|
Скачати 27.21 Kb.
|
Тема уроку. Розв'язування задач на застосування векторів. Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати вивчений матеріал до розв'язування задач. Обладнання: стінна таблиця "Вектори в просторі». Хід урокуІ. Перевірка домашнього завдання 1. Два учні відтворюють розв'язування задач № 55 (4), 56. 2. Фронтальне опитування. 1) Чому дорівнює скалярний добуток векторів, які задано координатами? 2) Як можна обчислити скалярний добуток векторів, якщо відомі їх довжини і кут між ними? 3) Як можна визначити косинус кута між двома ненульовими векторами? 4) Сформулюйте ознаку перпендикулярності двох ненульових векторів. 5) У просторі дано вектори (1; 1; 0), (0; 1; 1). Укажіть, які з вказаних тверджень правильні, а які — неправильні: а) довжини векторів і рівні; б) скалярний добуток векторів і дорівнює 2; в) кут між векторами і дорівнює 120°; г) (+ )( – ) = 0; д) вектори + і – перпендикулярні. 3. Перевірити правильність виконання задач № 55 (4), 56 учнями на дошці та відповісти на запитання, які виникли в учнів класу в ході виконання домашніх завдань. II. Закріплення та осмислення знань учнів Розв'язування задач1. Знайдіть довжину діагоналі АС паралелограма ABCD, якщо А (2; - 6; 0), В (-4; 8; 2), D (0;-12;0). Розв'язанняОскільки (- 6; 14; 2), (-2; -6; 0), то = + , AC (-8; 8; 2) (рис. 300). Тоді = = = 2. Відповідь. 2. 2. Знайдіть кут між стороною АС і медіаною ВМ трикутника АВС, якщо А(-3; -5; 1), В(-4; -1; -2) і С(3; 3; 1). Розв'язанняКут між стороною АС та медіаною ВМ дорівнює куту φ між векторами та (рис. 301), або, якщо кут між цими векторами тупий,— куту 180° – φ. Знайдемо координати точки М: М= М (0; -1; 1). Тоді (-4; 0; -3), (-3; -4; 0); cos φ === . φ = arccos — гострий кут. Отже, кут між стороною АС та медіаною ВМ дорівнює arccos . Відповідь. arccos . 3. Обчисліть площу паралелограма, побудованого на векторах (3; 0; -4) і (0; 5; 0). Розв'язанняНехай паралелограм ABCD побудований на векторах AB і AD (рис. 302). Площа паралелограма дорівнює добутку суміжних сторін на синус кута між ними: S = · · sin φ. = = 5; = = 5; cos φ = = = 0 . Оскільки cos φ = 0 , то φ = 90° . Тоді sin φ = 1 і S = 5 · 5 · 1 = 25. Відповідь. 25. 4. Задача № 58* із підручника (с. 58). 5. Задача № 61* із підручника (с. 59). 6. Задача № 62* із підручника (с. 59). III. Домашнє завданняРозв'язати задачі № 57*, 60 (с. 58—59) та підготуватися до тематичної атестації № 6. IV. Підведення підсумку урокуУ ході фронтальної бесіди з'ясувати алгоритм застосування векторів до розв'язування задач. Роганін геометрія 10 клас, урок 61 |
Тема уроку. Перетворення подібності та його властивості. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про подібність просторових фігур, вивчення властивостей перетворення подібності та застосування... |
УРОК №30 Тема уроку. Розв'язування вправ Мета уроку: формування вмінь учнів використовувати рівняння прямої до розв'язування задач |
Тема уроку. Розв'язування задач. Мета уроку Один із учнів відтворює розв'язування задачі №8, а клас в цей час пише математичний диктант |
Урок 5 Тема уроку. Розв'язування задач ... |
Тема уроку: Застосування похідної до розв’язування прикладних задач Навчальна мета уроку Навчальна мета уроку: Формувати в учнів вміння знаходити найбільше і найменше значення функції при розв’язуванні різних типів прикладних... |
Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку «Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних... |
Тема уроку. Ортогональне проектування. Розв'язування задач до теми... Мета уроку: формування поняття ортогонального проектування та вмінь учнів застосовувати знання до розв'язування задач до теми «Перпендикулярність... |
УРОК №62 Тема уроку Мета уроку: перевірити рівень знань учнів з теми «Розв'язування прямокутних трикутників», уміння застосовувати отримані знання під... |
Тема уроку. Площа сфери. Мета уроку Мета уроку: вивчення формули для площі сфери; формування вмінь застосовувати вивчену формулу до розв'язування задач |
Конспекти уроків Тема. Перпендикулярність прямої і площини. Розв’язування задач Методи уроку: розв’язування задач в гетерогрупах, в моногрупах, самостійна робота |