Слайд 8)

№ 502 (1стовпчик) — робота в парах.

12037∙5-8984-457=

1200∙100-900:10=

№ 506 (для тих, хто швидше обчислить № 502).

Записати тільки відповіді ( Х∙2=24 ; 4∙Х=8 ; 10∙Х=1000;) ( 12; 2; 100).

IV. Підсумок уроку.

На макеті футбольного поля закріплені м'ячі з числами, а на звороті записані запитання. Учитель дає приклад, учень обчислює його, знаходить м'яч з таким числом, знімає, зачитує питання і відповідає на нього.

280:4 = 70 (Де народився футбол? В Англії.)

50∙8 = 400 (Що означає слово «футбол»? «М'яч для ніг»)

1100 : 100 = 11 (Скільки гравців у футбольній команді?—11.)

2000+12=2012( Що означає слово стадіон? Спеціальна споруда для спортивних занять.)

2015-2012 = 3 ( Хто три роки поряд стає кращим футболістом миру? – Ліон Андре Мессі)

3000-1 = 2999 (Яких видатних футболістів світу , ви ,знаєте?). ( Слайд 9)
Домашнє завдання. № 504—505.

( №504 У яких містах в Україні буде проходити «ЄВРО-2012» у задачі Львів,Київ,Харків; ще в Донецьку).

Поцікавитися етимологією слів «баскетбол», «волейбол». («Баскетбол» — англ., «баскет» — кошик, «бол» — м'яч — «м'яч у кошику»; «волейбол» — англ., «волей» — політ, «бол» — м'яч — «м'яч у польоті»).

Хай щастить вам у змаганнях, футболісти! (Слайд 10)

Забивайте ви голи красиві й чисті!

І футбол в усій красі

На небачені висоти піднесіть.

Успіхів вам! Вправно долайте й надалі спортивні й математичні вершини.

Література

  1. «Программы для средней общеобразовательной школы с русским языком обучения» 1-4 классы. Киев «Початкова школа».

  2. Міністерство освіти і науки України. «Фізична культура». Програми для основної та спеціальної медичних груп загальноосвітніх навчальних закладів.

  3. Підручники: «Математика» М.В.Богданович; «Я і Україна» Н.М.Бибик, Н.С.Коваль

  4. Підчас підготовки до уроку використані матеріали журналів: «Початкова школа», «Рідна школа», матеріали газети «Початкова освіта».

  5. Електронні ресурси.


Схожі:

ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ
Ключові слова: компетентність, громадянська освіта, громадянська компетенція, особистість
Навчальна програма ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА Профільний рівень
Мета предмета «Фізична культура» реалізується шляхом застосування комплексного підходу до вирішення навчальних, оздоровчих і виховних...
Урок з курсу «Я і Україна. Громадянська освіта» Тема. Твоя країна Україна, і ти її громадянин
Україні; повторити матеріал про корисні копалини; дізнатися, які види промисловості розвинуті в Україні; з’ясувати, якою господарською...
Урок «Громадянська освіта» Тема: Людина серед людей
Усміхніться самі до себе, усміхнеться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами
Урок з елементами футболу
Література: В. М. Качалкін «Методика фізичного виховання», програма з фізичного виховання 1-11кл. Ю. В. Васьков «Уроки фізкультури...
Славетні українці рідного краю. Народні художниці К. Білокур
Навчальний предмет,в рамках якого проведена робота з проекту: громадянська освіта
Методичні рекомендації включають технологію проведення студентами...
Спеціальність: фізика і математика, історія та географія; практична психологія, початкова освіта, філологія та журналістика, фізичне...
НАКАЗ
ПМСО. Фізична культура. Спеціалізація: методика спортивно-масової роботи, туристична робота
Програми, підручники
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізична культура 1-4класи. Зубалій М. Д. та ін. Ранок, 2006
У гривнях за навчальний рік
ПМСО. Фізична культура. Спеціалізація: методика спортивно-масової роботи, туристична робота
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка