|
|
Скачати 31.43 Kb.
|
|
УРОК 39 Тема уроку: Розв'язування ірраціональних нерівностей. Мета уроку: Познайомити учнів з узагальненим методом інтервалів. Формування умінь розв'язувати ірраціональні нерівності. І. Перевірка домашнього завдання. 1. Перевірити розв'язування вправ № 71 (3), 67 (1), 79 (1) за розв'язаннями на дошці, заготовленими до уроку. 2. Самостійна робота.
Відповідь: В-1: а) коренів немає; б) 6; в) коренів немає. В-2: а) 4; б) 5; в) коренів немає. II. Сприймання і усвідомлення узагальненого методу інтервалів розв'язування нерівностей. Р озв'язком нерівності f(x) > 0 (f(x) < 0) можуть бути тільки числа, що входять в область визначення функції у = f(x). Розв'язком нерівності f(x) > 0 є ті інтервали області визначення функції у = f(x), на яких ця функція додатна. З'ясуємо, яким чином довільна функція може змінити свій знак.Н а рис. 138 і 139 зображено графіки двох функцій. На рис. 138 графік розривається в точках х = - 1 і х = 1 і знак функції змінюється при переході через точки -1 і 1. На рис. 139 знак функції змінюється при переході графіка з нижньої півплощини у верхню (і навпаки), тобто в тих точках, де графік перетинає вісь ОХ. На осі ОХ значення функції дорівнює нулю, тому значення аргументу, при яких функція дорівнює 0, називаються нулями функції.Отже, будь-яка функція може змінювати свій знак тільки в точках, де розривається графік функції, або в нулях. Отже, щоб розв'язати нерівність f(x) > 0 (f(x) < 0) треба:
Розв'язування нерівності таким чином називається розв'язуванням нерівності методом інтервалів. Строге обґрунтування цього методу може бути зроблено в курсі 11 класу. Розв'яжемо нерівність із вправи 85 (б): Розв'язання Приведемо нерівність до вигляду В ведемо функцію у = 1. Знайдемо область визначення функції: (х+2)(х–5) 2. Знайдемо нулі функції: х 2 – 3х – 10 = 64 – 16х + х2, 13х = 74, х = 3. Наносимо нуль функції на область визначення функції (рис. 141): Знаходимо знак на кожному з трьох інтервалів, на які розбивається область визначення нулем функції: f(-3) = f(5,5) = f(6) = Відповідь: (- Розв'язування вправи № 85 (2; 3). III. Підведення підсумків уроку. IV. Домашнє завдання. Вправа № 85 (1; 3) до розділу III. Роганін Алгебра 10 клас, Урок 39 |
|
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
|
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
|
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
|
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
|
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |