|
Скачати 106.17 Kb.
|
„Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього” Максим Рильський Урок-подорож з математики у 5 класі Тема: Множення десяткових дробів Роботу підготувала вчитель математики Левадівської ЗОШ І-ІІІ ступенів ім..С.І.Олійника Миколаївського району Одеської області Литвинова В. О. Тема: Множення десяткових дробів /урок-подорож / Мета:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань Обладнання: ПК, презентація, проектор, роздавальні картки. Епіграф сьогоднішнього уроку : „Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього” Максим Рильський Хід уроку 1. Організаційний момент Ось пролунав дзвінок, І починається урок. Працювати слід старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім п’ятім класі Діти – просто молодці. Сьогодні у нас незвичайний урок – ми вирушаємо в подорож. Ми здійснимо незвичайну, математичну, подорож по карті нашої держави, на якій вже позначено місця розташування семи чудес України серед замків, фортець, палаців. „Переможців” інтернет-голосування, яке проводилось в 2011 році, а 01 грудня 2011 року були оголошені результати визначення семи чудес України серед замків, фортець, палаців.(Слайди 1-3) Перед тим, як розпочати нашу подорож хочу загадати вам загадку(слайд 4) На базарі їх не купиш, На дорозі не знайдеш, Їх не зважиш на терезах, Їм ціни не підбереш. (знання) Тож озброюйтеся знаннями, терпінням, кмітливістю, наполегливістю, зосередженістю, винахідливістю і вирушаймо в дорогу. ІІ. Перевірка домашнього завдання Щоб дізнатися назву міста, з якого розпочнемо нашу подорож, давайте перевіримо домашнє завдання. (Усі завдання подані за підручником А.Г.Мерзляк, В. Б.Полонський, М.С. Якір, Математика: Підручник для 5 класу- Х:.Гімназія, 2005) №910. На яке число треба помножити число 0,47, щоб тримати: 1) 47; 2) 47 000; 3) 0, 047; 4) 0, 000047 Правильність виконання домашнього завдання перевіримо, виконавши наступні завдання. Завдання 1. В таблиці записані відповіді до домашнього завдання № 910, а поряд записані літери. Розмістіть відповіді до номера завдання і з букв складіть слово. Якщо завдання виконано вірно, ви дізнаєтеся назву міста, що є 0,1 10 100 0, 0001 100000 1000 0,001 А к в и О с нашою першою зупинкою.(Слайд 5) Відповідь: 100 -К; 100000-И; 0,1-Ї; 0,0001 -В. Завдання 2. Результат знайдений у №912(1) зменшити на 1, 7 ви дізнаєтеся скільки чудес України знаходиться у Києві. 0,37* 4,6 - 1,8 * 0,37 + 0,37 * 7,2 = 0,37 (4,6 - 1,8 +7,2) = 0,37 * 10 =3,7 3,7 - 1,7 =2 Відповідь: 2. (слайд 6) Отже, у Києві розташовано два із семи чудес України – це Києво-Печерська лавра та Софія Київська.(слайди 7-9) (Демонструється зображення пам’яток історії.)
Києво-Печерська лавра – православний монастир, заснований у 1051році монахами Антонієм і Феодосієм у печерах біля літньої княжої резиденції Брестово поблизу Києва. В ХІ столітті монастир став центром розповсюдження і затвердження християнства в Київській Русі. У ХІІ столітті монастир отримав статус „лаври” – головного великого монастиря. Софія Київська – всесвітньо відома пам’ятка архітектури і монументального живопису ХІ століття. Заснування собору згадується в літописах 1017 року. Будівничим літописці називають великого київського князя Ярослава Мудрого. Софія Київська – свідок і безпосередній учасник життя Києва протягом багатьох сторіч. Великих збитків було завдано музею під час Великої Вітчизняної війни. Хоч сам собор не зазнав руйнування, однак були пограбовані архіви музею, вивезені цінні фрески ХІІ століття. Лише після війни їх повернули музею в пошкодженому вигляді. Мандруємо далі Дніпром до наступного міста – володаря одного із семи чудес України.(слайд 10) ІІІ. Актуалізація навчального матеріалу Запишіть дроби в порядку їх спадання та прочитайте назву міста України.
Ключове слово: Запоріжжя. Так, саме у місті Запоріжжі знаходиться третє із семи чудес України – це Національний заповідник „Острів Хортиця”.(слайди 11-12) (Демонструється зображення острова.) Музей історії запорізького козацтва на острові відкрито 14 жовтня 1983 року. Ще на початку ХХ століття на Хортиці було 129 курганів, проте до наших днів уціліло лише близько двох десятків. На курганах установлено стародавні скульптури, людиноподібні стели, „скіфські баби”, інші експонати доби бронзи. З козацької вежі відкривається чудовий краєвид на Дніпрогес, скелі, острови, що нагадують колишні грізні Дніпрові пороги. ІV. Формування умінь та вдосконалення навиків Вниз по Дніпру, а потім Чорним морем вирушаємо на Південний берег Криму, у таврійські степи, у місто Севастополь, на пошуки наступного дива. Спочатку пригадаємо правило множення десяткових дробів. (Учні формулюють правило) 789 - С 65,2 - Е 36, 9 -С 14 - Р 51, 6 - Н 10,95 -О 460 - Е 13 – Х 12,5+0,5= 70,6-5,4= 1,4*10= 12,3* 3= 6,45+4,5= 55-3,4= 4,6*100= 78,9*10= Щоб дізнатися назву четвертого дива, ви повинні виконати наступне завдання. Відповідь: Закодоване слово Херсонес.(слайд 13) Отже, ми відкрили четверте диво України – Херсонес Таврійський. Комплекс пам’яток, що входить до складу заповідника Херсонес Таврійський, має не тільки національне, а й міжнародне значення. Це місто-держава мало довге життя – майже дві тисячі років – і його історія є частиною історії Древньої Греції, Древнього Риму та Візантії... Місто Херсонес було засноване древньогрецькими колоністами більше ніж 2500 років тому на південному заході Криму. В кінці ХІV століття навала кочівників поклала кінець існуванню міста, а його руїни поховала земля. Лише в 1827 році на цьому місці розпочалися розкопки, які майже відразу принесли Херсонесу ще одну назву – „Руська Троя”. (Демонструється зображення.)(слайди 14-150 Херсонес Таврійський Завершимо подорож Дніпром та Чорним морем і продовжимо подорожувати по суходолу. Вирушаймо в путь на захід Украйни. А зараз попрацюємо із підручником. П’яте диво України я вам відкрию в обмін на правильне розв’язання задачі № 915 з підручника. Поки ми розв’язуватимемо задачу, два учні за партою, виконають індивідуальні тестові завдання Обчисліть: 1) 2,17 * 31; А) 6,727 - А Б) 67,27 - Х В) 672,7 – О 2) 131,43 * 10; А) 13,143 - В Б) 1,3143 - У В) 1314,3 – О 3) 7,85 * 2,6; А) 20,41 - Т Б) 2,041 - И В) 204,1 – Н 4) 0,004 * 12,5; А) 0,5 - А Б) 0,52 - У В) 0,05 – И 5) 0,84 * 0,12 А) 0,108 - А Б) 0,1008 - Н В) 0,180 – С . Вітаю! Ви успішно розв’язали задачу і я вам відкрию п’яте диво України – це Національний історико-архітектурний заповідник „Кам’янець”, що знаходиться у місті Кам’янець-Подільський. (Демонструється зображення заповідника.) (слайд 16-17) Національний історико-архітектурний заповідник „Кам’янець” Кам’янець-Подільський – місто, що зберегло дух середніх віків. Літопис приписує будівництво кам’яної фортеці литовським князям Корятовичам, які правили князівством у 60-90-х роках ХІV століття. Архітектура Старого міста-заповідника зберегла зразки культур різних народів (українців, поляків, вірмен, турків, росіян) та релігій (православної, католицької, іудейської, мусульманської). Завдяки унікальному поєднанню містобудівної, архітектурної, історичної спадщини Старого міста з ландшафтом каньйону річки Смотрич „Культурний ландшафт каньйону ” визначено кандидатом до списку світової культурної спадщини ЮНЕСКО. За допомогою учнів, які самостійно виконали тестові завдання, ми завітаємо до наступного міста нашої зупинки. Складіть, будь-ласка, слово із букв, що визначають правильний варіант вашої відповіді і прочитайте назву міста. Наступна наша зупинка – це місто Хотин. У цьому місті розташований Державний історико-архітектурний заповідник „Хотинська фортеця”, що є шостим дивом України. Хотин, що приваблює туристів з усього світу, одне з найдавніших міст України, нещодавно відсвяткував своє 1000-ліття. Знаходиться за 15 км від Кам’янця – Подільського. Назва міста, ймовірно походить від дієслова „хотіти”. Це місце завжди було бажане для древніх поселенців. Вони завжди хотіли жити у цьому красивому і багатому краї. (Демонструється зображення заповідника.)(слайди 18-19) Хотинська фортеця Останнє місто, яке ми відвідаємо під час нашої подорожі, знаходиться на шляху додому зі столиці України. Для зустрічі з сьомим дивом України вам потрібно розв’язати приклади і розгадати зашифроване слово. Розмістіть відповіді до завдань в порядку спадання та прочитайте назву міста нашої останньої зупинки.(слайд 20) 32,76·0,3=9828 0,54·21,6=11664 2,69·1,34=36046 17,01·0,2=3402 125·0,03=375
Так, це місто Умань, в якому знаходиться сьоме диво України – Національний дендрологічний парк „Софіївка”. (Демонструється зображення парку.)(слайди 21-22) Національний дендрологічний парк „Софіївка” Уманський парк „Софіївка” є шедевром і зразком світового садово-паркового мистецтва кінця ХVІІІ початку ХІХ сторіч. Парк розкинувся на площі 154,7 гектарів на околиці старовинного міста Умань Черкаської області. Заснований парк у 1796 році багатим польським магнатом Станіславом Потоцьким на честь своєї красуні-дружини гречанки Софії і був подарований їй в день янгола у травні 1802 року. Дивовижні пейзажі, екзотичні рослини, античні скульптури, водойми, каскади, фонтани, камінні гроти – все це можна побачити, відвідавши парк. Пропоную вам переглянути презентацію «Сім чудес України» V. Оцінювання.. VІ. Підсумок уроку. Закінчіть речення.Сьогодні я дізнався... Було цікаво... Було складно... Я виконував завдання... Я зрозумів, що... Тепер я можу... Я навчився... У мене вийшло... Я зміг... Я спробував... Мене здивувало... Мені захотілося...
VІІ. Домашнє завдання. Повторити правила § 31 ст. 212; повторити дії з десятковими дробами; розв’язати задачу №921, №923; Література 1. Велика енциклопедія дошколярика. – К.: Махаон – Україна, 2002. 2. Інтерактивні технології на уроках математики / укладач І. С. Маркова – Х.:Основа, 2007. 3. А.Г.Мерзляк, В. Б.Полонський, М.С. Якір, Математика: Підручник для 5 класу- Х:.Гімназія, 2005.. |
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел» Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам... |
Урок подорож з математики в 2 класі Тема: Вправи та задачі на додавання й віднімання двоцифрових чисел. Вправи на знаходження невідомих компонентів арифметичних дій.... |
УРОК МАТЕМАТИКИ УЧИТЕЛЯ ПОКРОВСЬКОЇ О. Ю. У 1-А КЛАСІ Урок проходив... Мандруючи казковим лісом, діти зустрічали перешкоди, які могли подолати, виконуючи математичні завдання. Першокласники виявили знання... |
Урок-подорож з української мови та математики Підготували вчителі української мови та літератури Т. А. Панченко та математики І. В. Каламбет Сєвєродонецької загальноосвітньої... |
Урок математики в 1 класі. Урок-тренінг «Вправи на Застосування таблиць... Сєргєєва Валентина Олександрівна, вчитель вищої категорії,старший вчитель КНТМЛ №81. Збірка «Цікаво в 1 класі.» |
Урок-подорож з математики Вправи та задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження другого доданка |
Урок-подорож з математики Вправи та задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження третього доданка |
Урок-подорож у 5-му класі. Тема: «Країна Бухгалтерія» Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа та дії над ними» |
Урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко,... Бінарний урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко, с. Нижньотепле, Станично-Луганський р-н, Луганська... |
Урок математики в 2 класі Мета: навчити учнів орієнтуватись в одиницях вимірювання часу (година, хвилина) |