Скажіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?


НазваСкажіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Дата10.02.2014
Розмір89.5 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Астрономія > Урок
Хід уроку

І Організація класу

  • Любі, діти!

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок.

Він незвичний і цікавий

Гостей багато завітало

Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовим «Добрий день!»

  • Бачу у вас гарний настрій. А це є надією на плідну роботу протягом уроку. Я впевнена , що ми подаруємо одне одному чудовий урок – урок творчості, натхнення, добра і радості.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому , в країну чудову

Що так нас чекає й збагачує мову.

  • Для того, щоб нам відкрилися таємниці нашої рідної мови, ми вирушаємо в країну Граматики, а в яке саме місто цієї країни ми з вами помандруємо допоможе з'ясувати хвилинка каліграфії.

  1. ХВИЛИНКА КАЛІГРАФІЇ

З поданих букв утворіть слова і запишіть

сніРя, северень, чкарі, тліпере, нійсіон, няравбн, сукраня.

(Рясні, вересень, річка, переліт, осінній, вбрання, красуня.)

- Якою темою об'єднані дані слова? ( Осінь)

-Осінь нас буде супроводжувати протягом всього уроку.

-У першому слові підкресліть першу букву, у другому- другу….) Складіть із підкреслених букв слово.

Це і буде назва того міста, куди ми сьогодні з вами помандруємо.

  • Яку назву має місто? (Речення)

  • Запишіть це слово.


РЕЧЕННЯ


По місту Речення ми мандрували в 2 класі, тому дещо нам вже відомо.

  • Сьогодні на уроці ми пригадаємо все, що знаємо про речення.

  • Скажіть, а для чого нам потрібні ці знання?

  • Правильно, бо без цих знань ми не можемо оволодіти рідною мовою, не зможемо вільно спілкуватися один з одним.

  • Підсумком нашої роботи стане схема , яку ми повинні створити . Дивлячись на тему скажіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

  • Я дуже хочу, щоб ваші очікування справдилися.

  • Бажаю вам відчути радість і задоволення від спільної роботи.

ІІІ Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  • А почнемо ми нашу подорож із гри.

  1. Гра «Злови речення»

  • Серед записів знайдіть і прочитайте речення. Поясніть свій вибір.

Прийшла золота осінь.

У повітрі пливуть

Вирушають птахи у далеку

Все нижче ходить над землею сонце.

Яка це чудова пора.


Виражає закінчену думку
Головна ознака речення


-Давайте записи доповнимо до речень.

  • Тепер перед нами речення.

  • З чого складається речення?

  • Як позначається початок речення?

  • Як позначають кінець речення?

  • Це залежить від того яке речення за метою висловлювання.


Тож давайте з вами пригадаємо які бувають речення за метою висловлювання.

І група

Із слів скласти речення та записати його.

осінь, золота, Прийшла

( Прийшла золота осінь. )

Дати відповідь на запитання:

-В цьому реченні про щось …..

-В кінці речення поставили…..

- За метою висловлювання це ……. речення

ІІ група

Із слів скласти речення та записати його.

птахи , восени , відлітають, Куди

( Куди відлітають птахи восени ? )

Дати відповідь на питання:

-В цьому реченні про щось ….

-В кінці реченні поставили …..

- За метою висловлювання це …. речення

ІІІ група

Із слів скласти речення та записати його.

приходу, Люди, осені, радійте

( Люди, радійте приходу осені. )

Дати відповідь на запитання:

  • В цьому реченні є ….

  • В кінці реченні поставили ….

  • За метою висловлювання це ….. речення

Виступи груп


СПОНУКАЛЬНЕ

ПИТАЛЬНЕ

РОЗПОВІДНЕ


  • А зараз ми з вами побудемо творцями і спробуємо перетворити ваші речення в інші за метою висловлювання. ( Усно)

Виступи груп
І група

Яка прийшла осінь? -питальне

Прийди, золота осінь. – розповідне

ІІ група

Восени птахи відлітають у теплі краї.-розповідне

Птахи, відлітайте восени у теплі краї. –спонукальне

ІІІ група

Люди радіють приходу осені.-розповідне

Хто радіє приходу осені?-питальне

Вимовимо речення цієї групи з особливим почуттям.

Висновок: речення за інтонацією може бути окличним та неокличним.


НЕОКЛИЧНЕ

ОКЛИЧНЕ


( З'ясовуємо розділові знаки)

  • Щоб пригадати хто ще живе у місті Речення, давайте подивимося на оці речення .

(Прийди , золота осінь.

Птахи , відлітайте у теплі краї.

Люди, радійте приходу осені.)

-Нагадайте , які це речення за метою висловлювання? (Спонукальні)

-До кого звертаються в першому реченні?

-У другому?

-У третьому?

- Як називаються ці слова?(Звертання)

Тема звертання не є новою для вас. Пригадайте Що таке звертання?

- Де ми використовували звертання? (При написанні листів, запрошень та привітань)

-Запам'ятайте, що в спонукальних реченнях дуже часто використовуються звертання.

-Як на письмі виділяється звертання? (Комами або знаком оклику)

  • Прийшов час відпочити. Фізхвилинку ми проведемо з перелітними птахами.


Фізхвилинка.

Гуси-лебеді летіли,

На лужку тихенько сіли,

Поклювали, походили,

Знялися та полетіли.

А внизу трава низенька-низенька,

Дерева високі-високі!

Вітер дерева колише-гойдає,

То вправо, то вліво їх нахиляє,

То вперед, то назад прогинає

А гуси летять-відлітають,

А діти тихенько за парти сідають.

-Продовжимо нашу подорож по місту Речення, бо ми пригадали ще не всіх його жителів.

- Нам допоможуть загадки.

Він розкаже нам, про кого

Чи про що розмова йде.

Хто? чи що? – спитай у нього –

Зразу відповідь знайде. ( Підмет)


ПІДМЕТ


-На які питання відповідає підмет? (Хто? Що?)

-Як підкреслюємо?

Він про підмет нам розкаже,

Що він робить чи робив.

Дію він з предметом зв'яже,

Щоб ти думки не згубив. ( Присудок)


ПРИСУДОК


-На які питання відповідає присудок?

- Як підкреслюємо?


ГОЛОВНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ
А що таке підмет і присудок? (Головні члени речення)


  • Головні члени речення є основою речення.

  • Зараз ми в реченнях визначимо

І група

Опадає листя.

ІІ група.

Діти йдуть.

ІІІ група

Ллють дощі.

  • А тепер пограємо в гру «піраміда». Спробуємо розширити наші речення.


Другорядні члени речення
Ми бачимо , що крім головних членів речення можуть бути ще слова. Вони називаються другорядними.
-Які речення вам сподобалися більше? Чому?

IV Рефлексія

-Ось і закінчується наша подорож по місту Речення.

  1. Повторення знань про речення за схемою.

-Користуючись схемою розкажіть, що знаєте про речення

Підмет

Хто? Що?

Присудок

Що робить?

Головні члени (основа речення)

Другорядні члени

Речення

Виражає закінчену думку

За метою висловлювання

Розповідні

Питальні

Спонукальні

За інтонацією

Окличні

неокличні

Окличні

неокличні

Окличні

неокличні

.

!

?

?!!

.

!


  • Тепер ця таблиця буде вам помічником при подальшому вивченні речення.

( Дітям таблиці)

  1. Домашнє завдання

Вправа 90. Списати перший і другий абзаци. Визначити у виділених реченнях основу.

* Скласти текст «Осінь», що включає в себе розповідні, питальні та спонукальні речення.

-Хто вибрав перше завдання? Хто друге?


  1. Оцінювання

-Ви гарно і старанно працювали. Мені було приємно з вами спілкуватися. Діти – ви молодці.

Оцінки

  1. - Чи справдилися ваші очікування?

  2. «Цікавинка».

-Ви хотіли дізнатися щось цікаве.

Поняття речення існує в усіх мовах. Так ось , наприклад, в Іспанії знак оклику та знак питання ставляться не лише в кінці відповідних речень, а й на початку. Вчителі вважають, що це допоможе учням відразу зрозуміти , з якою інтонацією слід читати речення. При чому на початку речення розділовий знак ставиться догори ногами, а в кінці речення-звичайно.

  • Ось подивіться на запис.

  • Дякую всім за роботу.



Тема. Речення

Мета: відновити та систематизувати знання учнів про основні ознаки речення

та особливості його пунктуаційного оформлення на письмі; виробляти

навички правильного інтонування речення; домогтися засвоєння

учнями понять «звертання» , « головні члени речення», «підмет»,

«присудок», «другорядні члени речення», «основа речення»;

розвивати аналітико-синтетичні вміння учнів, зв'язне мовлення;

виховувати пізнавальний інтерес, почуття радості в спільній роботі.

Тип уроку: урок узагальнення знань

Обладнання: схеми-опори, індивідуальні листи завдання

І група

Із слів скласти речення та записати його.

осінь, золота, Прийшла

Дати відповідь на питання:

  • В цьому реченні про щось ….

  • В кінці речення поставили …

  • За метою висловлювання це ….. речення.

ІІ група

Із слів скласти речення та записати його.

птахи, восени, відлітають, Куди

Дати відповідь на питання:

-В цьому реченні про щось ….

- В кінці речення поставили …

- за метою висловлювання це …. речення.

ІІІ група

Із слів скласти речення та записати його.

приходу, Люди, осені, радійте

Дати відповідь на питання:

- В цьому реченні є ….

- В кінці реченні поставили ….

- За метою висловлювання це …. речення.

Схожі:

Урок читання в 4 класі
Отже, я запрошую вас до роботи. Що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Вправа «Очікування»
Уроку Організаційний момент
Діти! Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення: (Слайд – 1)
Урок української мови у 4 класі Тема: Прикметник. Повторення вивченого...
У нас незвичайний урок рідної мови. Ми будемо повторювати вивчене та дізнаватись щось нове. А чого ви очікуєте від цього уроку? (визначення...
Сьогоднішнього уроку Засоби виразності декоративного мистецтва. Композиція „Вазон” (слайд №1)
Мета: навчальна – ознайомити з історичними передумовами виникнення витинанки та її видами
Уроку : «ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ ЛЮДИНА?»
Сьогодні ми ще раз поговоримо про щастя, про особливе призначення людини на землі. Сподіваюся, що після сьогоднішнього уроку ви частіше...
Зміст
Вказівки для демонстрування: Скажіть: «Я знайду слово. Наприклад, Моу.» Доторкніться до слова «Моу». Скажіть: «Тепер ти знайди слово...
Зміст
Вказівки для демонстрування: Скажіть: «Я знайду слово. Наприклад, Моу.» Доторкніться до слова «Моу». Скажіть: «Тепер ти знайди слово...
Зміст
Вказівки для демонстрування: Скажіть: «Я знайду слово. Наприклад, Моу.» Доторкніться до слова «Моу». Скажіть: «Тепер ти знайди слово...
Зміст
Вказівки для демонстрування: Скажіть: «Я знайду слово. Наприклад, Моу.» Доторкніться до слова «Моу». Скажіть: «Тепер ти знайди слово...
Сьогоднішнього уроку «Трапеція». Відкрийте
Формування аналітичного сприймання форми, величини. Вчити бачити в предметах навколишнього середовища математичні ознаки та якості....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка