|
Скачати 48.09 Kb.
|
Урок української мови. 3 клас Загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот і неістот. Підготувала: Янович Н. В. Старокостянтинів 2010 Тема: загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот та неістот. Мета: -розширювати знання про іменник;
Хід уроку
Отже, надворі зима Зараз ми складемо невеличкий віршик – сенкан. Він складається з 5 рядочків і не має рими, але має певні правила. Повторимо:
Отже, 1 ряд сенкана – іменник 2 ряд – 2 прикметника. 3 ряд – 3 дієслова. 4 ряд – речення з 4 слів. 5 ряд – 1 іменник ( синонім або висновок до теми) Не може буди споріднених слів. Ось що отримуємо: ( запис на дошці – колективне виконання) Зима Чарівна, морозяна Прилинула, засипала, скувала. Я милуюся сніговими самоцвітами. Чарівниця. Зима –чарівниця прийшла не сама. Вона прислала свою помічницю – сніжинку з загадкою: Хто ти? Що? Твоє ім’я? Іменна моя сім’я. Знають всіх в ній поіменно. А зовуть сім’ю …( іменник) 3. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні ми пригадаємо все, що знаємо про іменник , і дізнаємось нове. - отже, що ви знаєте про іменник? Істоти однина Неістоти множина Синоніми власні Антоніми загальні Хто? Що?
4. Робота в зошитах Каліграфічна хвилинка : З.ма, бурул.ки, гі..я, зам.тіль.
5.Вивчення нового матеріалу Словниковий диктант Ведмідь, голуб, шпак, вівця, метелик. Кукурудза, суниця, полуниця, троянда, тополя.
Ви добре виконали це завдання, а до нас прилетів ще один зимовий гість. Хто це? Загадка Крізь зимові заметілі Пташенята прилетіли. В них червоні, гарні груди – Ніби яблука усюди Хтось розвісив у дворі. Звуться пташки…( Снігурі) ( на дошці вивішується малюнок снігурів) Снігур пропонує нам виконати завдання в підручнику 6. Робота з підручником. Вправа 19. Поміркуємо! Назвіть назви істот, назви неістот. 7. Фізкультхвилинка Вправа 20 ( виконуємо коментовано) Розподіляю за групами Люди: космонавт, банкір, шахтар, учениця, тракторист, фермер, агроном. Хто? Тварини: метелик, бджола, ведмідь, верблюд, джміль, дятел, снігур. Хто? Рослини: Пшениця, кукурудза, черешня, фіалка, береза, айстра. Що? До нас прилетіла ще одна гостя Хто це? Сірі лапки, чорна шапка, Фартушок жовтенький, Голосок тоненький, Пташка невеличка, Звуть її…( синичка) ( малюнок на дошці) Синичка принесла наступне завдання. Прочитайте слова ( запис на дошці): Стіл, повага, ліс, любов, вода, щедрість, горобець, доброта, іній, злість, папір, сум.
А до нас завітав ще один гість: Бідовий хлопчина Сіра свитина. По дворах стрибає, Крихти збирає. ( Горобець) Горобчик пропонує пограти в гру « Спіймай істоту» ( оплесками) Вчитель, синичка, пенал, дерево, агроном, фіалка, ведмідь, хмарка, сонечко, дівчинка, лікар, дощ, космонавт, сум, радість, горобець. Наступне завдання – на картках. Підкреслити назви істот: Голуб, Галя, віра, окунь, юність, метелик, журнал.
Відкладає птах яєчка, Не ляка мороз та сніг, Бо як з’явиться малеча, Шишок вистачить на всіх. ( шишкар) Шишкар пропонує завдання. Творча робота
Що? Хто? Журнал - …( журналіст) Праця - …( працівник) Читання - … ( читач) Лікування - …( лікар)
8.Підсумок уроку:
|
Тема. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки,... ... |
До уроку всі готові? Мета. Формувати в учнів уміння розрізняти назви істот і неістот; ознайомити з новими термінами «власні іменники», «загальні іменники»;... |
Загальне поняття про іменник. Іменники. Що означають Водночас відбувається еволюція змісту, форм і методів навчання, яка спонукає до впровадження новітніх технологій. Серед них найперспективнішою... |
Іменник як частина мови: загальне значення ... |
Поняття про іменник. Лексико-граматичні розряди іменників: а іменники... Ковтюх С. Л. Репетитор (як навчитися грамотно писати) : навч пос. – 2-е вид., випр. і допов. – К. «ВД «Професіонал», 2007. – 592... |
Повторення і закріплення знань по темі „Іменник Формувати вміння розпізнавати іменники серед інших частин мови. Відмінювати іменники, визначати рід, число, ставити іменники у початкову... |
Слова, які відповідають на питання хто? Мета. Вчити учнів розрізняти поняття «предмет» і «слово» як його назву; формувати вміння ставити питання до слів, що означають назви... |
Частина мови. Іменник. 6 клас Іменники І відміни. Однина Шевченко) Слава навіки Вітчизні моїй. (Сосюра) Привітай же, моя ненько, моя Україно, моїх діток нерозумних, як свою дитину. (Шевченко)... |
Уроках української мови Методичні рекомендації підготувала ... |
Тема: Узагальнення знань і вмінь учнів за темою “Слова що означають назви Виписати з пам`яті слова, що означають один предмет, утворити від них слово, що означає багато предметів, з вірша Л. Костенко “Синички... |