Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку. Актуалізація опорних знань,вмінь і навичок учнів по темі «Чотирикутники»


Скачати 50.5 Kb.
Назва Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку. Актуалізація опорних знань,вмінь і навичок учнів по темі «Чотирикутники»
Дата 17.12.2013
Розмір 50.5 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Тема «Чотирикутники»

Мета: узагальнити та систематизувати основні теоретичні положення з теми «Чотирикутники», глибше і повніше розкрити найважливіші ідеї розділу;
виховувати вміння логічно обґрунтовувати математичні положення, розвивати можливості власної продуктивності праці.

Тип уроку:Урок узагальнення і систематизації знань.

Хід уроку.

  1. Актуалізація опорних знань,вмінь і навичок учнів по темі «Чотирикутники».
    1.Перевірка домашнього завдання. Учні здають розв’язані на окремих аркушах паперу задачі,які були запропоновані вчителем з даної теми.
    2.Робота з таблицею.
    На центральній частині дошки вчитель робить попередні записи до уроку у вигляді таблиці. На початку уроку записи в таблиці відсутні. Вони з’являються по мірі того, як учні відповідають на поставлені запитання вчителя. В ході бесіди вчителя з класом відповіді учнів фіксуються ними в таблиці. В результаті таблиця має вигляд


ПАРАЛЕЛОГРАМ

Означення:

1 А С ABCD–чотирикутник

ABIICD;BCIIAD

АВD ABCD – паралелограм

Властивості

2 3 4 5

Прямокутник Ромб

6. Означення:

В С ABCD-паралелограм

А D

7. <�А=90°

АВСD - прямокутник




8. В С Означення

ABCD – паралелограм

АD АВ=AD

9.Властивості:10.

Квадрат

11. В В СОзначення: 12 ABCD - ромб
ABCD –прямокутник<�А = 90°

AB=CD; ABCD - квадрат

А DABCD – квадрат

13 14 15 16 17

3. Усно розв’язуються задачі:

d:\dont touch me xd\математика\снимок.jpg

Дано: ABCD – паралелограм Дано: ABCD – паралелограм
АК=СМ; Довести, що Через точку перетину діагоналей проведені
ВКDМ – паралелограм дві прямі, що перетинають сторони

паралелограма в точках М і Q;Nі P.

Довести,що MNQP – паралелограм.

4.Учні дома самостійно працювали з учбовою та додатковою літературою, повторювали основні теореми,означення,властивості та формули чотирикутників. Вчитель перевіряє знання учнями основних формул з даної теми

Основні формули з теми «Чотирикутники»

1. В чотирикутник можна вписати коло тоді і тільки тоді, коли суми довжин його протилежних сторін рівні, тобто a+b=b=dd:\dont touch me xd\математика\снимок.jpg

(квадрат, ромб)

2. Навколо чотирикутника можна описати коло тоді і тільки тоді, коли сума його протилежних кутів дорівнює 180°

d:\dont touch me xd\математика\снимок.jpg

d:\dont touch me xd\математика\снимок.jpg

d:\dont touch me xd\математика\снимок1.jpg

(а і b – паралельні сторони; с і d– бічні сторони, h–висота, l – середня лінія)

  1. 1.В трапецію можна вписати коло тоді і тільки тоді, коли a+b=c+d.d:\dont touch me xd\математика\снимок.jpg

  2. В трапецію можна вписати коло, якщо вона рівнобічна.

  3. 2. Для рівнобічної трапеції d2=ab+c2







d:\dont touch me xd\математика\снимок.jpg

7. Площа рівнобічної трапеції діагоналі якої взаємно перпендикулярні дорівнює квадрату її висоти,тобтоS=h2

d:\dont touch me xd\математика\снимок.jpg

8.Висота ррівнобічної трапеції,в яку можна вписати коло,являється середнім геометричним її основ:

d:\dont touch me xd\математика\снимок.jpg
d:\dont touch me xd\математика\снимок.jpg

Вчитель наголошує на тому, що при підготовці до даного уроку і на даному етапі уроку ми систематизували основні теоретичні положення теми «Чотирикутники». Всі вони дуже тісно взаємопов’язані між собою і складаються не тільки цілісну систему планіметрії але й широко застосовуються при розв’язанні стереометричних задач. Далі покажемо як окремі теоретичні факти про чотирикутники застосовуються до розв’язання різного роду задач.
d:\dont touch me xd\математика\снимок.jpg

  1. Трапеція розбита діагоналями на чотири трикутники. Довести, що трикутники,які прилягають до бічних сторін,рівновеликі.

d:\dont touch me xd\математика\снимок.jpg



Далі учні біля дошки розв’язують задачі:
3.В паралелограмі ABCDвисота,проведена з вершини В тупого кута на сторону DAділить її у відношенні 5:3, починаючи від вершини D. Знайти відношення AС до BD, якщо AD:AB=2.

Відповідь: 2:1

4.Сума довжин діагоналей ромба дорівнює m, а його площа дорівнює S/

Знайти сторону ромба.

d:\dont touch me xd\математика\снимок.jpg

5.Площа рівнобічної трапеції,описаної навколо круга,дорівнює 32см2.

Знайти бічну сторону трапеції,якщо відомо,що гострий кут при основі дорівнює 60°.

Відповідь: 8см.


d:\dont touch me xd\математика\снимок.jpg
Повторити тему «Властивості хорд,січних,дотичних і вписаних кутів в коло».
Клас розбивається на три групи кожна з яких розв’язує по 10 задач, запропонованих вчителем з тем «Коло. Властивості дотичних,січних,вписаних кутів в коло», «Коло,описане навколо планіметричних фігур».

Схожі:

Уроку. Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку І. Актуалізація...
Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів про розв'язування задач на відсо­тки усіх видів
Урок тренінг Хід уроку Організаційний момент Актуалізація опорних...
Основні поняття та терміни: психічне насилля, фізичне насилля, злість, агресія, жертва насилля, свідок насилля
Урок узагальнення і систематизації знань і вмінь учнів. ХІД УРОКУ:...
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, робота в парах, робота в групах
Урок засвоєння нових знань Хід уроку І. Організаційний момент. Привітання,...
Навчальна: ознайомити учнів із неклітинними формами життя; розглянути особливості будови і життєві цикл вірусів; обговорити можливі...
Уроку. Урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок
Мета. Узагальнити і систематизувати знання і вміння учнів з теми „Арифметична і геометрична прогресії”. Розширити кругозір учнів....
Урок засвоєння нових знань. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент >ІІ....
Франсіско Гойя; розвивати зацікавленість мистецтвом, спостережливість, інтерес до світової культурної спадщини, естетичні смаки,...
Урок узагальнення та систематизації отриманих знань, умінь та
Перевірити і встановити рівень оволодіння учнями основами знань, умінь та навичок з теми
Уроку: Урок узагальнення та систематизації знань
Мета уроку: Узагальнити й систематизувати знання учнів про виробництво електроенергії на електростанціях різних типів
Уроку: узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів....
Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною»
Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята
Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка