|
Скачати 75.62 Kb.
|
Тема2.11: Технологія приготування страв із пісочного тіста. Мета: засвоєння знань про асортимент виробів із пісочного тіста, набір продуктів для його приготування, технологію приготування тіста й формування виробів із нього,ознайомлення із видами й причинами дефектів виробів; формування вмінь та навичок випікати вироби з пісочного тіста; розширити уявлення щодо особливостей приготування виробів із пісочного тіста, розвивати художній смак під час оформлення виробів і сервірування столу. Обладнання: таблиці «Правила безпечної роботи в шкільних майстернях», ілюстрації із зображенням виробів із пісочного тіста, таблиці «Температура й тривалість випікання виробів із пісочного тіста», «Дефекти виробів із пісочного тіста». Інструменти та матеріали: сито, емальована миска, ложка, обробна дошка, качалка, формочки для печива, дисковий ніж, посуд для сервірування столу. Основні поняття: пісочне тісто, температура й час випікання, прянощі, дефекти виробів. Тип уроку: комбінований. Структура уроку: I. Організаційна частина (2 хв) II. Актуалізація опорних знань та умінь учнів (5 хв) III. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хв) IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (2 хв) V. Вивчення нового матеріалу: (10 хв) 1. Асортимент виробів із пісочного тіста. 2. Технологія приготування пісочного тіста. 3. Вимоги до якості тіста й готових виробів. Види й причини дефектів виробів із пісочного тіста. VI. Практична робота (18 хв) VII. Закріплення нових знань та вмінь учнів (4 хв) VIII. Підсумок уроку (2 хв) Хід урокуІ. Організаційна частина:
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів: Фронтальне опитування учнів. 1) Охарактеризуйте пісочне тісто за способами приготування й замішування, консистенцією. 2) Які види розпушувачів використовують під час приготування пісочного тіста? 3) Наведіть приклади виробів із такого тіста. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Знання технології приготування страв із прісного тіста дає змогу кожній господині прикрашати кондитерські вироби. Головною ж умовою успіху завжди будуть терпіння, гарний настрій, копітка праця. Кулінарія не терпить метушливості й легковажності. IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає завдання уроку. V. Вивчення нового матеріалу 1. Асортимент виробів із пісочного тіста. Пісочне тісто використовується як основа для фруктових тортів (із полуницею, персиками, чорною смородиною, повидлом, абрикосами). Фрукти можуть бути свіжими або консервованими, входити до складу кремів або застосовуватися в жельованому вигляді для прикраси. Із пісочного тіста випікають різноманітні печива з додаванням фруктів, горіхів, варення, цукатів, шоколаду, сиропів, сиру, меду, маку, родзинок тощо. Дуже красивими й оригінальними є пісочні тістечка у вигляді корзинок із різними кремами, фруктами, начинками із салатів із сиром! м'ясом або крабами. 2. Технологія приготування пісочного тіста. Пісочне тісто виготовляють із великим вмістом масла (26 %) і цукру (18 %). Тісто виходить дуже густе. Основним розпушувачем пісочного тіста є масло. Воно надає тісту розсипчастості, обволікаючи частки борошна й не даючи їм склеїтися. Для більшого розпушення тіста до нього додають харчову соду або вуглекислий амоній, які при нагріванні виділяють вуглекислий газ. Технологія приготування пісочного тіста має деякі особливості: — усі компоненти мають бути охолодженими; — масло необхідно добре розтерти; — замішування проводять швидко, не більше двох-трьох хвилин, інакше тісто осяде й вироби з нього будуть твердими і несмачними; — якщо при замішуванні тіста його температура не перевищує 20 °С, то з нього можна відразу формувати вироби. Інакше тісто охолоджують до 15—18 °С (надають форми кулі, загортають у фольгу або поліетиленову плівку і ставлять у холодильник на 25—30 хвилин. Це полегшить оброблення тіста); — для тортів і печива товщина тіста має бути 6—8 см, для тістечок — 3 см; — температура й тривалість випікання пісочних виробів залежать від їх розмірів. Далі вчитель продовжує свою розповідь за матеріалами таблиці. Температура й тривалість випікання виробів із пісочного тіста
3. Вимоги до якості тіста й готових виробів. Види й причини дефектів виробів із пісочного тіста. У добре вимішаному тісті не повинно бути грудочок борошна або шматочків масла, так званого невимісу. Тісто має бути однорідною щільною, еластичною маслянистою масою приємних жовтуватих кольорів. Поверхня випечених виробів повинна бути світло-коричневого кольору із золотавим відтінком, структура виробів — розсипчаста, пориста. Але іноді вироби з пісочного тіста не відповідають критеріям якості. Учитель знайомить учнів із можливими видами дефектів виробів і причинами їх виникнення, використовуючи наведену таблицю. Дефекти виробів із пісочного тіста
Додаткова інформація Для поліпшення якості кондитерських виробів застосовуються прянощі. Додавати їх треба в невеликій кількості, щоб не зіпсувати смак виробу і не перебити їхній характерний аромат. Більшість прянощів зростають у Єгипті, Індії, на Близькому Сході, у країнах Середземномор'я, Мексиці тощо. Прянощі являють собою висушені плоди, квіти, ягоди, корені, насіння або кору різних запашних рослин. Продаються прянощі вже в готовому для вживання вигляді (висушені, здрібнені в порошок). Зберігають прянощі в сухому приміщенні, у щільно закритій тарі, кожну окремо, тому що вони легко збирають сторонні запахи. Аніс. Використовують насіння, аромат і солодкуватий смак якому надають і фірні масла. Насінням анісу обсипають кренделі, булочки, печиво. Настій анісу уводять до складу деяких видів тіста. Ваніль — висушені плоди (стручки) тропічної ліани, що не дозріли. Усередині них міститься велика кількість дрібного насіння чорного кольору, яке є більш ароматним, ніж сам стручок. Сильний аромат ванілі спричинений вмістом у ній ваніліну (до 3 %). Зараз широко застосовується синтетичний ванілін, але натуральна ваніль за ароматом значно його перевершує. Ванілін кладуть у вироби в дуже невеликій кількості або у вигляді ванільного цукру (суміші ваніліну із цукровою пудрою). Гвоздика — пряність із висушених бутонів гвоздичного дерева. Застосовують у меленому й цілому вигляді при виготовленні пряників, фруктових начинок. Кориця — висушена кора гілок коричного дерева. Має приємний аромат і солодкуватий смак. Застосовується у вигляді порошку при виготовленні пряників, булочок, печива. Шафран (куркума) — висушені тичинки квіток лілового крокусу. Використовується також як барвник. Уводиться при замішуванні тіста для виготовлення виробів із дріжджового тіста й кексів, пряників і тістечок, надаючи їм теплого жовтого або жовтогарячого кольору. VI. Практична робота Виготовлення пісочного печива. Інвентар і посуд: сито, емальована миска, ложка, обробна дошка, качалка, виїмки для печива, дисковий або кухонний ніж, кондитерський лист. Продукти: борошно — 250 г, цукор — 50 г, масло вершкове або маргарин — 100 г, яйце — 1 шт., ванільний цукор — 5 г, кориця — 10 г. Методичні рекомендації. Перед початком роботи доцільно повторити правила безпечної роботи під час користування духовкою. По ходу роботи вчитель контролює дотримання учнями технології приготування тіста, правил безпечної роботи під час користування духовкою. Послідовність приготування. 1) Замішування тіста: розім'яти масло, цукор розтерти з яйцем і з'єднати з маслом. Борошно просіяти й поступово ввести в отриману масу, швидко замішуючи тісто. 2) Оброблення тіста: дошку посипати борошном, розкатати тісто завтовшки 6—8 см. Вирізати печиво спеціальними виїмками або розрізати дисковим ножем. Покласти його на сухий кондитерський лист. 3) Випікання виробів: випікати за температури 220—240 °С протягом 10—12 хвилин. (Готовність визначається за світло-коричневим кольором виробу.) 4) Подача на стіл: готове печиво посипати цукровою пудрою, змішаною з корицею або ванільним цукром, скласти у вазу. VII. Закріплення нових знань та вмінь учнів Фронтальне опитування учнів. 1) У чому полягають особливості приготування пісочного тіста? 2) Які види розпушувачів використовуються при його приготуванні? 3) Які продукти входять до складу пісочного тіста? 4) Оцініть якість приготованого печива. 5) Поясніть причини виявлених дефектів. Учитель оцінює результати практичної роботи. VIII. Підсумок уроку Заключне слово вчителя. Пісочне тісто має певні переваги порівняно до інших видів тіста: воно швидко готується, завжди вдається, має особливий ніжний смак. Виявивши фантазію, будь-яка господарка зможе приготувати із пісочного тіста оригінальні вироби. |
Тем 10: Технологія приготування страв із бісквітного тіста. Мета Обладнання: таблиці «Правила безпечної роботи в шкільних майстернях», ілюстрації із зображенням виробів із бісквітного тіста, таблиці... |
Тем 13: Технологія приготування страв із листового тіста. Мета Обладнання: таблиці «Правила безпечної роботи в шкільних майстернях», ілюстрації із зображенням виробів із листового тіста, таблиці... |
ТЕХНОЛОГІЯ приготування страв ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Зміст модуля передбачає оволодіння учнями 5 (6) класів основами технології приготування страв |
Уроку: «Технологія приготування страв з яєць» Підручники: Л. Я. Старовойт «Кулінарія», В. С. Доцяк «Українська кухня», «Збірник рецептур страв і кулінарних виробів», Н. Г. Бутейкіс... |
План-конспект заняття Тема заняття: Приготування виробів з дріжджового тіста різних країн світу Тип заняття: удосконалення та закріплення умінь та навичок з приготування фаршів та начинок, приготування дріжджового тіста; набуття... |
ЛЕКЦІЯ 7 ТЕМА: ПРИГОТУВАННЯ ОБРЯДОВИХ СТРАВ ТА ВИРОБІВ До Великодня готують більше страв, ніж до Різдва. Печуть паски з борошна тонкого помелу, фарбують крашанки, розма |
Лотыш В. А., Шалимов С. А. Украинские блюда. – К. : Техніка, – 1975. – 72 с У цьому виданні для тих, хто хоче оволодіти секретами української кухні, запропоновані рецепти і технологія приготування деяких популярних... |
ДИМИТРОВСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ ЛІЦЕЙ Технологія приготування їжі з основами товарознавства по темі: " Приготування вареників" |
«Технологія приготування бездріжджового тіста і вироби з нього».... В сучасних умовах підготовки висококваліфікованих працівників надається велика увага. Ринку праці потрібні професійні, компетентні... |
Тема: My Favourite Dish Освітні: розширювати загальний світогляд школярів шляхом ознайомлення з технологією приготування окремих страв |