4. Методичні рекомендації щодо розвитку допрофільної підготовки і профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах області


Скачати 1.55 Mb.
Назва 4. Методичні рекомендації щодо розвитку допрофільної підготовки і профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах області
Сторінка 1/13
Дата 26.03.2013
Розмір 1.55 Mb.
Тип Методичні рекомендації
bibl.com.ua > Інформатика > Методичні рекомендації
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13


Головне управління освіти і науки

Черкаської обласної державної адміністрації
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників
Лабораторія-центр зовнішнього незалежного оцінювання

та моніторингу якості освіти

Моніторингове дослідження стану організації профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах Черкаської області

Черкаси – 2010

Моніторингове дослідження стану організації профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах Черкаської області. – Черкаси: ЧОІПОПП, 2010. – 112 с.

Автори-укладачі:

Кулінко О.В., Тетьора С.С., методисти лабораторії-центру зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти Черкаського ОІПОПП

Чиркова С.І., методист лабораторії розвитку освіти і педагогічних інновацій Черкаського ОІПОПП

Фесун С.Є., соціальний педагог Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Черкаської міської ради

Рецензенти:

Лісова Н.І., заступник директора з питань зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти Черкаського ОІПОПП, кандидат педагогічних наук

Гладка Н.М., завідувачка лабораторії розвитку освіти і педагогічних інновацій Черкаського ОІПОПП

Затверджено на засіданні Вченої ради інституту.

Протокол № 1 від 11.03.2010 року

Зміст

1. Програма проведення моніторингового дослідження .……………………4-9

2. Результати моніторингових досліджень, проведених у 2007-2008,

2009-2010 н.р...................................................................................…………10-27

3. Висновки ………………………………………………………..……………28

4. Методичні рекомендації щодо розвитку допрофільної підготовки і профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах області ….29-75

5. Бібліографія…………………………………………………………………..76-80

6. Додаток……………………………….............................................................81-90

Програма проведення моніторингового дослідження

Актуальність дослідження

Входження української освіти в європейський освітній простір потребує реформування всіх її ланок, насамперед загальної середньої освіти. Нові підходи до організації освіти у старшій школі закладено в Національній доктрині розвитку освіти (2002), законі України «Про загальну середню освіту», Концепції загальної середньої освіти (12-річна школа) та Концепції профільного навчання у старшій школі.

У названих документах висвітлено нові підходи до організації освіти у старшій школі. Вона має функціонувати як профільна. На концептуальному рівні профільне навчання визначається як один зі шляхів забезпечення рівного доступу до якісної освіти. А тому основними завданнями профільного навчання є:

  • створення умов для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів старшої школи в процесі їхньої загальноосвітньої підготовки;

  • забезпечення умов для життєвого і професійного самовизначення старшокласників, формування готовності до свідомого вибору і оволодіння майбутньою професією;

  • формування загальнокультурної, соціальної, комунікативної, інформаційної, громадянської, технічної, здоров'язбережної компетенцій учнів на допрофесійному рівні, спрямування молоді щодо майбутньої професійної діяльності;

  • забезпечення наступно-перспективних зв'язків між загальною середньою і професійною освітою відповідно до обраного профілю.


Профіль навчання визначається з урахуванням інтересів школярів та їхніх батьків, перспектив здобуття подальшої освіти і життєвих планів учнівської молоді; кадрових, матеріально-технічних, інформаційних ресурсів школи; соціокультурної і виробничої інфраструктури району, регіону, держави.

Профільне навчання здійснюється у загальноосвітніх навчальних закладах різного типу: однопрофільних і багатопрофільних школах, спеціалізованих школах, ліцеях, гімназіях, колегіумах, школах з класами з поглибленим вивченням окремих предметів.

Важливою умовою є створення психологічного супроводження навчального процесу в 8-9, 10-11 класах, що здійснюється з метою своєчасної оцінки комплексу індивідуальних особливостей підлітка з точки зору його готовності до успішного навчання за певним профілем, попередження дезадаптації в умовах виникнення навчальних труднощів і стресів, пов'язаних із спілкуванням у новому колективі. Важливо досягти усвідомлення учнем себе як суб'єкта вибору профілю навчання.

Тема моніторингового дослідження: організація профільного навчання

у загальноосвітніх навчальних закладах (далі ЗНЗ) області.

Мета моніторингового дослідження: вивчити стан організації профільного навчання у ЗНЗ області.

Завдання моніторингового дослідження:

  • дослідити стан організації профільного навчання;

  • порівняти результати моніторингових досліджень 2007-2008 та 2009-2010 навчальних років;

  • узагальнити результати моніторингового дослідження, направити їх до Головного управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації.


Об’єкт моніторингового дослідження: керівники загальноосвітніх навчальних закладів, класні керівники, учні, батьки учнів.

Предмет моніторингового дослідження: стан упровадження профільного навчання.

Загальна характеристика дослідження

Міністерством освіти і науки України протягом 2007-08 – 2009-10 н.р. було ініційовано проведення ряд моніторингових досліджень щодо стану організації профільного навчання та допрофільної підготовки з метою усунення проблем, які виникають під час реформувань в освіті.

Дослідження було проведено методом вибіркового анкетування різних груп респондентів. Так, у 2007-08 н.р. до вибірки було залучено 48 керівників ЗНЗ, 130 учнів 11-х класів та 130 батьків учнів. У ході моніторингового дослідження, що проводилось у 2009-10 н.р., до опитування залучено 48 керівників, 50 класних керівників, 140 учнів 11-х класів та 140 батьків учнів ЗНЗ І-ІІІ ступенів комунального і державного типів власності, спеціалізованих закладів освіти, гімназій та ліцеїв.

Анкетування проводилось анонімно, що дає підстави вважати результати дослідження вірогідними і такими, що можуть бути проаналізовані. Вони дають можливість з’ясувати позитивні й негативні тенденції профілізації загальної середньої освіти, зробити загальну оцінку стану практичної реалізації ідеї профільного навчання в області, виробити рекомендації для усунення виявлених негативних явищ.

Склад вибірки

Склад вибірки дослідження було проведено згідно з додатком № 2 наказу Міністерства освіти і науки України від 12.08.2009 № 745 та наказу Головного управління освіти від 22.09.2009 № 518 «Про моніторингове дослідження».



Назва загальноосвітнього

навчального закладу

Кількість керівників ЗНЗ

Кількість класних керівників

Кількість учнів 11-х класів

Кількість батьків учнів



Черкаська гімназія № 9 ім. О.М.Луценка Черкаської міської ради Черкаської області

1

3

6

6



Черкаська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 17 Черкаської міської ради Черкаської області

1

3

6

6



Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 21Черкаської міської ради Черкаської області

1

2

5

5



Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 22 Черкаської міської ради Черкаської області

1

2

5

5



Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 26 Черкаської міської ради Черкаської області

1

2

6

6



Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 29 Черкаської міської ради Черкаської області

1

1

6

6



Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 30 Черкаської міської ради Черкаської області

1

2

6

6



Уманська міська гімназія Уманської міської ради Черкаської області

1

3

6

6



Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 Уманської міської ради Черкаської області

1

1

5

5



Смілянська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 5 Смілянської міської ради Черкаської області

1

3

6

6



Смілянський природничо-математичний ліцей Смілянської міської ради Черкаської області

1

2

5

5



Канівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Канівської міської ради Черкаської області

1

2

6

6



Золотоніська спеціалізована школа № 2 інформаційних технологій Золотонівської міської ради Черкаської області

1

2

6

6



Ватутінська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенв №5 Ватутінської міської ради Черкаської обл.

1

2

6

6



Вільшанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Городищенської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



В'язівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Городищенської районної ради Черкаської області

1

0

2

2



Драбівський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. С.В.Васильченка - гімназія" Драбівської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



Шрамківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Драбівської районної ради Черкаської області

1

0

2

2



Новогребельська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Жашківської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



Пугачівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Жашківської районної ради Черкаської області

1

0

2

2



Тарасівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Звенигородської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



Юрківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Звенигородської районної ради Черкаської області

1

0

2

2



Дмитрівський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Золотоніської районної ради Черкаської області

1

1

1

1



Пальмірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Золотоніської районної ради Черкаської області

1

0

1

1



Михайлівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Кам'янської районної ради Черкаської області

1

1

1

1



Телепинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Кам'янської районної ради Черкаської області

1

0

1

1



Таганчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені С.К.Федоренка Канівської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



Катеринопільський ліцей Катеринопільської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



Стеблівська загальноосвітня школа І-Ш ступенів ім. І.С.Нечуя-Левицького Корсунь-Шевченківської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



Деренківецький навчально-виховний комплекс "Дошкільний навчальний заклад- загальноосвітня школа І-Ш ступенів" Корсунь-Шевченківської районної ради Черкаської області

1

0

1

1



Лисянський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 - гімназія" Лисянської районної ради Черкаської області

1

1

1

1



Буцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Маньківської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



Маньківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Маньківської районної ради Черкаської області

1

0

1

1



Цибулівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Монастирищенської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



Бачкуринська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Монастирищенської районної ради Черкаської області

1

0

1

1



Балаклеївська спеціалізована школа І-Ш ступенів №1 ім. Є.Гуглі Смілянського району Черкаської області

1

1

2

2



Колодистенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Тальнівської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



Бабанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Уманської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



Оксанинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Уманської районної ради Черкаської області

1

0

1

1



Кузьминогребельська загальноосвітня школа І-Ш ступенів Христинівської районної ради Черкаської області

1

1

3

3



Байбузівська загальноосвітня школа І-Ш ступенів Черкаської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



Червонослобідська загальноосвітня школа І-ІІІступенів № 1 Черкаської районної ради Черкаської області

1

0

2

2



Геронимівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області

1

0

2

2



Стецівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чигиринської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



Чорнобаївська гімназія Чорнобаївської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



Хрестителівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чорнобаївської районної ради Черкаської області

1

0

2

2



Іскренська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Шполянської районної ради Черкаської області

1

1

2

2



Матусівський навчально-виховний комплекс "Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2" Шполянської районної ради Черкаської області

1

0

2

2
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13

Схожі:

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення Першого уроку в загальноосвітніх...
Молода гвардія”» Перший урок у загальноосвітніх навчальних закладах Луганської області буде присвячено 70-річчю від дня створення...
Методичні рекомендації до вивчення трудового навчання у загальноосвітніх...
Викладання трудового навчання в загальноосвітніх закладах здійснюється відповідно до таких нормативних документів
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення в загальноосвітніх навчальних...
З метою відзначення Дня фізичної культури і спорту щорічно упродовж другого тижня вересня в загальноосвітніх навчальних закладах...
Методичні рекомендації щодо вивчення трудового навчання, креслення та предмету «Технології»
Викладання трудового навчання в загальноосвітніх закладах області здійснюватиметься відповідно до таких нормативних документів
Л И С Т
України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах...
Л И С Т
України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах...
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
«Збірник програм з профільного навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика та астрономія» (видавнича група «Основа»,...
Методичні рекомендації щодо вивчення української літератури в загальноосвітніх...
Методичні рекомендації щодо вивчення української літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2010–2011 навчальному році
Методичні рекомендації щодо вивчення світової літератури в загальноосвітніх...
Методичні рекомендації щодо вивчення світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2011/2012 навчальному році
Перелік навчальних програм для факультативних занять і спецкурсів з біології
Збірник навчальних програм для допрофільної підготовки та профільного навчання. Курси за вибором
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка