Тема уроку


Скачати 61.87 Kb.
Назва Тема уроку
Дата 03.11.2013
Розмір 61.87 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Філософія > Урок
5 клас.українська література
Тема уроку: Дарунок долі, вміння ним скористатися як основна думка казки І. Липи «Близнята». Поведінка братів-близнят – різні шляхи, взірці власного вибору.

Мета уроку: допомогти учням усвідомити сенс дарунків Долі кожному із синів-близнят; розвивати вміння аналізувати описані автором ситуації; аргументовано висловлювати свої судження про них; формувати активну життєву позицію.

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування опорних умінь і навичок.

Форма уроку: урок-телепередача (ток-шоу).

Засоби навчання: ілюстрації до твору, таблиця , афоризми, плакати до рекламної паузи, підручник Раїси Мовчан «Українська література, 5 клас» (Київ , «Генеза», 2005), Біблія , плакат «Квітка щастя», дарунки (яблука, земна куля), магнітофон, оформлення студії «Вибір», мікрофон.

Горе людям , які не знають сенсу життя свого.

Б. Паскаль

Найпрекрасніші і в той же час найщасливіші люди ті,

Хто прожив своє життя , піклуючись, про щастя інших.

Василь Сухомлинський

Ключові тези:

  • Пам’ятай !Життя – це подарунок, великий подарунок. І хто його не цінує, той цього подарунка не заслуговує(Леонардо да Вінчі).

  • Ніколи не забувай що ти живеш серед людей.

  • Людина народжується для того , щоб залишити по собі слід вічний.

  • Людина – господар своїх бажань.

  • Краща у світі мета – стати хорошою людиною (Цицерон).



Перебіг уроку
I. Організаційний момент.

II. Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності.
Звучить легка музика (Моцарт).

Слово вчителя.

Добрий день дорогі діти! Вас вітає студія «Вибір». Сьогодні ви будете активними учасниками нашої телепрограми «Дарунок Долі». До студії запрошені гості – актори драмгуртка, на зв’язку з нами будуть слухачі – учні школи. І я з вами – ведуча…

А поміркуємо ми над такою темою: «Що таке дарунок Долі та чи вміємо ми ним скористатися?» - на основі казки Івана Липи «Близнята». Також простежимо за поведінкою братів-близнят і створимо власні взірці (словесні) життєвого вибору.
Запис у зошити теми й епіграфа (за вибором учнів) уроку.
Занотуйте тему нашої телепередачі (у зошити).Епіграфом до уроку будуть слова українського педагога Василя Сухомлинського: «Найпрекрасніші і в той же час найщасливіші люди ті, хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших». А також вислів відомого вченого Б. Паскаля: «Горе людям , які не знають сенсу свого життя».

III. Засвоєння нових знань і формування опорних умінь і навичок.
Слово вчителя.

…Ось дитинка народилася. А якою вона виросте? Чи буде вона працьовитою, доброю, чесною, чи любитиме ближніх, чи здатна буде відповідати за себе і за свої вчинки, який уде її життєвий вибір, якими будуть її поведінка і місце в суспільстві?

Перед кожним із братів-близнят – героїв твору – мав постати вибір і вміння скористатись дарунком Долі. І я погоджуюсь зі словами Леонардо да Вінчі:«Пам’ятай! Життя – це подарунок, великий подарунок. І хто його не цінує, той цього подарунка не заслуговує».

«Мікрофон.»

Чи сподобалась вам казка І. Липи «Близнята»? А коли ви читали її, малювали ілюстрації до змісту, над якими питаннями ви замислювались? Що вас хвилювало? Захистіть свій проект (малюнок).

Відповіді учасників телепрограми

Інсценізація уривка з оповідання Богдана Лепкого «Цвіт щастя».

  • Мамо! Що таке щастя?

  • Щастя, дитино, це доля.

  • А що таке доля?

  • Доля… то такий цвіт, що його тяжко знайти.

  • А гарний він?

  • Дуже. Як дивитися на нього , то на серці стає весело.

  • Мамо, я хочу того цвіту. Скажіть, де він росте. Піду принесу його для вас і для себе.

«Незавершене речення»

Отже , доля – це якийсь дивовижний цвіт. Напевно , нелегко знайти його. Продовжте речення: «Якби мені Доля запропонувала дарунок, я б вибрала…»

Відповіді учнів

«Синтез думок»

Повернімося до казки І. Липи «Близнята», з’ясуймо, як її герої скористалися дарунками Долі. Подані на дошці ілюстрації до тектсу допоможуть нам відповісти на запитання.

  1. Що просила мати для щастя своїх дітей?

  2. Що подарувала доля першому брату , другому брату і що вклала в душу кожного?

  3. Як ви розумієте значення подарунків Долі?

Робота з таблицею (у групах).

Порівняйте вдачу двох братів-близнят і заповніть таблицю (зразок таблиці в кожного на парті). Пропоную роботу в окремих групах-лабораторіях (вибрати лідера для захисту відповіді, користуйтесь ключовими тезами).

План

Перший брат з дарунком Долі -

яблуками

Другий брат з дарунком Долі - землею

Риси характеру







На кого вони покладалися у своїх дітях?







Яке завершення історії життя обох братів







Гра «Дзвінок у студію».

Добрий день! Це студія «Вибір»? Вас вітає учень 5-го класу… Скажіть, що не так зрозумів чи зробив перший брат? І як сталося, що щастя батьків принесло за собою нещастя дітям? Дякую.

Відповіді учнів.

Слово вчителя.

Не можна задовольняти свої миттєві потреби , не думаючи про майбутнє, про своїх дітей, онуків, жити тільки розвагами. Тому діти нібито щасливих батьків потрапили в неволю.

Я не раз сьогодні замислююсь над такими питаннями , чи легко сучасній людині вберегтися від спокуси? Адже телебачення постійно транслює низькопробні, примітивні фільми, програми, у яких чимало насильства й розпусти. Розрахунок простий: після щоденної обробки із свідомості глядача поступово вимиваються загальнолюдські цінності; співчуття ; доброта, людяність, щирість. І людина потрапляє в тенета зла і будує свій химерний світ на зразок першого брата.

У чому проявляється такий вибір «щастя», ми зараз переконаємось.

Драматизація.
У студію завітали актори драмгуртка зі сценкою «Чорний і Білий».

Чорний. Чому усе так погано? Я не вивчив уроки, а сьогодні навмисно мене запитали з усіх предметів. Три «одиниці». Жах! Що я скажу батькам? Байдуже. Ні, треба піти і розважитись.

Білий. Ні. Не треба. Це не допоможе. Все минеться. Життя – це чорні і білі смуги. Зваж на це.

Чорний. У мене цікава компанія. Мої друзі – вільні люди. Ми живемо своїм життям, без проблем. Ми не розмовляємо ні про сім'ю , ні про школу. У нас свій кришталевий замок. Лиш розваги. А так хочеться бути модним, щоб люди зважали на мене.

Білий. У тебе і твоїх друзів немає майбутнього. Залиш свої розваги. Навколо так багато цікавих людей, які знають, заради чого живуть. Адже навколишній світ такий цікавий. Шукай себе.

«Мікрофон».

Діти, що допомагає зрозуміти ця сценка?

Відповіді учнів.

Гра «Рекламна пауза».

Прокоментуйте ваші плакати, що відображають головну думку прочитаного твору.
Орієнтовані тексти плакатів: «Не спали свого життя!»; «Твоє щастя – у твоїх руках».

Звіт творчих груп-лабораторій (обговорення таблиць).

«Мозкова атака».

  1. Що важливіше: будувати життя чи пристосовуватися до нього?

  2. Що означає бути мудрим?

  3. Чий життєвий шлях першого чи другого із близнят є взірцем для наслідування?

  4. Яка основна думка казки?

Слово вчителя.

Із Книги Приповістей Соломонових : «Блаженна людина, що мудрість знайшла, і людина, що розум одержала, бо ліпше надбання її від надання срібла, і від щирого золота ліпший прибуток її… Мудрі славу успадковують, а не розумні носитимуть сором. Відкинь ти від себе лукавого уст, віддали ти від себе крутійство губ. На стежку безбожних не йди, і не ходи на дорогу лихих, бо вони хліб безбожжя їдять, і вино грабежу попивають. А путь праведних – ніби те світло ясне, що світить все більше і більше…

«Мікрофон»

Що у вашому розумінні означає «мати життєву позицію»?

Відповіді учнів.

Звучить пісня про Україну у виконанні учасника передачі.

IV. Підсумок уроку.

Гра «Створи квітку щастя».

На завершення нашої передачі створімо з вами «квітку щастя». Ваші мрії неодмінно збудуться. Запитання: «Що потрібно для щасливого життя?». Записати тільки одну думку. Кожен з вас отримав пелюстку, на якій слід записати тільки одну думку.

Заключне слово ведучої.

Життя неповторне, і у кожного своя Доля.

Ідучи в життя, візьміть із собою духовний заповіт Матері Терези:

Життя – це шанс. Скористайся ним.

Життя – це краса. Милуйся нею.

Життя – це мрія. Здійсни її.

Життя – це виклик. Прийми його.

Життя - це обов’язок. Виконай його.

Життя це гра. Стань гравцем.

Життя – це цінність. Цінуй його.

Життя – це любов. Насолоджуйся нею.

Життя – це тайна. Пізнай її.

Життя – це юдоль бід. Перебори все.

Життя – це пісня. Доспівай її.

Життя – це боротьба. Розпочни її.

Життя – це безодня невідомого. Не бійся ступити в неї.

Життя – це удача. Шукай цю мить.

Життя таке чудове. Не марнуй його.

Зробіть свій правильний вибір.

На цьому програма добігла кінця. Дякую за увагу, за активну участь. Вас вітала студія «Вибір». На все добре!

V .Підсумок уроку. Метод «Мікрофон». Самооцінка знань.

VI. Пояснення домашнього завдання.

Створити власний портрет . У поданому зразку чоловічка вписати своє ім’я, по праву руку написати риси характеру, які б ви хотіли набути, по ліву руку – риси, яких хотіли б позбутися.

Схожі:

УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
ТЕМА УРОКУ
ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу
УРОК 13 Тема уроку
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка