|
Скачати 70.93 Kb.
|
КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТЕМА: "ГОЛОВНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ" МЕТА: 1. Повторити і закріпити знання учнів про головні члени речення.
ТИП УРОКУ: урок закріплення знань, умінь і навичок. НАОЧНІСТЬ: підручник, таблиці, магнітофон. ХІД УРОКУ 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. Сьогоднішній урок хочеться розпочати такими словами: На світі можна втратити багато. Найбільша втрата - пам'ять поколінь. Це для народу рівнозначно страті. Минуле невіддільне, наче тінь. Саме такий епіграф я обрала не випадково, бо на уроці ми будемо згадувати наше з вами минуле. Пригадаємо, як українці святкували Новий рік. На основі народознавчого матеріалу ми повторимо і закріпимо ваші знання про головні члени речення, також закріпимо вміння розрізняти простий дієслівний, складений іменний та складений дієслівний присудки, а також вміння бачити в реченні прості та складені підмети. І на цьому уроці, як і на кожному, ми будемо з вами виховувати уміння доречно використовувати підмети і присудки у мовленні, тобто подбаємо про культуру усного й писемного мовлення. Отже, записуємо тему нашого уроку: "Головні члени речення". На сьогоднішньому уроці ми закріпимо здобуті знання, а також відпрацьовані уміння і навички. А зараз, як завжди, 2. ОРФОГРАФІЧНА РОЗМИНКА Завдання №1 (усно) Чому? Колосся - колось Тонна – тонн Завдання №2 (письмово) Перекласти: радостный, участник, счастливый. На яку орфограму слова? Назвати слова, у яких спрощення не відбувається. Завдання №3 (письмово) Словниковий диктант Свято, Різдво, посівальники, господар, тістечка, пиріжки, хлопець, весело святкуючи, припасованими, простенькі колядки, мороз, різдвяно- новорічні, свячена сода, повір'я, ворожіння. Одночасно на дошці зробити словотвірний розбір: ворожіння, перевдягнений. Завдання №4 (елементи аудіювання, сприймати на слух) Гра "Зайве слово"
Завдання №5 (письмово) Гра "Виправ помилку!" Припасованні, подаруночьки, ворожіня, Новий рік, Свят-вечір, виселощі, щедрівки, магічні дії. 3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. БЕСІДА
ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
4.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК РОЗПОДІЛЬНИЙ ДИКТАНТ Слово сказано; усі мають знати; світати почало; сюди йдіть; він не в силі стриматися; ойкати не слід; збудуємо дім; ми будемо працювати; дні стали коротшати; важко зараз сказати; стояти будемо твердо; треба пам'ятати про всіх; хочу працювати з вами; один має залишитися; тьмяно блимає вогник. Записати словосполучення з простим дієслівним присудком в 1 стовпчик, з складеним дієслівним - у 2 стовпчик. У кожному словосполученні підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте закінчення вислову В.Сосюри: "Лиш той творити може, хто любить свій народ" ПДП СДП Слово сказано Усі мають знати Сюди йдуть Світати почало Збудуємо дім Він не в силі стриматися Ми будемо працювати Ойкати не слід Стояти будемо твердо Дні стали коротшати Тьмяно блимає вогник Важко зараз сказати Треба пам’ятати про всіх Хочу працювати з вами Один має залишитися ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ Визначити вид присудка
Відповіді
ВИБІРКОВИЙ ДИКТАНТ Виписати підмети, визначити їх вид. На Свят-вечір кожен із селян робив деякі прогнози й ворожив. Зокрема вважалося, що зоряна ніч перед Різдвом обіцяла врожайний рік. Якщо зварена кутя виходила з верхом, це -віщувало верховаті стоги. За довжиною стеблини соломи, яку виймали з-під святкової скатертини, гадали, кому судився вік довгий, а кому короткий. Речення зі складеним підметом розібрати синтаксично (біля дошки письмово). На Свят-вечір кожен із селян робив деякі прогнози й ворожив. ( Розп., неокл., просте, двоскладне, поширене, повне, ускладнене однор. присудками). ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ (на вибір)
Питання.
Текст для аудіювання. До Свят - вечора готували чітко визначену кількість страв (9,7, 12), використовуючи майже всі наявні у господарстві продукти, за винятком скоромних. Сама трапеза проходила з додержанням певних правил і нагадувала розгорнуте обрядове дійство. Обов'язково запалювали воскову свічу. Господар курив ладаном у хаті і читав молитву, щоб відвернути злі сили. Існувало й повір'я, що той, хто спить у ніч перед Різдвом, проспить царство небесне. На Свят - вечір було прийнято вшановувати померлих і живих родичів. Для померлих залишали рештки їжі на столі. Мити посуд у цей день вважалося за гріх. До живих посилали дітей зі святковими стравами. Приймаючи їх, господарі дякували і теж передавали такі самі страви зі свого столу. Дітей, які приносили вечерю, частували, обдаровували гостинцями. 5. ПІДСУМОК УРОКУ
- Хто зробив помилки під час орфографічної розминки, повторити орфограми. - Записати колядку і визначити види головних членів речення. - Народознавче дослідження: описати, як святкують Свят - вечір у вашій родині. Використовувати різні види головних членів речення. |
ПЛАН-КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 6 ий клас Методи та прийоми: слово учня, вступне слово вчителя, коментоване письмо, «Лінгвістичний футбол», попереджальний диктант, вправа... |
План конспект відкритого уроку з української мови у 3 класі (розвиток... Обладнання : медіапроектор, мультимедіапрезентації, словники, листочки для визначення настрою, оповідання В. О. Сухомлинського «Чому... |
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.» Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок) |
Конспект уроку української мови в 11 класі Тема: Не і ні з різними частинами мови Обладнання: Узагальнювальна таблиця “Не і ні з різними частинами мови”, опорна схема «Не з дієприкметниками», індивідуальні завдання... |
Конспект уроку української мови в 6 класі Тема: Групи прикметників... Обладнання: Таблиці “Прикметник як частина мови”, “Присвійні прикметники, опорна схема, індивідуальні картки для роботи у парах,... |
Тема: Повторення. Основні орфограми та пунктограми української мови.... Тип уроку: бінарний комбінований урок майстер-клас з української мови та технологій в 11 класі |
План конспект уроку Української мови Підготувала та провела Вчитель... Мета: сформувати уявлення учнів про числівник як частину мови, вчитися визначати морфологічні ознаки числівника; розвивати творчі... |
Уроку Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного... |
КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ МАТЕМАТИКИ Тема. Позначення чисел другого десятка цифрами. Вимірювання довжин відрізків. Задачі на знаходження суми та збільшення числа на кілька... |
Розгорнутий план відкритого інтегрованого уроку фізичної культури... Розгорнутий план відкритого інтегрованого уроку фізичної культури та англійської мови в 4-х класах Мар’їнської загальноосвітньої |