|
Скачати 33.61 Kb.
|
ІII. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР УРОК 120 Тема: Розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Самостійна робота № 25. Мета: Формування навичок розв'язування задач на відсоткові розрахунки; діагностика якості засвоєння матеріалу; розвиток логічного мислення учнів. План уроку
Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання Учитель пропонує правильні розв'язування вправ із домашнього завдання на дошці. Учні перевіряють свої роботи, коментують розв'язки. Учитель повертає зошити з перевіреним попереднім домашнім завданням і детально коментує результати, зупиняється на типових помилках з метою підготувати учнів до самостійної роботи. II. Вивчення нового матеріалу Робота з підручником Учні ще раз повторюють правила знаходження відсотків числа та числа за його відсотками. Розв'язування вправ на осмислення матеріалу Учні детально розглядають розв'язування задач:
III. Закріплення матеріалу Учні розв'язують вправи в зошитах, які учитель роздав на початку уроку, і демонструють відповіді на планшетах. Знайдіть 51 % від 420 кг; 99 % від 56 км, 102 % від 50 см, 340 % від 10 к. IV. Самостійна робота № 25 Виконується в зошитах з ще не перевіреним учителем домашнім завданням. Варіант 1 1°. Подайте відсотки у вигляді десяткового дробу: а) 7%; б)18%; в) 135%; г)2,4%. 2°. Подайте у відсотках десятковий дріб: а) 0,52; б) 2,7; в) 1,6; г) 0,07; д) 0,018. 3°. Знайдіть: а) 15 % від 80 грн; б) 3,5% від 1200 кг; в) 120 % від 12 м. 4°. Знайдіть число, 20 % якого становлять 7. 5. Зі 105 випускників школи 80 % стали студентами вищих навчальних закладів. Скільки учнів стали студентами ВНЗ? 6*. У Національному політехнічному університеті «Харківський політехнічний інститут» (НТУ «ХПІ») студенти навчаються за багатьма спеціальностями. Відомо, що 18 спеціальностей становлять 25 % від кількості всіх спеціальностей, які опановують студенти. Скільки спеціальностей пропонує університет для тих, хто бажає навчатися? Варіант 2 1°. Подайте відсотки у вигляді десяткового дробу: а) 9 % ; б) 24 %; в) 180 %; г) 3,2 % . 2°. Подайте у відсотках десятковий дріб: а) 0,36; б)1,4; в) 0,02; г)3,9; д) 0,041. 3°. Знайдіть: а) 20 % від 35 м; б) 2,5 % від 1000 грн; в) 120 % від 4,8 т. 4°. Знайдіть число, 15 % якого становлять 750. 5. У саду 360 дерев, 25 % від цієї кількості становлять вишні та черешні. Скільки вишневих і черешневих дерев у саду? 6*. Купили сир і ковбасу, причому за сир заплатили 24,3 грн, що становить 60 % від вартості всієї покупки. Скільки коштує вся покупка? Скільки гривень заплатили за ковбасу? Варіант З 1°. Подайте відсотки у вигляді десяткового дробу: а) 4 %; б) 41 %; в) 170 % ; г) 8,4 % . 2°. Подайте у відсотках десятковий дріб: а) 0,48; б) 4,7; в) 0,07; г) 1,4; д) 0,024. 3°. Знайдіть: а) 116 % від 540 га; б) 24% від 310 л; в) 12,5 % від 400 грн. 4°. Знайдіть число, 25 % якого становлять 48. 5. Градусна міра кута PQR становить 45 % від градусної міри розгорнутого кута. Чому дорівнює градусна міра кута PQR? 6*. Для виконання 16 % роботи потрібно 48 хвилин. Скільки часу необхідно для виконання всієї роботи разом із підготовчими заходами, якщо відомо, що власне робота становить 40 % часу, необхідного для підготовчих заходів? Скільки часу триває підготування? Варіант 4 1°. Подайте відсотки у вигляді десяткового дробу: а) 2 %; б) 88 %; в) 135 %; г) 7,85. 2°. Подайте у відсотках десятковий дріб: а) 0,57; б)6,8; в) 0,03; г) 1,1; д) 0,016. 3°. Знайдіть: а) 210 % від 40 кг; б) 36 % від 50 га; в) 3,5 % від 1800 м. 4°. Знайдіть число, 12 % якого становлять 60. 5. Зібрали 140,6 кг помідорів і огірків. Маса огірків становить 40 % від маси всіх зібраних овочів. Скільки огірків зібрали? 6*. Після варіння м'яса вихід становить 62 % від маси свіжого м'яса. Скільки треба взяти свіжого м'яса, щоб одержати 4,96 кг вареного? V. Підсумок уроку Учитель наголошує, що на кожному з трьох уроків, протягом яких вивчалися відсоткові розрахунки, були розглянуті різні типи задач. Проте часто умова задачі вимагає використання всіх вивчених методів розв'язування задач на відсотки, тому необхідно уважно читати умову кожної задачі. VI. Домашнє завдання [1]: № 1043, 1045. [2]: № 1071, 1074, 1047, 1048. Л.Г.Стадник. Математика 5 клас |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Закріпити вміння та навички розв'язування задач на відсоткові розрахунки, складання та розв'язування пропорцій |
Конспекти уроків Тема. Перпендикулярність прямої і площини. Розв’язування задач Методи уроку: розв’язування задач в гетерогрупах, в моногрупах, самостійна робота |
УРОК 9 Тема. Відсоткові розрахунки. Самостійна робота Мета: показати застосування набутих знань у практичній діяльності; сприяти розвитку самостійної діяльності учнів на уроці |
Уроку I. Перевірка домашнього завдання ... |
УРОК 5 Тема. Комбінаторні задачі. Самостійна робота Мета: формувати вміння і навички використовувати формули комбінаторики для перетворення найпростіших виразів і розв'язування задач;... |
Урок №45 Тема. Пряма пропорційна залежність. Розв'язування задач на пропорційний поділ Мета: продовжити роботу з формування вмінь складати пропорції для розв'язування задач на пряму пропорційну залежність величин; вдосконалювати... |
Урок №60 Тема. Розв'язування задач Мета: сформувати уявлення в учнів про схему розв'язання текстових задач складанням квадратного рівняння; сформувати вміння застосовувати... |
УРОК 9 Тема. Розв'язування задач. Самостійна робота Мета: формувати в учнів навички і вміння обчислювати довжини перпендикуляра і похилої до площини, знаходити кут між похилою і площиною,... |
УРОК 19 Тема: Формули. Обчислення за формулами. Самостійна робота №5 Мета: Введення поняття формули. Формування навичок обчислень за формулами. Розвиток логічного мислення учнів шляхом розв'язування... |
УРОК 125. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ВІДСОТКИ. САМОСТІЙНА РОБОТА Мета Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів про види задач на відсотки; здійснити діагностику засвоєння знань і сформованих... |