|
Скачати 39.92 Kb.
|
План-конспект виховної години Тема: Людина — творець власної долі Мета: довести до свідомості учнів, що доля людини у першу чергу залежить від того, як вона вміє долати життєві перешкоди, позитивно чи негативно сприймає навколишній світ, які цінності, матеріальні чи духовні, вважає головними для себе; формувати в учнів позитивний світогляд; виховувати людяність, гуманність, духовність. Обладнання: чистий аркуш паперу, ручки чи олівці. Педагогічна технологія: бесіда. План заняття
Хід виховного заходу Слово вчителя. Напринці життя російський поет Сергій Єсенін написав рядки: В этой жизни умирать не ново, Но й жить, конечно, не новей. Після його смерті інший поет, Володимир Маяковський, відповів: В зтой жизни умереть не трудно. Сделать жизнь достаточно трудней. Запитання до учнів. Як ви вважаєте, що важливіше — будувати життя чи прилаштовуватися до нього? Чи згодні ви з думкою, що на долю людини впливає її характер? Чому? Тестування «Чи впевнений ти у собі?» Учитель читає ствердження, кожен учень обирає для себе найбільш підходящу відповідь щодо нього: Так, часто — 3 бали; нечасто, але трапляється — 2 бали; дуже рідко — 1 бал; ніколи — 0 балів. 1. Коли мама купує мені одежу, а вона мені не дуже подобається, я не наважуюсь сказати про це мамі. 2. Я захоплююсь здібностями свого друга: у мене ніколи не виходило так намалювати (написати вірш та ін.). 3. Якщо я заблукав, я ніколи не попрошу незнайому людину показати мені дорогу. 4. Мені стає ніяково, я хвилююся, якщо доводиться відмовляти у проханні комусь. 5. Я ніколи не вдягну светр (сукню), якщо мої друзі скажуть, що він (вона) мені не личить. 6. Я ніколи не запрошую до танцю дівчину (хлопця), яка (який) мені подобається, щоб вона (він) не подумала (не подумав), що я нав'язуюсь. 7. Якщо мені кажуть, що я маю добрий вигляд, мені стає ніяково. Я ж знаю, що це не так! 8. Я ніколи не виступаю зі сцени, бо дуже соромлюсь. 9. Якщо я чую за спиною чийсь сміх, то впевнений(на), що сміються з мене. 10. Мені часто сняться жахливі сни. 11. Якщо домашнє завдання виявляється занадто складним, я його не виконую. Результати тесту: О—11 балів. Ти дуже впевнена у собі людина, можливо, навіть занадто. Прислухайся до думки друзів щодо тебе. Це буде корисно тобі для об'єктивної самооцінки. 12—ЗО балів. Ти-іноді соромишся і буваєш невпевнений у власних здібностях та можливостях. Постарайся бути впевненішим — і позбавишся багатьох труднощів у житті та навчанні. 31—36 балів. Може здатися, що у тебе взагалі немає власної думки, ти постійно озираєшся на більш упевнених осіб. Тобі важко самостійно прийняти рішення або вільно висловити власну думку. Твоя сором'язливість і невпевненість — головна причина твоїх невдач. Кожен із нас сподівається на щасливу долю. Але одних супроводжує успіх, а інших вперто обминає. Успіх частіше приходить до людей, які сприймають життя позитивно. «Учіться радіти життю, поспішайте робити добро, тримайтеся з гідністю за будь-яких обставин — і будете щасливі!» — вчить житейська мудрість. Доброта, чуйність, уміння розділити чужий біль, підтримати друга у важку хвилину, розрадити в горі й біді — це риси характеру, завдяки яким людина завжди відчуває потрібною, корисною, атому і щасливою. Бесіда Яку роль, першочергову чи другорядну, відіграють у житті людини матеріальні цінності, гроші? Чи здатні вони зробити людину по-справжньому щасливою? Чи існує різниця між поняттями «щаслива людина» й «заможна людина»? Яку думку ви поділяєте: «доля людини визначена від самого її народження, і життя — це певний шлях, який їй належить пройти» чи «людина сама прокладає свій життєвий шлях і сама будує свою долю»? Які, на ваш погляд, риси має виховати у собі людина, щоб побудувати щасливу долю? Існує чудова книга «Листи до сина» Василя Сухомлинського, в якій він спробував визначити, у чому полягає щастя людини і якою має бути особистість, щоб бути по-справжньому щасливою. Виховуй у собі Людину — ось що найголовніше. Виховай у собі людську душу, а основний засіб самовиховання душі — краса. Це і мистецтво, і музика, і сердечні стосунки з людьми. Знай, що в житті нашому є речі ні з чим не зрівнянні. Це Батьківщина, рідний народ. Без будь-кого з нас Батьківщина може обійтись, але будь-хто з нас без Батьківщини — ніщо. Прагни бути справжньою людиною. Треба виховувати у собі жалість до всього живого і прекрасного. І від того, як маленька дитина ставиться до птахів, квітів, дерев, залежить її ставлення до людей. Уникай поганого і прагни до хорошого. Сенс життя — у служінні людям. І найголовніше, на чому триматиметься людина, — її розум, совість, гідність — це те, що завжди вона добуватиме хліб-своєю працею. Кожен має пишатися тим, що він робить для людей. Запитання до учнів Чи згодні ви з думкою, що щастя людини полягає у самовдосконаленні і прагненні творити добро на землі? Заключне слово вчителя Важко доповнити ще щось, не можна з чимось не погодитись. Усі ми з вами такі різні. Та якби кожен з нас зробив на одну злу справу менше та на одну добру справу більше, наскільки б світлішим стало наше життя. |
Людина — творець власної долі. Мета Учитель читає ствердження, кожен учень обирає для себе найбільш підходящу відповідь щодо нього: |
План-конспект виховної години Тема Обладнання: ноутбук, презентація, вирізки з журналів, прислів'я, записані на окремих аркушах, картки |
План-конспект виховної години Тема Обладнання: ноутбук, презентація, вирізки з журналів, прислів'я, записані на окремих аркушах, картки |
План-конспект виховної години Тема Виховувати в учнів гуманність, справедливість і вимогливість до людей, уміння цінувати дружбу, здатність до самооцінки й потребу... |
План-конспект виховної години Тема: Шкідлива їжа. Що ми їмо? Мета Обладнання: ноутбук, презентація, вирізки з журналів, прислів'я, записані на окремих аркушах, картки |
План-конспект виховної години Тема Алкогольні напої – це напої, що містять алкоголь (етиловий спирт), воду та речовини, що надають йому запаху та смаку |
План-конспект виховної години Тема: Україна моя Батьківщина Мета: Поглибити знання учнів про символи України, розширити поняття про те, що «я – громадянин України», виховувати любов і повагу... |
План-конспект виховної години Тема: «Закон і ми» Мета: ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, з найбільш поширеними прикладами правопорушень... |
ТЕМА виховної години : ПРАВА дитини – ЩАСЛИВЕ ДИТИНСТВО МЕТА виховної години: ознайомити учнів з їхніми правами, вчитись розпізнавати ситуації, де порушуються права дітей, вчитись відстоювати... |
План-конспект виховної години Тема: Віртуальна залежність Мета: формувати критичне відношення до інформації, що подається з екрану телевізора, дисплея комп’ютера, сформувати критичне відношення... |