|
Скачати 1.38 Mb.
|
Міністерство освіти і науки, спорту та молоді України Управління освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації Кіровоградський обласний навчально-виховний комплекс (гімназія-інтернат-школа мистецтв)
ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН РОБОТИ (перспективне прогнозування розвитку матеріально-технічної бази, кадрового забезпечення та навчально-виховного процесу Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу (гімназія-інтернат – школа мистецтв) на 2013-2018 роки) Кіровоград - 2012 ВСТУП………………………………………………………………….….3 1. Концепція розвитку закладу………………………………….………3 І. Вступ……………………………………………………………………...3 ІІ. Загальні положення……………………………………………………..3 ІІІ. Концепція художньо-естетичного виховання учнів Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу (гімназія-інтернат – школа мистецтв)……………………………………………………..10 IV. Структура комплексу………………………………………………….15V. Організація навчально-виховного процесу…………………………...18VІ. Модель випускника гімназії………………………………………….19 VIІ. Фінансово-господарська діяльність………………………………...21 VІІІ. Умови реалізації концепції…………………………………………22 2. Нормативна база для створення перспективної програми розвитку закладу……………………………………………………………….22 1. Перелік нормативних документів, на підставі яких складено програму……………………………………………………………………….…22 2. Основні документи, які регламентують діяльність Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу (гімназія-інтернат-школа мистецтв)…………………………………………………………………….…...24 3. Аналітичне обґрунтування перспективної програми розвитку закладу…………………………………………………………………………...26 ПЕРСПЕКТИВНЕ ПРОГНОЗУВАННЯ РОЗВИТКУ КІРОВОГРАДСЬКОГО ОБЛАСНОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ (ГІМНАЗІЯ-ІНТЕРНАТ – ШКОЛА МИСТЕЦТВ) НА 2013-2018 РОКИ…………………………………………………………….…..29 1. Аналіз роботи комплексу за період із 2007 по 2012 роки…….…..29 2. Прогнозування розвитку матеріально-технічної бази, кадрового забезпечення та навчально-виховного процесу комплексу на 2013-2018 роки ………………………………………………………………………….…..59 2.1. Основні напрямки та перспективи виховної роботи………………59 2.2. Основні напрямки та перспективи розвитку школи мистецтв……61 2.3. Основні напрямки та перспективи науково-методичної роботи.…62 2.4. Програма інформатизації навчального закладу……………………64 2.5. Основні напрямки розвитку комплексу на 2013-2018 роки………77 2.6. Перспективний план атестації педагогічних працівників………...84 2.7. Перспективний план вивчення стану викладання предметів державного компонента…………………………………………….…………..87 ДОДАТКИ………………………………………………………………..90 ВСТУП 1. Концепція розвитку закладу І. Вступ ХХІ століття – це час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, у якому якість людського потенціалу, рівень освіченості і культури всієї нації набувають вирішального значення для економічного і соціального поступу країни. Інтеграція і глобалізація соціальних, економічних і культурних процесів, які відбуваються у світі, перспективи розвитку української держави вимагають оновлення системи освіти. Входження України до світового освітнього простору зумовлює приведення вітчизняних освітніх стандартів у відповідність із нормами світового товариства. Дана концепція розвитку облкомплексу на 5 років як сукупність провідних науково-методичних ідей, принципів, підходів, що визначають основні цілі, стратегію та специфіку діяльності навчального закладу, визначає основні положення щодо організації навчального процесу в період реформування освіти та інтеграції у світовій простір. ІІ. Загальні положення
Концепція діяльності закладу спрямована на реалізацію Закону України „Про загальну середню освіту” й складена з урахуванням ситуації оновлення політичних та економічних процесів у державі та сучасних завдань перебудови змісту національної освіти й виховання, сприяє формуванню інтелектуального потенціалу суспільства. Розвиваючи кращі традиції української школи, гімназія має реалізовувати ідею неперервності освіти і виховання через подолання розриву між культурою, наукою й освітою, даючи особистості нові виміри життя, що ґрунтуються на глибокому знанні минулого і сучасного України, світової культури, заохочує до опанування новітнього життєвого досвіду. В основі концепції: - орієнтація на загальнолюдські цінності та соціально-економічні особливості регіону; - спрямованість на гуманізацію освіти, що полягає в утвердженні людини як найвищої соціальної цінності, розкритті її здібностей та задоволенні різноманітних освітніх потреб; - забезпечення пріоритетності загальнолюдських цінностей, гармонійних стосунків людини й навколишнього середовища; - гуманітаризація освіти, яка покликана формувати цілісну картину світу, духовність, культуру особливості і планетарне мислення; - нероздільність навчання й виховання, що полягає в їх органічному поєднанні, підпорядкуванні змісту навчання й виховання, формуванні цілісної та розвиненої особистості. У концепції розкриваються основні поняття, що визначають характер діяльності облкомплексу, розроблені послідовні педагогічні завдання щодо формування відповідних якостей особистості. Концепція розроблена на основі Законів України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, Положення про середній загальноосвітній навчально-виховний заклад. 2. Мета, головні завдання і принципи діяльності облкомплексу Провідний напрямок навчально-виховної діяльності в облкомплексі – навчання і виховання творчої молоді, здатної самостійно діяти і приймати відповідальні рішення у надзвичайно динамічних політичних та соціально-економічних ситуаціях. Головним завданням освітньої політики облкомплексу є створення такого навчально-виховного середовища, яке: а) соціально, ментально і культурно відтворює потреби суспільства й держави; б) одночасно органічно вписується в національну та міжнародну системи освіти, відображаючи їх загальнолюдські потреби та інтереси; в) формує всебічно розвинену та соціально зрілу особистість, яка володіє вміннями й навичками, необхідними людині ХХІ століття. Навчально-виховне середовище гімназії максимально обмежує вплив негативних рис суспільства на випускника та формує з учнів гімназії майбутню українську еліту. Перша складова креативного освітнього середовища облкомплексу – соціальне життя навчального закладу, яке втілюється у різноманітних формах (уроки художньо-естетичного циклу, позаурочні заходи – постановки, конкурси, відвідування театрів, філармоній, естрадних концертів, насичене мистецькими враженнями дозвілля школярів. Виховна дія заходів і, як результат, – вплив мистецтва на особистість – значно посилюється, якщо всі учасники мистецького життя активно спілкуються з приводу нього: аналізують власну творчість, дискутують, діляться враженнями з тими, хто досі не був причетний до конкретної мистецької діяльності тощо. Спілкування стає результатом усвідомлення школярем власної спроможності творити простір, коли він вступає в рівноправний діалог із іншими його членами – митцями, вчителями, батьками, школярами з інших навчальних закладів – у процесі спільної підготовки, дискусій, створенні спільних проектів, "зворотному" зв'язку з діячами культури. У такий спосіб виховується потреба і здатність вивчати та самому впливати на простір – творити його. Друга складова – художньо-предметне оточення як поле, в якому реалізується спілкування (інтер'єр, різноманітні виставкові та інформативні стенди, шкільна преса, організація музейної справи, оформлення будь-яких шкільних подій. При цьому предметне оточення не є фоновим чинником зовнішньої естетизації середовища. Його дієвість «включається» лише тоді, коли воно виступає як відображення мистецької діяльності, ініціюється та створюється безпосередньо суб'єктами художнього простору – школярами. У такий спосіб предметне оточення починає відігравати роль передавача різноманітної інформації та стимулятора її естетичного осмислення та подальшого наукового пізнання. Третя складова креативного освітнього середовища гімназії – насичена, цілеспрямована інтелектуальна творча діяльність усіх суб’єктів навчально-виховного процесу Отже, інноваційне освітнє середовище облкомплексу включає у себе взаємопов'язані складові: умови для ідентифікації типу обдарованості через занурення дитини в науково-дослідницьку діяльність як цілісність, умови для спостереження за змінами у співвідношенні проявів різних типів обдарованості, умови для застосування достатнього й необхідного для фіксації динаміки індивідуального розвитку дитини діагностичного інструментарію, умови для розвитку профільної обдарованості майбутнього випускника як визначальної складової професійного становлення, зрештою умови для удосконалення «технічного апарату», необхідного для втілення задуму при створенні творчого продукту. Сучасна освіта разом із засвоєнням базових знань має навчити того, хто вчиться, самостійно оволодівати новими знаннями та спонукати особистість до навчання впродовж усього життя. В цьому контексті сформувався й підхід до виховної роботи в облкомплексі, яка будується на основі шанобливого ставлення до особистості, на визнанні й реальному дотриманні прав людини у всіх сферах її діяльності і, насамперед, у процесі навчання. Входження молодого покоління в глобалізований, динамічний світ, у відкрите суспільство підносить роль життєвої та соціальної компетентності учнів освітнього закладу. У зв’язку з цим, актуальним завданням педагогічного колективу є формування в учнів гімназії окрім фахової, професійної підготовки, ще й інших компетенцій: • бути гнучким, мобільним, уміти інтегруватись у динамічне суспільство, презентувати себе на ринку праці; • критично мислити; • використовувати знання як інструмент для розв'язання життєвих проблем; • генерувати нові ідеї, приймати нестандартні рішення й відповідати за них; • володіти комунікативною культурою, вміти працювати в команді; • уміти виходити з будь-яких конфліктних ситуацій та уникати їх; • цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації у професійному й особистісному плані, так і в інтересах суспільства, держави; • уміти здобувати, аналізувати інформацію, отриману з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку й самовдосконалення; • бережливо ставитися до свого здоров'я і здоров'я інших як найвищої цінності; • бути здатним до власного вибору з численних альтернатив, що пропонує сучасне життя. Поетапне введення учнівської молоді до різноманітних сфер життєдіяльності та спілкування, оволодіння нею компетенціями у найголовніших сферах людського життя є незаперечною вимогою часу. Таким чином, пріоритетний напрям розвитку особистості, яка здатна до самоактуалізації, творчого сприйняття світу та соціально значущої діяльності, лежить у площині вирішення проблем формування та розвитку життєвої компетентності особистості учня та вчителя, технологізації цього процесу. Компетентнісний підхід до формування змісту освіти став новим концептуальним орієнтиром діяльності Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу (гімназія-інтернат – школа мистецтв). Тому вся діяльність нашого комплексу вибудовується з метою сприяння становлення особистості як творця і проектувальника власного життя. Пріоритетними принципами діяльності педагогічного колективу закладу є:
Для реалізації завдань облкомплекс має всі належні умови:
3. Тактичні завдання діяльності облкомплексу
освітній простір в навчальному закладі як чинник інтегративного впливу на процес розвитку та самореалізації компетентної особистості.
ІІІ. Концепція художньо-естетичного виховання учнів Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу (гімназія-інтернат – школа мистецтв)
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ Головне управління освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації та Львівський обласний дитячий еколого-натуралістичний... |
“Погоджено” “Погоджено” “Погоджено” “Затверджую” Начальник управління Федерація профспілок Волинська обласна Начальник територіального |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної Директор... Установіть відповідність між дієприкметником у реченні та відмінком, у якому його вжито |
Драбівський навчально-виховний комплекс „ загальноосвітня школа І... Тема. Вплив філософії насолоди і краси на духовний світ людини (суд над героєм роману О. Вайльда „Портрет Доріана Грея”) |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної Директор... У якому рядку в усіх словах у орудному відмінку відбувається подовження (ким? чим?) |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної Директор... Вкажіть, у якому рядку в орудному відмінку всі слова пишуться з подвоєними приголосними |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної Директор... Човен пройшов 8 км за течією річки і 6 км проти течії, витративши на весь шлях 1 год. 12 хв |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної комісії... Коротке, переважно віршове алегоричне оповідання, у якому закладено дидактичний зміст; один з різновидів ліро-епічних жанрів |
ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ТУРИЗМУ, КРАЄЗНАВСТВА ТА ЕКСКУРСІЙ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ Обласна загальноосвітня санаторна школа – інтернат №7 Миколаївської обласної ради |
Шепетівський навчально-виховний комплекс №1 у складі: «Загальноосвітня... Шепетівський навчально-виховний комплекс №1 у складі: «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів та ліцей» Хмельницької області |