|
Скачати 44.25 Kb.
|
ІII. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР УРОК 115 Тема: Середнє значення величин. Самостійна робота № 24. Мета: Закріплення навичок знаходження середнього арифметичного кількох чисел; діагностика результатів засвоєння матеріалу; розвиток логічного мислення учнів. План уроку
Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання Учитель пропонує кільком учням розв'язати на дошці виконані вдома вправи, на які необхідно, на думку учителя, звернути увагу. Тим часом з рештою учнів учитель проводить математичний диктант. Математичний диктант Схема проведення диктанту
Питання
Відповідь для учителя: 8 [12].
Відповідь для учителя: 1 і 11; 2 і 10; 3 і 9; 4 і 8; 5 і 7 [1 і 13; 2 і 12; 3 і 11; 4 і 10; 5 і 9; 6 і 8].
Відповідь для учителя: 10,6 [11].
Після закінчення диктанту учні, звіряючись з дошкою, здійснюють перевірку своїх розв'язків — як вправ домашнього завдання, так і завдань математичного диктанту. II. Вивчення матеріалу про середнє значення величин Для розв'язування письмових вправ учитель по черзі викликає до дошки кількох учнів. Решта працюють у зошитах. [1]: № 999, 1001, 1007, 1008, 1012. [2]: № 1102, 1104, 1106, 1108, 1110. III. Самостійна робота № 24 (практична) Варіант 1 1°. Користуючись картою, знайдіть відстань: а) від вашого рідного міста (або обласного центру) до столиці України; б) від Ужгорода до Луганська. 2°. Прямокутна ділянка на місцевості має довжину 120 м, ширину 80 м. Виконайте креслення ділянки, масштаб 1 : 1000. 3. Обчисліть масштаб карти, якщо відстань між містами дорівнює 1200 км, а на карті їй відповідає відрізок завдовжки 24 см. 4. Знайдіть середню швидкість руху автомобіля на двох ділянках шляху, якщо на першій ділянці він їхав 2 години зі швидкістю 43,5 км/год, а на другій — 1,5 год зі швидкістю 42 км/год. 5. Побудуйте стовпчасту діаграму атмосферних опадів у м. Харкові, якщо їх середньомісячна кількість (у міліметрах) становить: у січні — 35; у лютому — 25; у березні — 29; у квітні — 36; у травні — 50; у червні — 74; у липні — 66; у серпні — 52; у вересні — 32; у жовтні — 42; у листопаді — 38; у грудні — 35. Для побудови оберіть дві пори року. Варіант 2 1°. Користуючись картою, знайдіть відстань: а) від вашого рідного міста (або обласного центру) до столиці України; б) від Чернігова до Сімферополя. 2°. Прямокутна ділянка на місцевості має довжину 240 м, ширину 160 м. Виконайте креслення ділянки, використовуючи масштаб 1 : 2000. 3. Обчисліть масштаб карти, якщо відстань між містами дорівнює 3600 км, а на карті їй відповідає відрізок завдовжки 18 см. 4. Знайдіть середню врожайність зернових на двох полях, якщо на першому полі, площею 31,5 га, врожайність становить 3,4 т/га, а на другому, площею 24,3 га,— 4,05 т/га. Відповідь округліть до сотих. 5. Побудуйте стовпчасту діаграму середньої тривалості життя людини, якщо в різні періоди історії вона становила (у роках): у бронзовому віці — 18; у IX—XII століттях — 31; у XVII столітті — 33; наприкінці XIX століття — 37; на початку XX століття — 57; зараз — 70. Варіант 3 1°. Користуючись картою, знайдіть відстань: а) від вашого рідного міста (або обласного центру) до столиці України; б) від Луцька до Запоріжжя. 2°. Прямокутна ділянка на місцевості має довжину 500 м, ширину 260 м. Виконайте креслення ділянки, використовуючи масштаб 1 : 10 000. 3. Обчисліть масштаб карти, якщо відстань між містами дорівнює 8000 км, а на карті їй відповідає відрізок завдовжки 4 дм. 4. Знайдіть середню ціну 1 кг овочів, якщо купили 4,5 кг картоплі за ціною 1,85 грн за 1 кг; 1,5 кг помідорів по 3,4 грн. Відповідь округліть до сотих. 5. Побудуйте лінійну діаграму швидкості підняття води по стеблу рослини, якщо для різних рослин вона становить (см/год): для акації — 154; для банана — 100; для винограду — 98; для верби — 85; для кукурудзи — 42; для соняшнику — 70. Нехай одиниці швидкості підняття води (1 см/год) відповідає 1 мм. Варіант 4 1°. Користуючись картою, знайдіть відстань: а) від вашого рідного міста (або обласного центру) до столиці України; б) від Харкова до Чернігова. 2°. Прямокутна ділянка на місцевості має довжину 1000 м, ширину 800 м. Виконайте креслення ділянки, використовуючи масштаб 1 : 20 000. 3. Обчисліть масштаб карти, якщо відстань між містами дорівнює 100 км, а на карті їй відповідає відрізок завдовжки 25 см. 4. Купили 9 поросят. П'ятеро поросят мали масу 22,4 кг, а решта четверо — по 26,5 кг кожний. Знайдіть середню масу поросяти. Відповідь округліть до десятих. 5. Побудуйте лінійну діаграму вмісту води в молоці тварин, якщо в різних тварин вміст води (у грамах на 100 г молока) становить: у корови — 87, буйволиці — 82, вівці — 81, кролиці — 69, олениці — 66, самиці кита — 62, самиці дельфіна — 49. Нехай одиниці вмісту води в молоці (1 г на 100 г молока) відповідає 1 мм. IV. Підсумок уроку Учитель збирає зошити, а інші роздає, коментуючи результати виконання попереднього домашнього завдання. Якщо в учнів є питання, учитель на них відповідає. V. Домашнє завдання [1]: № 1002, 1009. [2]: № 1103, 1105, 1107, 1109. Л.Г.Стадник. Математика 5 клас |
УРОК 114. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ. САМОСТІЙНА РОБОТА Мета Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне |
УРОК 10 Тема. Контрольна робота Знайти моду, медіану і середнє значення вибірки: 13, 18, 12, 14, 15, 16, 16, 17, 14, 14 |
УРОК 120 Тема: Розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Самостійна робота №25 ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР |
Урок 2 Тема. Наближені значення чисел і величин. Абсолютна та відносна похибки Мета: ознайомити учнів з наближеними значеннями чисел і величин, розвивати навички обчислення абсолютної та відносної похибок,... |
УРОК 47 Тема: Практична робота на побудову та вимірювання кутів (Самостійна робота №12.) ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 124 Тема: Тематична контрольна робота №11 ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР |
Урок 55 Тема уроку ... |
УРОК 62 Тема: Обчислення об'ємів. Самостійна робота №14 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 42 Тема: Розв'язування вправ. Самостійна робота №11 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
Урок №44 Тема. Пряма пропорційність. Пропорційні величини Мета: сформувати уявлення учнів про пряму пропорційну залежність величин, ознайомити із прикладами таких величин, що їх учні зустрічають... |