Уроку Організаційний момент


Скачати 71.49 Kb.
Назва Уроку Організаційний момент
Дата 09.02.2014
Розмір 71.49 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
Тема уроку: Л. Глібов. Зозуля й Півень.

Розігрування байки за ролями.

Мета уроку: продовжувати ознайомлення учнів з особливостями

байки; навчати виразно читати;

розвивати образність мислення, уміння визначати

головну думку байки;

виховувати почуття справедливості, чесності.

Обладнання: портрет Л. Глібова, ілюстрації до байки, презентація,

завдання групам, персонажі байки, дошка з записами.
Хід уроку

  1. Організаційний момент

Ось дзвіночок пролунав,

Дзвінко пісню заспівав.

Чули, діти? (так)

Сьогодні урок відкритий для всіх,

Багато гостей! Тож вітаємо їх!

( Ласкаво просимо!)

- Кому дозволено сісти першим? ( дівчаткам)

- Правильно, спочатку – краса, а потім сила.

- Діти! Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення: (Слайд – 1)

- Від уроку я очікую…

- Наш урок буде …

- На уроці ми будемо …

- Отже, якщо ми будемо на уроці такими, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок. А мені дуже приємно навчати тих, хто хоче все знати.

Давайте згадаємо девіз нашого уроку: Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати!

  1. Повторення вивченого матеріалу

    • А зараз повторимо вивчене.

  1. Гра « Скажи швидко»:

  • Невеликий, найчастіше віршований твір повчального змісту…( байка)

  • Повчальний висновок байки…( мораль)

  • Ім’я першого байкаря…( Езоп)

  • Назва байки Езопа? ( «Двоє приятелів і ведмідь»)

  • Мораль цієї байки? ( Друзі пізнаються в біді)

  1. Тест ( Слайд – 2)

  1. Дорога двох приятелів пролягала через…

а) густі кущі; б) густий ліс; в) глибоке болото.

2) Один з приятелів, побачивши ведмедя:

а) побіг назад у село; б) завмер від переляку;

в) видерся під самісінький вершок дерева.

3) Чому другий приятель не заліз на дерево?

а) бо було вже пізно; б) він не боявся ведмедя;

в) поблизу не було високих дерев.

4) Як другий приятель врятувався від ведмедя?

а) вбив його; б) упав додолу і прикинувся мертвим;

в) втік від нього.

5) Чи можна вважати їх приятелями?

а) так; б) ні.

6) Прочитайте розмову приятелів по завершенні пригоди.

7) Які слова стали прислів’ям?

8) Чим ще являється це прислів’я? (мораллю)

3. Підсумок.

III. Актуалізація опорних знань

1.Інтерактивна гра « Мікрофон».

- Уявіть, що ви журналісти і берете інтерв’ю у перехожих, а вони відповідають на поставлене їм запитання. Для гри нам треба один журналіст і 4-5 перехожих.

( Вибираються учасники. Журналіст задає питання, а інші відповідають)

Питання і відповіді:

  • Що ми знаємо про байку? (невеликий твір повчального характеру)

  • Чим відрізняється байка від інших жанрів? (у байці розповідається про тварин, які поводяться, як люди)

  • Яка будова байки? (є основна частина, а в кінці кожної байки - мораль)

  • Як називають авторів байки? (байкарями)

  • Для чого пишуть байки? ( у них висміюють все лихе, щоб люди не робили так)

IV.Оголошення теми і мети уроку

( Слайд -3) - От сьогодні ми й будемо розширювати знання про жанр байки, про творчість і життя українського байкаря Леоніда Івановича Глібова, навчимося виразно читати байку, давати характеристику героям , а також визначати головну думку.

V. Вивчення нового матеріалу

( Слайд – 4)

-Ось портрет відомого байкаря. У творчому доробку Леоніда Івановича більше ста влучних байок. Недарма І. Франко назвав його « найкращим українським байкописом».

-Як ви,напевне, й помітили, що всі ви поділені на групи. У кожній групі є свій літератор. Ви повинні підготувати невеличке повідомлення про життя Глібова з деформованого тексту. Літератор після вашої підготовки дасть інформацію про байкаря. (20 с)

1. Робота в групах. Виступ літераторів.

Завдання:

1 група: дЛеноі ліГбво дивнасяро у лісе селиВей дПоіл ан щиПоталвні

5 нябезре 1827 куор.

2 група: В ствідинти огой зиалвниа кЛьоил, вісй шипейр вріш « нСо»

онЛдіе Глвіоб насапив у 13 ківро.

3 група: Лдеоін ваІчнови вобілГ сапви аз мжанро ізнрі ритво. еЦ і шірві,

кизагда, акрорвіші, йкиба.

4 група: ВусьомусвітілюблятьішануютьукраїнськогобайкаряДідусяКенира.

ПідтакимлітературнимпсевдонімомдрукувавсвоїтвориГлібовужур-

налі «Дзвінок».Віннаписав107байок.

5 група: (виписувала цікавинки з біографії « Розповіді про письменників»)

Дякую вам за цікавинки!

-Щоб дізнатися назву байки, яку ми будемо зараз вчитися виразно читати й інсценувати, відгадаємо героїв байки, виконуючи артикуляційну розминку.

2. Артикуляційна розминка.

Зів-зів-зів – двоє вірних …(друзів)

Ець-ець-ець – сірий …(горобець)

Ля-ля-ля – сиза, хвостата …(зозуля)

Ень-ень-ень – голосистий …(півень) (Слайд – 5)

3. -Що вам відомо про цих птахів? Підготуйте повідомлення в групах.

1 група – опис півня.

2 група – опис зозулі.

3 група – опис горобця.

4 група – складають загадку за опорними словами про півня.

подвір’ї По ходить

птах по складах

і співає

5 група – складають загадку про зозулю.

Хто з вас птаха того …

Що дітей не …

Яйця тихо крадькома

В інших … залишає.

4. Перевірка.

- Чи гарно співають ці птахи?

-А чи чули, як співає півень та зозуля?

-Хто серед птахів визнаний кращим співаком?

- Так як же називається цей твір?

Відкриваємо підручники. Переходимо до опрацювання байки.

5. Слухання байки (аудіо)

- Чи сподобалась вам байка?

6. Словникова робота. ( Слайд -6)
Потакати* *безрадісне

Мерщій* *погоджуватися

Далебі* *поклянусь

Знічев’я* *справді

Безталанне* *без причини

Забожусь* *швидко

-Доберіть синоніми до слова довіку, пурхнув.

-Поясніть значення слів: годить, кралечко.

7. Самостійне повторне читання байки учнями напівголосно.

8.Фізкультхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться,

За вчорашній день щасливий.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз – присядьте,

Два – присядьте,

А тепер за парти сядьте.

VI. Закріплення вивченого матеріалу

1.Розкриття ідейної спрямованості тексту.

Вибіркове читання.

  • За що хвалили одне одного Півень і Зозуля?

  • Як Зозуля вихваляла спів Півня? З чим порівнювала його спів?

  • Що їй відповідав Півень? Якими словами звертався до Зозулі?

  • Як вони характеризують спів один одного?

  • Хто почув їхню розмову? Що Горобець сказав, почувши ці розмови?

  • Де у байці знаходиться повчання?

  • Які слова з цього повчання стали прислів’ям? Як ви його розумієте?

  • Як ви гадаєте, ці слова стосуються птахів, чи автор мав на увазі когось іншого?

  • Які риси людського характеру засуджує байкар?

(брехливість,підлесливість,фальшивість, хитрість, засуджує тих, які шукають собі вигоду)

  • Автор підбирає порівняння. Які?

  • Чи можна порівняти Півня з жар-птицею, Зозулю з солов’єм?

  • Чиїми словами автор передає правду у байці?

2.Читання по частинах байки (за планом)

План

1)Розмова Зозулі і Півня.

2) Поява Горобця.

3) Мораль.

- Як треба читати 1-у частину?

(із заграванням, улесливо)

-Як читати 2-гу частину? (рішуче,голосно, передаючи правду)

3.Риси характеру героїв ( Слайд – 7)

4. Обговорення.

- Чому одна нещира людина робить приємне іншій?

( щоб піддобритися, хоче вислужитися, говорить у вічі одне, а має на думці інше)

  • Це , діти, підлеслива людина ( пояснення слова на дошці)

  • Яка ж головна думка байки? ( Слайд – 8)

( бути доброю, щирою людиною, говорити тільки правду, не шукаючи вигоди)

  • А чи є тут слова, які стали прислів’ям?

( рука руку миє)

  • Як ви їх розумієте?(Це прислів’я підходить до людей, які підозрюються в нечесних справах, покривають одне одного)

5.Робота над вдосконаленням техніки читання.

  • Знайдіть і прочитайте речення, в яких є словникові слова: Мерщій,знічев’я, потакати.

  • Знайдіть риму у перших дев’яти рядках.

  • Читання як «диктор» від слів « Як гляну на тебе…, до слів

« пошлюся я на всіх»

6. Інсценізація байки.

VII. Оцінювання.

VIII. Домашнє завдання.

Читати виразно байку, ст.56. 57.Учні, які гарно малюють, можуть зробити малюнок до байки.

IX. Підсумок уроку.

  • Який жанр тексту ви читали? (байку)

  • Чого вона вас навчила? (бути чесним, не треба без потреби вихваляти один одного)

Пам’ятайте про те, що вам у житті теж можуть зустрітися улесливі люди.

Знайте, що це лихі люди. Вони не кажуть правди, щирих слів, а захвалюють там, де не слід цього робити, на погане кажуть добре. А ми можемо вірити їм і не будемо прагнути стати кращими.

-А тепер, діти, висловіть свої враження від уроку, продовживши речення.

( Слайд – 9)

-Найбільші труднощі я відчув…

- Я не вмів, а тепер вмію…

- Я не знав, а тепер знаю…

- На наступному уроці мені хотілося б знову…

- Кому ви хочете подякувати за урок? ( Слайд – 10)

-Поаплодуйте один одному!
Вчитель: - Дякую вам, діти, за активну роботу й маю надію, що у вашому серці залишиться добрий слід від цього уроку, що ви станете добрішими, чеснішими, упевненішими в собі. Адже, цього хотіли всі поети- байкарі, для цього вони й писали свої твори.

І закінчити урок хотілося б словами Леоніда Івановича Глібова:(Слайд – 11)

Здається , байка просто бреше.

Насправді ж ясну правду чеше.

Нікого в світі не мине.

Читайте, згадуйте мене.

Схожі:

Урок №11
...
УРОКУ І. Організаційний момент
...
Хід уроку Організаційний момент
Переглянь малюнки, на яких зображено прогноз погоди на тиждень. Знайди правильну відповідь
Уроку І Організаційний момент
Мета: удосконалювати навички постановки й аргументування розділових знаків між простими реченнями в складному
Уроку I. Організаційний момент
За 1,2 кг цукерок заплатили 8,64 грн. Скільки потрібно заплатити за 1,4 кг таких же цукерок?
1. Організаційний момент. Повідомлення теми та мети уроку
Обговорення важливого аспекту нашого життя «Злочин та покарання», застосування знань з предмету «Правознавство»
Уроку I. Організаційний момент
Довжини сторін трикутника відносяться як 3 : 4 : Знайдіть периметр цього трикутника, якщо його найбільша сторона дорівнює 30 см
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики...
Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?)
Уроку І. Організаційний момент
У книжці є 180 сторінок. Учень прочитав усієї кількості сторінок. Скільки сторінок йому залишилося прочитати?
Уроку І. Організаційний момент
Мета. Виявити рівень знань учнів за 5 клас. Проаналізувати та порівняти отримані оцінки учнів з оцінками за підсумкову контрольну...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка