КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТЕМА


Скачати 70.93 Kb.
Назва КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТЕМА
Дата 05.11.2013
Розмір 70.93 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Культура > Конспект
КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
ТЕМА: "ГОЛОВНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ"

МЕТА: 1. Повторити і закріпити знання учнів про головні члени речення.

  1. Закріпити вміння учнів розрізняти простий дієслівний, складений іменний і складений дієслівний присудки, бачити в реченні прості та складені підмети.

  2. Виховувати в учнів уміння доречно використовувати підмети і присудки у мовленні. Дбати про культуру усного і писемного мовлення.

ТИП УРОКУ: урок закріплення знань, умінь і навичок.

НАОЧНІСТЬ: підручник, таблиці, магнітофон.
ХІД УРОКУ
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Сьогоднішній урок хочеться розпочати такими словами:

На світі можна втратити багато.

Найбільша втрата - пам'ять поколінь.

Це для народу рівнозначно страті.

Минуле невіддільне, наче тінь.

Саме такий епіграф я обрала не випадково, бо на уроці ми будемо згадувати наше з вами минуле. Пригадаємо, як українці святкували Новий рік. На основі народознавчого матеріалу ми повторимо і закріпимо ваші знання про головні члени речення, також закріпимо вміння розрізняти простий дієслівний, складений іменний та складений дієслівний присудки, а також вміння бачити в реченні прості та складені підмети. І на цьому уроці, як і на кожному, ми будемо з вами виховувати уміння доречно використовувати підмети і присудки у мовленні, тобто подбаємо про культуру усного й писемного мовлення.

Отже, записуємо тему нашого уроку: "Головні члени речення". На сьогоднішньому уроці ми закріпимо здобуті знання, а також відпрацьовані уміння і навички. А зараз, як завжди,
2. ОРФОГРАФІЧНА РОЗМИНКА
Завдання №1 (усно)

Чому? Колосся - колось

Тонна – тонн
Завдання №2 (письмово)

Перекласти: радостный, участник, счастливый.

На яку орфограму слова? Назвати слова, у яких спрощення не відбувається.
Завдання №3 (письмово) Словниковий диктант

Свято, Різдво, посівальники, господар, тістечка, пиріжки, хлопець, весело святкуючи, припасованими, простенькі колядки, мороз, різдвяно- новорічні, свячена сода, повір'я, ворожіння.
Одночасно на дошці зробити словотвірний розбір: ворожіння, перевдягнений.
Завдання №4 (елементи аудіювання, сприймати на слух)

Гра "Зайве слово"

  1. Новорічний, хрещений, щедрувати, обрядова, святкові.

  2. Печиво, Коляда, колядники, кутя, хліб, пироги.

  3. Вночі, ввечері, коли-не-коли, опівночі.



Завдання №5 (письмово) Гра "Виправ помилку!"

Припасованні, подаруночьки, ворожіня, Новий рік, Свят-вечір, виселощі, щедрівки, магічні дії.
3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
БЕСІДА

  1. Пригадайте, скільки членів речення існує?

  2. На які групи вони поділяються? Назвіть головні члени речення і службові.

  3. Що називається підметом?

  4. Які бувають підмети за будовою?

  5. Який підмет є простим, а який складеним?

  6. Що таке присудок?

  7. Назвіть види присудків.

  8. Порівняйте простий дієслівний і складений дієслівний присудки.

  9. З яких частин складається складений іменний присудок?


ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

  1. Прочитати прислів'я, приказки або прикмети, пов'язані з Новим роком. Визначити вид підмета і присудка.

  2. Послухаємо казку про головні члени речення.


4.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

РОЗПОДІЛЬНИЙ ДИКТАНТ

Слово сказано; усі мають знати; світати почало; сюди йдіть; він не в силі стриматися; ойкати не слід; збудуємо дім; ми будемо працювати; дні стали коротшати; важко зараз сказати; стояти будемо твердо; треба пам'ятати про всіх; хочу працювати з вами; один має залишитися; тьмяно блимає вогник.
Записати словосполучення з простим дієслівним присудком в 1 стовпчик, з складеним дієслівним - у 2 стовпчик. У кожному словосполученні підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте закінчення вислову В.Сосюри: "Лиш той творити може, хто любить свій народ"

ПДП СДП

Слово сказано Усі мають знати

Сюди йдуть Світати почало

Збудуємо дім Він не в силі стриматися

Ми будемо працювати Ойкати не слід

Стояти будемо твердо Дні стали коротшати

Тьмяно блимає вогник Важко зараз сказати

Треба пам’ятати про всіх

Хочу працювати з вами

Один має залишитися

ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ Визначити вид присудка

  1. 24 грудня за ст.ст. на Свят - вечір нічого не їли до вечора.

  2. Підготовка до святкової вечері мала носити урочистий характер і розгортатися як святковий ритуал.

  3. Всі предмети набували чудодійної сили.

  4. На покуті під образами було розстелене чисте сіно, на яке ставили горщики з кутею та узваром.

  5. При цьому господиня наслідувала квоктання курей.

  6. Це мало забезпечити їх високу несучість наступного року.

  7. Якщо в господарстві були бджоли, то господар, одягнувши шапку й рукавиці, ніс кутю, імітуючи їхнє гудіння.


Відповіді

  1. ПДП

  2. СДП, СІП

  3. ПДП

  4. СІП, ПДП

  5. ПДП

  6. СДП

  7. ПДП.ПДП

ВИБІРКОВИЙ ДИКТАНТ

Виписати підмети, визначити їх вид.

На Свят-вечір кожен із селян робив деякі прогнози й ворожив. Зокрема вважалося, що зоряна ніч перед Різдвом обіцяла врожайний рік. Якщо зварена кутя виходила з верхом, це -віщувало верховаті стоги. За довжиною стеблини соломи, яку виймали з-під святкової скатертини, гадали, кому судився вік довгий, а кому короткий.
Речення зі складеним підметом розібрати синтаксично (біля дошки письмово).
На Свят-вечір кожен із селян робив деякі прогнози й ворожив. ( Розп., неокл., просте, двоскладне, поширене, повне, ускладнене однор. присудками).
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ (на вибір)

  1. Написати твір - мініатюру "Різдвяні мелодії", "Новорічні свята", використовуючи різні види підметів та присудків.

  2. Аудіювання. Прослухати текст, дати зв'язну відповідь на питання, використовуючи різні види підметів та присудків.

Питання.

  1. Яку кількість страв готували на Свят-вечір?

  2. Як проходила трапеза?

  3. Яке повір'я про Свят - вечір існувало?

  4. Як вшановували померлих і живих родичів?


Текст для аудіювання.

До Свят - вечора готували чітко визначену кількість страв (9,7, 12), використовуючи майже всі наявні у господарстві продукти, за винятком скоромних. Сама трапеза проходила з додержанням певних правил і нагадувала розгорнуте обрядове дійство. Обов'язково запалювали воскову свічу. Господар курив ладаном у хаті і читав молитву, щоб відвернути злі сили. Існувало й повір'я, що той, хто спить у ніч перед Різдвом, проспить царство небесне.

На Свят - вечір було прийнято вшановувати померлих і живих родичів. Для померлих залишали рештки їжі на столі. Мити посуд у цей день вважалося за гріх. До живих посилали дітей зі святковими стравами. Приймаючи їх, господарі дякували і теж передавали такі самі страви зі свого столу. Дітей, які приносили вечерю, частували, обдаровували гостинцями.
5. ПІДСУМОК УРОКУ

  1. Перевірка переказів, творів.

  2. Підсумкова бесіда: чи виконали мету уроку, що запам'яталося з уроку, чи сподобався урок, що саме сподобалося.

  3. Оцінювання класу.

  4. Домашнє завдання

- Хто зробив помилки під час орфографічної розминки, повторити орфограми.

- Записати колядку і визначити види головних членів речення.

- Народознавче дослідження: описати, як святкують Свят - вечір у вашій родині. Використовувати різні види головних членів речення.

Схожі:

ПЛАН-КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 6 ий клас
Методи та прийоми: слово учня, вступне слово вчителя, коментоване письмо, «Лінгвістичний футбол», попереджальний диктант, вправа...
План конспект відкритого уроку з української мови у 3 класі (розвиток...
Обладнання : медіапроектор, мультимедіапрезентації, словники, листочки для визначення настрою, оповідання В. О. Сухомлинського «Чому...
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.»
Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок)
Конспект уроку української мови в 11 класі Тема: Не і ні з різними частинами мови
Обладнання: Узагальнювальна таблиця “Не і ні з різними частинами мови”, опорна схема «Не з дієприкметниками», індивідуальні завдання...
Конспект уроку української мови в 6 класі Тема: Групи прикметників...
Обладнання: Таблиці “Прикметник як частина мови”, “Присвійні прикметники, опорна схема, індивідуальні картки для роботи у парах,...
Тема: Повторення. Основні орфограми та пунктограми української мови....
Тип уроку: бінарний комбінований урок майстер-клас з української мови та технологій в 11 класі
План конспект уроку Української мови Підготувала та провела Вчитель...
Мета: сформувати уявлення учнів про числівник як частину мови, вчитися визначати морфологічні ознаки числівника; розвивати творчі...
Уроку
Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного...
КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ МАТЕМАТИКИ
Тема. Позначення чисел другого десятка цифрами. Вимірювання довжин відрізків. Задачі на знаходження суми та збільшення числа на кілька...
Розгорнутий план відкритого інтегрованого уроку фізичної культури...
Розгорнутий план відкритого інтегрованого уроку фізичної культури та англійської мови в 4-х класах Мар’їнської загальноосвітньої
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка