|
Скачати 90.29 Kb.
|
6 клас Тема уроку: «Оздоблення виробу торочками, закріпленими “косим хрестиком” Розробила учитель обслуговуючої праці Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 33 ім. Василя Симоненка Кисленко Тетяна Леонідівна Мета уроку:
засвоєння знань технології виконання “торочок”, закріплених “хрестиком”; формування умінь обробки країв виробу “торочками”, закріплених “хрестиком”;
Обладнання, матеріали та наочність: Зразки вишитих виробів, картки-завдання, демонстраційна рамка, робочі коробки; виріб, що вишивається; папір у клітинку (для виконання вправ),зразки шва “торочки”, інструкційні картки, комп’ютер, мультимедійна дошка, комп’ютерна презентація. Тип уроку: формування умінь та навичок учнів. Хід уроку: І. Організаційний етап. Перевірка:
II . Виявлення знань та вмінь учнів Учитель: Ми з вами завершуємо вивчати розділ “Технологія виготовлення вишитих виробів”. Перевіримо, як ви засвоїли знання, отримані під час вивчення цієї теми.
Завдання: Визначити послідовність підготовки тканини, ниток та візерунку для вишивання певного виробу.
(Учням роздаються імітовані годинники, які виготовлені із картону та мають декілька «стрілок». На кожній стрілці написано певну дію підготовчого етапу вишивання серветки. Ці «стрілки» потрібно розташувати в правильній послідовності. На виконання завдання надається 1 хв. По закінчені виділеного часу, кожна група перевіряє правильність виконання завдання за слайдом.) 2.Гра «Доміно» Завдання: знайти співвідношення між назвами та зображеннями орнаментів
(Під час виконання роботи в групах, біля дошки одна учениця виконує завдання «Знайди пару»: з'єднати лінією зображення шва із його назвою.)
Учитель: Ваші знання я вже перевірила, а тепер спробуймо перевірити мої знання. В цьому нам допоможе гра «Блеф-клуб». Умови цієї гри такі: ви повинні погодитися або не погодитися з моїми твердженнями. Якщо твердження правильне, ви піднімаєте руку великим пальцем догори, якщо ні - вниз, таким чином ми одночасно з вами приготуємо ручки для роботи з голочкою. Гра «Блеф-клуб» (демонструються слайди з відомими техніками вишивання та правилами безпечної праці під час вишивання, і учням пропонується визначити правильні і помилкові твердження. Кожне помилкове зображення на слайді виправляється на правильну відповідь)
(+) 5. Шви штапівка, косий хрестик відносяться до наскрізних швів (- глухі, або поверхнево-нашивні) 6. Штапівка - це двосторонній шов (+) Молодці! Ви вже маєте певні знання з цієї теми. III. Актуалізація опорних знань учнів (чуттєвого досвіду, опорних умінь тощо).
(Відповіді учениць: кожна людина бажає бути неповторною, тому мама своїм діточкам вишивала різними кольорами і різними орнаментами сорочки та фартушки. Кожна наречена теж бажала мати свій неповторний наряд, тому дівчата заздалегідь вишивали на весілля сорочки і рушники.)
З цього приводу складено дуже багато легенд і я розповім одну з них: У дивовижно красивому місці, у маленькій хатинці жила чарівна україночка Василинка. Ця тендітна добра дівчинка була зачарована красою навіть маленької пелюстки від квітки, різнокольорових пір’їнок дивовижних пташок. Одного сонячного, весняного ранку дівчина, оглянувши всю красу, що навколо, відчула дивовижне піднесення: “О, якби я хотіла ці квіти, оці пташечки, оцю красу природи побачити на своєму одязі.” І вирішила Василинка оздобити свою лляну сорочку, яку зшила їй бабуся. Взяла вона лляні нитки пофарбувала у жовтий колір в цибулинні, з калинових ягід - у червоний колір, з березових бруньок - у зелений, а з волошок - у блакитний. І вишила вона на безкінечній лінії блакитного неба - жовте сонечко, промені якого ніжно торкалися кетягів червоної калини. І коли Василинка вишивала, вона мріяла лише про одне - уберегти своїх рідних від всього злого, що є на землі. Бо вона бажала їм синього чистого неба, жовтого теплого сонця, гарячої, як червона калина - любові. Саме тому вишивки на сорочках і рушниках стали для українського народу оберегами! Учитель: Ви прослухали цікаву легенду. Скажіть , будь ласка: - Що ж використала Василинка для пофарбування ниток:
Як бачите, для пофарбування ниток в різні кольори можна використовувати не лише спеціальні фарби, але й природній матеріал. IV. Мотивація навчальної діяльності учнів. Учитель: На попередніх уроках ви вишивали серветки обраними швами за власним ескізом, але зверніть увагу на краї серветки!
(Відповіді учениць) Учитель: Отже, будь-яка вишита річ потребує відповідного оформлення. Особливо це. стосується обробки краю готового виробу. Можливо ви вже здогадалися, що сьогодні ми будемо робити на уроці і самі запропонуєте тему уроку? Як ви гадаєте , яке завдання ви повинні сьогодні виконати? Отже, темою сьогоднішнього уроку є: V. Представлення теми та завдань уроку: ■
Практична робота Інструменти і матеріали: нитки, голка, ножиці, тканина. 5.1. Вступний інструктаж
До якості готового вишитого виробу ставляться такі вимоги: 1. На вивороті не повинно бути вузликів. 2. Верхні стібки хрестиків мають йти в одному напрямку. 3. Після прання виробу нитки не повинні полиняти (перед вишиванням нитки перевірити). Учитель: За вишитими виробами слід уміло доглядати: 1. Прати вручну. 2. Обов’язково підкрохмалювати. 3. Прасувати через вологу марлю по виворотній стороні в напрямку нитки основи. 4. Дотримуватись правил безпечної праці під час прасування виробу. 5.2. Поточний інструктаж
1. Шов тоненький як пунктир, Вишивала я на шовку. Шов цей, яке ручай із гір, Зветься він – “вперед голку”. 2. Вишивати можна ним Стебла квітів і рослин. І красивий він такий, Ну а зветься “стебловий”. 3. Для розпилювання дров, Часто їх кладуть на козли. Є на козли схожий шов. І тому він зветься “козлик”. 4. Як двоколірна змія, Звиті в шві цім ниток кілька. Вишивала ним рушник я, Називається він “Змійка”.
маю вушко маленьке. За собою несу довгу, довгу косу (голка)
Латає нам кожух і свитки І зветься штука чарівна Ви здогадались дітки.. .(нитка) 8. Два кінця, два кільця, А посередині гвіздок (ножиці) 5.2. Заключний інструктаж
Якщо залишається вільний час: Догляд за вишитими виробами
Якщо дотримуватися цих рекомендацій, то вишиті вироби будуть мати привабливий вигляд довгий час. V I. Осмислення учнями вивченого матеріалу. Гра “Лови помилку»” VІI. Підсумок уроку Сьогодні на уроці ви працювали в якості майстра народної вишивки, навчилися виконувати торочки, закріплені швом «косий хрестик», і тепер ви зможете оздоблювати вироби декоративно-прикладного мистецтва. 8.1. Виставлення та мотивація оцінок 8.2. Рефлексія: -
V ІІI. Домашнє завдання IХ. Прибирання робочих місць Додаток
|
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації.... |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.» |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
ТЕМА УРОКУ ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу |
УРОК 13 Тема уроку ... |