|
Скачати 67.31 Kb.
|
04.12.2010 Узагальнюючий урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел» Мета:
Обладнання:
Хід уроку
Всім доброго дня. Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам математики. А нашу подорож ми будемо здійснювати під девізом: «Математики стежинки – подолаємо без зупинки». Мета нашої подорожі показати всім як ви вмієте застосовувати властивості множення для розв’язання задач і вправ, повторити правила знаходження невідомих компонентів, показати ваше володіння математичною мовою. Але в дорогу завжди щось беруть з собою. Діти, а що ми візьмемо з собою в подорож? (знання, дружбу, кмітливість) А також нам знадобляться наші знання з теми «Множення і ділення натуральних чисел» Ви готові? Тоді вперед! Бажаю вам успіху.
Перший учень: в конверті подані слова, які треба розташувати в кількох стовпчиках і дати назву кожному стовпчику (до кожного стовпчика треба підібрати узагальнююче слово) Другий учень: Укажіть, який вираз у вашому блоці є «зайвим». Сформулювати ознаку, за якою обираєте «зайве». Якщо є декілька варіантів, вкажіть хоча б один. Блок №1 Блок №2 5а + 7 13х + 17х 35с – 2с 34 ∙ 17 + 66 ∙ 17 (В блоці №1 – сполучна властивість додавання В блоці №2 – перший вираз, бо інші обчислюються, використовуючи розподільну властивість множення) Друга стежинка «Обчисляй – ка» На дошці розташовані вирази, які треба спростити і якщо можливо знайти значення, використовуючи властивості множення і обчислювальні навички. №1. Спростити вираз
№2 Знайти значення виразу
№3 Розв’язати рівняння. Сформулювати правило знаходження невідомого компонента.
№4. Знайти значення виразу, застосувавши розподільну властивість множення
Молодці. Ми повторили з вами властивості множення, компоненти дій і знаходження невідомих елементів і тепер ви готові перейти до наступної стежинки. Звучить музика – мінусовка частушок бабок – ежек і ми переходимо до наступної стежинки, яка називається «Казкова» (голос008) В наши дни из сказки смело, Лишь застлало небо мглой, Бабка ведьма прилетела В ступе с длинною метлой! Повертелась, покружилась, Покидая высоту. И случайно очутилась Ведьма в аэропорту! Подходила и к пилотам: -Это что за ступолеты? Рассмеялись летчики: -Ступолеты прочные! -Хороши-то, хороши, Но мою седую ступу Ругать тоже не спеши! Сделала ремонт я ей, Реодвигатель у ней! Кто скорей взовьется в небо? На лету оно видней. Задача Якщо реактивна ступа збільшить швидкість на 80 км/год, то вона пролетить за 2 год стільки, скільки літак за 4 год зі швидкістю 180 км/год. Знайти швидкість ступи. Перед тим, як розв’язати задачу ми повинні скласти кратку умову. Складаємо її. Як розв’язується задача? Що ми позначимо за х? Як знайти відстань, яку треба подолати? (швидкість помножити на час). Записуємо пояснення і складаємо рівняння. 2(х+80)=180*4 2х + 160=720 2х= 720 – 160 2х = 560 Х = 280 Отже швидкість реактивної ступи баби ягі – 280 км/год. Дійсно вона після ремонту. Ви гарно попрацювали, треба вже перейти до наступної стежинки, яка називається «Відпочивай – ка» Давайте відпочинемо хвилинку. Вийдіть будь ласка з за парт. Станьте рівненько і Ви на двох ногах постійте Руки ви по швам складіть На кого ви схожі? Не знаєте, тоді Ногу праву підніміть, та дивись не упади А тепер постій на лівій Якщо ти солдат сміливий. Здогадались про кого мова йде… Про стійкого олов’яного солдатика, а хто написав цю казку? Вірно Ганс Христіан Андерсон. А тепер розв’яжимо усно задачу про олов’яних солдатиків 25 солдатиків були зроблені зі старої олов’яної ложки масою 248 грам. 24 солдатика були однакові, а 25 – був одноногим. Його одливали останнім і олова не вистачило. Скільки важить останній солдатик? (248 : 24 = 10 (остача 8 гр), 8 грам – вага останнього солдатика) Отже, ми перейшли до наступної стежинки «Домашня» Ви отримуєте тестову домашню роботу по варіантам. Роздаю завдання. Варіант І №1 123 ∙ 305 а) 32215 б) 4305 в) 37525 г) 37515 №2 6370 : 98 а) 65 б) 55 в) 45 г) 75 №3 658 ∙ 13 а) 8564 б) 8454 в) 8554 г) 7554 №4 (489 – 444) ∙ 6 – 207 а) 73 б) 63 в) 477 г) 53 Варіант ІІ №1 85 ∙ 603 а) 51225 б) 5355 в) 5255 г) 51355 №2 294 ∙ 24 а) 7056 б) 75006 в) 756 г) 765 №3 1312 : 16 а) 87 б) 86 в) 83 г) 82 №4 28 + 51 ∙ 11 - 400 а) 989 б) 189 в) 199 г) 209
У кого ____ ви отримуєте _______ . т.д.
А наступна стежинка називається «Історична» На цій стежинці ми дізнаємося нові цікаві факти з історії математики. Але, щоб зрозуміти про що йде мова, розв’яжимо рівняння. На дошці картки з відповідями, а з іншої сторони записані букви. Розв’язавши рівняння вірно ви зможете прочитати, про кого йде мова. 4х + 5х – 5 = 94 9х – х + 10 = 90 15у – у – 16 = 82 10(40 + х) = 480
Ваші варіанти. Підказка – розташуйте корні в порядку зростання. ВІЄТ. Франсуа Вієт займався проблемою рівнянь. Він ввів буквене позначення коефіцієнтів рівняння. Франсуа був дуже цілеспрямований, у нього був гострий розум, він досяг блискучих результатів у всіх математичних задачах, якими він займався. Велику славу Вієт отримав в часи франко – іспанської війни. Іспанські інквізитори знали всі таємниці французів, їх операції і вигравали бій один за одним. Вся справа в тому, що вони винайшли таємний шифр – код такий, що коли французи і отримували їх повідомлення розшифрувати їх не могли. Цей шифр не підлягав розгадці. І тоді король звернувся до Франсуа Вієта, який через деякий час розгадав цей шифр і підібрав до нього ключ. Після цього Франція почала наносити Іспанії один удар за іншим. Іспанці не могли повірити, що їх шифр хтось зміг розгадати. Вони думали, що на це здатен лише диявол. Так Франція виграла війну з Іспанією, а допоміг в цьому великий французький математик Франсуа Вієт, який служив при дворі короля ГЕНРІХА 4 |
УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення,... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК №53 Тема. Множення і ділення натуральних чисел Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Обладнання: таблиці «Властивості множення», «Ділення натуральних... |
УРОК 32 Тема: Письмове множення НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
ТЕМА. Дії з натуральними числами: множення і ділення Навчальна: навчити учнів застосовувати свої знання та навички при розв’язуванні задач; удосконалювати навички додавання, віднімання,... |
Урок №1 Тема. Дільники натурального числа. Прості і складені числа Оскільки теми «Ділення натуральних чисел» і «Ділення десяткових дробів» була опрацьована учнями в 5 класі на достатньому рівні,... |
УРОК 52. ДІЛЕННЯ Мета Мета. Формувати розуміння означення ділення як дії, оберненої до множення, повторити назви компонентів ділення; формувати вміння... |
Урок №6 Тема. Найменше спільне кратне кількох натуральних чисел Мета: на основі знань про кратне число сформувати уявлення учнів про поняття спільного кратного кількох натуральних чисел, НСК, а... |
Множення чисел 1 і Множення на 1 і Задачі на дві та три дії Мета: навчити дітей множити числа 1 і 0, множити на 1 і 0; розв’язувати задачі на дві і три дії; розвивати навички усного рахунку;... |
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета Мета. Повторити з учнями зміст множення і ділення, зв'язок між множниками і добутком, діленим, дільником і часткою, властивості... |