Уроку


Скачати 69.48 Kb.
Назва Уроку
Дата 06.12.2013
Розмір 69.48 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Право > Урок

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України


Головне управління освіти і науки

Дніпропетровської обласної держадміністрації

Відділ освіти Апостолівської райдержадміністрації

Апостолівська загальноосвітня школа I-III ступенів №1

Урок української мови

2 клас
Позначення буквою «ща» звуків [ш], [ч].


Підготувала вчитель

початкових класів

Шишка Ю. І.

Освіта вища

Категорія вища

Звання "старший учитель"

Стаж роботи 19 років



Форма проведення.

Урок – гра «Відкриття

іграшкового магазину»

Тема уроку. Позначення буквою «ща» звуків [ш], [ч].
Мета. Закріпити знання учнів про букву «ща», яка позначає два звуки[ш], [ч]. Формувати вміння виконувати логічне групування об’єктів; вдосконалювати навички роботи з підручником, дидактичним та роздатковим матеріалом, переключатися з одного виду роботи на інший, перевіряти результати своєї праці за орієнтирами. Розвивати навички грамотного письма і вміння точно зіставляти звуки і букви, що їх позначають на письмі, творчу уяву, фантазію. Виховувати культуру поведінки в громад ських місцях, ввічливість у спілкуванні.
Тип уроку. Урок закріплення та систематизації набутих знань
Форма проведення. Урок – гра «Відкриття іграшкового магазину»



Методи навчання: словесний, наочний, практичний, ігровий, частково- пошуковий ,метод диференціації навчального матеріалу.
Обладнання іграшки, картки оперативного контролю, ілюстрації казкових героїв, фішки для звуко-буквеного аналізу слів, сигнальні картки, роздатковий матеріал для проведення дидактичних ігор.
План уроку

  1. Організація класу до уроку.

  2. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  3. Повторення і узагальнення навчального матеріалу.

    1. Фронтальне опитування.

    2. Робота з картками оперативного контролю, за індивідуальними завданнями на дошці.

  4. Каліграфічна хвилинка.

  5. Добір спільнокореневих слів із вживанням букви «щ». Концентрація уваги учнів на правописі слів з буквою «щ»

  6. Робота з підручником. Удосконалення тексту шляхом заміни слів з метою уникнення повторень окремих слів .Колективна робота.

  7. Робота з картками оперативного контролю. Різнорівневі завдання. Самостійна робота.

  8. Фізкультхвилинка.

  9. Звуко-буквений аналіз слів.

  10. Зоровий диктант.

  11. Самоперевірка з опорою на текст в підручнику.

  12. Гра «Засвіти ліхтарики»

  13. Гра «Порахуй склади»

  14. Розвиток зв’язного мовлення. Робота в парах. Складання діалогу «Покупець – продавець»

  15. Підсумок уроку.

  16. Домашнє завдання.


Хід уроку


  1. Організація класу до уроку.

  • Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітаймо в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

Дорогі гості, любі діти, ми з вами зібрались усі разом з нагоди урочистого відкриття іграшкового магазину в нашій школі. Але от біда. З назви магазину (Колобок) зникли всі букви. А без назви відкриття не відбудеться.

Що ж трапилось? Як ви гадаєте?

Так. Ви абсолютно праві. Дід-Буквоїд побував тут до нас і забрав собі на обід всі букви з назви нашого магазину.

Ось погляньте. Він залишив нам листа.

«Знаючи, як вам кортить ,малята, по швидше іграшки придбати, я перш, ніж кожну букву з’їсти, наклав на неї свої чари. Як тільки виконаєте мої завдання, букви з’являться без вагання.»

Ну що ж, відкриття магазину доведеться відкласти. Спочатку треба іспити Діду-Буквоїду скласти. Впораємось?.. Тоді часу не гаймо. До роботи приступаймо!

2. Повторення і узагальнення навчального матеріалу.

Як годиться, для порядку, все повторимо спочатку. У Діда- Буквоїда для нас багато завдань. Дехто попрацює самостійно, а разом ми пригадаємо, над правописом слів з якою буквою ми працювали на попередньому уроці ? (Г)

1) Вірно я тлумачитиму вам значення опрацьованих слів, а ви їх називатимете.

  1. Галаган – великий мідний горщик.

  2. Гердан- шерстяна стьожка, або ажурний комірець з бісеру.

  3. Гречний- чемний, ввічливий, люб’язний, шанобливий.

  4. ґедзь- велика муха.

  5. Дзиґа - дитяча іграшка.

  6. Газда –гарний господар.

  7. Ґава- чорна пташка.

  8. Аґрус- смачна ягода.

  9. Ганок- прибудова до будинку.

  10. Легінь – парубок, що добре володіє військовим мистецтвом.

2)Колективна перевірка виконаних завдань.
3. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

У Діда- Буквоїда є улюблена страва. Яка? Відгадаєте, змінивши у слові БОРТ одну букву.(Борщ). А найсмачнішою в борщі є буква «ЩА». Як гадає- те, чому?

Вірно бо буква «ЩА» позначає два звуки /Ш/, /Ч/. Звук /Ч/ завжди твердий і тому в середині слів після букви Щ пишемо И. Винятком є слова: ящірка, щітка.

- Щоб ми завжди це пам’ятали, щоб завжди грамотно писали, щоб розвивали наше мовлення і пильність, уяву й навички каліграфічного письма Д-Б приготував нам багато цікавих завдань.

  1. Каліграфічна хвилинка.

Одне з них - прописати рядочок букв Щщ.

В другому рядочку пропишіть 3 відкритих і 3 закритих склади з буквою Щ.

  1. Добір спільнокореневих слів з буквою Щ.

Ось і друга буква вже з’явилась. Щоб Д-Б нам віддав 3-тю, слід дібрати спільнокореневі слова і визначити в них корінь.

Кущ -кущик, дощ - дощик, борщ - борщик, вірш –віршик.

Яка пара слів зайва? Чому?

  1. Робота з підручником. Удосконалення тексту шляхом уникнення повторів.

Час підручники відкрити с 78. У вправі 186 Д-Б поїв усі крапки і миттєво всі перші букви речень стали малими, а текст з помилками Дід їсти не хоче. Доведеться нам попрацювати, помилки у тексті відшукати, правильно речення проінтонувати.

Подібним завданням, але самостійно займуться учні 1-х парт.

Як можна уникнути в тексті постійних повторів слова Сашко?

Чому хлопчик пішов геть від куща?

Ось і 4-а буква вже на місці.

  1. Фізкультхвилинка

Повіяв теплий вітерець

Прийшла весна, зимі кінець.

До сонця руки простягну

І помашу отак йому

Весні вклонюсь, весні вклонюсь

І до травички доторкнусь

А потім встану, посміхнусь,

І до роботи повернусь.

  1. Звуко-буквений аналіз слів.

Про яку пташку йшлось у реченні?

В назвах ще яких тварин зустрічається буква «ЩА»?(Щука, ящірка, хрущ, лящ)

А рослин? ((Кущ, щавель)

Викласти звукову модель слів: 1в. – КУЩ,

2в.- ЛЯЩ.

Хто впорається найшвидше, на того чекає завдання складніше.

Виконати в зошитах зкуко-буквений аналіз слів: Червоні - ЯЩИК;Зелені – ЩАВЕЛЬ, самостійно, а разом виконуємо звуко-буквений аналіз слова ЩИГЛИК.

  1. Зоровий диктант.

Щоб відкрилась 6-а буква, час диктант нам написати, та диктант не простий, а диктант – зоровий.

Щоб щасливо жити, (14)

треба працю любити. (16)

Найкращі руки – роботящі. (20)

  1. Самоперевірка з опорою на текст в підручнику.

Перевірте написане за вправою 187 і засвітіть ліхтарики під усіма словами з буквою Щ

  1. Гра «Засвіти ліхтарики»

  2. Гра «Порахуй склади»

Залишилась буква остання. Щоб отримати її, порахуємо в словах склади.

Кожному слову слід місце на дошці знайти.

Раз, два, три – гру почали:

Кущ щука ящірка

борщ щирий щасливий

хрущ щиглик дощовий

дощ щавель найкращий

лящ дощик щіточка

щоб щастя найвищий

ящик

А ще слід завжди пам’ятати, що в найріднішому із слів також буква щ

Що це за слово? ( Батьківщина)

  1. Домашнє завдання.

Вдома ви виконуватимете подібну вправу, але в словах потрібно буде рахувати не кількість складів, а кількість звуків. С.78 Впр. 188


14. Гра «Покупець - продавець»

Нарешті, назва магазину відома. Час прийшов його відкривати, іграшки собі купувати. Оскільки магазин наш казковий, то й іграшку в ньому можна придбати, якщо дуже гарно її описати. Причому називати іграшку ,чи вказувати на неї не можна. Здогадається продавець – іграшка ваша, ні спробуєте ще. Правила гри зрозумілі?

Отож, почали.


  1. Підсумок уроку.

Ось - ось пролунає веселий дзвінок. Час нам підводити підсумок.

Не марно минув для нас цей урок. Ми в школі і іграшковий магазин відкрили, а заодно і повторили:

  • правопис слів із буквами я, ю, є, ї; ф; г; щ:

  • правила переносу слів з буквосполученнями дж, дз, йо;

  • правопис слів з ненаголошеними е, и;

  • вправлялися у визначенні кореня слів,

  • виконанні звуко –буквеного аналізу слів;

  • поділі слів на склади;

  • редагували текст, диктант писали.

І в результаті всім показали, що вже знаємо багато, та ще більше хочемо знати. Тож , обіцяємо старанно і надалі працювати.

- Сьогодні за роботу дякую усім, але відзначу все ж таки особливих молодців…
А зараз час відпочивати. Урок закінчено. Ми дякуємо всі, хто завітав до нас на відкриття іграшкового магазину.

- Будь ласка, заходьте та й інших приводьте.



Схожі:

Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство...
В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання
Уроку виробничого навчання
Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується...
«загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
УРОКУ Тема уроку
Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням...
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку
Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку
Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання  
Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка