|
Скачати 43.09 Kb.
|
Проект програми самореалізації особистості учня ( 8 клас) Тема. «М. Коцюбинський. Життєвий та творчий шлях письменника. Тематика та жанрова своєрідність повісті «Дорогою ціною». Юний друже! Працюючи над програмою, ти пізнаєш історію та побут рідного народу. Ти будеш знати: цікаві відомості про життя видатного українського письменника, громадського діяча Михайла Коцюбинського; жанрову своєрід- ність, тематику його творів; нормувати: додаткову інформацію про життєвий і творчий шлях письмен- ника; спостереження за змістом і формою твору «Дорогою ці- ною» у вигляді таблиць, малюнків; уміти: аналізувати, співставляти, систематизувати й узагальнювати; складати діалог з персонажем; складати анотацію до твору; цінувати: літературу як неоціненний скарб людства; історію свого народу; самостійність та оригінальність у вирішенні проблем. Шановний друже! Досліджуючи зміст і художню форму твору М. Коцюбинського «Дорогою ціною» ти ніби побуваєш з його героями в першій половині XIX сторіччя. Перед тобою постануть мальовничі картини життя українського народу. Ти краще пізнаєш тогочасний побут, проблеми українців. Передбачаючи наростання національно – визвольного опору тиранам, в одному з листів у Західну Україну М. Коцюбинський писав: «У нас усі сподіваються лише смертельного бою, в якому або поляжемо, або переможемо. Ми живемо як на вулкані, або краще – ми самі той вулкан, жерло, якого сліпий уряд хоче засипати трісками й тим спинити вибух». Так, саме Михайло Михайлович першим вивів у нашому красному письменстві образ жінки – утікачки, яку на шляху до волі разом із коханим може зупинити тільки смерть. Отож, берімося до опанування цієї оздоби української літератури! Спланувати роботу тобі допоможе поданий нижче алгоритм: 1 Ознайомся з метою. 2 Обери завдання, які здалися тобі цікавими. 3 Сплануй свою діяльність 4 Запиши послідовність роботи до таблиці.
Завдання №1 Користуючись додатковою літературою, знайди цікаві відомості про письменника. Прокоментуй думку М. Коцюбинського про те, що на початку XX ст. українська інтелігенція в очікуванні суспільно – політичних змін жила, як на вулкані. Цільова установка. Вчимося працювати з додатковою літературою; поглиблюємо знання з теми. Завдання № 2 Визначте теми, які висвітлював М. Коцюбинський у своїх творах.
Зробіть висновок про роль письменника в літературному і громадському житті України. Що з цього приводу сказав Панас Мирний. Цільова установка. Вчимося систематизувати, робити висновки. Завдання № 3 А Визначте, що особливого вніс письменник у тему масових втеч кріпаків від своїх панів і остогидлої панщини. Б Пригадайте з історії, які трагічні для України події передували запровадженню кріпацтва. Цільова установка. А. Склади план відповіді; Б. Коротке повідомлення. Завдання № 4 Розгляньте малюнок Володимира Вельдеса ( підручник с.257) «Втікачі». Як задній план малюнка передає тривогу й непевність утікачів. Опишіть. Цільова установка. Поділись своїми думками. Завдання № 5 Складіть карту – схему подорожі головних героїв повісті «Дорогою ціною». Цільова установка. Вчимося систематизувати. Завдання № 6 Визначте якою є авторська позиція щодо втікачів з панської неволі на початку твору та в момент очікування перевозу через Дунай.
Цільова установка. Уклади таблицю. Проведи аналіз. Завдання № 7 Уявіть, що вам випала нагода зустрітися з героєм повісті «Дорогою ціною» Остапом Мандрикою. Що ви могли б сказати йому для моральної підтримки? Складіть діалог із цим персонажем. Завдання № 8 Поясніть, чому автор так багато уваги приділяє опису смерті Соломії. Як саме виявляється авторське ставлення до героїні в цьому епізоді повісті? Цільова установка. Аналізуємо; робимо висновки. Завдання № 9 Намалюйте ілюстрацію до розв`язки повісті «Дорогою ціною». Цільова установка. Розвиваємо творчі здібності. Завдання № 10 Визначте, які епізоди в сюжеті повісті є зав`язкою, кульмінацією, розв`язкою. Заповни таблицю.
Завдання № 11 Яку інформацію несе промовляння Остапа про власну долю: «Дорого заплатив я за волю, гірку ціну дав… Половина лежить на дні Дунаю, а друга чекає й не дочекається, коли злучиться з нею…» Цільова установка. Аналізуємо, робимо висновки. Завдання № 12 Підбери епіграф до повісті «Дорогою ціною». Цільова установка. Вчимося працювати з додатковою літературою. Юний друже! При виконанні роботи ти зіштовхнувся з деякими труднощами, та все ж досяг поставленої мети. Вітаю з успіхом! Оціни свою роботу Оцінка вчителя |
О. де Бальзак видатний французький письменник, зачинатель соціального... Життєвий і творчий шлях письменника. Поєднання реалістичних та романтичних елементів у його художній системі. «Людська комедія» —... |
Уроку для 8 класу на тему «Характеристика образів Остапа й Соломії... «Характеристика образів Остапа й Соломії з повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Жанр твору. Романтичний характер повісті» |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ТЕМИ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА.... ТЕМА УРОКУ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА. „ЖИТТЯ Й НЕЗВИЧАЙНІ ТА ДИВОВИЖНІ ПРИГОДИ РОБІНЗОНА КРУЗО” |
Урок світової літератури. 10 клас. Тема: Ф. М. Достоєвський. Життєвий... Ф. М. Достоєвський. Життєвий і творчий шлях митця. Філософсько – етичні та естетичні погляди письменника та їх утілення в художніх... |
Уроку: навчальна Оскар Уайльд – письменник англійського раннього модернізму. Життєвий і творчий шлях митця. Роман «Портрет Доріана Грея» осердя творчості... |
ВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ ... |
Тема: "Я народився і жив для добра і любові". (Життєвий і творчий шлях Олександра Довженка) Мета: ознайомити студентів з біографією письменника; дати уявлення про кіноповість; розвивати аналітичні навички та вміння; прищепити... |
Уроку Тема уроку: «На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміливий заспівала». Життєвий і творчий шлях Лесі Українки |
Тема. Життєвий і творчий ... |
Тема. Життєвий і творчий шлях поета-земляка Іллі Манченка. «Я думаю,... Тема. Життєвий і творчий шлях поета-земляка Іллі Манченка. «Я думаю, що долі наші схожі». «Батьки»… |