|
Скачати 0.54 Mb.
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ ОДЕСЬКИЙ ІНСТИТУТ ФІНАНСІВ УКРАЇНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ФІНАНСІВ ТА МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ КАФЕДРА ОБЛІКУ, АУДИТУ І СТАТИСТИКИ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ ТА ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ „БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК ЗА ВИДАМИ ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ” Укладач: ст. викладач Т.П.Деващук Розглянуто на засіданні кафедри обліку, аудиту і статистики
ЗМІСТ 1. Загальні положення. 2. Методичні рекомендації до виконання практичних завдань. 3. Завдання для практичних занять 4. Критерії оцінювання практичних занять 5. Список рекомендованої літератури І. Загальні положення Практичне заняття – форма навчального процесу, при якій викладач організує детальний розгляд студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни та формує вміння і навички їх практичного застосування шляхом індивідуального виконання відповідно до визначених завдань. Практичні заняття з курсу „Бухгалтерський облік за видами економічної діяльності” є першим етапом з якого починається практична підготовка фахівців, на якому закріплюються теоретичні знання, здобуваються перші практичні вміння і навички і закладаються основи для виконання професійних завдань на подальших етапах практичної підготовки – навчальної, виробничої практики. Для засвоєння програмного курсу передбачено 20 годин на практичні заняття. Скорочення годин на проведення занять не дозволяється. Проведенню практичного заняття передує повне вивчення теоретичного матеріалу. Виконання практичних завдань ведеться студентами в окремих зошитах, та бланках форм фінансової та облікової документації. ІІ. Загальні методичні рекомендації до виконання практичних завдань При виконанні практичного завдання треба врахувати наступне: 1. Робота виконується з використанням Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, та Інструкції з використання Плану рахунків, затверджених Наказом Мінфіну України від 30.11.1999 р. № 291, які набрали чинність з 1 січня 2000 р.
4. В аналітичних рахунках товарно-матеріальних цінностей господарська операція теж записується по одній строчці, але після запису кожної операції по аналітичному рахунку підраховують залишок і записують його в відповідну графу на аналітичному рахунку. Це забезпечу є оперативний контроль за наявністю матеріальних цінностей. 5. В оборотній відомості по аналітичним рахункам товарно - матеріальних цінностей підсумок по графі «кількість» не підраховують, тому, що не можна узагальнювати різні види матеріалів. 6.В оборотну відомість по синтетичним рахункам записують усі синтетичні рахунки, навіть і ті, які мають обороти, а не мають залишків. 7. В процесі ви конання роботи необхідно проводити взаємоперевірку показників: - загальний підсумок журналу реєстрації операцій звіряють з підсумком обороту в оборотній відомості по синтетичним рахункам. Підсумок повинен бути однаковим: - підсумки оборотної відомості по аналітичним рахункам графи «сума» звіряють з даними залишків,, оборотів відповідного синтетичного рахунку. Підсумки повинні теж бути однаковими. 8. Баланс складають за формою відповідно Положенню (стандарт) бухгалтерського обліку № 2 - Баланс, затвердженому Наказом Мінфіну У країни 31.03.99 р.№87 і який набрав чинність з 2000 року (зі змінами і доповненнями). При складанні балансу треба врахувати, що в підсумок розділу 1 активу балансу входить тільки залишкова вартість основних засобів (первісна вартість і знос основних засобів не приймається в підсумок балансу) Залишки рахунків субрахунків Сировина і матеріал, 203 Паливо показуються в балансі загальною сумою за статтею - виробничі запаси. В балансі по кожному розділу актива і пасива підраховують підсумок і загальну суму (валюту) балансу. Кожне завдання передбачає вирішення практичної задачі зі складанням кореспонденції рахунків на господарські операції підприємств різних сфер економіки, з записом їх в журнал реєстрації господарських операцій за видами економічної діяльності. Журнал реєстрації господарських операцій треба відкрити за наступною формою (див. таблиця №1) та підрахувати оборот за місяць в грн. Таблиця №1 Журнал реєстрації господарських операцій за ___________ місяць, в грн..
Модуль 1. Бухгалтерський облік у будівництві, у торгівлі та у громадському харчуванні Практичне заняття №1 ЗМ1. “Бухгалтерський облік у будівництві”. Завдання 1. Облік будівельних робіт у замовника при підрядному способі робіт. Мета: - скласти кореспонденцію рахунків з операцій за жовтень місяць і записати їх в таблицю реєстрації бухгалтерських записів (проводок). Підрахувати підсумки таблиці; - на підставі бухгалтерських проводок зробити записи у відповідні журнали-ордері (№6,16) і підрахувати в них підсумки. Господарські операції за жовтень
Методичні рекомендації для виконання практичного заняття №1 Для виконання практичного заняття студенти вивчають тему ЗМ 1 “Бухгалтерський облік у будівництві”. На кожну з 17-ти приведених господарських операцій студенти вказують кореспонденцію рахунків і записують в журнал реєстрації господарських операцій (таблиця №1) загальних методичних рекомендацій, вказуючи суму та обліковий регістр для запису. Підрахувати підсумки в таблиці. На підставі бухгалтерських проводок (опер.№ 1-3, 5-11, 14-16) зробити записи у журнал №5-б і підрахувати в ньому підсумки. Студентам треба враховувати, що в операціях № 4, 9, 13, 17 необхідно визначити суми. Для визначення суми операції № 4 необхідно не враховувати суму податкового кредиту з ПДВ (опер.№ 2). Для визначення суми операції № 9 необхідно враховувати суми операцій № 5,7. Для визначення суми операції № 13 необхідно враховувати суми операцій № 9,10. Для визначення суми операції №17 необхідно не враховувати суму податкового кредиту з ПДВ (опер.№ 15). |
Методичні рекомендації шодо проведення семінарських та практичних... Методичні рекомендації щодо проведення семінарських і практичних занять з кримінального процесу для студентів інституту фінансово-економічної... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК Методичні рекомендації щодо оцінювання знань і практичних навичок слухачів, курсантів і студентів під час державної атестації / В.І.... |
Методичні рекомендації для виконання індивідуально-консультаційних... У відповідності з навчальними планами слухачі виконують контрольну роботу. Її мета – підсилити практичну спрямованість курсу, привити... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО СЕМІНАРСЬКИХ Й ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ ТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ Методичні рекомендації до семінарських й практичних занять та самостійної роботи студентів з дисципліни „Адміністративний процес”.... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ «ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ НОРМАТИВІВ РАДІАЦІЙНОГО... Нормативи це показники часу та якості виконання завдань, прийомів та дій для осіб категорій рядового та начальницького складу служби... |
Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з курсу «Професійна педагогіка» Тема: Професійно технічні навчальні заклади – основа формування кваліфікованих робітничих кадрів |
Методичні вказівки та рекомендації до самостійного виконання контрольної роботи з курсу Методичні рекомендації до самостійного виконання контрольних робіт з курсу «Соціологія». Короткий словник соціологічних термінів... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПІДГОТОВКИ ДО САМОСТІЙНОЇ ТА ІНДИВІДУАЛЬНО-ДОСЛІДНОЇ... Методичні рекомендації щодо підготовки, оформлення та захисту основних форм індивідуально-дослідних завдань |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ НАУКОВИХ РОБІТ СТУДЕНТАМИ Методичні рекомендації щодо виконання наукових робіт студентами ОКР бакалавра, спеціаліста та магістра / Укладачі Козачишина О. Л.,... |
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ для виконання практичних ТА самостіЙних заВДАНь... Рецензенти: к е н., завідувач кафедри облікових дисциплін Уманської філії Європейського університету Демченко Т. А |