№ уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Домашнє завдання
|
Вступ
|
1
2.
|
|
Географія — наука про природу Землі та її різноманітність, про населення і його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства в межах всієї планети. Що вивчає загальна географія в школі. Джерела географічних знань, методи географічних досліджень.
Практична робота 1 (на місцевості). Спостереження за висотою сонця над горизонтом, погодою, сезонними змінами в природі
|
§ 1
Конспект джерела географічних знань та досліджень.
|
Розділ І. ГЕОГРАФІЧНЕ ПІЗНАННЯ ЗЕМЛІ (6 год)
|
3
|
|
Тема 1. Стародавня епоха пізнання Землі
Як люди уявляли Землю в давнину. Поява географічної літератури і карт. Спеціальне навчання географії. Карта світу Птоломея. Подорожі Марко Поло та Ібн Батути. Розвиток країнознавства і картографії. Глобус Бехгайма. Перші географічні відомості про українські землі
Практична робота 2. Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі» (протягом вивчення теми)
|
§ 2
|
4
|
|
Тема 2. Епоха Великих географічних відкриттів
Подорожі португальців, їх роль у відкритті нових земель (Генріх Мореплавець. Бартоломеу Діаш). Відкриття Америки X. Колумбом.
Практична робота 2. Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі» (протягом вивчення теми)
|
§ 3
|
5
|
|
Перша кругосвітня подорож Ф. Магеллана. Походи піратів, їх негативні наслідки та географічне значення. Відкриття південного материка. Походи землепрохідців
Практична робота 2. Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі» (протягом вивчення теми)
|
§ 3
|
6
|
|
Тема 3. Географія Нового часу
Кругосвітні експедиції (Дж. Кук, І. Крузенштерн і Ю. Лисянський). Діяльність географічних товариств у різних країнах світу
Практична робота 2. Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі» (протягом вивчення теми)
|
§ 4
|
7
|
|
Тема 4. Сучасні географічні дослідження
Освоєння полярних широт (Р. Пірі, Р. Амундсен, О. Шмідт). Міжнародні дослідження Землі в XX — на початку XXI ст. Вітчизняні вчені-географи (С. Рудницький, П. Тутковський, К. Воблий, К. Ґеренчук).
Практична робота 2. Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі» (протягом вивчення теми)
|
§ 5
|
8
|
|
Тематичне оцінювання 1
|
§ 1-5
|
Розділ II. ЗЕМЛЯ НА ПЛАНІ ТА КАРП (12 год)
|
Тема 1. Способи зображення Землі (6 год)
|
9
|
|
Зображення Землі на глобусі, плані, карті, аерофотознімку, космічному знімку. Масштаб, види масштабів
Практична робота 3. Розв'язування задач по переведенню числового масштабу в іменований
|
§ 6
Ст. 36
|
№ уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Домашнє завдання
|
10
|
|
План, його основні ознаки. Умовні знаки, особливості створення, практичне значення.
Практична робота 4. (початок) Визначення масштабів планів та карт за даними про відстані на місцевості та відрізками на карті, що відповідають цим відстаням
|
§ 6 ст.37-40
|
11
|
|
Карти, різноманітні способи картографічного зображення Картографічні спотворення. Класифікація карт за масштабом
|
§ 8 ст.44
|
12
|
|
Практична робота 4.(продовження) Визначення масштабів планів та карт за даними про відстані на місцевості та відрізками на карті, що відповідають цим відстаням
|
Повторити
§ 6, 7, 8,9
|
13
|
|
Визначення напрямів на місцевості, плані і карті. Орієнтування на місцевості. Поняття про азимут
|
§ 9
|
14
|
|
Зображення нерівностей земної поверхні на плані та карті: відносна висота і абсолютна висота точок місцевості. Зображення нерівностей поверхні місцевості горизонталями. Шкала висот і глибин.
|
§ 7
|
15
|
|
Тематичне оцінювання 2
|
§ 6, 7, 8,9
|
Тема 2. Градусна сітка Землі. Географічні координати точок (6 год)
|
16
|
|
Градусна сітка на глобусі й географічній карті
|
§ 8, ст.. 42-44
|
17
|
|
Поняття про географічні координати — широта (південна, північна) та довгота (західна і східна)
|
§ 8, ст. 44
|
18
|
|
Правила відліку географічної широти і довготи
|
§ 8,
|
19
|
|
Географічні координати свого населеного пункту і його висота над рівнем моря.
Практична робота 5. Визначення географічних координат та відстаней за географічною картою
|
Конспект географічні координати свого населеного пункту § 8
|
20
|
|
Тематичне оцінювання 3
|
§ 8
|
Розділ III. ГЕОГРАФІЧНА ОБОЛОНКА ТА її СКЛАДОВІ (41 год)
|
Тема 1. Літосфера (12 год)
|
21
|
|
Внутрішня будова Землі. Поняття «земна кора», «літосфера»
|
§ 10
|
22
|
|
Будова земної кори та її склад: мінерали та гірські породи. Типи земної кори
|
§ 10 ст.56-57
§ 15
|
23
|
|
Літосферні плити, їх рухи. Походження материків і океанів. Геологічний час.
Практична робота 7.(початок) Позначення і підписування на контурній карті найбільших літосферних плит, сейсмічних поясів, вулканів, гір, рівнин
|
§ 11, 13
|
24
|
|
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни земної кори. Рухи земної кори. Землетруси. Сейсмічні пояси Землі
Практична робота 7.(продовження) Позначення і підписування на контурній карті найбільших літосферних плит, сейсмічних поясів, вулканів, гір, рівнин
|
§ 12
ст.59-60
|
25
|
|
Вулканізм і вулкани. Джерела, гейзери
Практична робота 7.(продовження) Позначення і підписування на контурній карті найбільших літосферних плит, сейсмічних поясів, вулканів, гір, рівнин
|
§ 12
ст.61-63
|
26
|
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори: робота вітру, текучих і підземних вод, морів та льодовиків
|
§ 14
|
27
|
|
Основні форми рельєфу Землі. Рівнини. Зміна рівнин під впливом внутрішніх та зовнішніх процесів.
Практична робота 7.(продовження) Позначення і підписування на контурній карті найбільших літосферних плит, сейсмічних поясів, вулканів, гір, рівнин
|
§ 16
|
№ уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Домашнє завдання
|
28
|
|
Основні форми рельєфу Землі. Гори. Зміна гір під впливом внутрішніх та зовнішніх процесів.
Практична робота 7.(продовження) Позначення і підписування на контурній карті найбільших літосферних плит, сейсмічних поясів, вулканів, гір, рівнин
|
§ 16
|
29
|
|
Рельєф дна Світового океану
Практична робота 7.(закінчення) Позначення і підписування на контурній карті найбільших літосферних плит, сейсмічних поясів, вулканів, гір, рівнин
|
§ 17
|
30
|
|
Охорона унікальних форм рельєфу та надр Землі.
|
§ 18
|
31
|
|
Практична робота 6. Встановлення взаємозв'язків між будовою земної кори та формами рельєфу, визначення їх геологічного часу
|
§ 10-18
|
32
|
|
Тематичне оцінювання 4
|
§ 10-18
|
Тема 2. Атмосфера (12 год)
|
33
|
|
Атмосфера, її склад та будова.
|
§ 19
|
34
|
|
Температура земної поверхні та повітря, її зміни з висотою, розподіл залежно від кута падіння сонячних променів
Практична робота 8.(початок) Спостереження за погодою і опрацювання зібраних матеріалів: складання графіка температур, діаграми хмарності й опадів, рози вітрів, опис погоди
|
§ 20
|
35
|
|
Теплові пояси Землі
|
§ 21
|
36
|
|
Атмосферний тиск. Основні пояси атмосферного тиску на Землі.
|
§ 22
|
37
|
|
Вітер. Постійні та змінні вітри
Практична робота 8.(продовження) Спостереження за погодою і опрацювання зібраних матеріалів: складання графіка температур, діаграми хмарності й опадів, рози вітрів, опис погоди
|
§ 22, 23
ст. 111-112
|
38
|
|
Водяна пара, вологість повітря.
Практична робота 8.(продовження) Спостереження за погодою і опрацювання зібраних матеріалів: складання графіка температур, діаграми хмарності й опадів, рози вітрів, опис погоди
|
§ 24
ст. 116-117
|
39
|
|
Види опадів та закономірності їх розподілу на земній кулі
Практична робота 8.(продовження) Спостереження за погодою і опрацювання зібраних матеріалів: складання графіка температур, діаграми хмарності й опадів, рози вітрів, опис погоди
|
§ 24
ст. 118-120
|
40
|
|
Закономірності переміщення повітряних мас, циклони та антициклони
|
§ 23
ст. 113-114
|
41
|
|
Погода, її елементи, типи, зміна в часі.
Практична робота 8.(закінчення) Спостереження за погодою і опрацювання зібраних матеріалів: складання графіка температур, діаграми хмарності й опадів, рози вітрів, опис погоди
|
§ 25
|
42
|
|
Клімат Землі, фактори його формування
|
§ 26
|
43
|
|
Кліматичні пояси і головні типи клімату Землі: екваторіальний, тропічний, помірний, полярний.
Практична робота 9. Опис одного з головних типів клімату за кліматичними картами
|
§ 26
|
№ уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Домашнє завдання
|
44
|
|
Зміни клімату. Люди і клімат. Охорона атмосфери: причини і наслідки забруднення атмосферного повітря, способи очищення повітря
|
§ 26, 27
|
45
|
|
Тематичне оцінювання 5
|
§ 19-27
|
Тема 3. Гідросфера (12 год)
|
46
|
|
Гідросфера, її основні частини
|
Ст. 137
|
47
|
|
Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Острови в океані.
Практична робота 10.(початок) Позначення на контурній карті гідрологічних об'єктів
|
§ 28
|
48
|
|
Властивості вод Світового океану.
|
§ 29, 30
|
49
|
|
Рух води в океані. Вітрові хвилі, припливи, відпливи, цунамі, течії. Закономірності поширення течій в океанах
Практична робота 10.(продовження) Позначення на контурній карті гідрологічних об'єктів
|
§ 30
|
50
|
|
Багатства вод Світового океану. Океан та людина
|
§ 31
|
51
|
|
Води суходолу. Підземні води, їх типи
|
§ 32 ст.149-150 , §35
|
52
|
|
Річкова система, річковий басейн, вододіл. Елементи річкової долини. Пороги і водоспади.
Практична робота 10.(продовження) Позначення на контурній карті гідрологічних об'єктів
|
§ 32 ст.151-152
|
53
|
|
Живлення та режим річок, робота річок.
Практична робота 11. Визначення за картою географічного положення, напряму течії та найбільших приток однієї з річкових систем світу (за вибором)
|
§ 32 ст.152-154
|
54
|
|
Озера, озерні улоговини та їх утворення. Штучні водойми: канали, водосховища, ставки
Практична робота 10.(продовження) Позначення на контурній карті гідрологічних об'єктів
|
§ 33
|
55
|
|
Болота, їх типи, поширення. Льодовики, особливості їх утворення та поширення
|
§ 34, 36
|
56
|
|
Використання вод суходолу людиною.
Практична робота 12. Складання порівняльної характеристики водних об'єктів (за вибором)
|
Конспект використання вод суходолу людиною § 16-25
|
57
|
|
Тематичне оцінювання 6
|
§ 28-36
|
Тема 4. Біосфера (2 год)
|
58
|
|
Складові біосфери. Географічні закономірності поширення ґрунтів, рослин і тварин
|
§ 37
|
59
|
|
Вплив господарської діяльності людини на фунтовий та рослинний покриви, тваринний світ суходолу і океану. Охорона біосфери
|
§ 38 , 39
|
Тема 5. Географічна оболонка (6 год)
|
60
|
|
Географічна оболонка, її властивості. Загальні закономірності географічної оболонки: цілісність, кругообіг речовини та енергії, ритмічність, зональність
|
§ 40
|
61
|
|
Взаємодія компонентів географічної оболонки. Взаємодія атмосфери, океану та суходолу, її наслідки
|
Конспект взаємод. компон. географ. оболонки
|
62
|
|
Поняття про природні комплекси. Географічні пояси та природні зони. Екологічні проблеми географічної оболонки
|
§ 41, 42
|
№ уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Домашнє завдання
|
63
|
|
Практична робота 13 (на місцевості). Ознайомлення з компонентами природи своєї місцевості, виявлення взаємозв'язків між ними
|
§ 37-42
|
Розділ IV. ЗЕМЛЯ - ПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ (3 год)
|
64
|
|
Тема 1. Кількість і розміщення населення Землі
Зміна кількості населення впродовж історичного часу, причини цих змін. Густота населення Землі. Розміщення населення. Найбільш заселені території земної кулі. Людські раси, рівність рас
|
§ 43, 44
|
65
|
|
Тема 2. Народи і держави
Найбільш чисельні народи світу. Найбільші держави та держави-сусіди України на політичній карті світу. Населені пункти. Свій населений пункт, господарська діяльність і побут його населення. Тип житла, традиційні промисли рідного краю
Практична робота 14. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав та їх столиць на всіх материках
|
§ 45
|
Розділ V. ЛЮДИНА І ГЕОГРАФІЧНА ОБОЛОНКА (2 год)
|
66
|
|
Тема 1. Зміни природи під впливом господарської діяльності людини
Види господарської діяльності людей. Зміни компонентів природи в результаті діяльності людей. Зміни природних комплексів Землі
|
§ 46
|
67
|
|
Тема 2. Населення і природокористування
Використання природних багатств, проблема їх вичерпності. Населення і навколишнє середовище, проблеми його забруднення і охорони
|
§ 47
|
68
|
|
Тематичне оцінювання 7
|
§ 43 - 47
|
69, 70
|
|
Узагальнююче повторення
|
|