Тема: Узагальнення знань і вмінь учнів за темою “Слова що означають назви


Скачати 60.34 Kb.
Назва Тема: Узагальнення знань і вмінь учнів за темою “Слова що означають назви
Дата 27.12.2013
Розмір 60.34 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Українська мова 2 клас
Тема: Узагальнення знань і вмінь учнів за темою “Слова що означають назви

предметів”.
Мета: Узагальнити знання учнів з теми “Іменник”. Перевірити засвоєння ними

правопису великої букви в іменах, прізвищах, по батькові людей, кличках

тварин, назвах міст, сіл, вулиць, річок. Розвивати і збагачувати мовлення,

виховувати любов до мови, до рідної природи.

Обладнання: таблиці, малюнки, картки.

Хід уроку


І. Перевірка домашнього завдання.



1 варіант
Вправа 245(2)

Утворити назви мешканців міст.

Глухів – глухівчанин.

Путивль – путивлянин.

Кролевець – кролевчанин.

Шостка - шосткинець.
2 варіант
Вправа 241

місто Шостка, вулиця Леніна, річка Шостка, вул.. Сумська, м. Глухів.





  • Як пишуться назви міст?

  • Як пишуться назви людей, що мешкають в цьому місті?

(запитання до всього класу)

  • На якій вулиці стоїть наша школа?

  • Як пишуться назви вулиць і річок?

(запитання до всього класу)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

(Тема і завдання уроку записані на дошці)

Тема: Слова, що означають назви предметів. Узагальнення.


Завдання: - Назви людей і тварин (хто?).

- Назви всіх інших предметів (що?).

- Поняття “один”, “багато”.

- Імена, прізвища, по батькові людей.

- Клички тварин.

- Назви міст, сіл, вулиць, річок.

ІІІ. Основна частина уроку.


  1. Чистопис

а) Загадка.

Кружляє ніжно білий пух ,

Міняє зайчик свій кожух,

Вдягає лиска рукавички,

Співають весело синички,

Ведмідь в бар лозі вже дріма...

Яка пора ,скажіть?(зима)


  • В якому значенні вжито словосполучення “ білий пух” ?

  • Що воно означає ?

  • Про який кожух іде мова ?

  • Про які рукавички ?

  • Чому синичкам весело ?

  • Хто повісив пташкам годівниці ?


б) Правопис букви з у з`єднанні з іншими буквами зи за .
зима зими завірюха

Звуко-буквений аналіз слова зима


  • Поставте запитання до цих слів ?

  • Чи однакові значення мають слова зима зими ?

  • Замініть слово завірюха іншим близьким за значенням



в) Робота зі словником

(Пояснюють і записують слова каліграфічно)

г) Які прислів`я про зиму знаєте ? Складіть речення.

2. Назви людей і тварин (хто?) ,назви всіх інших предметів (що?).
а). Робота за таблицею (читають хором)


  • Чому слова записані в два стовпчики ?



Завдання приніс сніговичок.
б). Письмове завдання (В цей час 2 учні працюють з картками №1, №2)


  1. Варіант

Записати в два стовпчика слова, що означають назви предметів (із тексту загадки)
Хто? Що?

зайчик пух

лиска рукавички

синички пора

ведмідь зима


  • Перевірка

  • Яке словникове слово? Поясніть

2. Варіант

(працюють колективно, один учень біля дошки)

Записати в 2 стовпчики словникові слова
Хто? Що?

олень метро

заєць диктант

дятел Київ

Записати останній день тижня

(неділя)





Колективно перевіряємо слово неділя (табличка)
в). Робота в парах (1в. називає слова на питання хто? ; 2в. – на питання що?)

- які слова відповідають на питання хто?

- які слова відповідають на питання що?
Сніговичок задоволений Вашими знаннями.
3. Поняття “один”, “багато”.
а). Робота за таблицею (читають хором)


  • яка різниця в значенні слів ?

трактор – трактори

пісня – пісні

місто – міста


Завдання принесла Снігуронька


(в цей час два учні виконують завдання за картками №5 №6)

б). 1 варіант (самостійно)

Виписати з пам`яті слова, що означають один предмет, утворити від них слово, що означає багато предметів, з вірша Л.Костенко “Синички на снігу”(прислів`я про пташок)

Синиці голодом намлілись – така зима, така зима!..

Оце б у вирій полетіти, - так батьківщини там нема.

Л.Костенко

2 варіант(під керівництвом вчителя)

Виписати із загадки слова, що означають один предмет, утворити слова що означають багато предметів.

Срібна зірка біла – біла, на долоню теплу сіла.

І як сіла, той розтала, голуба водиця стала.(сніжинка)

Один Багато

голод - голоди

зима - зими

вирій - вирії

батьківщина – батьківщини.

Один Багато

зірка - зірки

долоня - долоні

водиця - водиці

сніжинка - сніжинки

(читає вчитель, учні пишуть і коментують)




( Самостійно записують перший стовпчик, а другий утворюють усно, працюючи в парах )


в). Робота в парах . Усно утворюють слова, що означають багато предметів.

4. Ф. Хвилинка.


  • Морозець, морозець,

Не щипай нам щічки.

Теплі валянки у нас,

Шубки й рукавички.

5. Завдання принесла снігуронька.

Імена, прізвища, по батькові.

а). Таблиця. Тарас Григорович Шевченко

Іван Якович Франко.

  • Чому написано з великої букви?

  • Що знаєте про цих людей?

  • Що вони писали для дітей?

  • А хто ще складав казки? (народ)



б). Робота за малюнком

казка “ Ріпка “ (робота в парах)
1 варіант 2 варіант

називає героїв – людей називає героїв - тварин

Дід Андрушка , баба Марушка, донька Мінка собачка Фінка, кішка Варварка, мишка

Сіроманка
- Як пишуться клички тварин?

(таблиця)

6. Завдання від діда Мороза
а). Робота за підручником

Вправа №247

Поділити текст на речення. Дібрати заголовок. (робота в парах)

Побіліли поля. Замерзла річка. Спокійно стоять сосни та ялини. Під ними сховалися молоденькі деревця. (Зима)
б).

1 варіант 2 варіант
записати перше речення записати друге речення


  • Підкреслити слова, що означають назви предметів.

в). Прислів`я про зиму (робота в парах)


  1. Завдання від діда Мороза



  • Прочитайте і скажіть яке правило ми ще не вчили? (назви гір)

  • Якого правила не вистачає ?(назва річки , назва міста)



  1. Підсумок уроку



а) Узагальнення знань за таблицею.

  • Що ми повторювали на уроці?

  • Які слова відповідають на питання Хто? Що?

  • Яка різниця між словами сніг – сніги ?

  • Як пишуться імена , прізвища, по батькові людей?

  • Як пишуться клички тварин?

  • Як пишуться назви міст , сіл , вулиць , річок?

б) Тестування

  • Назви людей і тварин відповідають на питання хто? – так

  • Імена людей пишуться з малої букви – ні

  • Клички тварин пишуться з великої букви – так

  • Слово снігурі означає один предмет – ні

  • Слово діти відповідає на питання що? – ні

  • Назви річок пишуться з великої букви – так

в) Перевірка (робота в парах)

Повторна перевірка під керівництвом вчителя .

V. Домашнє завдання
1 варіант 2 варіант

Скласти загадки про зиму (про тварин, Записати прислів`я про зиму

пташок, явища природи) Підкреслити слова, що означають

Підкреслити слова, що означають назви предметів.

назви предметів.


Схожі:

Слова, які відповідають на питання хто?
Мета. Вчити учнів розрізняти поняття «предмет» і «слово» як його назву; формувати вміння ставити питання до слів, що означають назви...
Урок української мови. 3 клас Загальне поняття про іменник. Іменники,...
Тема: загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот та неістот
Тема: Закріплення знань та умінь про слова назви предметів
Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати кращі людські якості, допитливість, любов до рідної мови, бережливе ставлення до...
Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку. Актуалізація...
Мета: узагальнити та систематизувати основні теоретичні положення з теми «Чотирикутники», глибше і повніше розкрити найважливіші...
Уроку: узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів....
Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною»
УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМОЮ «ДАВНЯ ГРЕЦІЯ» Мета:   Систематизувати   знання   учнів  
...
Тема. Узагальнення знань і вмінь з теми “Дієслово” Мета
Я пропоную вам посміхнутись один до одного, подарувати усмішку і в такому настрої розпочати урок
Уроку комбінований Тема. Розпізнавання іменників (без уживання терміна) за питаннями хто? що?
Мета: розширити й поглибити знання учнів про слова — назви предметів; вчити розпізнавати ці слова у мовленні, складати з ними речення;...
Урок узагальнення і систематизації знань і вмінь учнів. ХІД УРОКУ:...
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, робота в парах, робота в групах
План-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема
Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з математики за 5-9 клас
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка