ЯНУШ КОРЧАК- ВЕЛИКИЙ ТВОРЕЦЬ ПЕДАГОГІКИ ГУМАНІЗМА МЕТА


Скачати 60.89 Kb.
Назва ЯНУШ КОРЧАК- ВЕЛИКИЙ ТВОРЕЦЬ ПЕДАГОГІКИ ГУМАНІЗМА МЕТА
Дата 10.02.2014
Розмір 60.89 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Військова справа > Документи
Сценарій методичних читань « ЯНУШ КОРЧАК- ВЕЛИКИЙ ТВОРЕЦЬ ПЕДАГОГІКИ ГУМАНІЗМА»

МЕТА:викликати зацікавленість особистістю Я. Корчака – «Короля дитячої республіки»; познайомити з уривками його книги « Як любити дітей»

ОБЛАДНАННЯ: портрет Я. Корчака;виставка видань великого педагога



Ведучий: Педагогіка гуманізма - це педагогіка Януша Корчака.

Для вчителів він - святий, батько сиріт, для всіх дітей –“ король дитячої республіки.”

Епіграф: Завдяки теорії-я знаю,

а завдяки практиці - я відчуваю.

Теорія збагачує інтелект, практика розцвічує

почуття, тренує волю.

Я. Корчак.

Ведучий: Януш Корчак народився у 1878 році в сім'ї відомого адвоката Ґольдшмідта. Батьки назвали свого сина Генріком. Та через 20 років, надсилаючи на конкурс газети « Кур'єр Варшавський» свою першу п’єсу , юний Генрік Гольдшмід надумав узяти собі літературний псевдонім Януш Корчак . Відтоді під цим ім'ям виходять у світ його казки , повісті й педагогічні праці .

( На сцену виходить Я.Коршак і розвідає про себе)

- Гімназія, університет, удосконалення медичного досвіду, робота у єврейських і польських літніх дитячих таборах - таким був мій життєвий шлях. Під час Першої світової війни працював під Києвом ,у Сиротинцях,для українських дітей .Написав книжку «Як любити дітей».

Ведучий: Що для вас дитина?

Януш Корчак -Це істота розумна, добре знає потреби, труднощі і перешкоди свого життя.

Ведучий: Реформувати світ - це означає реформувати виховання?

Януш Корчак - Коли я знову стану вчителем, я спробую знайти з учнями спільну мову. Щоб не було чогось на зразок двох ворожих таборів: з одного боку клас, а з другого - вчитель та кілька підлабузників.

Я закликаю до Великої партії вольності, до захисту прав дитини. Треба пізнавати дитину, вивчати її на тисячу способів.

Ведучий: - Як ви вважаєте, чому найбільшою популярністю користується у дітей ваша книга «Мацюсеві пригоди»?

Януш Корчак - Книга про Мацюся багато в чому автобіографічна. В ній ,як у дзеркалі, відбилися мої мрії і прагнення, педагогічні погляди й розчарування. Мацюсь - відважний, розумний хлопчик, який мав нещастя народитися королем. Він усе життя боровся за те, щоб не було у світі дітей голодних, хворих, щоб мали вони права, росли вільними.

Януш Корчак: - А зараз перед вами оживуть герої моєї повісті - казки.

Автор: - Мацюсь став королем. Він вітає своїх підданих. Він знав , що без науки важко бути королем. Він вчився б ще охочіше й краще, якби міг ставити різні запитання, що спадали йому на думку.

У королівський сад Мацюся залюбки приходили діти. Вони то гойдалися, то грали в квача або в м'яча чи в пожежників, то каталися на човнах по королівському ставку, то довили рибу. Через Необережність було розбито кілька шибок, проте ніхто нічого не міг сказати, бо Мацюсь був тепер королем - реформатором і запроваджував нові порядки. Так, наприклад, був наказ пічникові ; поставити на осінь у тронному залі грубку. Коли дощилося, діти гралися в кімнатах. Лакеї сердилися, що хлопчики бруднять підлогу і йому доводиться весь час підмітати й натирати. Роздавали дітям шоколад. Діти їли шоколад, посміхалися й кричали:

- Хай живе король Мацюсь!

Дітям хотілося спілкуватися з королем.

Діти: - 3 нас глузують дорослі. Коли ми в них про щось запитаємо або не так щось зробимо , то вони кричать на нас, сердяться. Цього терпіти не можна.

-Дорослі гадають, що все знають, а насправді це зовсім не так. Мій батько не міг полічити, скільки мисів у Австралії та річок в Америці.

Автор : Мацюсю кортіло негайно запровадити три реформи:

  1. Спорудити в лісах, горах та над морем багато будинків, куди бідні діти могли б виїздити на ціле літо.

  2. Обладнати в усіх школах гойдалки та каруселі з музикою.

  3. Влаштувати в столиці великий зоологічній сад, де були б леви, ведмеді, слони, мавпи, змії та птахи.

Мацюсь: Я хочу проголосити Маніфест.

-Управляти державою буде весь народ! Я хочу зробити багато корисного для дітей! Щоденно після школи кожна дитина одержить одну цукерку й одне тістечко. Дівчата матимуть ляльку, а хлопчики - складні ножики. Гойдалки та каруселі треба влаштувати в усіх школах.

Депутати: - Що робить Мацюсь — це не реформи.

  • Мацюсь не реформатор, але може ним стати.

  • Мацюсь хоче, щоб керував увесь народ.

Автор: Малий король так скоро навчився керувати. Його любили майже всі жителі. Короля запрошують на засідання міністрів.

Міністр освіти:

  • Діти не хочуть гратися. Коли їм учитель наказує щось, вони сміються:

  • А що ви нам зробите? А ми не хочемо. А ми поскаржимося королю. А

ми скажемо нашим депутатам.

Мацюсь: - Я знаю, що робити. Нехай усі, хто вчаться, стануть службовцями. Вони так само пишуть, лічать і ходять до школи, як службовці ходять до своїх контор працювати. Отже, за їхню роботу належить платня. Будимо їм платити.

Веселий хлопчик Фелек:

- Я думаю, що коли вчителі не хочуть учити дітей, то можна прийняти закон, щоб вони вчили дорослих. Коли дорослі побачать, як це приємно, тоді вони

не примушуватимуть нас весь час сидіти за книжками, а вчителі побачать, що з дорослими гірше, бо ті не піддаються вихованню. Перестануть на нас жалітись.

Старий король: - Мацюсю, що ж ти накоїв? Тобі загрожує велика небезпека. Ти можеш загинути.

Автор: - Неможливо описати, що зчинилося в Мацюсевій державі, коли люди дізналися про ухвалу дитячого парламенту. Раділи тільки вчителі. Тепер вони хоч трішки відпочинуть.

Дуже дивний вигляд мало місто, коли дорослі йшли з книжками до школи, а діти прямували в контори, на фабрики й у крамниці, щоб заступити дорослих. Діти йшли на свою роботу дуже серйозно й спокійно. О 9 годині всі контори та магазини було відчинено. А в школах сиділи дорослі.

Мацюсь звернувся до дітей усього світу:

- « Діти! Я, Мацюсь Перший, звертаюся до вас, щоб ви допомогли мені здійснити мої реформи. Я хочу зробити так...

- Я хочу бути Королем дітей всього світу. Я хочу дати вам свободу.»

Вирок судді:

  1. Король Мацюсь написав відозву до дітей, щоб вони збунтувалися й не слухали дорослих.

  2. Король Мацюсь хотів викликати всесвітнє повстання, щоб стати королем цілого світу.

  3. Мацюсь застрелив парламентера, який ішов до нього з білим прапором. Оскільки Мацюсь тоді не був уже королем, то буде відповідати за це перед судом як звичайний злочинець. І його буде повішено або розстріляно.

Автор: - Іде він посеред вулиці у золотих кайданах. Уздовж тротуарів стіною військо. А за військами - мешканці столиці.

  • Плачеш, королику Мацюсю? Підійди ми витремо тобі носа.

  • Пройшов Мацюсь через усе місто, спинився біля сповпа на площі, перед викопаною ямою. Вислухав акт помилування.

  • Розстріл замінено засланням на безлюдний острів.

Ведучий:

-І ми,нащадки , ніби бачимо перед собою вже не короля Мацюся, а самого Януша Корчака.

Януш Корчак- Король дітей. Він ніколи не намагався настирливо зазирати в тайники дитячої душі. Секрети дітей збагнув тому, що вмів ділити радощі й знегоди своїх вихованців, був завжди і в усьому з ними. Це сталося в серпні 1942 року. В окупованій Варшаві вже не існувало Будинку сиріт. Разом зі своїми вихованцями «старий доктор» востаннє йшов вулицями рідного міста до вокзалу. Тут на них чекав поїзд, що мав відвезти до фашистського табору знищення - Треблінка. Комендант поїзда, який читав у дитинстві твори Януша Корчака, надумав урятувати свого улюбленого письменника, запропонувавши йому не їхати. Але Януш Корчак відмовився і вирушив разом із своїми вихованцями на страту.

Таким знали його сучасники, таким він зустрів і власну смерть.

Схожі:

Заняття № «Я творець свого життя» Мета
Мета: усвідомлення власного емоційного відношення до вибору професії і його впливу на професійно самовизначення
13. Педагогіка як наука. Її предмет і завдання Зміст понять «педагогіка»,...
Предмет і об’єкт педагогіки. Основні етапи розвитку педагогіки і освіти. Категорії педагогіки (виховання, освіта, навчання, розвиток)....
1. Загальні засади дошкільної педагогіки Дошкільна педагогіка, як...
Загальними засадами дошкільної педагогіки є її предмет, особливості та організація педагогічного дослідження в галузі дошкільної...
Людина — творець власної долі. Мета
Учитель читає ствердження, кожен учень обирає для себе найбільш підходящу відповідь щодо нього: 
Інститут педагогіки НАПН України Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Запрошуємо взяти участь у науково-практичному семінарі, який відбудеться 10 червня 2013 р за адресою: м. Київ 04053, вул. Артема...
Практична робота № Предмет і завдання педагогіки (2 години)
З якими науками зв’язана педагогіка? У чому проглядаються зв’язки педагогіки з фізіологією та психологією людини?
Коренівський Д. Г. Дестабілізуючий ефект параметричного білого шуму...
Василій Великий. Гомілії/Василій Великий; [пер з давньогрец. Л. Звонська]. — Львів: Свічадо, 2006. — 307 с. — (Джерела християнського...
Єкзамен по соц пед
Предмет та завдання соц педагогіки. Вкажіть особливість соціальної педагогіки як практичної діяльності
ПИТАННЯ ДО КУРСОВОГО ІСПИТУ З ІСТОРІЇ ПЕДАГОГІКИ
Сутність, предмет, завдання історії педагогіки як науки і навчальної дисципліни. Методи історико-педагогічних досліджень
АКАФІСТ ДО СВЯТОГО ВАСИЛІЯ ВЕЛИКОГО
Христової Церкви премудрий учителю, чернечих уставів найперший написателю, Василію Великий, Святої Трійці гарячий і вірний служителю,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка