Методичні рекомендації для виконання індивідуально-консультаційних робіт з курсу «Інтелектуальна власність»


Скачати 111.19 Kb.
Назва Методичні рекомендації для виконання індивідуально-консультаційних робіт з курсу «Інтелектуальна власність»
Дата 23.04.2013
Розмір 111.19 Kb.
Тип Методичні рекомендації
bibl.com.ua > Право > Методичні рекомендації




Методичні рекомендації

для виконання індивідуально-консультаційних робіт з курсу «Інтелектуальна власність»



У відповідності з навчальними планами слухачі виконують контрольну роботу. Її мета – підсилити практичну спрямованість курсу, привити студентам навички розв’язання практичних завдань, застосовувати правильно норми права, вміти чітко оформляти позови та інші процесуальні документи.

З метою упорядкування вибору тем контрольних робіт слід притримуватися таких правил. Студенти, прізвища яких починаються виконують контрольну роботу:

на букви “А”, “Б”, “В”, “Г”, “Д” –– за варіантом №1,

на букви “Е”, “Є”, “Ж”, “З”, “И”, “І” –– за варіантом №2,

на букви “Ї”, “Й”, “К”, “Л”, “М –– за варіантом №3,

на букви “Н”, “О”, П”, “Р”, “С”…. –– за варіантом №4,

на букви “Т”,“У”, “Ф”, “Х”, “Ц”… –– за варіантом №5,

на букви “Ч”, “Ш”, “Щ”, “Ю”, “Я” –– за варіантом №6.

Роботи, виконані з недотриманням зазначеного вище порядку, на рецензію прийматися не будуть.

Контрольна робота складається з одного теоретичного питання і двох практичних завдань, взятих із практики рішень судів і модифікованих стосовно до потреб навчального процесу.

Теоретичне питання дається у вільному викладі і підтверджується положеннями законодавства, думками юристів-вчених і практиків. Освітлення цього питання особливо виграє, якщо студент висловить і свою власну обґрунтовану думку по даному питанню. Освітлення теоретичного питання повинно зайняти до п’яти сторінок і чітко випливати із змісту заданого питання.

Перші практичні завдання розраховані для перевірки вмінь аналізувати юридичні ситуації та вирішувати їх згідно чинного законодавства.

Для правильного вирішення завдань слухач повинен, перш за все, вивчити нормативні акти і літературу. Після цього слід розібратися з умовами завдання, з’ясувати юридичне значення кожного наведеного у завданні факту, проаналізувати взаємовідносини сторін, позиції суду, прокурора або адвоката. Слід мати на увазі, що в деяких завданнях передбачена можливість двох або більше рішень шляхом самостійного внесення змін і доповнень у фактичні обставини справи.

Відповідь, як правило, повинна складатися з мотивувальної та резолютивної частин. У мотивувальній частині свого вирішення слухач аналізує відносини, що складають суть справи, зазначає, в чому полягає їх порушення, а у регулятивній частині  – як слід їх вирішити з посиланням на чинне законодавство. Рішення та відповіді на поставлені питання мусять бути обгрунтовані і супроводжуватись посиланням на конкретну статтю чи пункт законодавчого акту або якщо він є пленуму Верховного Суду України, Вищого арбітражного Суду України, апеляційних судів.

Бажано рішенню придавати чітку процесуальну сторону.

Другі практичні завдання розраховані для перевірки вмінь складати процесуальні документи, приводити ті чи інші докази та обґрунтовувати позицію позивача або відповідача.

Для правильного вирішення завдань студент повинен, перш за все, зайняти позицію позивача чи відповідача і чітко поставити перед собою завдання – виграти справу у доволі суперечливій і неординарній ситуації. По-друге, проаналізувати ситуацію, продумати та зробити аналіз кожного факту, визначить які юридичні факти входять в предмет доказування по цій справі. По-третє, обґрунтувати та описати свою позицію посиланнями на нормативні акти і наукову літературу. Відповідь повинна складатися з позовної заяви або заперечення до позовної заяви та повинна складатися відповідно до існуючих вимог ЦПК України.

Для відповіді на другі питання рекомендуємо скористатися монографією Кройтора В.А. "Захист прав і інтересів у суді. Науково - практичний посібник". Вид.2-ге (зі змінами і доповненнями). - Харків: Эспада, 2000. - 448 с. Видання містить науково-практичний аналіз діючого законодавства, що регулює розгляд і вирішення цивільних справ, найбільш актуальні документи, а також ряд найбільш розповсюджених зразків процесуальних документів.

Орієнтований обсяг усієї роботи – приблизно 12 сторінок.

Переписувати умови завдань у зошит не треба, як не варто ускладнювати їх додатковими умовами. Достатньо зазначити номер варіанту і номер завдань. Також необхідно обов’язково пронумерувати самі сторінки і залишити поля для зауважень рецензента. Наприкінці роботи слід зазначити використані при виконанні роботи нормативні матеріали і літературу, із посиланням на конкретні джерела запозичення, а також вказати дату завершення роботи і підписати її.

Робота значно виграє, якщо в якості додатку до неї буде додана копія матеріалів по конкретній справі про порушення прав інтелектуальної власності із практики діяльності місцевих судів чи Вашого підприємства.

Варіанти завдань для індивідуально-консультаційних робіт з курсу «Інтелектуальна власність»




Варіант 1


Теоретичне питання: Поняття права інтелектуальної власності. Відмінності об'єктів права інтелектуальної власності від об'єктів права власності.

Завдання 1.

За дорученням директора машинобудівного заводу група конструкторів та художник-дизайнер розробили нову модель пральної машини та надіслали замовнику письмове повідомлення про створення винаходу та промислового зразка. До повідомлення було додано опис, креслення, фотографії та інші матеріали, які досить повно розкривали сутність розробки. Через півроку завод її освоїв і надіслав у продаж.

Враховуючи те, що замовник не подав заявки на отримання патентів, автори звернулись до адміністрації з проханням дати дозвіл на подання заявки від свого імені на винахід та промисловий зразок. В задоволенні прохання було відмовлено та тій підставі, що умовами трудових договорів не передбачалось право на подачу заявок на винахід та промисловий зразок, які створені при виконанні службових обов’язків. Тоді співавтори розробки на свій ризик звернулись до Держпатенту України із заявкою на видачу патенту, де вказали, що тільки інженери-конструктори є співавторами винаходу.

Проаналізуйте наведену ситуацію і підготуйте письмові відповіді на питання:

Як вирішено законодавством питання про патентування розробок, що створені при виконанні службового завдання? В яких випадках розробки вважаються службовими? Чи мав право замовник заборонити співавторам патентування розробок? Що визнається промисловим зразком? Яким чином дизайнер може захистити свої права?

Завдання 2.

Відповідно до Індивідуального плану роботи викладача доцент кафедри Митник включив підготовку монографії “Органічні сполуки” обсягом 10 д.а. строком виконання 3 роки. Зважаючи на великий обсяг навчальної роботи йому на підставі додаткового договору із ректоратом було збільшено посадовий оклад. За перший та другий рік роботи рукописи розділів монографії на кафедру та вченій ради університету не подавались. Призначена вченою радою комісія встановила, що виконавець лише зібрав деякі емпіричні дані для підготовки розділів роботи. За рік, що зостався робота не буде виконана. Митник посилався на те, що своє навантаження він виконав за рахунок звільненої проти розрахункової навчальної і виховної роботи.

Зважаючи на те що виконавець захистив за подібною темою кандидатську дисертацію і особисті завірення йому рішенням вченої ради університету тема була збережена, але посадовий оклад приведено у відповідність з реальними результатами роботи.

У встановлений строк монографія не була завершена. Наказом ректора університету за рекомендацією вченої ради з Митника було стягнуто різницю збільшеного на час виконання важливої роботи посадового окладу, що виплачувався на підставі додаткового договору.

Як слід вирішити суперечку? Підготуйте проекти необхідних процесуальних документів у справі.

Варіант 2


Теоретичне питання: Інститути права інтелектуальної власності. Їх коротка характеристика.

Завдання 1.

Леоненко звернувся з позовом, в якому заперечував авторство його керівника Трухіна на винахід «Спосіб автоматичного регулювання процесу ректифікації» і стверджував, що останній не вніс у винахід творчого внеску, а був включений за те, що допоміг розробити креслення, підготувати та оформити заявку, оформити інші документи та їх копії.

При розгляді справи у суді було встановлено, що у довідці про творчу участь співавтора вказано конкретний внесок відповідача – функціональна схема реалізації способу регулювання процесу ректифікації, в тому числі нові додаткові вузли, що і підтвердив експерт. При цьому в заявці, що підписав Леоненко, Трухін вказаний як співавтор. Останній, заперечуючи позов, вказав, що позивач став оспорювати його авторство після того, як ним була висловлена негативна оцінка дисертаційного дослідження позивача.

Які обставини повинен вияснити суд і яке необхідно прийняти рішення? Хто вважається співавтором винаходу і як це відображається в заявочних документах? Які права співавторів винаходу? Як здійснюється користування патентом, що належить кільком співволодільцям?

Завдання 2.

Програміст за фахом гр. Мороз П.І. перебував у трудових відносинах з приватним підприємством “Альтаїр”. У зв’язку з виконанням трудових обов’язків Мороз П.І. розробив та передав комп’ютерну програму для ведення бухгалтерського обліку на підприємствах. Програма використовувалась підприємством “Альтаїр” для власних потреб.

Через деякий час (приблизно півроку) приватне підприємство “Альтаїр” уклало декілька авторських договорів на використання вищевказаної програми з іншими підприємствами. Мороз, вважаючи себе автором програми, звернувся до суду з позовом до приватного підприємства “Альтаїр”.

Обґрунтуйте позицію відповідача. Вкажіть, які юридичні факти входять в предмет доказування по цій справі? Складіть заперечення на позовну заяву.

Варіант 3


Теоретичне питання: Особисті і майнові права виконавців.

Завдання 1.

Багрій як правонаступник авторських прав свого батька – відомого письменника – подала позов до спільного підприємства «Флора» про незаконне використання її права інтелектуальної власності, що виразилось у виданні СП книги батька тиражем 100 тис. екземплярів.

В процесі підготовки справи до слухання було встановлено, що за свого життя її батько передав рукопис засновнику СП для ознайомлення і між ними велась підготовка проекту виключної ліцензійної угоди, але смерть автора її укладенню перешкодила. По заповіту автор передав всі свої права дочці, яка після вступу в права спадкоємниці їх уступила Московському видавництву «Максим». Відповідач також пояснив, що в період підготовки договору на підставі попередньої домовленості перевів на рахунок автора обумовлену частину авторської винагороди і представив копію відповідного платіжного документу. Позивачка наполягала на тому, що договір її батьком не був підписаний і про одержання ним сум на платіжному документу їй нічого не відомо.

Яке рішення повинен винести суд? Чи має місце порушення прав інтелектуальної власності позивачки? Якщо ж має, то які міри по їх захисту передбачає чинне законодавство?

Завдання 2.

Шахтним управлінням «Донбасвугілля» був отриманий патент на виконання в шахтному кріпленні поперечних стійок, які раніш виготовлялися з дерева, у вигляді певної металевої конструкції. ЇЇ застосування дозволило виключити осідання покрівлі і суттєво підвищити безпеку гірничодобувних робіт. Шахтоуправління «Кривбас» виконало по патенту не всі поперечні стійки, а тільки деякі з них.

Шахтоуправління «Донбасуголь» звернулося з позовом у суд про порушення патенту «Кривбасом».

Обґрунтуйте позицію позивача. Вкажіть, які юридичні факти входять в предмет доказування по цій справі? Складіть позовну заяву.

Варіант 4


Теоретичне питання: Способи і порядок захисту патентних прав.

Завдання 1.

Тищенко звернувся в 1994 р. з позовом до видавництва «Тетрис», в якому просив припинити розповсюдження та вилучення всіх примірників опублікованого видавництвом роману «Шлях в небуття», а також про відшкодування завданої реальної та компенсацію моральної шкоди. Свої вимоги він мотивував тим, що написаний батьком в 1952 р. роман в 1955 р. був опублікований в журналі «Вітчизна» і з тих пір не публікувався. Після смерті в 1964 р. батька він успадкував право на видання.

Представник видавництва заперечував позовні вимоги і вказав, що строк дії авторського права спадкоємця закінчився в 1980 р. – тобто через 25 років. Крім цього, видавництво почало підготовку до видання роману та випустило в світ першу партію тиражу до вступу Закону України «Про авторське право та суміжні права» в силу і не могло передбачити лібералізації прав спадкоємців.

Заслухавши аргументи сторін суд виніс рішення на користь позивача.

Проаналізуйте ситуацію. Яке рішення повинно бути прийнято по справі?

Завдання 2.

У торгівця аудиокасетами на ринку представником агентства з колективного управління авторськими і суміжними правами була виявлено у продажі екземпляри неліцензованих аудіокасет із записами популярних виконавців. Майнові права і інтереси ряду з них агенство представляло на підставі договору із продюсерами і національним Агенством з авторських і суміжних прав.

Крім того виявлено декілька касет із новими піснями Руслани, які ще не вийшли у продаж із студії запису. Як пояснив продавець, цей запис він не продавав, а використовував лише для особистого споживання. Зазначені копії зробив у цей день на випадок втрати “дорогого” для нього оригіналу запису.

Дайте правову кваліфікацію наведеному. Обґрунтуйте позицію продавця. Вкажіть, які юридичні факти входять в предмет доказування по цій справі? Складіть позовну заяву.

Варіант 5.


Теоретичне питання: Умови патентоспроможності винаходу.

Завдання 1.

Іванова звернулась з позовом в суд до Червоного про захист її прав на курсову роботу. В процесі розгляду справи суд вияснив тотожність обох курсових робіт, які викладачем при перевірці були повернені на повторне виконання, як такі що не мають самостійного характеру і є плагіатом. Курсова робота позивачки надійшла поштою в деканат 10 жовтня 1998 р. з Львівської області, а на перевірку була представлена 16 жовтня цього ж року. Курсова робота Червоного – жителя Харкова, була подана 15 жовтня і надійшла на кафедру 17 жовтня. Цього ж дня обидві роботи були передані на перевірку та рецензування. Відповідач стверджував, що роботу він писав із навчального посібника, це стверджувала і позивачка.

Суддя назначив літературознавчу експертизу, яка дала висновок, що обидві роботи списані з одного навчального посібника і виконані незалежно. В роботах є незначні тотожні відхилення від тексту першоджерела.

Визначте, що в даному випадку є об’єктом авторського права? В яких випадках і з якою метою дозволяється вільне використання авторських прав? Чи виникає авторське право на курсову роботу? Яке рішення слід винести по справі?

Завдання 2.

Позивач був власником українського патенту на винахід, предмет якого складало упакування для захисту вмісту пляшок від атмосферних впливів. Відповідач використовував виготовлену в Польщі відповідно до патенту позивача упакування для пляшок з пивом. Розлив пива в пляшки й упакування вироблялися також у Польщі, на якій даний патент не поширювався. Пиво було призначено для експорту в Туреччину, однак його відправляли туди через український порт Іллічівськ, де вантажі накопичувалися і перевантажувалися із сухопутного транспорту на судна. В Україні це пиво в продаж не надходило.

Позивач вважав, що відповідач використовує запатентований винахід і завив до нього позов.

Обґрунтуйте позицію позивача. Вкажіть, які юридичні факти входять в предмет доказування по цій справі? Складіть позовну заяву.

Варіант 6.


Теоретичне питання: Права й обов'язки патентовласника: поняття і характеристика.

Завдання 1.

Продюсерський центр Супер-нова звернувся з позовами про захист авторського права до ряду студій звукозапису та продавців аудіо касет із записами популярних шлягерів. В них вказувалось, що вказаними суб’єктами без дозволу позивача відтворюються та продаються копії створених в центрі записів. Внаслідок неякісного піратського перезапису порушується ділова репутація центру. В позовах вимагалось відшкодувати заподіяну шкоду в розмірі 300000 гр. солідарно, вилучити та знищити всю контрафактну продукцію, компенсувати заподіяну моральну шкоду та припинити діяльність відповідачів.

Яке рішення повинен винести суд? Чи правомірні вимоги позивача?

Завдання 2.

На підставі договору франчайзинга фірма Levis надала право торгувати її товаром і під її торговою маркою товариству з обмеженою відповідальністю “Варіант”. Договором було обумовлено використання торгової марки лише територією реєстрації ТОВ.

Представником фірми Levis в Україні було встановлено що ТОВ створило ряд філій у інших обласних центрах України де користувалось торговою маркою. Крім цього під цією маркою продавались власна продукція ТОВ, що не була оговорена договором. Крім цього зазначеним торговою маркою користувалось і ТОВ “Варіант –К”, що виділилось із ТОВ “Варіант” в результаті реорганізації.

Дайте правову оцінку наведеному і підготуй не проекти позовів до порушників. Підготуйте проект заперечення на позови до порушників.

Схожі:

Методичні вказівки та рекомендації до самостійного виконання контрольної роботи з курсу
Методичні рекомендації до самостійного виконання контрольних робіт з курсу «Соціологія». Короткий словник соціологічних термінів...
Методичні рекомендації до самостійної роботи студентів із дисциплін...
Методичні рекомендації до самостійної роботи студентів із дисциплін „Право інтелектуальної власності”, „Інтелектуальна власність”...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ НАПИСАННЯ КУРСОВИХ РОБІТ ДЛЯ СТУДЕНТІВ 2-го КУРСУ ОКР «БАКАЛАВР»
Косьмій М. М., Мельник П. В., Острогляд О. В. Кримінальне право України. Загальна частина. Методичні рекомендації для написання курсових...
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ З КУРСУ «ОСНОВИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ»
України, яка вибрала інноваційний шлях розвитку економіки, підґрунтям якого є інтелектуальна власність. Інтелектуальна власність...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПІДГОТОВКИ ДО САМОСТІЙНОЇ ТА ІНДИВІДУАЛЬНО-ДОСЛІДНОЇ...
Методичні рекомендації щодо підготовки, оформлення та захисту основних форм індивідуально-дослідних завдань
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ НАУКОВИХ РОБІТ СТУДЕНТАМИ
Методичні рекомендації щодо виконання наукових робіт студентами ОКР бакалавра, спеціаліста та магістра / Укладачі Козачишина О. Л.,...
Методичні рекомендації щодо виконання лабораторних робіт з дисципліни...
Методичні рекомендації щодо виконання лабораторних робіт з дисципліни «Біометрія» / Укладач: к б н., доцент Іванченко О.Є. ЁC Дніпропетровськ:...
Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з курсу «Професійна педагогіка»
Тема: Професійно технічні навчальні заклади – основа формування кваліфікованих робітничих кадрів
ПИТАННЯ ДЛЯ ЗАЛІКУ З КУРСУ «ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ»
Становлення та розвиток організацій колективного управління правами авторів. Принципи діяльності
ЗАВДАННЯ І МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ...
МЕНЕДЖМЕНТ В ЕКСПЛУАТАЦІЇ БУДІВЕЛЬ: Завдання і методичні рекомендації до виконання контрольної роботи (для студентів 5 курсу заочної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка