Тема. «М. Коцюбинський. Життєвий та творчий шлях письменника. Тематика та жанрова своєрідність повісті «Дорогою ціною»


Скачати 43.09 Kb.
Назва Тема. «М. Коцюбинський. Життєвий та творчий шлях письменника. Тематика та жанрова своєрідність повісті «Дорогою ціною»
Дата 26.10.2013
Розмір 43.09 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Проект програми самореалізації особистості учня ( 8 клас)

Тема. «М. Коцюбинський. Життєвий та творчий шлях письменника.

Тематика та жанрова своєрідність повісті «Дорогою ціною».

Юний друже!

Працюючи над програмою, ти пізнаєш історію та побут рідного народу.

Ти будеш

знати: цікаві відомості про життя видатного українського письменника,

громадського діяча Михайла Коцюбинського; жанрову своєрід-

ність, тематику його творів;

нормувати: додаткову інформацію про життєвий і творчий шлях письмен-

ника; спостереження за змістом і формою твору «Дорогою ці-

ною» у вигляді таблиць, малюнків;

уміти: аналізувати, співставляти, систематизувати й узагальнювати;

складати діалог з персонажем; складати анотацію до твору;

цінувати: літературу як неоціненний скарб людства; історію свого народу; самостійність та оригінальність у вирішенні проблем.

Шановний друже!

Досліджуючи зміст і художню форму твору М. Коцюбинського «Дорогою

ціною» ти ніби побуваєш з його героями в першій половині XIX сторіччя.

Перед тобою постануть мальовничі картини життя українського народу.

Ти краще пізнаєш тогочасний побут, проблеми українців.

Передбачаючи наростання національно – визвольного опору тиранам,

в одному з листів у Західну Україну М. Коцюбинський писав: «У нас усі сподіваються лише смертельного бою, в якому або поляжемо, або переможемо. Ми живемо як на вулкані, або краще – ми самі той вулкан, жерло, якого сліпий уряд хоче засипати трісками й тим спинити вибух».

Так, саме Михайло Михайлович першим вивів у нашому красному письменстві образ жінки – утікачки, яку на шляху до волі разом із коханим може зупинити тільки смерть.

Отож, берімося до опанування цієї оздоби української літератури!

Спланувати роботу тобі допоможе поданий нижче алгоритм:

1 Ознайомся з метою.

2 Обери завдання, які здалися тобі цікавими.

3 Сплануй свою діяльність

4 Запиши послідовність роботи до таблиці.



Зміст роботи






Завдання №1

Користуючись додатковою літературою, знайди цікаві відомості про письменника. Прокоментуй думку М. Коцюбинського про те, що на початку

XX ст. українська інтелігенція в очікуванні суспільно – політичних змін жила,

як на вулкані.

Цільова установка. Вчимося працювати з додатковою літературою; поглиблюємо знання з теми.

Завдання № 2

Визначте теми, які висвітлював М. Коцюбинський у своїх творах.

Тема

Приклад твору

Зробіть висновок про роль письменника в літературному і громадському житті України. Що з цього приводу сказав Панас Мирний.

Цільова установка. Вчимося систематизувати, робити висновки.

Завдання № 3

А Визначте, що особливого вніс письменник у тему масових втеч кріпаків від своїх панів і остогидлої панщини.

Б Пригадайте з історії, які трагічні для України події передували запровадженню кріпацтва.

Цільова установка. А. Склади план відповіді; Б. Коротке повідомлення.

Завдання № 4

Розгляньте малюнок Володимира Вельдеса ( підручник с.257)

«Втікачі». Як задній план малюнка передає тривогу й непевність утікачів.

Опишіть.

Цільова установка. Поділись своїми думками.

Завдання № 5

Складіть карту – схему подорожі головних героїв повісті «Дорогою ціною».

Цільова установка. Вчимося систематизувати.

Завдання № 6

Визначте якою є авторська позиція щодо втікачів з панської неволі на початку твору та в момент очікування перевозу через Дунай.

Початок твору

Момент очікування



Цільова установка. Уклади таблицю. Проведи аналіз.

Завдання № 7

Уявіть, що вам випала нагода зустрітися з героєм повісті «Дорогою ціною» Остапом Мандрикою. Що ви могли б сказати йому для моральної підтримки?

Складіть діалог із цим персонажем.

Завдання № 8

Поясніть, чому автор так багато уваги приділяє опису смерті Соломії. Як саме виявляється авторське ставлення до героїні в цьому епізоді повісті?

Цільова установка. Аналізуємо; робимо висновки.

Завдання № 9

Намалюйте ілюстрацію до розв`язки повісті «Дорогою ціною».

Цільова установка. Розвиваємо творчі здібності.

Завдання № 10

Визначте, які епізоди в сюжеті повісті є зав`язкою, кульмінацією, розв`язкою.

Заповни таблицю.

Зав`язка

Кульмінація

Розв`язка




Завдання № 11

Яку інформацію несе промовляння Остапа про власну долю: «Дорого заплатив я за волю, гірку ціну дав… Половина лежить на дні Дунаю, а друга чекає й не дочекається, коли злучиться з нею…»

Цільова установка. Аналізуємо, робимо висновки.

Завдання № 12

Підбери епіграф до повісті «Дорогою ціною».

Цільова установка. Вчимося працювати з додатковою літературою.

Юний друже!

При виконанні роботи ти зіштовхнувся з деякими труднощами, та все ж досяг поставленої мети.

Вітаю з успіхом!




Оціни свою роботу




Оцінка вчителя

Схожі:

О. де Бальзак видатний французький письменник, зачинатель соціального...
Життєвий і творчий шлях письменника. Поєднання реалістичних та романтичних елементів у його художній системі. «Людська комедія» —...
Уроку для 8 класу на тему «Характеристика образів Остапа й Соломії...
«Характеристика образів Остапа й Соломії з повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Жанр твору. Романтичний характер повісті»
КОНСПЕКТ УРОКУ З ТЕМИ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА....
ТЕМА УРОКУ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА. „ЖИТТЯ Й НЕЗВИЧАЙНІ ТА ДИВОВИЖНІ ПРИГОДИ РОБІНЗОНА КРУЗО”
Урок світової літератури. 10 клас. Тема: Ф. М. Достоєвський. Життєвий...
Ф. М. Достоєвський. Життєвий і творчий шлях митця. Філософсько – етичні та естетичні погляди письменника та їх утілення в художніх...
Уроку: навчальна
Оскар Уайльд – письменник англійського раннього модернізму. Життєвий і творчий шлях митця. Роман «Портрет Доріана Грея» осердя творчості...
ВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
...
Тема: "Я народився і жив для добра і любові". (Життєвий і творчий шлях Олександра Довженка)
Мета: ознайомити студентів з біографією письменника; дати уявлення про кіноповість; розвивати аналітичні навички та вміння; прищепити...
Уроку
Тема уроку: «На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміливий заспівала». Життєвий і творчий шлях Лесі Українки
Тема. Життєвий і творчий
...
Тема. Життєвий і творчий шлях поета-земляка Іллі Манченка. «Я думаю,...
Тема. Життєвий і творчий шлях поета-земляка Іллі Манченка. «Я думаю, що долі наші схожі». «Батьки»…
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка