Урок 3
Тема. Свійські тварини рідного краю
Мета:формувати природознавчу компетентність учнів; розширити знання дітей про свійських тварин; ознайомити дітей з умовами утримання свійських тварин у рідному краї, простежити вплив людини на розвиток тваринництва у рідному краї; прищеплювати бажання спостерігати за тваринами, робити висновок, бережливо ставитися до тварин.
Обладнання:презентація до уроку, картки із зображенням свійських тварин.
Тип уроку:комбінований
Хід уроку
І. Повторення вивченого матеріалу
1. Бесіда
- Назвіть тварин, за якими ви спостерігали. Що цікаве ви можете розказати про них?
- Назвіть тварини рідного краю. (слайд 1)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Відгадування кросворда(слайд 2)
Загадки
Будить будильник нас кожного ранку,
Він кукурікає нам гучно на ганку,
Всі прокидаються, сонце встає –
На кожнім подвір’ї будильник цей є.(Півень)
У клубок скотившись, няв
Між клубками ниток спав.
Я йому погладив спинку,
Хай співає вуркотунчик.(Кіт)
І ввечері і зранку
Вартую я на ґанку.
І кусаю, і гарчу-
В дім чужих не пропущу. (Собака)
Хто в гарячий день
На лузі
Випасається
В кожусі? (Вівця)
Стоїть в стайні,
Вівса просить
І на собі
Хлопців носить.(Кінь)
Є на рильці п'ятачок,
Замість хвостика — гачок.
Візьмеш в руки хоч на мить —
Мов скажене, верещить.
Краще не чіпайте.
Хто це? Відгадайте!(Порося)
Коли напасеться,
В коморі знайдеться
Молока коновка.
А хто дасть? (Корівка)
2.Бесіда
- Як назвати відгадки одним словом?
- До якої групи належать ці тварини?
- Як людина дбає про них?
- Про що з життя цих тварин ви хотіли б дізнатися?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми поговоримо про свійських тварин рідного краю. Згадаємо, чим вони корисні людині і як людина повинна піклуватися про свійських тварин.
ІV. Первісне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота в парі
Гра «Впізнай мене» (слайд 3)
Учні викладають вгорі на парті картки з силуетами тварин , які зустрічаються тільки в селі . Унизу на парті розміщують силуети тварин , які мешкають тільки в місті. А посередині – силуети тварин , яких можна зустріти і в місті , і в селі.
2. Розповідь учителя з елементами бесіди
Кінь (слайд 4) – добрий помічник людини з давніх часів. Він вільно орієнтується в будь-який час і за всякої погоди, має розвинений слух, нюх та органи дотику. Тому кажуть, що кінь «дорогу ногами бачить». Від коней одержують м'ясо-конину і молоко.
Корова (слайд 5) Здавна наш народ корову називає годувальницею. Як ви гадаєте, чому? Більшу частину всієї кількості м’яса дає велика рогата худоба, а молоко і молочні продукти ми споживаємо щоденно. Шкіру використовують як сировину для пошиття взуття. Корови влітку споживають траву, а взимку – сіно та солому. Їх ретельно доглядають, утримують у хлівах, на фермах.
Вівця (слайд6). Вівці дають людині вовну, м'ясо, молоко, шкуру, жир. З овечого молока виготовляють сир, бринзу, масло. Зі шкур роблять хутро, а з вовни – міцні й теплі тканини. Утримують їх отарами. Живляться вони травою, сіном, коренеплодами.
Свійські птахи (слайд 7, 8). Свійських птахів, переважно курей, вирощують на птахофабриках. Птахи сидять у клітках. Годують і напувають їх за допомогою спеціальних механізмів. З них ми отримуємо м'ясо і яйця.
Бджоли (слайд 9, 10) - Як називають бджілок? - Куди летить бджола?
Такої кількості корисних речовин, як у меді, більше немає в жодному продукті харчування. Вживати мед потрібно не тоді, коли захворів, а регулярно.
Наші вірні друзі (слайд 11) Перша свійська тварина, яка з’явилася біля людини, був собака. Він охоче взявся допомагати їй на полюванні, захищав від хижих звірів, стеріг житло, став людині найвірнішим другом.
В Україні здавна вважали: де кішка, там домашній затишок та лад. Вона вірна, віддана й корисна супутниця людини.
4.Фізхвилинка «Зайченята»
Сірі зайчики маленькі,
(Вушка є у них довгенькі).
В лісі грались, веселились, -
Працювати вже втомились.
А щоб добре працювати,
Треба трішки пострибати.
Відпочили, розім’ялись
Й до роботи знов взялись.
V. Закріплення й осмислення знань
1.Робота з підручником
2.Дидактична гра «Які тварини дають нам ці продукти?» (слайд 12)
3.Дидактична гра «З чого виготовлені ці речі?» (слайд 13)
4.Відгадування загадок (слайд 14)
VІ. Узагальнення і систематизація знань
1.Бесіда
- Які свійські тварини живуть у нашому краю?
- Який догляд має отримувати велика рогата худоба?
- Як доглядають за свійськими птахами?
- Як треба піклуватися про собак та кішок?
2.Робота в парах
Гра «Здогадайся за описом»
Один учень дає словесний портрет вибраної ним свійської тварини, партнер має назвати цю тварину, придумали їй кличку.
VII. Підсумок уроку
Над якою ми темою працювали?
За якими свійськими тваринами ви доглядаєте вдома?
Яке значення мають тварини в житті людей?
Список використаних джерел
1.Навчальні програми для загальноосвітніх навч. закл. із навчанням
українською мовою. 1-4 класи. –К.: Видавничий дім “ Освіта ”, 2011.
2.Природознавство: підруч. для загальноосвіт. навч. закл.: 1-й кл . /
Т.Г.Гільберг, Т.В. Сак. – К. : Генеза, 2012.
3.Пометун О. І. Енциклопедія інтерактивного навчання. – К., 2007.
4.Компанієць Н.М. Дидактичні ігри в системі ігрового інтерактивного навчання. – К. ; ЗМОГА, 2003
5.Сиротенко Г.О. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання. – Х.; Основа, 2003.
|