Велика буква у кличках тварин


Скачати 32.18 Kb.
Назва Велика буква у кличках тварин
Дата 26.03.2013
Розмір 32.18 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Тема. Велика буква у кличках тварин.
Метa. Формувати в дітей уміння розрізняти назви тварин та їх клички, правильно писати їх.
Закріплювати навички добору слів, близьких за значенням. Розвивати словниковий
запас учнів, мовлення учнів. Виховувати любов до тварин.
Обладнання. Малюнки сови, котика, собачки, півника; картки „Назви тварин", „Клички
тварин"; роздаткові картки, таблиця.
Тип уроку. Комбінований.
Вид уроку. Урок-гра.
Хід уроку
I. Організація класу до уроку.
Гарно, дружно працювати,
Щоб слова навчитись правильно писати!
II. Повторення вивченого.
Перевірка домашнього завдання (впр. 223)
- Прочитайте записані імена хлопчиків у такому порядку, як вони зображені на малюнку. (Андрійко, Сашко, Гриць, Іванко).
- Як пишуться імена, по батькові та прізвища людей?
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Актуалізація опорних знань.
- Які слова відповідають на питання „хто"?
- Які слова відповідають на питання „що"?
- Які слова означають назви предметів? (Слова, що відповідають на питання хто? або що? означають назви предметів.)
2.- Відгадайте загадку і дізнаєтесь, хто до нас завітав на урок.
Пухнастий клубочок під столом муркоче. (Котик)
- Котик просить вас впіймати назви предметів у вірші. (Плеском у долоні)
Кіт Василь
Варив кисіль.
Зайчик Степанчик
Наливав у жбанчик.
А лисичка-тітка
Роздавала діткам.
А.Камінчук
- Яке нове слово зустрілося у вірші ? Що воно означає? (Жбанчик)

Котик поведе нас у казкову країну - в долину Чомусиків. Тут знаходиться
Лісова школа. Навчає звірят мудра Сова.. На пеньочку сидять учні Лісової
школи - собачка і півник. Котик і собі сів біля них. Іде урок мови.
- Назвіть усіх тварин, присутніх у Лісовій школі.( На дошці прикріплюється картка зі словами „Назви тварин". Діти називають тварин, вчитель виставляє відповідні картки справа на дошці: котик, собачка, півник).
Мудра Сова винесла конверт із завданням для котика, собачки, півника. ( Діти читають запитання ).
- Як вас кличуть?
Котик написав так: мурчик ( проти слова „котик" на дошці прикріплюю картку зі словом „мурчик", написаним з малої літери, собачка - „гавчик", півник - „когутик").
Мудра Сова прочитала, похитала головою і була дуже незадоволена.
- Чому? Допоможіть розібратися!
- Перша група тварин — це назви тварин.
- Як ви назвете другу групу слів? Зверніть увагу на запитання Сови: „Як вас кличуть?” (Вчитель прикріплює на дошці картку зі словами „ Клички тварин" ).
3. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні ми вивчимо, як потрібно писати клички тварин, щоб ви могли пояснити Мурчику, Гавчику і Когутику.
( Вчитель повертає картки зворотнім боком, де клички тварин написані з великої літери).
4. Робота з підручником.
- Перевірте правильність своїх пояснень за підручником. Попрацюйте в парах:
повторіть і запам’ятайте правило, поставте за ним запитання товаришу.
5. Запис числа в зошити.
- Щоб запам'ятати, коли ми подорожували з котиком до Лісової школи,
запишемо число в зошити.
6. Хвилини каліграфії.
Ко ик рч чик тик котик Мурчик
- Поділіть слова на склади ( дужками )
- Назвіть голосні звуки, приголосні.
- Чому слово „котик" написано з малої букви , а слово „Мурчик" - з великої ?
7. Тренувальні вправи,
а) Вправа 225
- Котик запрошує до роботи в підручнику.
- Напишіть до кожного малюнка назву тварини та її кличку.
- Підкресліть назви тварин прямою лінією, а їхні клички - хвилястою. Працюємо за зразком - на дошці і в зошитах.
Це - кінь Орлик. Це - кіт Пушок.
- А далі попрацюйте в парах самостійно.
- Як підкреслили назви тварин ?
- Як підкреслили клички тварин? (Хвилястою)
- Як написали клички тварин?
- Чи любите ви тварин? А за що? Чому?
8. Фізкультхвилинка.
9.Робота в парах. Самостійна робота.
_- Ми добре відпочили з котиком і він нас запрошує до роботи. Попрацюйте в парах за картками по варіантах (1,2, 3 ), самостійна робота.
- Випишіть з тексту назви і клички тварин. Зверніть увагу на написання цих слів.
Перевірка самостійної роботи.
- Зачитайте виписані назви і клички тварин - 1 варіант, 2 варіант, 3 варіант.
- Як ви написали назви тварин , з якої букви написали клички тварин?
10. Гра „ Впізнай тваринку”.
- Котик хоче перевірити, чи кмітливі ви, чи впізнаєте тварину за ознаками?
- Дайте тваринам клички.
- Про кого так говорять?
Сірий, косий, вухатий, боягузливий — це... ( зайчик )- Вуханчик,
Куцохвостик.
Руденька, прудка, оченята, як намистини - це ( білочка)- Рудочка, Ласунка,
Пустунка.
Маленька, сіренька, хвостик, як шило - це ( мишка ) - Сіроманка, Довгохвостик.
Високий, прудкий, має гарну гриву – це... (кінь )- Орлик, Прудко, Каштан, Вітер.
- За чим ми даємо їм клички ? ( За ознаками; кольором, характером ).
11, Гра „ Додай букву".
- Діти, котик не може виконати завдання Сови і дібрати потрібну першу букву
в назвах і кличках тварин. Допоможемо йому! ( На дошці -таблиця)
- Як напишемо назви тварин ? Клички тварин ?
- Складіть речення з парою слів.
IV. Підсумок уроку.
- Подорож наша закінчується.
- Чи сподобалась вона вам?
- Що нового дізналися під час подорожі?
- Позмагайтеся з учнями Лісової школи. Як пишуться слова - назви тварин? Пригадайте, які казки про тварин ви читали ? Якими були їхні клички? (,,Рукавичка", ,,Колосок", ,,Курочка Ряба".)
- Як ви ставитесь до тварин? (Оберігаємо, любимо).
- Діти, а як одним словом назвати тварин, що сьогодні були в Лісовій школі? (Свійські)
- А чому свійські тварини потрапили в Лісову школу, поміркуйте ?
V. Домашнє завдання.
- Виконати вправу 227 на с. 106, повторити правило на с. 105. Зверніть увагу на
написання слова Веселка.
- Котик вам залишає на згадку свій портрет і просить бажаючих написати про
нього твір-опис, а, можливо, хтось складе про нього вірш, загадку, намалює
малюнок.

Схожі:

Тема. Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках
На минулому уроці ви отримали таке домашнє завдання : до кожної назви істоти дібрати назву неістоту
Тема: Середовище існування тварин. Зв’язки тварин з іншими компонентами екосистем
Освітня: узагальнити й розширити знання про середовище існування тварин,взаємозв’язок будови й функцій тваринного організму із середовищем...
Урок №2 Тема. Тварини рідного краю
Мета: формувати природничу компетентність учнів, розширити і доповнити знання дітей про тварин, зокрема тварин рідного краю, вчити...
Тема: Буква Ї, позначення нею звуків [йі]. Бесіда «Київ – столиця...
Тема: Буква Ї, позначення нею звуків [йі]. Бесіда «Київ – столиця України». Читання тексту «На екскурсії»
Тема. Охорона тварин Мета
Червоної книги України; формувати вміння аналізувати, класифікувати, робити висновки; розвивати навички дослідницької діяльності,...
Звук [х], буква Хх («ха»). Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів
Письмо малої букви х. Письмо складів і слів з малою буквою х. Списування друкованого речення
Урок-презентація Тема
Мета. Повторити й узагальнити вивчене про тваринний світ, продовжити розвивати вміння правильно розрізняти їх за групами;розширити...
Урок 3 Тема. Свійські тварини рідного краю
Сьогодні ми поговоримо про свійських тварин рідного краю. Згадаємо, чим вони корисні людині і як людина повинна піклуватися про свійських...
ПРАВИЛ Аутримання домашніх та інших тварин і поводження з ними
Наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 02. 06. 2009 №264 «Про затвердження Методичних рекомендацій...
ЗАКОН УКРАЇНИ Про захист тварин від жорстокого поводження
Цей Закон спрямований на захист від страждань і загибелі тварин унаслідок жорстокого поводження з ними, захист їх природних прав...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка