Лінійні рівняння, що містять знак модуля, що містять суму та різницю модулів, що містять модуль під знаком модуля


Скачати 139.66 Kb.
Назва Лінійні рівняння, що містять знак модуля, що містять суму та різницю модулів, що містять модуль під знаком модуля
Дата 15.07.2013
Розмір 139.66 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
Дидактичні матеріали з алгебри. 7-9 клас

Усні вправи

  1. Чи має зміст вираз:



  1. При яких значеннях має зміст вираз:

  2. При яких значеннях змінної правильна рівність:

  3. Замініть вираз тотожно рівним йому: ; .

  4. Порівняти з нулем вираз:

, при

  1. В яких чвертях координатної площини знаходиться графік функції:



  1. Знайти область визначення функції:

  2. Знайти множину значень функції:



  1. Дослідити функцію на парність, непарність: при .

Самостійна робота №1

Тема: Лінійні рівняння, що містять знак модуля, що містять суму та різницю модулів, що містять модуль під знаком модуля

1. Розв’язати рівняння:

1) |x+1|+|x+3|=10 для х-3;

2) |2-x|+|x+3|=5 для х2;

3) |x+2|+|x+4|=12 для х-2;

4) |5-x|+|x+1|=8 для х5.

2. Розв’язати рівняння :

1) ;

2) ;

3) ;

4) 1+;

5) ;

6) ;

7) ;

8) ;

9) ;

10)

11) ;

12) ;

13) ;

14) ;

15) ;

16) ;

17) = 8;

18)

19) .

3. Підберіть декілька значень , щоб виконувалась рівність .

4. Розв’язати рівняння та перевірити правильність запропонованої відповіді:

а) ; відповідь: x є Ø;

б) ||x-2|-1| = x-3; відповідь: x ≥ 3;

в) ||2x-1|-1| = x-3; відповідь: x є Ø;

г) |2-1│=│2-3│; відповідь: ;

д) |x-1|-|x-2| = 2; відповідь: х;

е) |x-3|+|x+2| = |x-3|-|x-2|; відповідь: 2,5.

Самостійна робота №2

Тема: Функція, що містить змінну під знаком модуля

1. Побудувати графіки функцій:

а) y= |x + 3|- 4;

б) y= -2 |x -1|+3;

в) y=|x+3|+|x-1|+|x-5|;

г) y=|x-1|-|x-2|-|x-3|.

2. Знайти найменше значення функції: .

3. Не будуючи графіка функції y= -|x - 4|+2 , встановити проміжки зростання і спадання функцї, знайти найбільше значення цієї функції .

4. Знайти ті значення x, при яких функції y=|x-1|+2 і y=6 -|x-3| набувають рівних між собою значень.

5. Побудувати графіки функцій y=|x+1| , y=1-|x-3| і встановити, при яких значеннях x y= y, y, y.

6. Знайти область визначення функцій .

Самостійна робота №3

Тема: Цілі вирази

1. Доведіть, що значення виразу не зміниться при заміні .

2. Спростити вираз:



3. Виконати множення: .

4. Виконати ділення:

5. Спростити вираз:

6. Скоротити дріб:

Самостійна робота №4

Тема: Системи лінійних рівнянь із двома змінними. Модуль і параметр

1. Розв’язати систему рівнянь:

а) в)

б) г)

2. При яких значеннях параметра a розв’язком рівняння є числовий відрізок, довжина якого дорівнює 4?



3. Знайти усі значення параметра , при яких рівняння має безліч розв’язків:



4. При яких значеннях параметра множиною розв’язків рівняння є числовий відрізок, довжина якого дорівнює 7.

5.Знайти область допустимих значень х в рівняннях, а потім розв’язати їх:

а)

6. Розв’язати систему рівнянь:

а) в)

б) г)

7. Розв’язати систему рівнянь:

а) б)

г)

д)

є)

Самостійна робота №5

Тема: Раціональні вирази, що містять змінну під знаком модуля

1.Спростити вирази:

а) m + при m ;

б) x+ y+ при x y.

2.Винести множник з-під знака кореня:

а) ; б) ; в) при 0 3.

3.Внести множник під знак кореня :

а) (2-а) , якщо а2 ;

б) ( x-3) , якщо 0 x3.

4.Обчислити значення виразу ,виконавши спрощення :

m+ при m= ; m=-2 ; m=5 .

5. Побудувати графік функцій:



6. Довести рівність: 2=x2.

7. Виберіть два вирази, тотожно рівні виразу .

а) при ;

б) при ;

а) при ;

а) при .

Самостійна робота №6

Тема: Квадратні корені, дійсні числа, квадратні рівняння. Модуль числа

  1. Розв’язати рівняння : - = 6.

  2. Побудувати графіки функції:

а) y= ; б) y= ; в) y=; y=

3. Обчислити величину виразу x=2, x=-2; при x=5; x=-5. Зробити висновки.

4. Розв'язати рівняння відносно

5. Розв'язати рівняння:

а) ; б) ; в)

6. Розв’язати рівняння:

;

;

|.

7. а) Скільки розв`язків має рівняння: ?

б) Скільки коренів має рівняння залежно від значення параметра a?

.

Самостійна робота №7

Тема: Квадратні корені. Дійсні числа

1. Спростити вираз:

а) ; в)

б) г)

2. Спростити вираз:

а) ; в) ;

б) ; г) ;

3. Довести тотожність:

а) ; в) ;

б) ; г)

4. Спростити вираз:









5. Спростити вираз:

а)

б)

6. Чому дорівнює значення виразу:

Самостійна робота №8

Тема: Модуль на координатній площині. Функції,

властивості та графіки функцій

  1. Парна чи непарна функція:

;

;

.

  1. Побудувати графік функції: ; .

  2. а) Побудувати графіки функцій:

; ;

;

; ;

; ;



; ;

;

;

б) Побудувати графіки функцій:

y=|x2 -3x+2|; у=– 3|x|+2;

|y|=x²-3x +2; y=(x+1)² +|x+1|-2.

  1. Побудувати графік рівняння: .

  2. Побудувати графік функції:

  3. Побудувати графік рівняння:

;



  1. При якому значенні а вираз а2 – 17|а| + 60 набуває найменшого значення?

  2. При якому значенні х функція у = набуває найбільшого значення?

  3. Побудувати графік функції: у = -х2+ |7х-12|.

Самостійна робота №9

Тема: Нерівності, що містять знак модуля,

суму та різницю модулів, модуль під знаком модуля

1. Розв’язати нерівності:

1) 6)

2) 2; 7) 22,

3) 8)

4) 9) x a2 , a

5) 10)

2. Доповніть умову , щоб мала місце нерівність коли k

3. Доведіть нерівність :. При якій умові має місце рівність?

4. Для довільного дійсного довести нерівність: . Знайдіть

значення при яких виконується рівність.

5. Розв’язати нерівність:

1) ||x+2|-2|≤1; 2) ||3-x|-4|>2; 3) ||2-x|-1|>1;

4) ||5+x|-3|<4; 5) ||2x+1|-1|≥1; 6) ||3x-1|-4|<4;

7) ||4-x|-1|≤2; 8) ||4-2x|-2|≥1; 9) ||2x+1|-1|≥x;

10) |||1+5x|-1|-|x||≤-1; 11) |||4+3x|+5|-7|<2; 12) |||2x-4|-2|+376|>100;

13) ||x+3|-2|>2x+1; 14) ||x-3|-2|<2x+1; 15) ||x2-x+1|-1|>x-1.

6. Розв’язати нерівність:

; ;

.

7. Розв’язати нерівність:

а) ; в) ;

б) ; г)

8. Довести, що нерівність справджується при всіх дійсних значеннях :

.

Самостійна робота №10

Тема: Прогресії

1. Довести, що числа є трьома послідовними членами арифметичної прогресії:

2. Довести, що числа утворюють геометричну прогресію.

3. Знайти знаменник і суму нескінченної спадної геометричної прогресії, в якій , .

Самостійна робота №11

Тема: Геометричні задачі

1. Чи існує трикутник, в якого одна сторона дорівнює 5, а різниця двох інших дорівнює одиниці?

Відповідь: = 1, 1 Існує, якщо

2. Позначимо буквами будь-які сторони трикутника. Перевірити, чи існує трикутник, в якого довжина однієї сторони , а різниця двох інших дорівнює 5.

Відповідь: Не існує, не стверджується необхідна умова

3. Чи існує трикутник, в якого a-b=0, c=2

Відповідь: Такі трикутники існують, якщо Маємо множину рівнобедрених трикутників.

4. Протилежні сторони чотирикутника дорівнюють а відрізок, який з’єднує середини його діагоналей, дорівнює

Довести, що

5. Побудуйте трикутник за стороною , прилеглим до неї кутом і різницею двох інших сторін.

Самостійна робота №12

Тема: Модуль і параметр. Завдання підвищеної складності

:



2. При яких значенях параметра система має три розв’язки?



  1. При яких значеннях параметра рівняння .

  2. Знайти усі значення параметра , при яких сума коренів рівняння

дорівнює 4.

  1. При яких значеннях параметра система має три розв’язки:



6. Знайти усі значення параметра , при яких система рівнянь має 4 розв’язки.



7. Побудувати на координатній площині множину точок, координати яких задовольняють систему нерівностей:

а) б)

8. Побудуйте на координатній площині множину точок, координати яких задовольняють нерівність:

; | x2 + y2 - 2x | |x + y| + |xy| .

Використанa літератури

  1. Апостолова Г.В. Хитромудрий модуль /Передм. В.Ясінського.-К.: Факт,2004.

  2. Апостолова Г.В. Я сам!-К.:Факт,1997.

  3. Барановська Г.Г., Ясінський В.В. Практикум з математики. Алгебра.-К.:«КПІ»,ч.1 1997,ч.2 1998.

  4. Галицький М.Л., Гольдман А.М., Завич Л.И. Сборник задач по алгебре для 8-9 классов._М.:Просвещение,1982.

  5. Голубев В.И. Абсолютная велечина числа в конкурсных экзаменах по матиматике.-Львов:Журнал «Квантор»,1991.

  6. Горнштейн П.И. ,Мерзляк А.Г., Полонский В.Б.,Якир М.С.Подводные рифы конкурсного экзамена по математике -К.:РИА «Текст»МП«ОКО», 1992.

  7. Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики :11-й кл./О.І.Глобін та ін..-К.:Центр навч.-метод.л-ри,2013.-176.:іл..

  8. Яремчук Ф.П., Ясінський В.В. Алгебра, програма, типові задачі .-К.: «КПІ», 1996.

  9. Ясінський В.В.Математика. Методичний посібник для слухачів ІДП НТУУ «КПІ».-К.:ІДП НТУУ «КПІ»,2003.

Схожі:

УРОК МАТЕМАТИКИ В 7 КЛАСІ
Мета. Навчити учнів розуміти хід розв’язання рівнянь, що містять змінну під знаком модуля. Повторити уміння розв’язувати лінійні...
УРОК №10 Тема уроку
Додатково: вивчити у зв'язку з цими питаннями способи розв'язування найпростіших нерівностей з однією змінною, що містять змінну...
5 Модуль Завдання та рекомендації з вивчення модуля
Вступ
Розв’язування вправ з теми «Степенева функція»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про корені, степені з раціональним показником, ірраціональні рівняння, закріпити...
Перетворення виразів, що містять квадратні корені. Звільнення від...
Тема. Перетворення виразів, що містять квадратні корені. Звільнення від ірраціональ­ності. Формула складного радикала
ТРЯНО КРАПЛИННИХ
Бабеша—Ернста, що містять волютин. Наявність цих зерен є диференціально-діагностичною ознакою. Не утворюють спор і капсул, нерухливі,...
Тема. Створення та реалізація програм, що містять звернення до підпрограм
Змінні, що використовуються в підпрограмах, поділяються на глобальні та локальні
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа
У результаті вивчення теми учні мають навчитися: називати модуль заданого числа; описувати поняття модуль числа; розв'язувати вправи,...
МОДУЛЬ З ҐЕНДЕРНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
...
План-конспект виховної години Тема
Алкогольні напої – це напої, що містять алкоголь (етиловий спирт), воду та речовини, що надають йому запаху та смаку
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка