|
Скачати 51.29 Kb.
|
УРОК 47 Тема уроку: Ймовірність здійснення принаймні однієї з незалежних подій. Мета уроку: Формувати уміння учнів знаходити ймовірність здійснення принаймні однієї з незалежних подій. І. Перевірка домашнього завдання. 1. Перевірити правильність виконання домашніх вправ. № 9. Подія А; — «не буде виготовлено жодної нестандартної деталі на і-й зміні» і = 1, 2, 3. Р(А) = 0,9. Подія А = А1 · A2 · A3 — всі деталі, виготовлені за три зміни, стандартні. Р(А) = Р(А1) · Р(А2) · Р(А3) = 0,93 = 0,729. Відповідь: 0,729. № 10. Події: А — «попадання у ворота куль»; А1 — «попадання у ворота першої кулі»; A2 — «попадання у ворота другої кулі». Р(А1) = Р(А2) =0,4. А = · A2 + Α1 · + А1 · A2 і Р(А) = Р() · Р(А2) + Р(А1) · Р() + Р(А1) · Р(А2) = (1 – 0,4) · 0,4 + (1 – 0,4) · 0,4 + + 0,4 · 0,4 = 0,64. Відповідь: 0,64. № 25. Події: А — «навмання взята деталь бракована і за формою, і за розмірами»; А1 — «навмання взята деталь бракована за формою», Р(А1) = 0,05; A2 — «навмання взята деталь бракована за розмірами», Р(А2) = 0,01. А = А1 · А2, Р(А) = Р(А1 · А2) = Р(А1) · Р(А2) = 0,01 · 0,05 = 0,0005. Відповідь: 0,0005. 2. Математичний диктант. В двох ящиках знаходяться деталі: в першому — 10 (із них 3 стандартних); в другому — 15 (із них 6 стандартних). З кожного ящика навмання беруть по одній деталі. Знайти ймовірність того, що: 1) деталь з першого ящика стандартна; 2) деталь з другого ящика стандартна; 3) обидві деталі стандартні; 4) обидві деталі не стандартні; 5) хоч би одна деталь не стандартна; 6) хоч би одна деталь стандартна. Відповіді: 1) 0,3; 2) 0,4; 3) 0,12; 4) 0,42; 5) 0,88; 6) 0,58. II. Сприймання і усвідомлення теореми про ймовірність здійснення принаймні однієї з незалежних подій. Під час розв'язування задач іноді доводиться визначати ймовірність здійснення принаймні однієї з незалежних подій А1, А2, ..., Аn, ймовірність яких відома. !Теорема. Якщо події А1, A2, А3, ..., Аn ,— незалежні, то ймовірність здійснення принаймні однієї з них може бути виражена через ймовірність цих подій за формулою Р(А) = 1 – (1 – Р(А1)) · (1 – Р(А2)) · ... · (1 – Р(Аn)). ДоведенняПозначимо через А подію, яка полягає в здійсненні хоч би однієї з подій А1, А2, ..., Аn. Події А і , , ..., (жодна з подій не наступила) протилежні, отже, сума їх ймовірностей дорівнює 1: Ρ(Α) + Ρ(· ·...· )=1. Звідси, користуючись теоремою про ймовірність добутку незалежних подій, одержимо: Р(А) = 1 – Ρ( · · ... · ) = 1 – Р() · Р() ·... · Р() = 1 – (1 – Р(А1))(1 – Ρ(Α2)) ·... - (1 – Р(Аn)). Наслідок. Якщо події А1, A2, A3, ..., Аn мають однакову ймовірність р, то ймовірність здійснення принаймні однієї із них Р(А)=1 – (1 – ρ)n. Розглянемо застосування цієї теореми до розв'язування задач. Задача 1. Ймовірності попадання в ціль при стрільбі з трьох гармат відповідно дорівнюють 0,8; 0,7 і 0,9. Знайдіть ймовірність хоч би одного влучення при одному залпі з усіх гармат. Розв'язанняЙмовірність влучення в ціль кожною із гармат не залежить від результатів стрільб з других гармат, тому події А1 — «влучення першою гарматою», A2 — «влучення другою гарматою»; А3 — «влучення третьою гарматою» незалежні. Якщо А — «хоч би одне влучення», то Р(А) = 1 - Р() · Р() · Р() = 1 – (1 – Р(А1))(1 – Р(А2))(1 – Р(А3)) = = 1 – (1 – 0,8)(1 – 0,7)(1 – 0,9) = 1 – 0,2 · 0,3 · 0,1 = 0,994. Відповідь: 0,994. Задача 2. В типографії є 4 типографські машини. Для кожної машини ймовірність того, що вона працює в даний момент, дорівнює 0,9. Знайти ймовірність того, що в даний момент працює хоча б одна машина. Розв'язанняНехай подія А — «працює в даний момент хоча б одна машина», тоді за наслідком з теореми: Р(А) =1 – (1 – р)n = 1 – (1 – 0,9)4 = 0,9999. Відповідь: 0,9999. Задача 3. Ймовірність того, що при одному пострілі стрілець влучить у ціль, дорівнює 0,4. Скільки пострілів повинен виконати стрілець, щоб з ймовірністю не менше 0,9 він влучив у ціль хоча б один раз? Розв'язанняПодія А — «при n пострілах стрілець влучить в ціль хоч би один раз». Згідно з наслідком з теореми маємо: Р(А) = 1 – (1 – ρ)n. Оскільки Р(А) 0,9, ρ = 4, то одержимо: 1 – (1 – 0,4)n 0,9; 0,6n ≤ 0,1; n·lg0,6 ≤ lg0,l, оскільки lg0,6 < 0, то Отже, п 5, тобто стрілець повинен зробити не менше 5 пострілів. Відповідь: не менше 5. Задача 4. Ймовірність того, що подія здійсниться хоч би один раз у трьох незалежних випробуваннях, дорівнює 0,936. Знайти ймовірність здійснення події в одному випробуванні, якщо відомо, що в усіх випробуваннях ймовірність здійснення події одна і та ж. Розв'язанняЗгідно з наслідком з теореми: Р(А) = 1 – (1 – ρ)n. За умовою Р(А) = 0,936, п = 3, то 0,936 = 1 – (1 – ρ)3; (1 - ρ)3 = 0,064; 1 - ρ = 0,4; ρ = 1 - 0,4; ρ = 0,6. Відповідь: 0,6. Виконання вправ 1. Два мисливці стріляють одночасно і незалежно один від одного в ціль. Постріл вважається успішним, якщо в ціль влучив хоч би один мисливець. Обчисліть ймовірність того, що постріл буде успішним, якщо ймовірності влучення в ціль для мисливців дорівнюють відповідно 0,8 і 0,75. Відповідь: 0,95. 2. Ймовірність влучення в ціль з одного пострілу дорівнює 0,8. Яка ймовірність влучення в ціль хоча б один раз з двох пострілів. Відповідь: 0,96. 3. Ймовірність попадання в мішень при одному пострілі дорівнює 0,5. Яка ймовірність хоч би одного влучення при десяти ' незалежним чином проведених пострілах? Відповідь: 1 – 2-10 0,999. 4. При виготовленні деталі проводиться чотири операції. Ймовірність одержання браку після кожної операції дорівнює 0,01. Яка ймовірність випуску деталі без браку, якщо операції незалежні. Відповідь: (0,99)4 = 0,96. 5. Знайти ймовірність того, що за вісім кидків монети принаймні один раз випаде герб. Відповідь: . 6. Ймовірність того, що при одному пострілі стрілець влучить у десятку, дорівнює 0,6. Скільки пострілів повинен зробити стрілець, щоб з ймовірністю не менше 0,8 він влучив в десятку хоча б один раз. Відповідь: n > 2. 7. Ймовірність того, що в результаті чотирьох незалежних випробувань подія А настане принаймні один раз, дорівнює 0,59. Знайдіть ймовірність настання події А при одному випробуванні, якщо вона під час всіх випробувань однакова. Відповідь: . III. Підведення підсумків уроку. IV. Домашнє завдання. Розділ XIII § 7; Запитання і завдання для повторення розділу XIII № 21. Вправи №№ 11; 40; 41. Роганін Алгебра 11 клас, урок 47 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |