Людина — творець власної долі. Мета


Скачати 43.8 Kb.
Назва Людина — творець власної долі. Мета
Дата 16.03.2013
Розмір 43.8 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Фізика > Документи



Людина — творець власної долі.
Мета: довести до   свідомості учнів, що доля людини у першу чергу залежить від того, як вона вміє долати життєві перешкоди, позитивно чи негативно сприймає навколишній світ, які цінності, матеріальні чи духовні, вважає головними для себе; формувати в учнів позитивний світогляд; виховувати людяність, гуманність, духовність,

Обладнання: чистий аркуш паперу, ручки чи олівці.

Хід заняття

Слово вчителя.

Напринці життя російський поет Сергій Єсенін написав рядки:

 В этой жизни умирать не ново,

Но й жить, конечно, не новей.

Після його смерті інший поет, Володимир Маяковський, відповів:

 В зтой жизни умереть не трудно.

Сделать жизнь достаточно трудней.

Запитання до учнів.

Як ви вважаєте, що важливіше — будувати життя чи прилаштовуватися до нього?

Чи згодні ви з думкою, що на долю людини впливає її характер? Чому?

Тестування «Чи впевнений ти у собі?»

Учитель читає ствердження, кожен учень обирає для себе найбільш підходящу відповідь щодо нього: 

Так, часто — 3 бали; нечасто, але трапляється — 2 бали; дуже рідко — 1 бал; ніколи — 0 балів.

1.   Коли мама купує мені одежу, а вона мені не дуже подобається, я не наважуюсь сказати про це мамі.

2.   Я захоплююсь здібностями свого друга: у мене ніколи не виходило так намалювати (написати вірш та ін.).

3.   Якщо я заблукав, я ніколи не попрошу незнайому людину показати мені дорогу.

4.   Мені стає ніяково, я хвилююся, якщо доводиться відмовляти у проханні комусь.

5.   Я ніколи не вдягну светр (сукню), якщо мої друзі скажуть, що він (вона) мені не личить.

6.   Я ніколи не запрошую до танцю дівчину (хлопця), яка (який) мені подобається, щоб вона (він) не подумала (не подумав), що я нав'язуюсь.

7.   Якщо мені кажуть, що я маю добрий вигляд, мені стає ніяково. Я ж знаю, що це не так!

8.   Я ніколи не виступаю зі сцени, бо дуже соромлюсь.

9.   Якщо я чую за спиною чийсь сміх, то впевнений(на), що сміються з мене.

10. Мені часто сняться жахливі сни.

11. Якщо домашнє завдання виявляється занадто складним, я його не виконую.

Результати тесту:

О—11 балів. Ти дуже впевнена у собі людина, можливо, навіть занадто. Прислухайся до думки друзів щодо тебе. Це буде корисно тобі для об'єктивної самооцінки.

12—ЗО балів. Ти-іноді соромишся і буваєш невпевнений у власних здібностях та можливостях. Постарайся бути впевненішим — і позбавишся багатьох труднощів у житті та навчанні.

31—36 балів. Може здатися, що у тебе взагалі немає власної думки, ти постійно озираєшся на більш упевнених осіб. Тобі важко самостійно прийняти рішення або вільно висловити власну думку. Твоя сором'язливість і невпевненість — головна причина твоїх невдач.

Кожен із нас сподівається на щасливу долю. Але одних супроводжує успіх, а інших вперто обминає. Успіх частіше приходить до людей, які сприймають життя позитивно. «Учіться радіти життю, поспішайте робити добро, тримайтеся з гідністю за будь-яких обставин — і будете щасливі!» — вчить житейська мудрість. Доброта, чуйність, уміння розділити чужий біль, підтримати друга у важку хвилину, розрадити в горі й біді — це риси характеру, завдяки яким людина завжди відчуває потрібною, корисною, атому і щасливою.

Бесіда.

Яку роль, першочергову чи другорядну, відіграють у житті людини матеріальні цінності, гроші? Чи здатні вони зробити людину по-справжньому щасливою?

Чи існує різниця між поняттями «щаслива людина» й «заможна людина»?

Яку думку ви поділяєте: «доля людини визначена від самого її народження, і життя — це певний шлях, який їй належить пройти» чи «людина сама прокладає свій життєвий шлях і сама будує свою долю»?

Які, на ваш погляд, риси має виховати у собі людина, щоб побудувати щасливу долю?

Існує чудова книга «Листи до сина» Василя Сухомлинського, в якій він спробував визначити, у чому полягає щастя людини і якою має бути особистість, щоб бути по-справжньому щасливою.

Людина без переконань — це нікчема. Знайди своє призначення ужитті, бо це джерело щастя.

Тільки через труд лежить шлях до мудрості, творчості, науки, а наука потребує не тільки розуму, а й великої мужності, працелюбності, терпіння.

Виховуй у собі Людину — ось що найголовніше. Виховай у собі людську душу, а основний засіб самовиховання душі — краса. Це і мистецтво, і музика, і сердечні стосунки з людьми. Знай, що в житті нашому є речі ні з чим не зрівнянні. Це Батьківщина, рідний народ. Без будь-кого з нас Батьківщина може обійтись, але будь-хто з нас без Батьківщини — ніщо. Прагни бути справжньою людиною.

Треба виховувати у собі жалість до всього живого і прекрасного. І від того, як маленька дитина ставиться до птахів, квітів, дерев, залежить її ставлення до людей.

Уникай поганого і прагни до хорошого. Сенс життя — у служінні людям. І найголовніше, на чому триматиметься

людина, — її розум, совість, гідність — це те, що завжди вона добуватиме хліб-своєю працею. Кожен має пишатися тим, що він робить для людей.

Запитання до учнів.

Чи згодні ви з думкою, що щастя людини полягає у самовдосконаленні і прагненні творити добро на землі?

Заключне слово вчителя.

Важко доповнити ще щось, не можна з чимось не погодитись. Усі ми з вами такі різні. Та якби кожен з нас зробив на одну злу справу менше та на одну добру справу більше, наскільки б світлішим стало наше життя.

Не зобидь ні старця, ні дитину,

Поділись останнім сухарем.

Тільки раз ми на землі живемо,

У могилу не бери провину.

Зло нічого не дає, крім зла,

Вмій прощати, як прощає мати.

За добро добром спіши воздати,—

 Мудрість завше доброю була.

Витри піт солоний із чола –

І трудись, забувши про утому,

Бо людина ціниться по тому,

Чи вона зробила, що могла,

Скільки сил у неї вистачало,

Щоб на світі більше, щастя стало.

Схожі:

План-конспект виховної години Тема: Людина творець власної долі
Учитель читає ствердження, кожен учень обирає для себе найбільш підходящу відповідь щодо нього: 
Директор школи Ткачук Наталя Василівна Мобільний телефон 0686395893 З М І С Т
Сьогодення вимагає від кожного не лише політичної активності, але й усвідомлення власної долі, а також дій відповідно до власних...
Заняття № «Я творець свого життя» Мета
Мета: усвідомлення власного емоційного відношення до вибору професії і його впливу на професійно самовизначення
ЯНУШ КОРЧАК- ВЕЛИКИЙ ТВОРЕЦЬ ПЕДАГОГІКИ ГУМАНІЗМА МЕТА
МЕТА: викликати зацікавленість особистістю Я. Корчака – «Короля дитячої республіки»; познайомити з уривками його книги «Як любити...
ТЕМА: “Я інший, а не гірший, і маю право бути собою”
МЕТА: Сприйняття підлітками власної особистості, спрямування на розвиток вміння спілкуватися, конструктивно виражати свої думки і...
Виступ агітбригади «Ми обираємо здоров’я» 2013 р. Керівник и
УЧ Висновок простий: щоб бути здоровим, енергійним, активним, не вкорочувати власне життя, необхідно змолоду боротися за збереження...
Кінець ХІХ -п. ХХ ст принесли величезну кількість відкриттів і породили...
«Люди й атоми», запитав у Оппенгеймера про те, що той думав у момент вибуху, творець атомної бомби похмуро подивився на журналіста...
Зустріч у книжковому місті Мета
Мета: ознайомити дітей з бібліотекою, навчити правил користування книгою, що є одночасно практикою для майбутніх педагогів і промінчиком...
Хіба знаємо ми, як складається людська доля?
Хіба знаємо ми, як складається людська доля? Від чого вона залежить? Хто керує нею, та вибирає наші шляхи? Сама людина є господарем...
«Виховання духовно-моральної культури особистості та створення умов...
Г. В. Клибус відкрила семінар словами видатного педагога Івана Боско : «Без християнства взагалі немає виховання». Девізом стали...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка