|
Скачати 48.13 Kb.
|
УРОК 50Тема уроку: Поняття про статистичну ймовірність. Закон великих чисел. Мета уроку: Ознайомити учнів з поняттям статистичної ймовірності, сформувати в учнів уявлення про закон великих чисел. І. Перевірка домашнього завдання. 1. Перевірити правильність виконання домашніх вправ. № 14. . Відповідь: № 15. . Відповідь: 0,25. № 28. . Відповідь: 0,0729. № 29. а) ; ; , . б) ; >, отже, . Відповіді: а) три партії з чотирьох; б) не менше п'яти партій з восьми. II. Самостійна робота. Варіант 1 1. Гральний кубик кинули вісім разів. Знайдіть ймовірність того, що 4 очки випадуть: а) три рази; б) менше восьми разів. (6 балів) 2. В магазині є 8 покупців. Ймовірність здійснення покупки кожним із них дорівнює 0,3. Яка ймовірність того, що 3 із них здійснять покупку? (6 балів) Варіант 2 1. Монету кинули п'ять разів. Знайдіть ймовірність того, що герб випаде: а) один раз; б) менше п'яти разів. (6 балів) 2. В магазині є 9 покупців. Ймовірність здійснення покупки кожним із них дорівнює 0,4. Яка ймовірність того, що 5 із них здійснять покупку? (6 балів) Відповіді: В-1. 1. а) ; б) 1 – P8, 8 = 0,767; 2. 0,254. В-2. 1. а) ; б) ; 2. 0,167. III. Сприймання і усвідомлення поняття статистичної ймовірності, закону великих чисел. Ймовірність випадкової події ми означили як відношення кількості подій, які сприяють цій події, до кількості всіх рівно-можливих несумісних подій, які утворюють повну групу подій під час певного випробування. Таке означення ймовірності називається класичним. Класичне означення ймовірності має певні недоліки, а саме: 1. За допомогою цього означення можна обчислювати ймовірність лише для скінченої кількості елементарних подій. 2. У випадку нескінченної кількості елементарних подій означення застосувати неможливо. 3. Обчислення кількості елементарних подій іноді дуже громіздке. 4. Висновок про рівноможливість елементарних подій робиться без логічних обґрунтувань. Тому поряд з класичним означенням користуються також статистичним означенням ймовірності. Проведемо випробування — кидання монети. Під час одноразового проведення випробування ми ніяких закономірностей не помітимо. Закономірності починають виявлятися тоді, коли експеримент виконують багато разів в однакових умовах. У таблиці 20 подано результати експериментів з підкиданням монети різними дослідниками. Таблиця 20
З таблиці видно, що відношення тобто відношення кількості випадань герба до загальної кількості підкидань монети, коливається навколо числа 0,5. Дані таблиці показують, як передбачення того, що герб випадає з ймовірністю 0,5, добре узгоджується з дослідом. Дамо статистичне означення ймовірності. Нехай n — кількість усіх випробувань в окремій серії випробувань, а m — кількість тих випробувань, у яких відбувається подія А. Відношення називається відносною частотою події А в даній серії випробувань. Виявляється, що в різних серіях випробувань відповідні частоти для великих n практично збігаються, коливаючись навколо деякого сталого значення Р(А), яке називається статистичною ймовірністю події: , або . Поняття статистичної ймовірності широко використовується в біології, медицині, інженерній справі, економіці та інших науках. Виконання вправ_______________________________ 1. Із 10 000 довільно вибраних деталей приблизно 50 бракованих. Скільки приблизно бракованих деталей буде серед 2800 деталей? Відповідь: 14 деталей. На практиці нерідко буває важко сказати, яка ймовірність якої-небудь події. В той же час можна на підставі випробувань (спостережень) сказати, яка частота появи події, якщо одне і те ж випробування повторюється багато разів. Ще Якоб Бернуллі (1654—1705) — відомий швейцарський математик помітив таку цікаву закономірність, яка носить назву «закону великих чисел»: чим більше виконується однотипних випробувань, тим ближче частота появи події до ймовірності цієї події. Точніше говорячи, теорема Бернуллі стверджує: !якщо в ряді випробувань ймовірність деякої події залишається для кожного випробування сталою і дорівнює р, то при достатньо великій кількості випробувань практично вірогідно, що частота появи події відрізняється від її ймовірності менше ніж га на як завгодно мале число ε > 0. Отже, теорема Бернуллі математично підтверджує нашу інтуїтивну переконаність у тому, що при великій кількості випробувань повинна виконуватися наближена рівність р· У випадках, коли ймовірність події невідома, закон великих чисел дозволяє прийняти за ймовірність події її частоту, обчислену при достатньо великій кількості випробувань. Наприклад. Розглядаючи дані про народження дітей, можна зробити висновок: частота народження хлопчиків при достатньо великій кількості спостережень за народженістю близька до числа 0,511, тому це число і приймається за ймовірність народження хлопчика. Знання цієї ймовірності дозволяє робити демографічні прогнози, IV. Підведення підсумків уроку. V. Домашнє завдання. Розділ XIII § 9; Запитання і завдання для повторення розділу XIII №№ 25—26. Вправа № 45. Роганін Алгебра 11 клас, урок 50 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |