|
Скачати 43.23 Kb.
|
II. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА 4. ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ УРОК 47 Тема: Практична робота на побудову та вимірювання кутів (Самостійна робота № 12.) Мета: Поглиблення знань учнів, формування стійких навиків побудови та вимірювання кутів; обчислення на основі властивостей поділу кута на частини; формування логічного мислення учнів. План уроку
Хід уроку I. Перевірка домашнього завдання До дошки виходять три учні (за бажанням), які наводять розв'язання домашнього завдання. (У цей час учитель, роздавши зошити, виставляє оцінки за попереднє домашнє завдання.) Роботу учнів біля дошки можна оцінити, задавши додаткові питання. II. Самостійна робота № 12 Для практичної роботи учням видаються моделі трикутників (кольорові, приблизна величина — аркуш зошита). Учні працюють, виконуючи поетапно всі чотири завдання. Максимальна оцінка — 12 балів. Самостійна робота № 12 (практична) Варіант 1 1°. На моделі трикутника виміряйте кути, запишіть результати вимірювань у порядку зростання градусних мір кутів. Знайдіть суму всіх градусних мір (суму кутів даного трикутника) і порівняйте її з градусною мірою розгорнутого кута. Запишіть результат порівняння. 2°. Побудуйте кути: а) BME = 65°; б) CKP = 120°; в) F = 90°; г) ADN = 180°. 3. Накресліть гострий і тупий кути, позначте їх. Виміряйте кути й запишіть результати вимірювань. Проведіть бісектрису тупого кута. 4*. Побудуйте два рівні кути NKP і МКР зі спільною стороною КР і градусною мірою 60° кожний. Виміряйте кут NKM, менший від 180°. Запишіть результат вимірювання. На стороні КР відкладіть відрізок KS завдовжки 5 см. На променях KN і KM відкладіть відрізки КТ і KR так, що KT-KR = KS. Чи є на кресленні рівні відрізки й рівні кути, які можна одержати за допомогою точок К, S, T, R? Якщо так, то запишіть відповідні рівності для відрізків і кутів, зазначивши рівні довжини та рівні градусні міри. Варіант 2 1°. На моделі трикутника виміряйте кути, запишіть результати вимірювань у порядку зростання градусних мір кутів. Знайдіть суму всіх градусних мір (суму кутів даного трикутника) і порівняйте її з градусною мірою розгорнутого кута. Запишіть результат порівняння. 2°. Побудуйте кути: a) ABC = 125°; б) ZXY = 20°; в) Q = 90°; г) DEN = 180°. 3. Накресліть гострий і тупий кути, позначте їх. Виміряйте кути й запишіть результати вимірювань. Проведіть бісектрису гострого кута. 4*. Побудуйте відрізок MN завдовжки 6 см. Вважаючи точки М і N вершинами кутів CMN і DNM, побудуйте ці кути, якщо відомо, що вони рівні і їх градусні міри дорівнюють по 100°. На променях МС і ND відкладіть відрізки МК і NP рівної довжини, причому МК = NP = MN . Чи є на кресленні рівні кути й рівні відрізки, які можна одержати за допомогою точок К, М, N, Р? Якщо так, то запишіть відповідні рівності для відрізків і кутів, зазначивши рівні довжини та рівні градусні міри. Варіант 3 1°. На моделі трикутника виміряйте кути, запишіть результати вимірювань у порядку зростання градусних мір кутів. Знайдіть суму всіх градусних мір (суму кутів даного трикутника) і порівняйте її з градусною мірою розгорнутого кута. Запишіть результат порівняння. 2°. Побудуйте кути: а) ADЕ = 155°; б) HON = 180°; b) M=90°; г) BCF = 40°. 3. Накресліть гострий і тупий кути, позначте їх. Виміряйте кути й запишіть результати вимірювань. Проведіть бісектрису гострого кута. 4*. Побудуйте два рівні кути KON і SON, якщо відомо, що вони мають спільну сторону ON і рівні градусні міри по 120° кожний. Виміряйте величину кута KOS і порівняйте її з величиною даних кутів. Від вершини О на промені ON відкладіть відрізок ОХ завдовжки 6 см. На сторонах кутів від вершини О відкладіть відрізки OQ і OR так, що OQ = OR = ON. Чи є на кресленні рівні кути й рівні відрізки, які можна одержати за допомогою точок Q, О, R, N? Якщо так, то запишіть відповідні рівності для відрізків і кутів, зазначивши рівні довжини та рівні градусні міри. Варіант 4 1°. На моделі трикутника виміряйте кути, запишіть результати вимірювань у порядку зростання градусних мір кутів. Знайдіть суму всіх градусних мір (суму кутів даного трикутника) і порівняйте її з градусною мірою розгорнутого кута. Запишіть результат порівняння. 2°. Побудуйте кути: а) MNK = 35°; б) AOD = 90°; в) S = 125°; г) TRP = 180°. 3. Накресліть гострий і тупий кути, позначте їх. Виміряйте кути й запишіть результати вимірювань. Проведіть бісектрису тупого кута. 4*. Накресліть пряму XY. Візьміть на ній точки С і D так, що довжина відрізка CD дорівнює 4 см. Побудуйте XCK = 45°, MDC = 135°, при цьому точки КІМ розташовані так, що СК = CD = DM і відрізок KM перетинає пряму XY у точці О. Чи є на кресленні рівні відрізки й рівні кути, які можна одержати за допомогою точок К, С, О, D, М? Якщо так, то запишіть відповідні рівності для відрізків і кутів, зазначивши рівні довжини та рівні градусні міри. III. Підсумок уроку Учитель повідомляє учнів про те, що через урок буде проведено тематичну контрольну роботу, тому наступний урок буде уроком систематизації та корекції знань. IV. Домашнє завдання Учням пропонується виконати з іншого варіанта практичної роботи завдання за вибором (1 — 3, 2 — 4, 3 — 1, 4 — 2). Тому картки, за якими виконувалася практична робота, учні беруть додому. Л.Г.Стадник. Математика 5 клас |
Самостійна робота №5 Рівняння. Кут. Позначення кутів. Види кутів. Вимірювання кутів Варіант 1 ... |
УРОК 37. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета Мета. Ознайомити учнів з одиницею вимірювання кутів, з будовою транспортира та правилами користування ним; зі змістом властивостей... |
УРОК 39. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета. Систематизувати знання... Запишіть, використовуючи позначення: градусна міра кута МОК дорівнює 35° [кута АВС дорівнює 25°] |
УРОК 45 Тема: Розв'язування вправ на побудову та вимірювання кутів ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
Урок 4-5 Тема: Практична робота №2 «Робота з таблицями і зображеннями... Тема: Практична робота №2 «Робота з таблицями і зображеннями в текстовому документі» Практична робота №3 «Використання стилів та... |
Урок №5 Тема. Означення кута. Рівність кутів. Бісектриса кута. Вимірювання та відкладання кутів Мета: домогтися від учнів засвоєння змісту таких понять: «кут», «елементи кута», «позначення кута», «внутрішня область кута», «промінь,... |
Тема. Вимірювання кутів за допомогою транспортира Мета Мета: ознайомити учнів з одиницею виміру кутів, із будовою транспортира і правилами користування ним; ознайомити учнів із змістом... |
Уроку: узагальнити та систематизувати знання про типи мовлення опис Методи і прийоми: бесіда, метод передбачення, гронування, робота в парах, творча робота, самостійна робота |
УРОК 62 Тема: Обчислення об'ємів. Самостійна робота №14 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
ТЕМА. Практична робота №20. Розробка проекту Мета Базові поняття й терміни: спільна робота, онлайновий документ, колективний проект |