Тема уроку


Скачати 127.64 Kb.
Назва Тема уроку
Дата 23.09.2013
Розмір 127.64 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Фізика > Урок
Урок ____
Тема уроку : Настроювання часових параметрів аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та настроювання переходів між його фрагментами.

Мета уроку :
Навчальна: сформувати теоретичні знання про основні поняття мультимедійних даних, принципи настроювання у часі відеокліпів.

Розвиваюча: розвивати логічне мислення, виховувати культуру інтелектуальної праці та мовлення, допитливість, уважність, розвивати творчий підхід як засіб виховання стійкого професійного інтересу.

Виховна: ознайомити учнів з швидким розвитком технічних і програмних можливостей ПК, створювати естетичний смак при розробці плану відео кліпу, додаванні до відео кліпу відеоефектів та при настроюванні переходів між його фрагментами.

Тип уроку : комбінований

Обладнання :
Прилади відеокамера цифрова, фотоапарат цифровий , програмне забезпечення, навчальні диски, мультимедійний проектор, мультимедійні навушники, динаміки, мікрофон, електронні засоби: флешка.

Таблиці– „Інтерфейс програми Movie Maker”, „ Область монтажу”

До уроку виготовлено :

  • тематичні папки ( тема, план уроку,про що учні повинні дізнатися, опорні конспекти);

  • програма TEST-W – тест для перевірки домашнього завдання;

  • складено презентацію до уроку використовуючи програму PowerPoint для проголошення теми, плану уроку;

  • виставка приладів (відеокамера цифрова, фотоапарат цифровий , програмне забезпечення, навчальні диски, мультимедійний проектор, мультимедійні навушники, динаміки, мікрофон, електронні засоби: флешка.).


Міжпредметні зв’язки :


  • історія (історичні дані про Львів, історична довідка);

  • мистецтво (дизайн подання кадрів у кліпі);

  • математика (тривалість кліпу)


Зв’язок із спеціальністю :


  • Робота над проектом «Моя майбутня професія»


Девіз :
Краще один раз побачити, а ніж сто разів почути

Народна мудрість

Базові поняття і терміни:

  • кліп;

  • титри;

  • шкала часу (time-line);

  • відеоефект;

  • відеоперехід;

  • аудіо- та відеоряд


Структура уроку:

  1. Організаційна частина. (1 хв.).

  2. Повторення вивченого матеріалу( 8 хв.)

  3. Мотивація навчального процесу ( 5 хв.)

  4. Визначення мети, теми уроку( 5 хв.)

  5. Засвоєння знань, умінь і навиків (15 хв.)

  6. Закріплення вивченого матеріалу.( 5 хв.)

  7. Підведення підсумків уроку (5 хв. )

  8. Домашнє завдання.( 1 хв.)


Хід уроку.

  1. Перевірка відсутніх, а також готовність учнів до уроку.

(організація роботи групи : привітання, підготовка робочих місць до роботи.)

Ми всі любимо мандрувати безкрайніми просторами Всесвітньої павутини і неодноразово бачили надокучливі рекламні ролики, веселі анімаційні картинки, слухаємо музику відомих і невідомих виконавців, дивимося найцікавіші моменти футбольних матчів чи телепрограм «Україна має таланти» або «Х-фактор». Усе перелічене належить до тієї складової віртуального світу, яка робить наше життя більш цікавим, барвистим, насиченим – світу мультимедіа. В цей світ зазирнули і ми.

  1. Повторення вивченого матеріалу:

  1. Колективна робота. Пригадування основних питань, термінів минулого уроку

Отож давайте пригадаємо, яку тему ми вивчали і в якому програмному середовищі працювали на минулому уроці ?

(Ми вивчали мультимедійний редактор і працювали в програмі Windows Movie Maker)

  1. Комп’ютерне тестування і оцінювання учнів

Для діагностування глибини засвоєння учнями матеріалу попереднього уроку, пропонується виконати вибіркові тести за допомогою комп’ютерів.

(завдання для комп’ютерного тестування додаються)

10 запитань, до кожного - відповіді, які висвітлюються на екранах моніторів. Учні вибирають правильну відповідь, а комп’ютер сам оцінює їх знання. Кожне питання оцінюється в 1 бал. Учні відразу бачать свої результати .

(з тестами працюють шість учнів.)

Увага! Учні! При роботі на комп’ютерах, пам’ятайте про правила техніки безпеки щодо поводження з приладами які працюють під напругою!

  1. Експрес-повторення:

Що означає слово мультимедіа?

(є безліч трактувань , але за означенням Європейської комісії з проблем впровадження і використання новітніх технологій

Мультимедіа- це програмний продукт, що містить колекції зображень, текстів і даних, які супроводжуються звуком, відео, анімацією оснащений інтерактивним інтерфейсом з елементами керування.)

Історична довідка. Слово «мультимедіа » вперше було використане у 1965 році для опису шоу, яке поєднало в собі живу рок-музику, кіно, світлові ефекти і мистецтво.

Що означають в перекладі слова Movie Maker ?

В перекладі з англ. Movie Maker-той, що створює кіно.

Яке основне призначення відеоредактора Windows Movie Maker ?

(Windows Movie Maker – це програма для створення , редагування і монтажу відеороликів або відеофільмів)

Як називаються невеликі за розмірами відеофільми?

Використовують термін кліп з англ..стискувати, обрізати або відео кліп.

Яка повинна бути послідовність команд, щоб викликати програму Windows Movie Maker ?

Пуск-Усі програми-Стандартні- Windows Movie Maker – запис на дошці

Розказати і показати на таблиці з яких основних елементів складається вікно програми.

Рядок меню

Панель інструментів

Область збірників.- Використовуються для упорядкування аудіо і відеозаписів, файлів зображення – як записаних у програмі, так і імпортованих.

Область завдань, що містить список задач

Область попереднього перегляду - Монітор. Використовується для попереднього перегляду відео і містить панель пошуку, по якій переміщається повзунок у процесі відтворення, а також кнопки монітора, що використовуються для керування процесом відтворення.

Кнопка переключення вигляду Області монтажу

Область монтажу- область використовується для редагування створюваного фільму (аудіоряд, відеоряд, шкала часу.)

Де взяти фрагменти: графічні забраження, відеофрагменти для кліпу?

Графічні зображення – команда Імпорт зображень можна отримати за допомогою:

  • цифрового фотоапарату

  • мобільного телефону

  • сканера

  • мережі Інтернет

(Команди показують на табл., прилади демонструють з виставки)

Відеофрагменти – команда Імпорт відео можна отримати за допомогою:

  • відеокамери

  • цифрового фотоапарата

  • мобільного телефону

  • мережі Інтернет

    1. Самостійна робота учнів (Працюємо над проектом).

Демонстрація учнями (за бажанням) виконання творчого домашнього завдання (створення плану відеопроекту на тему: «Моя майбутня професія»)
(Оцінювання учнів – які активно відповідали. Поради та рекомендації учням,що працюють над проектом)


  1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.


В Пригадавши інтерфейс та правила роботи у відеоредакторі Movie Maker , ми можемо приступати до оформлення кліпів або ще кажуть до відеомонтажу. Тому запишіть в зошити тему сьогоднішнього уроку:

Тема: Настроювання часових параметрів аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та настроювання переходів між його фрагментами. (демонстрація презентації)

(зверніть увагу, що ця тема і план уроку є у ваших тематичних папках. )
План

  1. Настроювання часових параметрів аудіо- та відеоряду

  2. Встановлення титрів або текстового супроводу.

  3. Налаштування відео-ефектів і ефектів переходу між кадрами фільму.

  4. Збереження відеофільму у файлі.

(запис в зошити)
На першому етапі відеомонтажу ми створювали новий проект, та встановлювали мультимедійні об’єкти зі збірника в область монтажу перетягуванням, а сьогодні на уроці, ми дізнаємося:
Ви дізнаєтеся:

  • Які відеоефекти можна додати до кліпів;

  • Як додати відеопереходи між кліпами чи зображеннями;

  • Як створити назви і титри;

  • Як налаштувати часові параметри аудіо та відео ;

  • Як додати до відеокліпу коментар у вигляді голосового супроводу;


тобто, ми будемо працювати творчо, надавати нашому проекту максимально естетичного вигляду, а загалом , попробуємо себе у ролі режисера


  1. Вивчення і засвоєння учнями нових знань

Пояснення викладача з елементами демонстрації. Використовуються можливості Інтернет ресурсу, локальної мережі класу, мультимедійного проектора.

Ми повторили основні елементи будови вікна програми, а зараз детальніше розглянемо Область монтажу.(пояснення з використанням таблиці)

Область монтажу на екрані можна подати в одному з двох виглядів: розкадрування чи шкали часу. Для перемикання між цими режимами є спеціальна кнопка.

У режимі розкадрування відображаються картинки усіх вибраних фрагментів та налаштовані переходи між ними.

У режимі шкали часу відображаються відеофрагменти, довжини яких пропорційні до часу їх відтворення, переходи між ними, звуковий супровід і титри.

(демонстрація на таблиці)

Під час вставлення графічних об'єктів програмою встановлюється стандартна тривалість показу - 4 с. Для зміни цієї тривалості показу необхідно перетягнути праву межу об'єкта на відео доріжці. Можна як збільшити, так і зменшити тривалість показу графічного об'єкта.

Для відеооб'єктів тривалість їхнього показу буде дорівнювати встановленій тривалості у відповідному відеофайлі. Зміна тривалості показу відеооб'єкта здійснюється аналогічно зміні тривалості показу графічного об'єкта, тільки можна перетягувати як ліву, так і праву межу відеооб'єкта на відеодоріжці. Тривалість об’єкта відображається на Шкалі часу

рис. Зміна тривалості відеооб’єкта шляхом перетягування його меж
При цьому фрагмент відеооб'єкта не буде відтворюватися від його початку або кінця до моменту часу, визначеного положенням межі.
Для більш точного редагування об'єкта в Області монтажу можна збільшити/зменшити масштаб відображення об'єктів. Для цього використовують кнопку Увеличить/уменьшить шкалу времени (рос. увеличить/уменьшить шкалу времени - збільшити/зменшити шкалу часу).

Звукові об'єкти вставляються і редагуються аналогічно відеооб'єктам, тільки перетягуються вони на звукову або музичну доріжку.

Результати монтажу слід періодично переглядати у вікні програвача.
Підгадайте , як називався наш проект, над яким ми працювали на минулому уроці?

(Місто Лева-Львів.)

А хто нагадає, чому ми вирішили змонтувати фільм саме про це місто?

Повідомлення учнів:

Учень1.

- Перші письмові згадки належать до 1256 р.. Місто засновано королем Данилом Галицьким та названо на честь його сина - Лева. У 1270 р. за наказом князя Лева місто стало столицею галицько-волинського князівства. З 1387 р. Львів під владою польських королів, згодом Австрії, потім знову Польщі, доки в 1939 р. не був окупований Червоною армією і ввійшов до складу України.

Учень2.

- Пережило більше 30 війн, штурмів та пожеж. В архітектурі поєдналися різні стилі та епохи: готика і барокко, ренессанс і романський стиль, ампір і рококо. Історичний центр Львова внесений до переліку світової спадщини ЮНЕСКО.

Учень3.

- Сьогодні це умовна столиця Галичини, сьоме за населенням місто країни. У 2008 р. британська газета «The Times» у рейтингу міст Європи третє місце віддала Львову. Його називають королівським містом, маленьким Віднем.

Інформація із сайту - http://tripua.info

Завантажимо його (завантаження відеооб’єктів та звукових об’єктів ).

Будь-який гарно оформлений фільм містить певну текстову інформацію. Наприклад, завжди відображується назва фільму, часто — ім'я автора або режисера, фільми іноземною мовою супроводжуються субтитрами тощо. У Movie Maker текст, що виводиться наприкінці фільму, називають титрами, а. будь-який інший текст у фільмі — назвами.

На цьому етапі монтажу відеофільму вставляємо титри або текстовий супровід.

Для додавання текстових написів до відеофільму необхідно виконати таку послідовність дій (див. опорний конспект)

Створені написи будуть вставлені або на відеодоріжку, або на доріжку титрів. На відеодоріжку будуть вставлені всі написи, за виключенням тих, що вставляються на певному кадрі (графічному або відео).

Учні, відкрийте підручник (Й.А. Ривкінд, Т.І.Лисенко «Інформатика»10 кл.рівень стандарту) розділ 2, ст. 161 і скажіть, скільки часу, за замовчуванням, може тривати демонстрація титрів і яким чином цю тривалість можна змінити(якщо можна)?

(Тривалість демонстрації вставлених титрів за замовчуванням складає 3,5 с Змінити її можна таким саме чином, як і тривалість демонстрації графічних об'єктів. Для титрів, що розміщуються всередині фільму, можна перетягувати як ліву, так і праву межу.)

Фільм можна доповнювати звуковим супроводом диктора, а диктором в нас буде учень_______ (учень одіває навушники з мікрофоном)

Для запису звукового супроводу диктора з використанням можливостей самої програми Windows Movie Maker необхідно вибрати точку на шкалі часу і виконати комапнду Сервис => Шкала времени комментария (рос.шкала времени комментария - шкала часу коментарю) або вибрати кнопку у лівій частині Області монтажу.

На панелі Шкала времени комментария для детальних налаштувань запису слід вибрати гіперпосилання Показать дополнительные параметры (рос. показать дополнительные параметры - показати додаткові параметри).

На розширеній панелі користувач може встановити позначку прапорця Ограничить комментарий до размера свободного места на звуковой музыкальной дорожке (рос. ограничить комментарий до размера свободного места на звуковой музыкальной дорожке - обмежити коментар до розміру вільного місця на звуковій музичній доріжці), якщо необхідно, щоб звуковий супровід не накладався на інший звуковий об'єкт, наприклад звук з відеофрагмента.

При цьому програма автоматично припинить запис, якщо звукові фрагменти почнуть накладатися.

Для початку запису коментарю необхідно вибрати кнопку Запустить (рос. запустить - запустити), а для призупинення чи завершення запису - кнопку Остановить (рос. остановить - зупинити).

Для включення записаного коментарю до фільму слід вибрати гіперпосилання Готово.

Учень - «Львів – перлина Європи» - коментар

Створений коментар буде вставлено на звукову або музичну доріжку (демонстрація запису коментаря)

Після редагування та синхронізації звукового та відеоряду слід переглянути результати монтажу у вікні програвача.
Наступний етап монтажу відеофільму полягає в налаштуванні відеоефектів і ефектів переходу між кадрами фільму.

Учні, скажіть, а чи зустрічалися ми з цими поняттями раніше, при вивченні інших програм?

(Так, при вивченні програми PowerPoint ми налаштовували ефекти анімації і встановлювали переходи між слайдами)

А чи була сьогодні можливість у вас побачити ці ефекти і переходи?

(Так , коли проходила демонстрація теми і плану уроку, яка виконана в програмі PowerPoint)

Отож, щоб налаштувати відеоефект краще перейти до режиму розкадровки в Області монтажу.

Для вставлення відеоефекту достатньо на панелі Сборники вибрати папку Видеоэффекты та перетягнути потрібний ефект на кнопку в нижньому лівому куті потрібного кадру. До кожного кадру можна встановити кілька відеоефектів. У програмі Windows Movie Maker передбачено близько трьох десятків відеоефектів, які можна застосовувати до окремих кліпів (див. опорний конспект)

Для попереднього перегляду результату застосування ефекту слід скористатися програвачем.

Для видалення ефекту слід вибрати кнопку на потрібному кадрі та натиснути клавішу Delete.

У Movie Maker можна обрати також спосіб заміни одного кліпу іншим, який називають переходом. Для вставлення ефекту переходу між кадрами необхідно на панелі Сборники вибрати папку Видеопереходы та перетягнути потрібний ефект на прямокутну область між потрібними кадрами.

Результат застосування ефекту слід переглянути з використанням програвача. Для видалення ефекту переходу слід вибрати прямокутну область між потрібними кадрами і натиснути клавішу Delete.

Після застосування всіх ефектів слід перевірити результати монтажу з використанням програвача програми.

Останній етап роботи над відеофільмом - збереження відеофільму у файлі.

(див. опорний конспект)

Файл/ Сохранить файл фильма /Мой комп’ютер/ Далее/Назва файлу/Наилучшее качество/Готово (запис на дошці)

(запис в зошити)

Файл буде збережено у форматі *.WMV і в подальшому його можна використовувати як звичайний відеофайл: копіювати, відтворювати з використанням відеопрогравачів, конвертувати, вставляти в слайдові презентації тощо.

  1. Підведення підсумків уроку

Підсумок уроку організовується за допомогою Інтерактивної гри «Так-ні»

Вона проводиться за допомогою сигнальних карток двох кольорів. Викладач формулює твердження, а учні погоджуються «так-синя картка», заперечують «ні - червона» (питання тесту додаються)

Викладач оцінює діяльність учнів.

Поки ми працюємо із завданнями, учень за допомогою відеокамери (або цифрового фотоапарата ) зафіксовує процес і передає дані на комп’ютер.

За допомогою програми Windows Movie Maker переглядаємо цей фрагмент.

Усі разом обговорюємо проблемне запитання :

Учні, чому ми не бачимо відеофрагмент у вікні програми ?

(У випадку, якщо мультимедійний об’єкт збережений у форматах, що не підтримуються програмою Windows Movie Maker для використання в проекті їх слід спочатку конвертувати до одного з мультимедійних форматів)

Конвертування здійснюється за допомогою програми Super
Показ у режимі демонстрації процесу створення кліпу з використанням відеоефектів,переходів, титрів, звукового супроводу на основі відеофрагментів.

Викладач підбиває підсумок уроку, оцінює діяльність учнів.

  1. Домашнє завдання

Вивчити теоретичний матеріал за підручниками:

Н.В. Морзе, В.П. Вембер «Інформатика»10 кл.рівень стандарту розділ 10, ст. 103

Й.А. Ривкінд, Т.І.Лисенко «Інформатика»10 кл.рівень стандарту розділ 2, ст. 158

І.О. Завадський, І.В. Стеценко 10 кл.рівень стандарту розділ 8, ст. 69

Виконати творче завдання(за бажанням):

Продовжити роботу над проектом «Моя майбутня професія», застосувати всі набуті знання на сьогоднішньому уроці.

Схожі:

УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
ТЕМА УРОКУ
ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу
УРОК 13 Тема уроку
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка