Тема уроку


Скачати 118.34 Kb.
Назва Тема уроку
Дата 24.02.2016
Розмір 118.34 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Біологія > Урок
Варварівська середня загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів


Тема уроку:
Хочеш жити -
кидай палити!
9 клас



Вчитель біології Н,Г,Бузовська


Цілі уроку: познайомити учнів з історією тютюнопаління, зі складом тютюну, на конкретних прикладах показати шкідливий вплив паління на організм людини, орієнтувати учнів на здоровий спосіб життя.

План уроку

Розповідь про історію тютюнопаління (виступ учнів-«учених»),

Шкідливий вплив паління (розповідь учителя). Експерименти і досліди, які доводять шкоду паління.

Виступ агітбригади.

Гра «Поле чудес».

Підсумки уроку.

Оформлення класу

а) Виставка малюнків, присвячених темі.

б) Посередині дошки плакат «Хочеш жити — кидай палити!».

в) На магнітній дошці на картках назви захворювань, що спричиняються тютюнопалінням:

  • рак шкіри, легенів, губи, гортані, трахеї;

  • втрата смаку, слуху, зору, нюху;

  • набряк голосових зв’язок;

  • передчасне старіння;

  • карієс;

  • мертвонародження;

  • цироз печінки;

  • звуження кровоносних судин;

  • гіпертонія.

г) Таблиця «Шкідливий вплив паління», «Легені палія».

д) На стінах — стіннівки, таблиці, повідомлення:

* в одній сигареті вагою 1 г міститься 12-15 мг нікотину; під час паління утворюється близько 20 шкідливих речовин;

* в 1 кг тютюну міститься 70 мг тютюнової смоли;

* нікотин спричиняє смерть : птахів- 1 крапля, кролик -1/4 краплі, собака — 2 краплі, кінь — 3—6 крапель;

* шкідливий вплив пасивного паління;

* поради, як кинути палити;

* паління і ваш зовнішній вигляд;

* якщо ви кинете палити, тоді:

через 20 хв — артеріальний тиск нормалізується;

через 8 год — нормалізується вміст кисню в крові;

через 2 год — посилюється смак і нюх;

через тиждень — покращання кольору обличчя, зникає неприємний запах від шкіри, волосся, з роту;

через місяць — зникає втомлюваність, головний біль, кашель;

через півроку — покращання результатів у спорті, з’являється бажання активного способу життя;

через рік — ризик серцевих хвороб порівняно з паліями знизиться наполовину.
ХІД УРОКУ

І. Вступне слово вчителя

  1. Про проведення уроку в системі тижня хімії та біології.

  2. Тема та мета уроку.

  3. Види наркотичних речовин.

  4. Аналіз результатів попереднього анкетування серед учнів 8—9 класів про ставлення до паління

  1. Запрошення «сигарети»

(Виходить дівчина, одягнена сигаретою).

Сигарета

Мене звати сигарета, я вродлива і сильна,

Я знайома з цілим світом, всім щодня потрібна .

Їдким димом проникаю і отруюю курців.

Мозок, серце я дурманю, нехай палять, молодці!

Я в чудовій упаковці і в мене повно заслуг.

Прочитайте на коробці — «Стюардеса», «Прима», «Друг».

Особливо намагаюсь молодого захопить,

Моєї в том вини немає, якщо він не хоче жить.

Я живу вже сім століть, не беруть мене роки,

Ось що значить — довголіття!

І хай курять слабаки! (Сідає за стіл.)
Вчитель. Ось зараз ми і розберемось, у чому сила тютюну, чому він убиває людей, але спочатку вислухаємо вчених про історію тютюнопаління.
(Входять учні-«вчені» у мантіях та шапочках на голові).

1-й учений. Європа дуже довго не знала про тютюн. Уперше європейці познайомилися з ним у 1492 р. у рік відкриття Америки Христофором Колумбом. Коли його кораблі прибули до островів невідомого материка, матроси здивовано спостерігали, як місцеві жителі випускали з рота дим, який вони втягували з листя якоїсь рослини, туго загорнутого в тонкі трубочки, які були запалені з кінця.

2-й учений. Вважалося, що індійці почали спочатку палити для відлякування москітів. Палили чоловіки, жінки й навіть діти. Індійці палили тютюн з допомогою довгих дерев’яних трубок, які вони називали «табако».
3-й учений. Під час зустрічі з матросами Христофора Колумба індійці намагалися на знак дружби пригощати їх тютюном. Якщо хтось відмовлявся від запропонованої «трубки миру», тоді індійці вважали його своїм ворогом. Тому, щоб не образити аборигенів, матроси вимушені були палити, хоча відчували себе після того дуже погано — паморочилася голова, з’являлися нудота, фізична слабкість.

Поступово моряки звикли до паління. Насіння тютюну були вивезено до Європи в 1496 році.

4-й учений. У XVI столітті палити та нюхати тютюн у Європі було дуже модним. Його розглядали як чудодійний засіб, який оздоровлює організм. Тютюн став лікарським засобом від усіх хвороб. Але люди почали відмічати шкідливий і небезпечний вплив тютюну на організм.

5-й учений. У XVII столітті паління тютюну строго переслідувалося законом. У Італії людей-паліїв Папа Римський відлучав від церкви. Тих, хто палив, водили по вулицях з мотузкою на шиї, іноді страчували. У Сант-Яго в 1692 р. п’ять монахів стратили за паління — живцем замурували у монастирській стіні.

6-й учений. У Росію тютюн завезли англійці й німці на початку XVII століття. Паління та нюхання тютюну жорстко переслідувалося. У1634 році цар Михайло Федорович видав наказ про те, що палії отримуватимуть по 60 ударів палицями по підошвах ніг. Цар Олексій Романов наказав бити паліїв батогом, а торговцям тютюну — рвати ніздрі, різати носи й висилати у віддалені міста.

7-й учений. Незважаючи на заборону паління тривало. Продаж тютюну давав величезні прибутки. Лише Петро І, який був пристрасним палієм, зняв заборону на паління і продаж тютюну. Паління почало швидко поширюватися серед населення.

Вчитель розповідає про склад тютюнового диму, вплив тютюну на організм, про захворювання, спричинені нікотином.

Найбільш активною речовиною є нікотин. Це дуже сильна отрута, що являє собою безбарвну прозору або жовтувату маслянисту рідину з пекучим смаком. Усі живі істоти дуже чутливі до нікотину. Птахи гинуть у разі нанесення на їх дзьоб лише 1 краплі чистого нікотину, кролики — 1/4 краплі, собаки — 0,5—2 краплі, коні — 3-6 крапель. Нікотин збільшує частоту дихання, серцебиття, звужує судини, підвищує кров’яний тиск, може викликати параліч органів дихання. Крім нікотину, у тютюновому димові виявлені: бензпірен, який викликає рак, арсен, сірчистий газ.

Дослід 1. Демонстрація досліду із жабою в банціу разі потрапляння диму сигарети до банки жаба починає стрибати, бо нікотин збуджує нервову систему, а потім гальмуєжаба стає нерухомою і гине.

Дослід 2. Пластикова пляшка (модель легенів), у кришку якої встромлена сигарета фільтром униз. У кришці між сигаретою та пляшкою розмістити шматочок вати, запалити сигарету і, стискаючи та розжимаючи стінки пляшки, показати учням, що відбувається у легенях під час паління, як вони заповнюються димом; після чотирьох-п’яти «затяжок» витягти вату і показати учням чорний наліт — тютюнову смолу, яка викликає у паліїв рак органів дихання.
Виступ агітбригади «Хочеш жити — кидай палити»

Сценка 1

Лікар оглядає хворого.

  1. й учень

До хворого лікар прийшов і відповідь таку знайшов:

В легенях хрипи, у вухах дзвін,

Забагато палить він.

Усі (разом)

Лікар не прийде більше до тебе.

Кинь палити! Подбай про себе!

Сценка 2

Сидить жінка біля телефону і «палить».

  1. й учень

Сидить дома на ганку,

Палить гордо в холодку,

Ну, а вираз на обличчі?

Ніби допомогу кличе!

Лунає дзвінок.

Дама (бере трубку, кашляє). Ало! Ало! Ало! Що? Хто? Який Вася? Я

Вася?!

Я Маша,зрозумів? Який хам! (Кладе трубку, кашляє.)

2- й учен ь

Звідки взявся грубий бас? Хочу я спитать у вас.

В чому криється причина?

Усі (хором). У поглинанні нікотину!

Сценка 3

Журналіст з мікрофоном, старий дід.

  1. й учень

Живем у новому столітті. У моді зараз довголіття.

Іде ось нам дід, вже чути кроки!

Невже йому сто десять років?!

Жу р н а л і с т. Сенсація! Сенсація! Пряме включення! Дивовижне довголіття! (Звертається до діда.) Скажіть, мабуть, ви ніколи не пили?
Дід. Пив, п’ю і буду пити!

Журналіст. Тоді, мабуть, ніколи не палили?

Дід. Палив, палю, і буду палити!

Журналіст (розгублено). Так... скільки ж вам років?!

Дід. Тридцять три!

  1. й учень

Якшо палиш ти і п’єш, То недовго проживеш.

Ус і (хором)

Тримай здоров’я у руках! Помолодієш у роках!

Сценка 4 . Дві сусідки.

  1. й учень

Дві сусідки зустрічались,

Дуже довго сперечались:

Що чоловікам зробити,

Щоб покинули палити?

  1. ша сусідка. Сусідко, ну, що порадив лікар вашому чоловіку, щоб він кинув палити?

  2. га сусідка. Я підсипаю йому в каву якийсь порошок.

  1. ша сусідка. Що, подіяло?

  2. га сусідка. Так, він уже кинув пити каву!

  1. й учень

Паління — смерть! Палій це знає,

А сигарету не кидає.

А тільки кине він палити…

Усі (хором). То буде довго-довго жити!

1-й учень

Коли людина в річці тоне, її рятують без розмов.

Коли пожежа гуде в домі, допомогти будь-хто готов!

Коли школяр тютюн запалить ,Життя своє на кон поставить.

Так він же тоне, він горить! Рятуйте і допоможіть!

Байдужим і черствим не будь! Настав його на вірну путь!

Ус і (разом)

Тобі даний розум, цар природи! Відмовся від пустої моди! (Виганяють «сигарету».)

Гра «Поле чудес»

Завдання. Відгадати слово, яке було названо під час проведення уроку (складова тютюнового диму, що спричиняє рак).

Відповідь: бензпірен.

Резюме вчителя

Дуже хотілося б, щоб усе, що ви почули сьогодні, запам’ятали назавжди і ніколи не почали палити, а ті, хто палить, — негайно кине, бо ж найбільше багатство людини – життя!



Схожі:

УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
ТЕМА УРОКУ
ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу
УРОК 13 Тема уроку
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка