Тема. Охорона тварин
Мета: розширити знання учнів про тварин рідного краю, зокрема про тих, які занесені до Червоної книги України; формувати вміння аналізувати, класифікувати, робити висновки; розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість; прищеплювати любов до тварин, прагнення бережливого ставлення до них.
Обладнання: малюнки із зображенням тварин рідного краю, картки для групової роботи, матеріал для дидактичних ігор, презентація «Тварини, занесені до Червоної книги України».
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Продзвенів шкільний дзвінок,
Нас покликав на урок.
Ми природу дуже любимо,
Тож вивчати її будемо.
ІІ. Повторення вивченого.
1. Вправа «Мікрофон»
- На які дві великі групи можна поділити всіх тварин?
- Чим відрізняються дикі і свійські тварини?
- Які свійські тварини живуть у нашому краї?
- Який догляд має отримувати велика рогата худоба?
- Як доглядати за свійськими птахами?
- Яку користь приносять свійські тварини?
2. Відгадування загадок. До якої групи відносяться ці тварини?
В нас гуляє біля тину, Я пасуся на лужку
Має носик-намистину, В хутряному кожушку.
Сам він ніби будячок Гострі ріжки бе-бе-бе,
Це колючий _ _ _ _ _ _ . Налякаю я тебе.
(Їжачок) (Коза)
3. Робота в групах.
І група. Уявіть, що ви потрапили до віртуальної крамниці.Яку б їжу ви придбали для тварин? З’єднайте слова з потрібними малюнками.
Куриця
Корова
Кріль
Свиня
ІІ група. З’єднайте назви тварин з групами, до яких вони належать.
Ведмідь
Кінь
Індик
Дикі Олень Свійські
тварини Коза тварини
Білка
Вівця
Їжак
ІІІ група. З’єднайте малюнок з прямокутниками і дайте відповідь на запитання «Хто? Де живе? Що дає?»
Тварина
|
Дика
|
Свійська
|
Живе
|
У лісі
|
На фермі
|
Дає
|
Молоко
|
М’ясо
|
4. Відповіді дітей.
ІІІ. Повідрмлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми продовжимо говорити про тварин. Дізнаємось, що є тварини, яких необхідно охороняти. Вестимемо розмову про те, як це робити. Будемо вчитися співпрацювати зі мною та товаришами, бути уважними і допитливими.
ІV. Первинне сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1. Бесіда.
- Хто з вас знає, що таке Червона книга?
- Для чого її створили?
- На жаль в Україні продовжують зникати різні види тварин. Вони все більше потребують нашої охорони.
Сьогодні ми поговоримо про тварин, яких занесено до Червоної книги України.
2. Перегляд слайдів.
(Слайд 1.) Тварини, які занесено до Червоної книги України. Малюнок
із зображенням Червоної книги України.
(Слайд 2.) Махаон. Найвідоміший метелик України завдяки своєму яскравому забарвленню та великим розмірам.
(Слайд 3.) Рись. Типова кішка, хоча величиною з великого собаку, якого частково нагадує своїм зменшеним тілом та довгоногістю. Дуже характерна голова рисі: порівняно невелика, округла і дуже виразна. Від інших котячих рисі відрізняються коротким хвостом і китичками на кінцях вух.
(Слайд 4.) Зубр. Це великий і могутній бик. Вага сучасних дорослих самців біловезького підвиду досягає 850 кг. Довжина тулуба 3 метри чи навіть більше.
(Слайд 5.) Жук-олень. Найвідоміший жук з родини рогачів. Живе в дуплах старих та мертвих дерев в лісах та лісопосадках. Вид відносять до тих, яким загрожує вимирання.
(Слайд 6.) Журавель сірий. Великий птах, що мешкає в Європі і Азії. На території України гніздиться на Поліссі, іноді в заболочених долинах річок Лівобережного Лісостепу.
3. Фізкультхвилинка
Роблять всі зарядку: заєць, кіт, сова.
Навіть слон завзято хоботом вправля.
Ми закриєм вушка ручками, ось так.
А чи добре чути? Звісно, аж ніяк.
Вушка відкриваєм, очі – навпаки.
Будемслухать тишу, діти і ляльки.
То дзвенить комарик, муха проліта,
Горобець на гілці пісеньку співа.
(В. Лисаченко)
V. Закріплення і усвідомлення знань.
1. Робота з підручником (с. 84). Читання статті окремими учнями.
- То чому багато диких тварин зникає?
- Чому потрібно їх охороняти?
2. Перегляд слайдів.
- Сьогодні на нашій планеті все більше зникають цілі види тварин. Часто винними в цьому є самі люди. Тому кожен, хто не байдужий до природи, до її майбутнього, повинен прикласти максимум зусиль, щоб зберегти життя братів наших менших.
Наша держава турбується про тварин, які зникають. Для цього у різних куточках України створені заповідники, заказники, національні парки, де мешкають і розмножуються багато тварин та рослин.
(Слайд 1). Біосферний заповідник "Асканія-Нова".
(Слайд 2) Ялтинський ботанічний сад.
(Слайд 3.) Карпатський національний природний парк.
(Слайд 4.) Київський ботанічний сад.
(Слайд 5.) Канівський заповідник.
(Слайд 6.) Корсунь-Шевченківський заповідник.
3. Дидактична гра «Рольове інтерв’ю». Кожна група отримує малюнок.
- Уявітьсебе тваринкою, яка занесена до Червоної книги. Розкажіть про свої почуття, коли про вас дбають. Що потрібно вам, щоб почувати себе добре?
VІ. Узагальнення і систематизація знань.
1. Робота над текстом вірша «Не лови метелика» В. Коломійця
- Як ви гадаєте, яка користь від метеликів?
2. Творче завдання «Метелик». Діти отримують аркуші із зображенням метелика.
- Розфарбуйте свого метелика і подаруйте один одному.
VІІ. Підсумок уроку.
- Про яких тварин ми говорили?
- Яких тварин нашого краю, що занесені до Червоної книги, ви запам’ятали?
- Закінчіть речення «Сьогоднішній урок мене навчив…»
Список використаних джерел
1. Природознавство: підруч. для загальноосвіт. навч. зак.: 1-й клас. /
Т.Т. Гільбер, Т.В.Сак. -К.: Генеза, 2012.
2. Пометун О. І . Енциклопедія інтерактивного навчання . – К. , 2007.
3. Сиротенко Г.О. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання. – Х.; Основа, 2003.
4. Телячук В.П., Лесіна О.В. Інноваційні технології в початковій школі. – Х., 2007.
|