|
Скачати 47.85 Kb.
|
Тема. Повторення вивченого про іменник. Мета: удосконалювати знання дітей про іменник, його граматичні категорії; вчити самостійно та свідомо працювати над повним завданням, об’єктивно оцінювати; розширювати знання учнів про іменник, його граматичні категорії; розвивати вміння дітей працювати з словом, текстом, аналізувати, узагальнювати, робити висновки використовувати сформовані раніше вміння та наступних етапів навчання; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови. Обладнання: індивідуальні картки, таблиця «Загальне поняття про іменник» Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Організаційний момент. Будемо у світ знань мандрувати Будемо мову рідну вивчати! Перед нами – нелегкі задачі, Тож побажаємо собі удачі, Терпеливості для нас. За роботу в добрий час! Наш девіз: « не просто слухати, а чути, не просто дивитись, а бачити, не просто відповідати, а міркувати, дружно і плідно працювати» (слайд) Ми почали новий розділ частини мови, які? (вправа 33)
Згадати цього друга вам, діти, допоможе загадка. Загадки - Хто ти? Що? Твоє ім'я? - Іменна моя сім'я. Знають всі в ній поіменно. А зовуть сім'ю - … (іменник) ІІ. Повідомлення теми й мети уроку. Іменник Іменник свою справу знає: всі предмети називає – І великі, і не дуже, все, що хочеш, любий друже. І людину і тварину, І маленьку їх дитину, Всяку птицю іменує – Імен йому не бракує. Ліси, гори і долини, Ріки, моря, океани. Безкінечні земні далі, Нагороди і медалі – Всім дає він імена – Праця ж бо його така. ІІІ. Вивчення теми уроку. Актуалізація знань. Урок проходить у формі гри «Перший кілограм цукерок» 1 завдання (на що вказує іменник?) (слайд, слайд) Записати найбільше іменників по варіантах на –в- (оцінювання) Каліграфічно писати – себе поважати. 2 завдання (продовжіть речення «Іменник змінюється за…» (слайд) Робота по картках (виписати в однині поставити в множині) Додаток 1 Тільки в однині: олія, молоко, борошно,горе,сум, любов. Тільки в множині: двері, ножиці, чоботи, черевики, цимбали, канікули. (біля дошки речення2) слайд (оцінювання) 3 завдання Загадки Я іменник і вживаюсь тільки в множині, А закінчення ви, друзі замініть мені – Стану травкою, що сохла у погожі дні, І вживатимусь відтоді тільки в однині. (СІНИ-СІНО) Вживаюсь я тільки в однині – Коротке слово з невеселим змістом. Додайте літеру і в множині – Одразу стану українським містом (СУМ – СУМИ) допомога 4 завдання продовж речення «Іменники належать до одного з …» (слайд, слайд, слайд) Виконати вправу 97 (виписати, визначити) ІV. Фізкультхвилинка (пісня) 5 завдання (творче додаток 2) IV Підсумок уроку, оцінювання роботи учнів, мотивація оцінок вчителя, учнями
V. Домашнє завдання. (с.50 Вправа102)
Додаток1 Вечір стелить сутінки, туман лягає, Кетяг з калиною в вікно заглядає. Щось гуде струною на бузку близенько; В лузі над вербою тьохнув соловейко. Додаток2
( Душа, плин, диво, історія, спів, доля, пісня, шепіт, шурхіт) Тести
а) називає ознаки предметів; б) називає дії предметів; і) вказує на назву предметів. 2. Іменники, до яких можна підставити слова він, мій відносяться а) до жіночого роду; м) до чоловічого роду; в)до середнього роду. 3. Познач рядок у якому всі іменники вжиті в однині. е) стіна, дошка, пень; ж) олівці, ручка, перо; ф) малина, гуси, озеро. 4. Познач рядок у якому слова є антонімами до слова жорстокість г) чіткість, ясність; н) сердечність, душевність; с) лагідність, похмурість. 5. Іменники, до яких можна підставити слова вона, моя відносяться н) до жіночого роду; о) до середнього роду; з) до чоловічого роду. 6. Познач рядок слів, що є синонімами до слова сміливість. п) пильність, спокій; и) відвага, мужність; з) любов, лагідність. 7. Познач рядок у якому всі іменники вжиті в множині. к) машини, ялиці, столи; л) гори, води, ромашка; т) море, землі, океан. |
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО РЗМ №1. Повторення вивченого про мовлення і спілкування. Ведення діалогу в ситуації неофіційного спілкування |
ТЕМА: робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Узагальнення... ТЕМА: робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Узагальнення теми,, повторення вивченого в початкових класах |
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Іменник» Мета: допомогти учням узагальнити, систематизувати і закріпити вивчене з теми, розвивати навички правильного вживання іменників у... |
Тема. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки,... ... |
Іменник як частина мови: загальне значення ... |
Уроку РМ Повторення вивченого про текст, його структурні особливості, загальні мовні засоби міжфразового зв’язку в тексті |
Урок математики Тема. Прості і складені задачі на визначення швидкості, часу, відстані. Дії над іменованими числами. Ознайомлення з назвами геометричних... |
Уроку української мови у 4-му класі на тему: «Повторення і узагальнення вивченого про Займенник» Мета: Повторити і узагальнити знання про займенник як частину мови, сприяти розвитку творчих здібностей учнів та логічного мислення,... |
Повторення вивченого у 8класі Пряма і непряма мова Складне речення і його ознаки |
Урок української мови у 4 класі Тема: Прикметник. Повторення вивченого... У нас незвичайний урок рідної мови. Ми будемо повторювати вивчене та дізнаватись щось нове. А чого ви очікуєте від цього уроку? (визначення... |