ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


Скачати 0.91 Mb.
Назва ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Сторінка 1/8
Дата 23.02.2016
Розмір 0.91 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8
ВІДДІЛ ОСВІТИ КИЇВСЬКОЇ РАЙАДМІНІСТРАЦІЇ

ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Розробки уроків з курсу

«Образотворче мистецтво»

5 клас

(Новий Державний стандарт)

до підручника О.В.Калініченко, Л.М.Масол

Укладачі:

  • Гаря Н.О. – методист РМК,

вчитель вищої категорії,

вчитель-методист

  • Козубенко О.О. – голова МО

вчителів художньо-естетичного циклу

  • Полікарпова О.Л. – вчитель

образотворчого мистецтва ОЗОШ №63

ЗМІСТ

1. ТИТУЛЬНИЙ ЛИСТ 1

2. ЗМІСТ 2-3

3. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА 4-5

4. КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 6-7

5. УРОК № 1 8-10

6. УРОК №2 11-12

7. УРОК №3 13-14

8. УРОК №4 15-17

9. УРОК №5 18-19

10. УРОК №6 20-21

11. УРОК №7 22-23

12. УРОК №8 24-26

13. УРОК №9 27-29

14. УРОК № 10 30-32

15. УРОК № 11 33-35

16. УРОК № 12 36-38

17. УРОК № 13 39-41

18. УРОК № 14 42-43

19. УРОК № 15 44-46

20. УРОК № 16 47-48

21. УРОК № 17 49-51

22. УРОК № 18 52-53

23. УРОК № 19 54-56

24. УРОК № 20 57-59

25. УРОК № 21 60-62

26. УРОК № 22 63-65

27. УРОК № 23 66-68

28. УРОК № 24 69-71

29. УРОК № 25 72-75

30. УРОК № 26 76-78

31. УРОК № 27 79-81

32. УРОК № 28 82-83

33. УРОК № 29 84-86

34. УРОК № 30 87-89

35. УРОК №31 90-92

36. УРОК № 32 93-95

37. УРОК № 33 96-98

38. УРОК № 34 99-100

39. СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 101

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Кого з нас не вабила дивовижна величина зірок? Хто не мріяв злітати на Місяць, дізнатись , чи є життя на Марсі? Зоряне небо – загадка, яку подарувала нам природа, і ця програма трохи відкриє нам таємницю Землі та як утворився Всесвіт, чому небо блакитне, а Космос чорний, звідки з’явилися чорні дири, чи такий порожній Всесвіт, як здається на перший погляд та про багато тем пов’язаних з космосом, розкриємо крізь подорож на Міжгалактичний мистецький фестиваль, учні знайомляться з різними видами образотворчого мистецтва: графікой, живописом, ДПМ, скульптурою, інтер’єром, архітектурою, портретом та іншими видами.

Вивчення предметів художньо – естетичного циклу в системі загальної середньої освіти є важливою складовою безперервного духовного розвитку, естетичної і загальної культури учнів, гуманізації навчально-виховного процесу. Вивчення образотворчого мистецтва в 5 класі є логічним і закономірним продовженням цього курсу в початковій школі і передбачає послідовне розв’язання художніх, класичних, виражальних, технічних і психологічних завдань.

У методичному посібнику розглядаються навчальні завдання, які ставить нова програма образотворчого мистецтва для 5 класу. Учителеві пропонуються методи і прийоми для проведення фантастичної подорожі на міжгалактичний мистецький фестиваль в образотворчому мистецтві, їх обладнання, даються рекомендації щодо застосування тих чи інших художніх матеріалів під час виконання різних завдань.

Мета посібника – допомогти вчителеві побудувати навчальний процес найбільш повно й ефективно, що в сою чергу, дозволить налагодити особистий контакт з кожною дитиною, розвинути її уяву, стимулювати потяг до творчості тощо.

Пропонований методичний посібник містить календарне планування, розробки уроків. Теоретичні частини уроків дає вчителеві можливість зосередити свою увагу на певних техніках і прийомах з огляду на вимоги особистісно орієнтованого навчання. Оволодіння основами образотворчої діяльності, художніми техніками, прийомами, допоможе сформувати уміння учнів виражатися в творах в процесі вивчення образотворчого мистецтва.

Програма структурно - умовно розділена на 5 етапів. Кожен етап послідовно розв’язує художньо – пластичні, виразні, технічні та психологічні завдання образотворчості: ритм, форма, простір, світло та композиція як складові образотворчості, інтер’єр, перспектива розглядаються на кожному етапі навчання.

Методичні розробки складені в захоплюючий в такій ігровий формі, як урок – гра, урок-подорож.

Календарно-тематичне планування

Фантастична подорож на міжгалактичний мистецький фестиваль

Тема 1. Початок зоряного шляху

1




Запрошуємо в космічну подорож. Бесіда. Графіка та її види. Елементи до плакату. Виконання космічних кораблів в графіці.

2




Силуети зоряної флотилії. «Зорельоти на старті» в техніці силуету

3




Піктограми для космічної експедиції. Створення піктограм для космічної експедиції

4




Портрет посланців Землі. Створення групового портрету екіпажу космічного корабля. Аплікація (колаж)

5




Інтер’єр зорельота. Створення інтер’у перспективі. Фронтальне зображення

6




Зоряне небо в ілюмінаторі.

7




Я – член екіпажу. Малювання автопортрету

8




«Серце» космічного корабля. Створення композиції із зображенням кулі «Бортовий комп’ютер – серце космічного корабля

Тема 2. Кольорові простори Всесвіту

9




Колорит планети Марс. Малювання марсіанського пейзажу у теплому колориті.

10




Контрасти Сатурна. Створення композиції «Кристали льодяної планети» в холодному колориті

11




Космічна композиція у сірих кольорах. Створення композиції «стрибок крізь чорну діру». Гризайль

12




Динаміка Всесвіту. Створення абстрактної композиції «Зародження галактики»

13




Краєвиди фантастичного міста. Створення композиції «Зоряний причал»

14




Зустріч із зоряним мудрецем. Створення живописного портрету зоряного мудреця

15




Космічний натюрморт. Малювання космічного натюрморту у нюансному колориті

16




Узагальнення та повторення вивченого матеріалу за І семестр

Тема 3. Гармонія зоряних світів

17




Космонавт-першопроходець. Створити скульптуру космонавта. (Пластилін або солоне тісто)

18




Скульптури космічних тварин. Створення скульптури фантастичної тварини

19




Декоративна краса космічних птахів. Створити рельєф «Жар-птиця»

20




Рельєфи дивовижних рослин. Створення композиції «Чарівна квітка»



Тема 4. Підготовка до свята

21




Декор інтер’єра зорельота. Виготовлення витинанки

22




Святковий одяг екіпажу. Створити ескіз святкового одягу для членів космічної експедиції

23




Візитні картки землян. Створити ескіз візитної картки для членів космічної землян на папері або в комп’ютері

24




Мистецькі подарунки космічним друзям. Створення листівки

25




Декоративне панно «Планета Земля». Малювання гуашшю ескіз живописного декоративного панно «Планета Земля»

Тема 5. Міжгалактичний мистецький фестиваль

26




Архітектура космічного міста. Створення фантастичного будинку у техніці паперопластики

27




Споруди мегаполісу. Створення зображення мосту оригінальної конструкції

28




Ілюстрації до зоряного літопису. Ілюстрації до літературних творів про козацтво (малюнок, витинанка)

29




Симфонія кольорів Всесвіту. Створити абстрактну живописну композицію до улюбленого музичного твору

30




День цирку на фестивалі. Створити композицію «Улюблений цирковий номер»

31




Фінальна святкова вистава. Малювання театральну з декораціями до святкової вистави на космічну тему

32




Кіно про космічну подорож. Бесіда

33




Повернення на Землю. Створення багатофігурної святкової композицію

34




Узагальнюючий урок

35




Резервна година


Урок №1

Тема: Космічна подорож. Виконання космічних кораблів в графіці.

Мета: познайомити з технікою «графіка», з першим космонавтом світу Ю.Гагаріним; розвивати творчу фантазію учнів, навчити малювати ракету, зірки, комети, НЛО та інші об’єкти космосу.

Обладнання: книжки про космос; портрети Ю.Гагаріна, Корольова; малюнки учнів, ПК, мультимедійна презентація «Космос».

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

Повідомлення теми і завдань уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь

Повторення курсу «Малювання» в початковій школі

  • Згадайте, які види образотворчого мистецтва ви знаєте? (живопис, графіка, скульптура)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми починаємо цікаву подорож просторами Всесвіту, яка триватиме цілий рік. За цей час ми з вами навчимося малювати і робити багато різних малюнків. Почнемо ми з вами з виконання космічних кораблів.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Живопис – це вид образотворчого мистецтва, що відображає предмети і явища реального світу за допомогою фарб (масляних, акварельних, гуашових та інших)

Твори цього виду мистецтва: картини, розписи, фрески

Сьогодні ми познайомимося з графікою – видом образотворчого мистецтва, в основі якого є рисунок, а засобами виразності є точка, лінія, штрих,пляма.

За засобами виконання розрізняють графіку:

  • Оригінальну – малюнок, виконаний кольоровими олівцями, крейдою, пастеллю, тушшю і пером, гелієвою ручкою, маркером, фломастером.

  • Друковану – зображення, виготовлені друкарським способом (плакат, гравюра)

За призначенням графіка буває:

  • Станкова – самостійний твір, що має естетичне значення;

  • Книжкова – художнє оформлення книги: ілюстрація, обкладинка, буквиця;

  • Газетно-журнальна – карикатура, шарж, ілюстрація;

  • Промислова – етикетки, грошові знаки, листівки;

  • Плакат – рекламний, сатиричний, аплікаційний твір

Придумайте, ким би ви хотіли бути в космічній подорожі-експедиції. Головне – використовувати свої здібності й уміння для того, щоб прославити свою ракету і Батьківщину. Ось кожен з вас зараз спробує себе в ролі художника у фантастичній подорожі на Міжгалактичному мистецькому фестивалі.

Із чого розпочинається подорож?

  1. Зібрати учасників для подорожі і створити дружню команду

  2. Повідомити всіх, хто прийде вас проводжати, про час і місце відправлення зорельоту.

Допоможе нам плакат – особливий вид друкованої графіки

Робота з підручником

Сторінка 11-12

Звичайно, твори графіки чорно-білі, тому у створенні виразного графічного зображення роль відіграють точка, пляма і лінія.

Мистецтво плакату – багатожанрове: він буває рекламний, театральний, цирковий тощо. Ось плакат про Ю.О.Гагаріна. Його зображення мало велике значення у світовій науці в засвоєнні космосу (стор.12-13). Запам’ятайте: необхідно, щоб у композиції плаката малюнок і шрифт були взаємопов’язані (обов’язково писати багато слів: ракета, зірки, комети, слово «рушаймо!» ).

V. Практична робота.

Приклад намальован на дошці.

Пояснення вчителя до виконання роботи

Малюнок виконується кольоровою крейдою, а там де повинен бути космос – заливаємо тушшю. На 15 сторінці нашого підручника – 3 ескізи до нашої теми.

VI. Фізкультхвилинка.

VII. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів.

  • В якому, зазвичай, кольоровому відтінку роблять твори графіки?

  • Що грає в творах графіки найважливішу роль для створення виразного графічного зображення?

  • В чому полягає мистецтво плакату?

VIII. Рефлексія.

IХ. Підсумок уроку.

Вернісаж з робіт учнів. Оцінювання робіт. Виставлення оцінок до журналу.

X. Домашне завдання.

Знайти за допомогою ресурсів інтернету – цікаві матеріали про Ю.О. Гагаріна.

Урок №2

  1   2   3   4   5   6   7   8

Схожі:

Урок найважливіша організаціійна форма процесу пізнання світу учнями
ОДЕСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №66 І-ІІІ СТУПЕНІВ ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Про забезпечення фахівцями та пріоритетні напрями діяльності психологічної...
Одеським обласним центром практичної психології і соціальної роботи ООІУВ було опрацьовано інформації про стан розвитку психологічної...
Прес- анонс 5 жовтня 2010 р о 14. 00
Організатори: відділ активної підтримки безробітних Одеського міського центру зайнятості, Управління освіти та науки Одеської міської...
Санжарівська Наталія Володимирівна Директор, учителька української...
Таким чином, рідна мова є основою становлення пізнавальної сфери особистості, забезпечує розвиток її інтелекту, сприяє виробленню...
ОДЕСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Циклова комісія хімічних дисциплін Одеського технічного коледжу Одеської національної академії харчових технологій
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ МОРЕХІДНИЙ...
Дійсний стандарт установлює мету, завдання й основні положення роботи методичного кабінету Морехідного коледжу технічного флоту Одеської...
Перелік державних архівних установ і трудових архівів Одеської області станом на 01. 12. 2007 р

ПРИМІРНА СТРУКТУРА розділу "Регіональний розвиток" проекту обласної...
Кіровоградської області. Він межує на сході з Голованіським, на заході з Гайворонським районами Кіровоградської області, на півдні...
ВПЛИВ РЕКЛАМИ
Автор роботи: Равніст Анна, учениця 11 класу ЗОШ І – ІІІ ступенів №3 м. Котовська Одеської області
ОДЕСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЗАЙНЯТОСТІ ОДЕСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР ЗАЙНЯТОСТІ
Ярмарок кар’єри. Презентація навчального закладу Одеської національної академії зв’язку ім. О. С. Попова та коледжу зв’язку та інформатизації...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка