|
Скачати 69.2 Kb.
|
УРОК - ПОДОРОЖ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ Topic:"MAGIC TRAVELLING" Objectives: -to develop pupils' listening, speaking, writing and reading skills; -to revise sounds and letters; -to stimulate pupils' creativity; -to broaden pupils' knowledge on topics "School", "Family", "Holidays" -to maintain and stimulate pupils' interest in the English language. Equipment: CD disks with songs, sounds' and letters' cards, pictures, toys, a decorative Christmas tree, masks for the tale. PROCEDURE 1.INTRODUCTION -Good morning, children! Сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву мандрівку до країни англійської мови, яку ми з вами почали вивчати у цьому році. І напередодні новорічних свят ця подорож буде для нас дійсно чарівною. Давайте привітаємо один одного піснею "Hello Song": All together(singing): Hello, hello, hello, Hello, friends, hello, Hello, hi, hello, hi, Hello, hooray, hi ! 2. Station 'A MAGIC WALK' -А зараз ми вирушимо на прогулянку. Щоб дізнатись, яка там погода, давайте підійдемо до вікна та подмухаємо на нього [h] [h] [h]. Так, протерли скло ш бачимо, що погода чудова. Радіємо з того [o:] [o:] [o:]. Виходимо здому на прогулянку, а наша собачка гарчить [r] [r] [r], теж хоче з нами на прогулянку. Беремо її з собою й йдемо до лісу. А в лісі вітер колихає гілки дерев [sh] [sh] [sh]. А ось жук пролетів [zh] [zh] [zh]. Ой, ще й комарі дзинчать [z] [z] [z]. Обержно!Маленька змійка під ногами [s] [s] [s]. А десь на дереві дятел вистукує [d] [t] [d] [t] [d] [t]. Маленька жабка скрекоче[w] [w] [w]. Раптом у блакитному небі з'являється літак [th] [th] [th]. Виходимо з лісу , а в обличчя нам вітер [u:] [u:] [u:]. Та він нам не заважає, бо ми поспішаємо до чарівного лікаря. 3.Station "AT THE MAGIC DOCTOR'S" -Knock!Knock! -Come in! -Close your left eye! What the letter is it? -This is the letter... -That's right ( that's wrong ) ( checking up the pupils ) All together (singing )"The Letter Sounds Song": Aa is for ‘apple’ [эe] [эе] ‘apple Bb is for ‘ball’ [b] [b] ‘ball’ Cc is for ‘cat’ [k] [k] ‘cat’ Dd is for ‘dog’ [d] [d] ‘dog Ee is for ‘elephant’ [e] [e] ‘elephant’ Ff is for ‘fish’ [f] [f] ‘fish’ Gg is for ‘gorilla’ [g] [g] ‘gorilla’ Hh is for ‘hat’ [h] [h] ‘hat’ Ii is for ‘igloo’ [i] [i] ‘igloo’ Jj is for ‘juice’ [dж] [dж] ‘juice’ Kk is for ‘kangaroo’ [k] [k] ‘kangaroo’ Ll is for ‘lion’ [l] [l] ‘lion’ Mm is for ‘monkey’ [m] [m] ‘monkey’ Nn is for ‘nose’ [n] [n] ‘nose’ Oo is for ‘octopus’ [o] [o] ‘octopus’ Pp is for ‘pig’ [p] [p] ‘pig’ Qq is for ‘question’ [kw] [kw] ‘question’ Rr is for ‘ring’ [r] [r] ‘ring’ Ss is for ‘sun’ [s] [s] ‘sun’ Tt is for ‘train’ [t] [t] ‘train’ Uu is for ‘umbrella’ [a] [a] ‘umbrella’ Vv is for ‘van’ [v] [v] ‘van’ Ww is for ‘watch’ [w] [w] ‘watch’ Xx is for ‘box’ [ks] [ks] ‘box’ Yy is for ‘yellow’ [j] [j] ‘yellow’ Zz is for ‘zoo’ [z] [z] ‘zoo’ -Молодці, що добре знаєте букви й звуки. Вже можна йти до школи. 4.Station "AT THE MAGIC SCHOOL" All together are singing the song "We Are At School Today": Stand up, sit down, keep moving,( 3 times) We are at school today. Open your books, close your books, keep moving,( 3 times ) We are at school today. -Good morning, children! Glad to see you! -Good morning, teacher! -Let's speak English in pairs, please. Pupils are speaking: -What is your name? -My name is...And what is your name? -My name is...Nice to meet you. -Nice to meet you too. -How old are you? -I am seven. And you?. -I am seven too. - Where do you live? -I live in... -And what country are you from? -I am from Ukraine. -Is your family big or small? -My family is big. I have got a mother, a father, a sister and a brother. I love my family. -Have you got a grandfather and a grandmother ? -I have got a grandmother. I love my granny. -How are you ? -I am fine, thank you. And how are you? -I am fine too. -Well done, children. And now let's move a little. Pupils are doing exercises and singing a song "Robot Sam": Tee, lee, lee, Here I am, Tee, lee, lee, Robot Sam. Up and down, Round and round, Come with me to toy, toy land! ( twice ) 5.Station "A MAGIC SACK" -Робот Сем на нашій фізкультхвилинці запросив нас до іграшкової країни. А там нас вже чекає чарівна торба з іграшками. Учні дістають з торбинки іграшки та називають їх: -This is a car. It is small. It is red. -This is a bear. It is brown. -This is a sweet. I like sweets. -This is a doll. It is nice. -This is a cat. It is grey. I like it.( etc. ) 6.Station "MAGIC GAMES" -Let's play with our toys! Look at the toys! And now turn away! Учитель прибирає одну з іграшок. -Look again, please! What is missing? Учні вгадують. І так декілька разів. And now let's sing a song about toys! Pupils are singing а song "We Are Playing": One and two and three and four, I am sitting on the floor, I am playing with a ball And a pretty little doll. One and two and three and four, I am sitting on the floor, I am playing with a frog And a pretty little dog. One and two and three and four, I am sitting on the floor, I am playing with a star And a pretty little car. 7.Station " A BIRTHDAY PARTY" -Today is Helen's birthday. Let's give her a present. Учні складають букет з квітів різних кольорів і називають їх: -This is a red flower. -This is a blue flower ( etc. ) And now we'll sing a song "Happy Birthday": Happy birthday to you ( twice ) Happy birthday, dear Helen, Happy birthday to you ! 8.Station "MAGIC TALE" -You are welcome to the magic tale "A House": A Frog: -What a nice house! Who lives in the house? A Cat: -I live in the house. I am a Cat. And who are you? A Frog: -I am a Frog. А Cat: -What do you like to do? A Frog: -I like to read. A Cat: -Read, please.( Показує картки зі словами для читання ) -Come in, please. . A Dog: -What a nice house! Who lives in the house? A Cat: -I am a Cat. A Frog: -I am a Frog. And who are you? A Dog: -I am a Dog. A Frog: -What do you like to do? A Dog: -I like to count. A Frog: -Then count, please. ( Показує картки з цифрами ) –Come in, please. A Fox: -What a nice house! Who lives in the house? A Cat: -I am a Cat. A Frog: -I am a Frog. A Dog; -I am a Dog. And who are you? A Fox: -I am a Fox. A Dog: -What do you like to do? A Fox: -I like to play. Who is the winner? ( Дає команди учням. Невеличка фізкультхвилинка. Хто невірно виконує, сідає на місце.) Наприклад: -Stand up! -Hands to the sides! -Hands to the shoulders! -Bend forward! -Take your book! -Put your book in your bag! ( etc. ) -Maxim is the winner! Or –All are the winners! A Dog: -Come in, please. A Doll: -What a nice house! Who lives in the house? A Cat: -I am a Cat. A Frog: -I am a Frog. A Dog: -I am a Dog. A Fox: -I am a Fox. And who are you? A Doll: -I am a Doll. I like to sing. Let’s sing an English song! All together singing: -What is your name? What is your name? Now, tell me, please, What is your name? A Doll: -My name is Janet, ( 3 times ) That’s my name. All together singing: -How old are you? How old are you? Now, tell me, please, How old are you? A Doll: -I am seven, ( 3 times ) That’s my age. All together singing: -Where do you live? Where do you live? Now, tell me, please, Where do you live? A Doll: -I live in London ( 3 times ) -That’s where I live. A Fox: -Come in, please. All together: -We are happy! 9.Station “AT THE NEW YEAR PARTY” -We have a Christmas Tree in the classroom. Let’s decorate it and have a holiday! Учні прикрашають ялинку іграшками та називають їх. Потім декламують віршики біля ялинки та співають пісню “We Wish You a Merry Christmas”: We wish you a merry Christmas ( twice ) And a happy New Year! Let’s all do a little clapping ( twice ) And say Christmas cheers! Let’s all do a little dancing ( twice ) And say Christmas cheers! We wish you a merry Christmas ( twice ) And a happy New Year! -I see, you are happy today.Наша подорож закінчується. Отже, давайте заспіваємо нашу прощальну пісню “Good-bye Song": All together ( singing): -Good-bye, good-bye, good-bye, Good-bye, friends, good-bye, Good-bye, bye, good-bye, bye, Good-bye, good-bye, bye! |
Урок з використанням ІКТ у 10 класі: «Ми лідери» Автор: учитель англійської мови вищої категорії, старший учитель Савченко Н. М. НВК№16, м. Мелітополь |
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.» Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок) |
Урок по темі «Тварини. Охорона тварин» Вч.: Сьогодні у нас незвичайний урок, тому що ми поєднаємо урок природознавства з уроком англійської мови. А щоб урок минув приємно,... |
Уроку Календарно тематичне планування уроків англійської мови на 2012-2013 навчальний рік в 11 класі |
Загальні відомості та вимоги безпеки перед початком роботи в кабінеті англійської мови Навчальний кабінет англійської мови призначений для проведення занять з учнями школи і має статус шкільного кабінету |
Пізнавально розважальна програма з англійської мови Вчитель англійської... Обладнання – таблиці та картинки по темі, роздатковий матеріал ( ігри та завдання), костюми, призи, прикраси для святкового оформлення... |
Об’єднане Королівство Великобританії та Північної Поурочні плани – конспекти для уроків «Країнознавства» з англійської мови. Запропоновані уроки можуть бути використовуваними на факультативних... |
Урок-подорож з української мови та математики Підготували вчителі української мови та літератури Т. А. Панченко та математики І. В. Каламбет Сєвєродонецької загальноосвітньої... |
ТИЖДЕНЬ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ Гра лото “Найкращий знавець англійської мови”. (1-4 класи) І поверх (10: 35) (5-11 класи) ІІ поверх (11: 45) ( ШереметаТ. А., Балик... |
Уроку Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного... |