Тема 8. Давній Рим у УІІІ – І столітті до н.е.
Тема уроку
|
Природні умови Італії та виникнення Риму.
|
Мета уроку
|
Ознайомити учнів з географічним положенням та природою Апеннінського півострова. Охарактеризувати життя племен півострова. Проаналізувати історію виникнення міста Рим.
Розвивати в учнів вміння систематизувати вивчений матеріал шляхом створення логічних схем, складання таблиць, використання історичної карти, роботи з історичними джерелами. Розвивати вміння логічно мислити, робити висновки.
Виховувати повагу до історичної минувшини людства.
|
Очікувані результати
(після уроку учні зможуть)
|
Давати характеристику географічного положення та природних умов Апеннінського півострова. Розповідати про життя населення жителів півострова, історію виникнення міста Рим та період правління царів.
|
Поняття та терміни
|
«Плебеї», «фамілія», «республіка», «етруски», «консул», «раби».
|
Обладнання уроку
|
Підручник, комп’ютер, мультимедійний проектор.
|
Тип уроку
|
Засвоєння нових знань.
|
Хід уроку
|
1.Організаційний момент.
|
Слайд – 1
|
(заставка)
|
Слайд – 2
|
Оголошення теми розділу.
|
Слайд – 3
|
Оголошення теми уроку.
|
2. Мотивація навчальної діяльності
|
Слайд – 4-6
|
Запис плану уроку та знайомлення із завданнями, які поставлені на урок.
|
3. Вивчення нового матеріалу
|
Слайд – 7
|
Учні креслять в зошит таблицю.
|
Слайд – 8
|
Оголошується робота з підручником. Учням пропонується дізнатися про географічне положення та природні умови півострова. Після цього вчитель звертає увагу учнів на географічну карту і ставить запитання. В процесі обговорення учні заповнюють таблицю яку накреслили в зошит.
|
Слайд – 9-10
|
Вчитель звертає увагу учнів на схеми 9,10 та розповідає про поділ Італії на історичні області та племена, що населяли територію півострова. Учні креслять дані схеми в зошит та на основі карти підручника на ст.. 200 з’ясовують де саме проживало те чи інше плем’я.
|
Слайд – 11
|
Вчитель пропонує одному з учнів вийти до карти та дати характеристику розташування племен на території Апеннінського півострова. Також учні розповідають про заняття населення та заповнюють колонку таблиці «Заняття населення»
|
Слайд – 12
|
Учням демонструється фрагмент анімованої карти (електронна енциклопедія Кирила і Мефодія) «Виникнення міста Рим» і ставиться завдання опрацювати матеріал підручника на ст. 202 «Легенди про заснування Рима»
|
Слайд – 13
|
Опрацювавши матеріал підручника на ст. 202 «Легенди про заснування Рима» учні відповідають на поставлені вчителем запитання.
|
|
Слайд – 14-16
|
Вчитель, використовуючи слайди, характеризує період правління Римських царів, суспільний устрій того часу. Під час розповіді вчителя учні записують в зошит імена відомих римських царів, суспільні верстви того часу та визначення нових термінів. Учні розв’язують хронологічну задачу.
|
4. Закріплення вивченого матеріалу.
|
Слайд – 17
|
Перевірка та поповнення словничка понять і термінів.
|
Слайд – 18
|
Запитання «Прокоментуйте, що ви бачите на картинках?»
|
Слайд – 19-21
|
Учні виконують тестові вправи, а потім перевіряють правильність виконання обмінюючись зошитом із своїм сусідом.
|
5. Підсумок уроку
|
|
Вчитель на основі виконання тестових завдань та враховуючи активність учнів на уроці оцінює їх роботу.
|
6. Домашнє завдання
|
Слайд – 22
|
Оголошення домашнього завдання.
|
|