Дата Клас
ПЛАН УРОКУ
Тема: Зведені таблиці
Мета: навчити учнів створювати зведені таблиці та здійснювати над ними різноманітні операції.
Методичне забезпечення: ПК із програмою, роздатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований.
СТРУКТУРА УРОКУ
1. Організаційний момент
- перевірка присутності учнів
- підготовка до уроку
2. Актуалізація опорних знань
- Що таке сортування?
- Які види сортування ви знаєте?
- Як виконати сортування?
- Що таке фільтрація?
- Які види фільтрації ви знаєте?
- Послідовність виконання фільтрації за допомогою розширеного фільтра?
- Послідовність виконання фільтрації за допомогою автофільтра?
3. Пояснення нового матеріалу
План
1. Зведена таблиця.
2. Створення звіту зведеної таблиці.
3. Створення звіту зведеної таблиці на основі даного аркуша.
4. Створення звіту зведеної діаграми на основі наявного звіту зведеної таблиці.
1. Зведена таблиця
Зведена таблиця - це засіб аналізу і обробки даних.
Зведені таблиці дають змогу:
здійснювати вибір інформації з допомогою критеріїв з інших аркушів однієї книги з декількох книг;
сформувати зведену таблицю з даними інших джерел;
отримувати інформацію з декількох інтервалів консолідації даних побудови багаторівневих зведених таблиць;
будувати зведену таблицю за даними інших зведених таблиць тощо.
2. Створення звіту зведеної таблиці.
Щоб створити зведену таблицю слід виконати команди «Сводная таблица» та «Сводная диаграма» у групі «Таблицы» на вкладці «Вставка». «Майстерсводных таблиц та диаграм» також доступний; за потреби його можна додати на панель швидкого доступу або запустити, послідовно натиснувши клавіші Alt, D,P.
3. Створення звіту зведеної таблиці на основі даного аркуша
Під час створення звіту зведеної таблиці на основі даних аркуша ці дані стають джерелом даних для звіту зведеної таблиці.
1. Виконайте одну з таких дій:
для використання даних аркуша як джерела даних виберіть клітинку з діапазону клітинок, який містить дані.
для використання даних з таблиці Excel 2010 як джерела даних виберіть клітинку в цій таблиці.
2. На вкладці «Вставка» у групі «Таблицы» натисніть кнопку «Сводная таблица» або клацніть стрілку під кнопкою «Сводная таблица» та виберіть пункт«Сводная таблица». В Excel відобразиться діалогове вікно Создание сводной таблицы.
3. Переконайтеся, що в розділі «Выберите данные для анализа» вибрано пункт «Выбрать таблицу или диапазон», а потім у полі Таблица/Диапазонперевірте діапазон клітинок, які потрібно використати як початкові дані.
4. У розділі «Укажите, куда следует поместить отчет сводной таблицы» вкажіть розташування, виконавши одну з таких дій:
Щоб розташувати звіт зведеної таблиці на новому аркуші, починаючи із клітинки А1, виберіть пункт Новый лист.
Щоб розташувати звіт зведеної таблиці на наявному аркуші,виберіть перемикач «Существующий лист», а потім у полі «Поместить» вкажіть першу клітинку діапазону, у якому буде розміщено звіт зведеної таблиці.
5. Натисніть кнопку ОК.
6. Щоб додати поля до звіту, виконайте одну або декілька таких дій.
Для розміщення поля в області за промовчуванням розділу макета встановіть прапорець поряд з ім’ям поля в розділі поля.
Для розміщення поля в певній області розділу макета, клацніть ПКМ ім’я поля в розділі поля та виберіть команду «Додать к фільтру отчета», «Додать к подписям столбцов», «Додать к подписям строк», «Додать к значениям».
Щоб перетягнути поле до потрібної області, клацніть ім’я поля та перетягніть його до області в розділі макета.
4. Створення звіту зведеної таблиці на основі звіті зведеної таблиці.
1. Виберіть звіт зведеної таблиці.
Відобразиться надпис «Знаряддя сводной таблицы» з новою вкладкою «Параметры» та «Конструктор».
2. На вкладці «Параметры» групі «Знаряддя» натиснути кнопку «Сводная таблица»
3. У діалоговому вікні «Вставка диаграмы» натисніть тип діаграми і потрібний підтип діаграми. Можна використовувати всі типи діаграм, за виключенням точкової, бульбашкової або біржової.
4. Натиснути кнопку «ОК».
4. Закріплення вивченого матеріалу
1. Що таке зведена таблиця?
2. Яка послідовність побудови зведеної таблиці?
3. Яка послідовність побудови зведеної таблиці на основі даного аркуша?
4. Яка послідовність створення звіту зведеної діаграми на основі наявного звіту зведеній таблиці?
5. Підсумок уроку
6. Домашнє завдання
О.Ю.Гаєвський. Самоучитель работы в Microsoft Office.
|