|
Скачати 1.55 Mb.
|
Головне управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Лабораторія-центр зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти Моніторингове дослідження стану організації профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах Черкаської області Черкаси – 2010 Моніторингове дослідження стану організації профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах Черкаської області. – Черкаси: ЧОІПОПП, 2010. – 112 с. Автори-укладачі: Кулінко О.В., Тетьора С.С., методисти лабораторії-центру зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти Черкаського ОІПОПП Чиркова С.І., методист лабораторії розвитку освіти і педагогічних інновацій Черкаського ОІПОПП Фесун С.Є., соціальний педагог Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Черкаської міської ради Рецензенти: Лісова Н.І., заступник директора з питань зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти Черкаського ОІПОПП, кандидат педагогічних наук Гладка Н.М., завідувачка лабораторії розвитку освіти і педагогічних інновацій Черкаського ОІПОПП Затверджено на засіданні Вченої ради інституту. Протокол № 1 від 11.03.2010 року Зміст 1. Програма проведення моніторингового дослідження .……………………4-9 2. Результати моніторингових досліджень, проведених у 2007-2008, 2009-2010 н.р...................................................................................…………10-27 3. Висновки ………………………………………………………..……………28 4. Методичні рекомендації щодо розвитку допрофільної підготовки і профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах області ….29-75 5. Бібліографія…………………………………………………………………..76-80 6. Додаток……………………………….............................................................81-90 Програма проведення моніторингового дослідження Актуальність дослідження Входження української освіти в європейський освітній простір потребує реформування всіх її ланок, насамперед загальної середньої освіти. Нові підходи до організації освіти у старшій школі закладено в Національній доктрині розвитку освіти (2002), законі України «Про загальну середню освіту», Концепції загальної середньої освіти (12-річна школа) та Концепції профільного навчання у старшій школі. У названих документах висвітлено нові підходи до організації освіти у старшій школі. Вона має функціонувати як профільна. На концептуальному рівні профільне навчання визначається як один зі шляхів забезпечення рівного доступу до якісної освіти. А тому основними завданнями профільного навчання є:
Профіль навчання визначається з урахуванням інтересів школярів та їхніх батьків, перспектив здобуття подальшої освіти і життєвих планів учнівської молоді; кадрових, матеріально-технічних, інформаційних ресурсів школи; соціокультурної і виробничої інфраструктури району, регіону, держави. Профільне навчання здійснюється у загальноосвітніх навчальних закладах різного типу: однопрофільних і багатопрофільних школах, спеціалізованих школах, ліцеях, гімназіях, колегіумах, школах з класами з поглибленим вивченням окремих предметів. Важливою умовою є створення психологічного супроводження навчального процесу в 8-9, 10-11 класах, що здійснюється з метою своєчасної оцінки комплексу індивідуальних особливостей підлітка з точки зору його готовності до успішного навчання за певним профілем, попередження дезадаптації в умовах виникнення навчальних труднощів і стресів, пов'язаних із спілкуванням у новому колективі. Важливо досягти усвідомлення учнем себе як суб'єкта вибору профілю навчання. Тема моніторингового дослідження: організація профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах (далі ЗНЗ) області. Мета моніторингового дослідження: вивчити стан організації профільного навчання у ЗНЗ області. Завдання моніторингового дослідження:
Об’єкт моніторингового дослідження: керівники загальноосвітніх навчальних закладів, класні керівники, учні, батьки учнів. Предмет моніторингового дослідження: стан упровадження профільного навчання. Загальна характеристика дослідження Міністерством освіти і науки України протягом 2007-08 – 2009-10 н.р. було ініційовано проведення ряд моніторингових досліджень щодо стану організації профільного навчання та допрофільної підготовки з метою усунення проблем, які виникають під час реформувань в освіті. Дослідження було проведено методом вибіркового анкетування різних груп респондентів. Так, у 2007-08 н.р. до вибірки було залучено 48 керівників ЗНЗ, 130 учнів 11-х класів та 130 батьків учнів. У ході моніторингового дослідження, що проводилось у 2009-10 н.р., до опитування залучено 48 керівників, 50 класних керівників, 140 учнів 11-х класів та 140 батьків учнів ЗНЗ І-ІІІ ступенів комунального і державного типів власності, спеціалізованих закладів освіти, гімназій та ліцеїв. Анкетування проводилось анонімно, що дає підстави вважати результати дослідження вірогідними і такими, що можуть бути проаналізовані. Вони дають можливість з’ясувати позитивні й негативні тенденції профілізації загальної середньої освіти, зробити загальну оцінку стану практичної реалізації ідеї профільного навчання в області, виробити рекомендації для усунення виявлених негативних явищ. Склад вибірки Склад вибірки дослідження було проведено згідно з додатком № 2 наказу Міністерства освіти і науки України від 12.08.2009 № 745 та наказу Головного управління освіти від 22.09.2009 № 518 «Про моніторингове дослідження».
|
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення Першого уроку в загальноосвітніх... Молода гвардія”» Перший урок у загальноосвітніх навчальних закладах Луганської області буде присвячено 70-річчю від дня створення... |
Методичні рекомендації до вивчення трудового навчання у загальноосвітніх... Викладання трудового навчання в загальноосвітніх закладах здійснюється відповідно до таких нормативних документів |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення в загальноосвітніх навчальних... З метою відзначення Дня фізичної культури і спорту щорічно упродовж другого тижня вересня в загальноосвітніх навчальних закладах... |
Методичні рекомендації щодо вивчення трудового навчання, креслення та предмету «Технології» Викладання трудового навчання в загальноосвітніх закладах області здійснюватиметься відповідно до таких нормативних документів |
Л И С Т України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах... |
Л И С Т України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах... |
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін... «Збірник програм з профільного навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика та астрономія» (видавнича група «Основа»,... |
Методичні рекомендації щодо вивчення української літератури в загальноосвітніх... Методичні рекомендації щодо вивчення української літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2010–2011 навчальному році |
Методичні рекомендації щодо вивчення світової літератури в загальноосвітніх... Методичні рекомендації щодо вивчення світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2011/2012 навчальному році |
Перелік навчальних програм для факультативних занять і спецкурсів з біології Збірник навчальних програм для допрофільної підготовки та профільного навчання. Курси за вибором |